• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 83][PF1] פניקס אפל- מורשת מעוותת לזועם דם ולכושף

הלידה מחדש של הפניקס הטהור והלהבות הטהורות של הפניקס מסוגלות להשאיר את חותמן על נשמות למשך דורות ארוכים אחריהם, כוח אדיר ורב עוצמה שנזכר לדורות אחר דורות. במהלך ההיסטוריה, רבים קיבלו את מגע הכוח הזה על נשמתם, ונשאו את מורשת הפניקס בכבוד. אבל כפי שאפילו הפניקס האדיר מסוגל להינגע בטומאת הרוע, כך ההשחתה הנוראית הזו מסוגלת להשפיע לדורות הבאים. החל מפניקס שהיו קשורים למשפחות שונות ולאחר השחתתן ההשחתה נראתה גם על המשפחות, לפניקס אפלים שבטבע הזה השאירו את החותם שלהם על הנשמות. הנדירים ביותר הם אלו שנשארו את מורשתו של פניקס וטומאו בעצמם, והרוע שלהם היה כה גדול עד שהוא דיכא את המורשת הטהורה שבערה בהם וטימא אותו, דבר שהורגש אפילו בידי הפניקס שלפני דורות ארוכים נתן את ברכתו לבני התמותה. אלו שנושאים את כוח הפניקס האפל הם אינדיווידואלים רבי עוצמה וקשים להריגה, שהלהבות השחורות שלהם משחיתות את כול שהם נוגעות בו. נבואה עתיקה מספרת על פניקס אפל שכוחו יאפיל על כול העולם, ולאחר שנגע הפניקס האפל הופץ מספר פעמים בעולם, במספר תרבויות מאמינים שהכוונה האמתית של הנבואה הוא לאדם הנושא את נגע הפניקס האפל.

מורשת מעוותת לזועם דם: פניקס אפל
מורשת מקושרת
: פניקס
לחשים נוספים: החלף את הלחשים הנוספים של המורשת בדרגות המתאימות בלחשים הבאים: גרימת פצעים בינוניים (דרגה 7), הילה יסודנית [אש בלבד] (דרגה 10).
כוחות מורשת: החלף את הכוח לב של אש בדרגה 4 בכוח הבא:
לב של אש שחורה (ע"ט): בדרגה 4, אתה מקבל עמידות אש 5. בנוסף, בכול פעם שאתה גורם ליצור לנזק אש באמצעות היכולות הע"ט שלך או באמצעות לחשים, למשך דקה היצור מפחית 1ק4+ 1 מכול לחש ריפוי שהוא מושפע ממנו, ואתה מקבל את הנק"פ הזה במקומו. בדרגה 8, ובכול 4 דרגות אחר כך, הכמות עולה בעוד 1ק4+ 1.

מורשת מעוותת לכושף: פניקס אפל
מורשת מקושרת: פניקס
לחשים נוספים: החלף את הלחשים הנוספים של המורשת בדרגות המתאימות בלחשים הבאים: מעגל קסם כנגד טוב (דרגה 7), שפל אנרגיה (דרגה 11).
כשף מורשת: כאשר אתה גורם ליצור לנזק אש באמצעות לחש, היצור אינו יכול להתרפא מלחשי ריפוי במשך סיבוב אחד. יצורים עם תת-הסוג אש המושפעים מהלחש, גם אם הוא לא גרם להם נזק (בעקבות עמידות או חסינות כזו או אחרת) לא מסוגלים גם להתרפא מריפוי מהיר או מהתחדשות למשך סיבוב.
כוחות מורשת: החלף את הכוח להבות מחדשות בכוח הבא:
להבות משחיתות (ע"ט): אחת ליום, אתה יכול להפיץ מסביבך הילה של להבות משחיתות ברדיוס של שש מטר (20 פיט) מסביבך. על כול יצור הנמצא בלהבות להצליח בהצלת רצון בד"ק 10+ חצי דרגת מכשף+ מתאם כריזמה או לספוג 1ק4 דרגות שליליות זמניות (כמו הלחש שפל אנרגיה, רק ללא השפעת ה"ל).

פס צד: להשתמש בפניקס האפל
הכוח של הפניקס האפל יכול בהחלט להיות בסיס לדמות וקונספט ייחודי ומעניין, אבל ניתן להשתמש בו גם בקמפיין המשתמש במורשת הפניקס הרגילה, בתור כלי עלילתי. ניתן להשתמש בכוח הפניקס האפל כדי לייצג את ההשחתה המוסרית של דמות עם הזמן, כאשר היא מתרחקת מהמורשת הטהורה של הפניקס והכוח שלה נקשר באופל, או כדי לייצג שינוי גדול בדמות שעד עתה הייתה טובה.

דרך נוספת, היא להשתמש בכוח הפניקס האפל בתור מחיר, והזדמנות להציל דמות ממוות- בעיקר במצב שאחרת אין לקבוצה דרך להחזיר את הדמות. כוח אפל שמציע לדמות לרקום איתו עסקה בתמורה לחזרתה לחיים יכול להשתמש בכוח הפניקס כדי להחזיר אותה, אבל לעד הכוח מוכתם ומשתנה לכוח הפניקס האפל, או לפחות עד שהדמות תצא למסע להשתחרר מכבלי הרוע ולטהר את נשמתה מהנגע שהיא נתנה לו לחדור אליה.

הדרך האחרונה, כמובן, היא להשתמש בזה כמניע להרפתקה, וזה במיוחד עובד אם זה נועד להיות שינוי זמני וקצר. הפניקס ממנה הדמות מקבלת את כוחותיה הושחתה וההשחתה שלה משקיפה על הדמות עם המורשת שלה, ועל הדמות לצאת למסע להציל את הפניקס שנפלה. זה בהחלט יכול להיות קרס עלילה לקווי עלילה קצרים הרבה יותר.

כמובן, כול ההצעות האלו עובדות גם לכיוון השני, וההצעה השנייה בהחלט יכולה להיות הבסיס לסצנה דרמטית עם דמות הנושאת במורשת הפניקס האפל ומחפשת ישועה. לידה מחדש היא אלמנט משמעותי באגדה של הפניקס, ודמות שרדפה וניסתה להשיג ישועה בכול כוחה, שברגע האחרון נופלת אך מגלה שהיא נולדת מחדש- טהורה מתמיד- זו יכולה להיות בסיס לסצנה דרמטית וטעונה למדי.
 
הייתי שמח מאוד לראות איזון קל עם יכולת הלהבות המשחיתות. לדעתי, חסר שם קצת איזון כי היכולת חזקה מאוד, ואף יותר ממסורות כושף רגילה. אני חושב כך מכיוון שאני, אישית, הייתי בוחר את המסורת הזאת בגלל היכולת, ויש סיכוי שזה רק אני, אבל זו דעתי. אחלה רפרנס!
 
עריכה אחרונה:
נראה מגניב ביותר!

ואחלה רפרנס!

220px-XMen135.jpg



מבחינת איזון, אני חושב שהדרך הטובה ביותר לכל אחד ליצור תוכן חדש משלו בצורה בטוחה זה לקחת תוכן קיים ולשנות רק יכולת אחת קטנה שלו שהיא מספיק מהותית כדי להשפיע על הסיפור כולו. נראה לי כמו תוכן ממש מוצלח, וברור שהוא עובד הכי טוב כטוויסט של מכשף הפניקס "הרגיל".
 
חזרה
Top