• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 80] - סופה - סכנה סביבתית: סופת זמן

סופת זמן

הסופות הנדירות מאד הללו, נראות כמו טורנאדו בעל קוטר צר שמסתובב במהירות עצומה אבל מיקום המשפך שלו (הצד הרחב) משתנה בכל כמה דקות.
כשמתקרבים אליו עשויים לראות גוון צהבהב וברקים רנדומליים שלא מפסיקים לצוץ לאורכו.
כל דמות שתתקרב אל הסופה 50-100 פיט (משתנה), תאלץ לבצע גלגול אתלטיקה DC 20 או להסחף אל תוך הטורנאדו (יתכן מאד ודמות תרצה להכשל בכוונה מסיבות עלילתיות).
ברגע שדמות נכנסת אל המערבולת היא תמצא את עצמה במקום אחר על ציר הזמן, יש לגלגל 1ק12 ולהתייעץ בטבלה הבאה, הגלגול יהיה תקף ל1ק4 דקות ואז עשוי להשתנות (לכן כדאי לחבורה להכנס יחד אם היא לא מעוניינת להתפזר על ציר הזמן).

תוצאת הגלגול (1ק12)
חזרה אחורה בזמן
1​
1ק20 ימים​
2-3​
1ק20 חודשים​
4-5​
1ק20 שנים​
6-9​
1ק20 10x שנים​
10-11​
1ק8 100x שנים​
12​
1ק6 1000x​


* המנחה יכול להחליט גם על קפיצה קדימה בזמן אם זה משרת את העלילה.
* הדמות תופיע על ציר הזמן כאשר הסופה לא קיימת באותו מיקום.
* בדרך כלל הסופות הנדירות הללו יופיעו במקומות רחוקים, פראיים ונסתרים.
* המקור לסופה יכול להיות עתק רב עוצמה, ישות או מקום פראי וקסום.
* המנחה יכול להחליט על סיכוי להשפעה על השפיות בחזרה בזמן (DC גדל ככל שהחזרה בזמן רחוקה יותר).
* תייגתי מהדורה 5 אבל אפשר להשתמש ברעיון בכל שיטה.

1608545139002.png
קרדיט לתמונה: Gene Raz von Edler
 
עריכה אחרונה:
מזכיר לי קטע מההרפתקה out of the abyss, בו יש פירמידה אפלה שכל צלע שלה הוא פורטל שמוביל לזמן ומקום אחרים, וזה כל הזמן משתנה. אם דמות נוגעת באחת מצלעות הפירמידה, היא צריכה לגלגל הצלה או להתקע בלופ של שיגור ולצאת אחרי זמן אקראי.
הבעיה העיקרית שלי עם הרעיון הזה הוא שהוא פשוט מפצל את החבורה. יותר גרוע- זה לא רק מוביל אותם למקומות שונים, אלא גם לזמנים שונים. מצב שיכול לקרות הוא שאחת הדמויות תחזור יום אחד אחורה בזמן, אבל דמות אחרת חזרה 20 שנה אחורה וצריכה עכשיו לחכות 19 שנה ו364 יום כדי להפגש שוב עם הדמות השנייה.
אני מחבב את איך שניסית לפתור את זה, עם זמן מוגבל שבו הדמויות יכולות להכנס יחד כדי להגיע לאותו זמן, אבל אני מרגיש ש1ק4 דקות זה עדיין לא מספיק. במיוחד אם הדמויות לא יודעות בדיוק איך הסופה עובדת.

בין כה וכה, אשמח לשמוע דוגמאות לאיך להכניס את הסופה לקמפיין. זרעי עלילה או פשוט רעיונות ללהפוך את הסכנה הסביבתית הזו לרלוונטית למשחק.
כמו כן, איך הסופה משפיעה על האיזור בו היא עוברת? האם רק יצורים חיים מושלכים אחורה בזמן? מה עם צמחים? האם אנשים בעולם בו היא קיימת רואים צמח מועף משום מקום ואומרים "טוב, הסופה בטח תעבור כאן עוד חמישים שנה"?
 
אני מסכים עם נקסטורל בכך שחסר מידע על שילוב במשחק ואיך השחקנים נתקלים בזה.
רעיון שעלה לי זה שהמערבולת יוצרת בעצם חור תולעת לזמן אחר, שנשאר פתוח לזמן אקראי כלשהו (סדר גודל של שעות-ימים)
זה מאפשר לחבורה דרך לחזור במקום להישאר תקועים, פותר את הבעיה של שינוי מהיר של המועד ולבסוף מאפשר עלילות בסגנון של המלך יצא לחקור את הסופה אבל לא חזר משם וכך גם הנסיך שיצא בעקבותיו.
 
תודה על הרעיונות, האמת שהשארתי את זה בכוונה גנרי כדי שיהיה אפשר "להנחית" את זה בשיטות/צורות/דרכים שונות
אבל אני אערוך טיפה.
לגבי הפיצול מסכים, חשבתי על זה גם ואני אתקן.
 
חזרה
Top