• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 63] -מעגל העצמות - נתיב לדרואיד (מהדורה 5)

אחיהם החורגים של מעגל הירח, מעגל העצמות מסמל את ההבנה ששום דבר בטבע מעולם לא נזרק ונהרס, אתה יכול למצוא שימוש בעצים שנפלו, בפירות שנרקבו, ואפילו בחיות שמתו.
התורה של מעגל העצמות גורסת כי הטבע הוא לא רק חיים, הוא גם מוות, להפריד בין השנים הוא דרך לא נכונה לראות את ההרמוניה, להתחבר רק לחיים גורם לך לפספס את כל מה שטוב וטהור במוות, בעוד המעגל לא ממהר להביא את המוות לאף יצור חי, הוא מסרב לראות ביצורים מתים כחסרי חשיבות, לרוחות מתות ושלדים משותתים יש את אותה זכות להרמוניה כמו שיש לחיים.

האגדה מספרת שהמעגל התחיל לפני שנים רבות, כאשר דרואידים ממעגל הירח ניסו להתחבר עם רוחות מתות כדי להעניק להם מזור, אם הזמן הם למדו כיצד לתעל את המוות לתוך גופם, וללבוש צורות מתות בניגוד לחיות, הם למדו כיצד להפוך לשלדים מהלכים או להרוג את החושים בגופם למספיק זמן כדי לשרוד מסעות ארוכים ללא תחושת כאב, רעב, צמע או עייפות.

מדובר במעגל חריג, שלעיתים רחוקות מתקבל בברכה בקהילות, דרואידים מהמעגל הזה מגורשים לא פעם ממפגשים ולעיתים קרובות יחשבו כגרועים כמו המעלים באוב, לכן הם לרוב נמצאים בנדידה, חיים בשממות שבה רק יצורים הנמצאים בין החיים למוות יכולים לשרוד לשגשג, רק מי שמסוגל למות עכשיו כדי לחיות אחר כך.

META
(הערה- המעגל מבוסס בעיקרו על מעגל הירח וכן מעגל הכבשן [הופיע בספר צד ג' החדש של אברון] ככזה הוא חולק יכולות כמעט זהות אם השניים, אבל מנסה בצורה מסוימות להצליח להיות המרכז בינהם)

צורת מעגל - מעגל העצמות הוא תולדה של מעגל הירח, הם למדו כיצד להשתנות לחיות הטרף המסוכנות ביותר לפני שנים, ידע שהם שימרו גם במסורת החדשה שלהם- זהה ליכולת צורת מעגל של מעגל הירח, בדרגה 2 -אתה כבר לא מוגבל לטבלת הד"א של חיות אליהם אתה יכול להשתנות בצורת הפרא, אלא יכול להשתנות לכל חייה כל עוד ד"א שלה קטן מהדרגה שלך חלקי 3.

עור ועצמות - בדרגה 2 צורת הפרא שלך לא משנה אותך לחייה, אלא ליצור ביניים הנמצא בין החיים למוות, כל עין שתבחן אותך תדע שהחייה שלבשת את הצורה שלה נראית שונה ולא טבעית, ושהיא יותר אלמת מאשר יצור חי.
כל עוד אתה בצורת פרא, אתה זוכה ליכולת הבאות
* תוסף 2 לדרג"ש
* יתרון בהצלות נגד רעל, וכן התנגדות לנזק רעל
* אתה לא צריך לישון, ואי אפשר לגרום לך לישון
* אתה לא צריך לאכול, לנשום או לשתות.
* אתה חסין למחלותץ

חיים תמורת חיים מעגל העצמות למד כיצד לתדלק את כוח החיים שלו, מכוח החיים של אחרים, ההבנה שלעיתים המוות זקוק למעט עוד כוח כדי לחיות גובורת על הנוחות של יצורים אחרים, והדרואידים של המעגל למדו לתעל כוח חיים לצורכים האישיים - החל מדרגה 6, בפעם הראשנה שאתה פוגע ביוצר בתורך, אתה יכול לנצל יחידת לחש אחת, ולהוסיף לנזק שאתה גורם ק4 נוספים של נזק אוב על כל דרגת לחש שניצלת. כמו כן, אתה מקבל נק"פ זמני בשווי נזק האוב שגרמת באותה התקפה, הנק"פ הזמני לא מצטבר עם עצמו, ונעלם בקצב של נק"פ 1 לשעה.

מת בבשר וברוח - מעגל העצמות דוגל בכיבוד כל המתים, אלה אשר קיבלו גוף ואלה אשר נשארו רוחות, הם מסוגלים לעטות על עצמם צורה ערפיאלית כאשר הם בצורת פרא, ולהפוך ליתור רוחות מאשר גשמיים, גם אם לפרק זמן קצר. החל מדרגה 10, דרואיד ממעגל העצמות יכול להפוך עצמו לערטילאי כל עוד הוא בצורת פרא, במצב זה הוא יכול לעבור דרך חומרים מוצקים או יצורים חיים ושום תוואי שטח לא נחשב קשה בשבילו, במהלך התנועה הזו הוא מקבל התנגדות לנזק חותך, דוקר או מוחץ שאינו קסום.
באם הדרואיד מסיים את תורו כאשר הוא מצוי במלואו או בחלקו של חפץ/יצור אחר, הוא סופג 1ק10 נזק כוח ונדחף למשבצת הפנוייה הקרובה ביותר לאותו יוצר.
הערטילאות מסתיימת בסוף התור בי הוא הופעלה.

הצד הטוב של המוות ראשי מעגל העצמות הצילחו לגרש מעצמם כל חולשה של יצור חי, ולקבל על עצמם כל יתרון של יצור מת, החיות שהם הופכים אליהם הם אולי שאריות בשר מהלכות או עצמות מרוסקות שקמו לתחייה, אבל בתוכם עדיין פועל לב פועם וחזק, החל מדרגה 14 כאשר הוא בצורת פרא, דרואיד ממעגל העצמות חסין להקסמות, פחד, שיתוק, איבון או רעל, הוא גם חסין לנזק רעל ולנזק אוב.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
כשריאתי את מעגל הכבשן בספר החדש אהבתי את הרעיון של דרואיד שמבצע צורת פרא לחייה של עץ מתכת ורקמות חיות כמו מחושל מלחמה, ותמיד הצחיק אותיה המחשבה שמחושל מלחמה דרואיד הוא כנראה רובוטריק. מהרגע שהאפשרות להפוך לחיות ממתכת ועץ, עלתה לי השאלה למה לא להפוך ליצורים אלמתים אם הם מספיק חיים בשביל הדרואיד.
ניסתי לאזן בין מעגל הירח למעגל הכבשן (שניהם מאוד מאוד דומים) כאשר מעגל הכבשן קיבל קצת יותר מיקוד בבניה הזו, עיקר ההבדל שלהם מגיע ליכולת שלהם להמיר יחידות לחש בהשפעה כלשהי, בעוד אצל מעגל הירח זה יכולת ריפוי, מעגל הכבשן מסוגל לגרום לעוד נזק אנרגיה, שילוב בינהם נראה לי מאוד מתאים ליצור אלמת, מצב שבו מחד הוא גורם לעוד נזק, אבל מצד שני שואב כוח חיים לעצמו, כמובן שנק"פ זמני הוא בוסט לא קטן ולכן צמצמתי את הנזק הנוסף לק4 בלבד, כך שבמקרה הטוב ביות דרואיד כזה יקבל בין 4 ל36 נק"פ זמני במקסימום, וככה למרות שהוא בעצם עם 2 מאגרי נק"פ נוספים בגלל היכולת להגיע לצורת פרא, הוא עדיין לא יגיע לכמוית גדולות מידי.

היכולת של דרגה 2 ודרגה 14 כמעט זהות ליכולת של מעגל הכבשן (הוספתי פנימה את נזק האוב כדי להתאים את זה ליצור אלמת) כך שהן אולי חזקות, אבל אני מניח שחזקות בצורה לא מוגזמת מידי. מניח שאת התוסף לדרג"ש אפשר תמיד להוריד, וההשפעות האחרות של החיסנוית פחות שכחיות כשחושבים על דרואיד בשטח (שזוכה ליתרונות האלה רק כשהוא בצורת פרא)

כמו כן אני חושב שלדרואיד הזה יש עוד משקל שחשוב לשים לב אליו, והיא שהוא לרוב יאבד את יכולת הריגול שלו, בעוד דרואיד אחר תמיד יכול להפוך לסוס או ציפור ואף אחד לא יחשוד לרגע שהחייה היא משנה צורה, גם האיכר הטיפש בעולם יבין שיותר מידי עצמות חשופות ועור מת על חייה הם סימן ברור לאלמת, בעוד שיש כמה מקמות שאולי זה יתקבל בברכה (אני מניח שדרואיד כזה ברייבנלופט יכול להיות מאוד מעניין) סביר שכל דב"ש שיתקל בדרואיד כזה בצורת הפרא שלו יחשוד במקרה הטוב, או יתקוף/יברח במקרה הסביר.
 
מגניב ביותר, אבל מרגיש לי חזק מדי. בוא ונשווה אותו למעגל הירח- שידוע כהמעגל הדרואידי החזק ביותר והטנק הטוב ביותר במשחק.

בדרגה 2, מעגל הירח יכול לשרוף יחידת לחש בשביל לרפא לעצמו 1ק8 נק"פ, בעוד מעגל העצמות מקבל תוסף 2+ לדרג"ש כשהוא בצורת הפרא, יתרון בהצלות לרעל ועמידות לנזק רעל, חסינות להשפעות שינה קסומות, למחלות, לרעב וצמא.

תוסף הדרג"ש הזה לדעתי הוא די עוצמתי, כשהחסרון העיקרי של דרואידי הירח הוא הדרג"ש הנמוך שלהם בצורת הפרא. דבר שהם צריכים להטיל בשבילו לחש ריכוז (barkskin) כדי לכפר עליו, מה שאומר שהם לא יכולים להשתמש בלחשי ריכוז אחרים. הדרואיד שלך לעומתם, לא צריך לדאוג בנוגע לדרג"ש הנמוך שלו, הוא יכול להשתמש בלחשי ריכוז עוצמתיים כמו entangle, call lightning, fearie fire, healing spirit וכך הלאה.

בדרגה 6, ההתקפות של דרואיד הירח נחשבות לקסומות, מה שמאפשר לו להתגבר על עמידויות של מפלצות כאלה ואחרות. הדרואיד שלך, מקבל יכולת שגורמת קצת נזק קסום (משמע, אם יש אויב עם עמידויות כאלה, הדרואיד שלך יכול להתגבר עליהן, גם אם באופן פחות מדרואיד ירח) אבל הדבר החשוב הוא שהוא מקבל נק"פ זמני, מה שעוזר לו להיות טנק טוב יותר. אני חושב שהיכולת הזו די שוות ערך, הנק"פ הזמני שווה ערך לריפוי של דרואיד הירח, והיכולת ההתקפית עובדת טוב.

בדרגה 10, דרואיד הירח מקבל יכולת שונה מאוד מהיכולת של דרואיד העצמות, אז קשה להשוות- אבל כן כדאי לשים לב שהוא צריך לנצל 2 שימושים בצורת הפרא שלו בשביל לעשות את זה. וזה הגיוני, כי יסודנים חזקים יותר מחיות אחרות.
דרואיד העצמות לעומתו, מקבל יכולת להפוך לערטילאי- לא כתבת איזו פעולה זו, או מה ההגבלה על היכולת, מה שבהחלט הופך אותה לשבורה. אני חושב שלנצל שימוש בצורת פרא בשבילה יכול להיות הגיוני, במיוחד כשמתבססים על היכולת של דרואיד הירח. זו יכולת עוצמתית, שמחזקת אפילו יותר את הרב-תכליתיות של צורת הפרא, כמו גם הופכת את הדרואיד לטנק מטורף (יש סיבה שדרואיד ירח 18/ברברי 2 זה בילד כזה טוב)

לבסוף, יכולת דרגה 14. היא סבבה של יכולת קאפ, אין לי מה להגיד עליה.

בסופו של דבר, הבעיה העיקרית של המעגל שלך היא היכולת דרגה 2 שלו, הייתי מוריד לפחות את התוסף לדרג"ש.
 
בקשר לתוסף דרגש- בגלל שהתבססתי על מעגל הכבשן הרגשתי בנוח להביא את התוסף משם, אבל לגמרי אני מניח שאפשר לוותר עליו, ההנחה העיקירת שלי הייתה שמעגל הירח מסוגל לרפא את עצמו, אז פה יש לך יכולת להיות קצת פחות פגיע, אבל אני מניח שזה יכול לצאת שבור, כאמור אין לי בעייה להוריד.
בקשר לחאר הדברים - אני חושב שהם מינורים, כדי להינות מהם אתה צריך להיות בצורת פרא, וכאמור במצב הזה אתה מושך אחריך המון זועם וכוהנים כועסים כל פעם שמישהו רואה אותך, אני מניח שבדרגות גבוהות זה כבר כן משתלם יותר כי אתה יכול להיות בצורת חייה ליותר זמן, אבל בדרגות האלה אני לא יודע מי עוקב יותר אחרי מזון או שינה. נשימה זה כן משהו חשוב אבל עדיין.
בקשר לנזק רעל- אני לא חושב שהוא כל כך נפוץ כדי להיות חזק.

בקשר לדרגה 10- הכיוון הכללי הוא שאתה מקבל עוד באף כשאתה בצורת פרא, ולא צורה נוספת - משמע שהערטילאיות היא כשאתה כבר בצורת פרא, במצב הזה כל מה שאתה מרוויח מהסיפור זה אולי קצת יותר מובליות בקרב, כי אתה יכול לעבור דרך יצורים חיים ואתה חוטף קצת פחות נזק מהתקפות מזדמנות שהיו אמורים לעשות עליך במהלך התנועה הזו. זה יכולת שאני רואה אותה יותר בשימוש אולי במשימות ריגול או משהו. מה שאומר שגם ככה אתה צריך לנצל צורת פרא בשביל להיות בה, וכל מה שהיא מעניקה זה אולי לעבור דרך קיר שהאויב שם מולך כדי שתוכל להגיע אליו- זה חמוד ומגניב, אבל זה לא יקרה בכל קרב וזה לא שבור.
 
בגדול,זה די מבטל כל בעיה שיכולה להיווצר מהשטח.
אני לא מומחה לאיזון, אולי זה סביר לדרגה 10, זאת דרגה די גבוהה.
חוץ מזה נראה מגניב, אם תהיה לי אי פעם הזדמנות לשחק את זה, הייתי גם משלב אתזה עם הגזע וטארצ'ניקי, יכול לעבוד ביחד, ת'מתית
 
חזרה
Top