• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 דרקונים ונתונים [דו"נ 189] רוח אגוו (אלמת ייחודי) ומסדר רקדני הלילה (עם רקע ו-3 כישרונות)

מה שממרחק נראה כבן אנוש הנע בריקוד קצבי ועולץ, לבוש בבגדים לבנים וקלילים המוחזקים בחבל פשתן על מותנו, חושף את טבעו האמיתי ברגע שמתקרבים אליו. העור החצי-שקוף, תחתיו ניתן לזהות את מבנה השלד, לצעד העיניים הבוהקות באור אפור-לבן. קולו הנהנה והצוחק מלווה ברעש עדין מתחת לו, זעקת כאב מוחנקת.

בקרב תרבויות שונות במרחבי המוואנג'י ובארקדיה, הידועה שבהן היא עיר הנמל של סנגור, לוויות הן לא אירועים של עצבות ובכי. הם הזדמנות לחגוג את החיים, לרקוד לזכר המנוח (ויש המאמינים שלצד נשמתו) רגע לפני שהיא משתחררת לחיקה של פרזמה. אלו הם אירועים של ריקוד ושמחה, שנועדו לסייע למשפחה ולקהילה יחדיו לעכל את האובדן.

לא בכלל המקרים החגיגה הזו מתרחשת. כאשר מישהו נהרג בנסיבות טרגיות במיוחד, קורבן למפלצת או לרצח, הלוויות אינן אירועים של ריקוד אלא אירועי אבל- בהם הקהילה מעכלת את שקרה. אך לא תמיד ניתן לדעת כיצד יצור מת, לא תמיד מי ש'מצא' את הגופה כנה בנוגע לפרטי המוות או שניתן לזהות מלכתחילה. במקרים אלו, כאשר האנשים מרקדים למותו של אדם שמת מוות אלים וטראומטי, נוצרת רוח אגוו.

אגוו היא המילה בשפת הקאלדה לריקוד. רוחות האגוו שומעות את הלוויה הצוהלת, ומוצאות בשירים אלו בריחה מן הכאב הנורא של מותן. הנשמה עולה מן הארץ ומגבשת לעצמה גוף גשמי, לבוש בבגדים של רקדני הלוויות. הרוח פורצת בריקוד אליו, מחפשת רק מנגינה לרקוד למקצבה, ואנשים לרקוד לצידם. אך רוח האגוו לא מסוגלת להבין שמגעה הוא מגע המוות, והריקוד אותו היא רוקדת מסוכן לחיים.

רוחות האגוו נמשכות לפייטנים ורקדני קרב, וגם לכוהנים שדתם מקדשת אומנות בכל דרך. הם טרגדיות של התרבויות מהן הם עולים, שמוכנות לשלם כסף רב על מנת להעניק מנוחה אחרונה לרוח האגוו, ולשחרר את הרוח מסבלה.

רוח אגוו- יצור 7
[לא נפוץ][תוהו-ניטרלי][בינוני][אלמת][רוח]
תפיסה
15+, ראיית חושך
שפות מדוברת, נקריל, ואחת מהבאות: גמדית, טאלדאנית, מוואנג'י, קאלדה או ראזאלטנית
מיומנויות אקרובטיקה 15+, אתלטיקה 12+, דת 13+, הופעה 17+, הישרדות 13+, חברה 13+, ידע לוויות 15+
כוח 3+, זריזות 6+, חוסן 6+, תבונה 4+, חכמה 2+, כריזמה 6+
כישרונות הופעה מרתקת
הופעה שימושית רוח האגוו תמיד יכולה לגלגל הופעה ליוזמה, וכאשר היא עושה זאת היא מקבלת תוסף מצב 2+ לגלגול. בנוסף, הרוח יכולה לגלגל הופעה במקום המיומנות הרגילה עבור הפעולות הבאות: הטעיה, הכשלה, פריקה ותנועה לוליינית. כאשר בשימוש עם הופעה, פעולת ההטעיה מקבלת את המאפיין ויזואלי.
הגנתי
דרג"ש 25; קשיחות 15+, תגובה 18+, רצון 14+
נק"פ 112 (התגשמות מחדש, ריפוי שלילי); חסינויות השפעות מוות, חוסר הכרה, מחלה, רעל, שיתוק; רגישות חיובי 5.

התגשמות מחדש (אוב, קדוש) כאשר רוח האגוו מושמדת, היא מתגשמת מחדש בריאה לחלוטין במקום השמדתה לאחר 2ק4 ימים. ניתן להשמיד סופית רוח אגוו רק אם מעמתים אותה עם המוות; ראה לדומם את הריקוד. על אף זאת, להשמיד אותה חושף רמז לגבי הטבע של מותה הטרגי.
עוד ריקוד אחד ודי (פחד) אם רוח האגוו מרוסנת (או שנמנע ממנה מלרקוד בדרך אחרת), היא נזכרת במותה האלים ומיד נהיית מבולבלת. היא לא יכולה להשתמש בהורה מן המוות, צעד אשכבה או רוקד בקצב. בניגוד לבלבול רגיל, נזק לא יכול לשחרר אותה מהבלבול, ואם ניתן היא מתעדפת תמיד השתחררות מההשפעה המגבילה. רק כאשר היא מסוגלת לרקוד שוב, רוח האגוו מבצעת בדיקה ריקה בד"ק 11 בסוף תורה כדי לסיים את השפעת הבלבול.
נמצא עכשיו בתוך הקצב (רגש) כאשר הוא צופה בהופעה או ביכולת מבוססת הופעה (כמו לחש קומפוזיציה או הכישרון ריקוד מוביל), רוח האגוו נהיית מרותקת ליצורים המופיעים. השפעת ריתוק זאת גורמת למחסר מצב 2- להצלות כנגד המופיעים, אך לא משפיעה על בדיקות ההופעה של הרוח. כאשר היא מותקפת, הרוח יכולה לבחור אם השפעת הריתוק מסתיימת. רוח האגוו יכולה להיות מרותקת בידי הופעה אחת בכל זמן נתון, כאשר ההופעה האחרונה ביותר תופסת את תשומת ליבה.

התקפי
תנועה 30 רגל, רוקד בקצב.
קפא"פ [פעולה] יד 16+ (זריז, מסוגנן, קסום), נזק 2ק8+ 8 שלילי

רוקד בקצב [חופשית] תנאי: רוח האגוו נעה; תדירות: אחת לתור; השפעה: רוח האגוו מגלגלת בדיקת הופעה. עד סוף תורה, התנועה שלה לא מעוררת תגובות מיצורים שד"ק התגובה שלהם נמוך מתוצאת ההופעה שלה. אם הרוח מרותקת בידי הופעה (ראה נמצא עכשיו בתוך הקצב), היא מתאימה את צעדיה למנגינה. ד"ק התגובה של המופיע(ים) נחשב נמוך מתוצאת בדיקת ההופעה בהתעלמות מערכו האמיתי.

הורה מן המוות [3 פעולות] (מהלך רחב, פתיחה) רוח האגוו נעה פעמיים ומבצעת עד ארבע התקפות בכל נקודה במהלך התנועה, כנגד מטרות שונות. התקפות אלו נחשבות כלפי מחסר ההתקפה המרובה של הרוח, אך המחסר לא גדל עד שהיא מסיימת לבצע את כל ההתקפות בפעולה.

צעד אשכבה [2 פעולות] (מהלך רחב) אם הרוח לא כבר מושפעת מרוקד בקצב, היא מפעילה את יכולת זאת תחילה. רוח האגוו מבצעת 2 התקפות כנגד אותה מטרה. אם ד"ק התגובה של המטרה נמוך מתוצאת ההופעה של רוקד בקצב, התקפה מוצלחת מזיזה את רוח האגוו ואת המטרה עד 5 רגל (10 בפגיעה חמורה) באותו הכיוון, כאשר הן נשארות צמודות זו לזו. זוהי השפעת תנועה כפויה.
=====
לדומם את הריקוד
רוח האגוו היא יצור של הכחשה, שקיומה יכול להסתיים רק בעימות עם מותה. כאשר היא רוקדת, הרוח מכחישה ומנפנפת כל טענה על האלמוות שלה, אך תחת ההשפעה של עוד ריקוד אחד ודי, היא חייבת להקשיב לקול ההיגיון. תחת השפעה זאת הגישה הראשונית שלה כלפי כל דמות היא עוינת. הסברים וניסיונות פיוס בנוגע לעובדת מותה, הכאב שלה והעבר שהיא מכחישה- הדורשים לגלות עליה פרטים מבעוד מועד- יכולים לשפר את הגישה שלה. הדבר דורש בדיקות דיפלומטיה בד"ק קשה מאוד, שמופחת לד"ק בינוני אם ניסיון הדיפלומטיה מלווה בריקוד שנועד לסייע בהעברת המסר.
אם גישת הרוח משופרת לחברותית, היא מכירה במציאות ומוכנה לעזוב אל החיים שאחרי, משוחררת מהכאב שלה. בדרכה להיכל של פרזמה, היא עשויה לבקש מהפסייקופומפים לברך את אלו שסייעו לה.

קשרים ליצורים אחרים
ישנן מספר אגדות בנוגע לרוחות אגוו, שאף אחת מהן לא אומתה במאה האחרונה.
נשקים מרקדים: בעוד שאגדות על רוחות אגוו המסוגלות לקחת שליטה על נשקים מרקדים תמיד הופרכו (למרות שעדיין יש אלו הלוחשים על רוחות עוצמתיות המסוגלות לכך), ישנה שמועה עיקשת על טקס המסוגל לכבול רוח אגוו לנשק וכך לייצר נשק מרקד בקלות. בקרב תרבויות בהן רוחות אגוו עולות, משתיקים שמועות מסוג זה מיד, ורואים זאת כעברה שאין עליה מחילה להשתמש ברוחות הללו ובמסורות הריקוד שלהם ככלי מלחמה.
קטרינות וקאלאקים: לפסייקופומפים יש השפעה מיוחדת על רוחות אגוו, ונקראו היסטורית כדי לסייע לרוחות אלו בשחרורן אל המוות. תחת ההשפעה של נוכחות מרגיעה מקטרינה או כאשר הוא עוקב אחר מנגינה של קאלאקה, רוח האגוו פתוחה למשא ומתן כמו תחת ההשפעה של עוד ריקוד אחד ודי, אך מבלי הזיכרונות האלימים והכואבים.
שדי ורוק: האגדה מספרת כי אם רוח אגוו עוקבת אחר ריקוד ההרס של ורוק מתחילתו ועד סופו (כאשר ורוק מחליט להשלים את הריקוד), לצד השפעת ההרס הגוף של רוח האגוו נהרס לחלוטין ונשמתה נלקחת על ידי הקרעים החיצוניים.

וריאנט לאלמתים- אמנים נואשים
כאשר רוח אגוו נאבדת רחוק מהציוויליזציה, האינסטינקט הטבעי שלה למצוא מוזיקה לכוון את צעדיה מאפשר לה לפתח יכולת ייחודית לחוש הופעות בקרבתה. יכולת זאת עשויה להתגשם גם באלמתים אחרים, כאלו שחייהם או מותם היו קשורים לאומנות, מוזיקה וריקוד. הם מקבלים את היכולת חישת הופעה לטווח 120 רגל.
חישת הופעה (גילוי, חיזוי; אזוטרי או קדוש): הרוח יכולה להרגיש אם יצור מופיע, רוקד או שר בטווח הנקוב כחוש לא מדויק. חוש זה מתרחב כחוש עמום לטווח גדול פי שלוש.

egwu_spirit-1703017605.png

רקדני הלילה של סנגור
מסדר קטן שנוצר על ידי הקברנים של סנגור לפני זמן רב, רקדני הלילה נוצרו על מנת לקיים את טקסי הקבורה לאלו שחיו חיים נסתרים בצלליה הארוכים של עיר הנמל. מורכב מרקדני צללים שכלל התושבים יודעים לכבד ולפחד מהם, מסדר רקדני הלילה נחשב כאחד מהכוחות המגנים על העיר. טקסי החניכה שלהם דורשים הבנה בתרבות של העיר ותקופת מבחן שפעמים רבות המגויס לא מודע לה כלל בידי המסדר.

רקדני הלילה משתמשים בגאף, הנשק שכל אדם בסנגור נושא על עצמו, כאשר הגאף שהם נושאים שחורים כמו הגלימות שלהם ומסומנים בסמלים של רוחות שונות שמגנות על העיר בזמן הלילה. הסמלים כוללים את הסמלים הקדושים של פרזמה, קאלקוט ואף הסמל של האדונית השמימית אשאווה (למרות שהדבר נשמר בסוד, כדי שלא לעודד אנשים לעבור על האיסור של סנגור נגד כתות), שאמונתה כלל לא ידועה באזור. אין ספק שקיים קשר ודמיון מסוים בין הריקודים של הרקדנים האשאווים והריקודים של רקדני הלילה.

הריקודים המסורתיים של רקדני הלילה מעטות באנשים, בניגוד ללוויות רגילות בסנגור שאנשים מכל העיר יוצאים אליהן, אך דברים שאינם אנשים מצטרפים אל הריקוד. רוחות שונות, וונדו, פיות מסתוריות ואף הצללים עצמם רוקדים לצד רקדני הלילה. הצללים של רקדני הלילה מקודשים, ומפלצות או אלמתים המשתמשים בחשכה כנשק מוצאים כי הצללים של רקדני הלילה אינם סרים למרותם.

רקע חדש: רקדן לוויות
[לא נפוץ]
גישה
: יליד או תושב סנגור.
אתה מכיר היטב את טקסי הלוויה הססגוניים של סנגור, שנועדו לסייע למתים לעבור הלאה. רקדת להם כילד מבלי להבין את משמעותם, אך כאשר גדלת הבנת את משמעות הריקוד וקיבלת נקודת מבט ייחודית על מוות ואבל- כאירוע מעבר, החוגג את החיים שהיו, ומוקיר תודה על החוויות שהנפטר חווה.
בחר שתי העלאות תכונה. אחת מהן חייבת ללכת לזריזות או לחכמה, כאשר השנייה חופשית.
אתה מיומן בהופעה ובידע לוויות. בנוסף, אתה זוכה בכישרון המיומנות הופעה מרתקת.

כישרונות חדשים

לחימת גאף מסוגננת- כישרון מקצוע 1
[לא נפוץ][לוחם][מאגוס][נוכל][סייר][עז-להב]
גישה
: יליד או תושב סנגור.
אתה יודע להילחם באמצעות גאף בצורה זריזה שלרוב לא אפשרית עם נשק כבד שכזה. אתה מיומן בגאף, וכאשר אתה משתמש בכלי נשק זה הוא מקבל את המאפיין מסוגנן עבורך (וניתן להשתמש בו להתקפת פתע ויכולות דומות). בנוסף, כאשר אתה משפר את ההכשרה שלך עם כלי נשק פשוטים, גם ההכשרה שלך עם גאף משתפרת לאותה רמה (אם היא הייתה נמוכה יותר).

חשכת רקדני הלילה- כישרון נתיב 12/14
[לא נפוץ][נתיב][חשכה]
נתיב
: מטיל צללים (דרגה 14), רקדן צללים (דרגה 12)
גישה: חבר ברקדני הלילה של סנגור.
נעים לתנועות ריקודך, הצללים מפסיקים לסור למרות שוכני האפלה. כאשר אתה מייצר אזור של אור עמום או חשכה, אתה יכול לבחור ליצור אזור של חשכת רקדני הלילה. מעבר להשפעת החשכה הרגילה, אלמתים או בני תופת שלרוב מקבלים יתרונות מלהיות בשטח עם רמת תאורה שכזו לא יכולים לנצל יתרונות אלו. יתרונות אלו יכולים לכלול את האפשרות להשתמש ביכולות מסוימות, עמידות או התחדשות הפועלים רק בשטח זה, או יכולות המעמעמות או מסתירות אותם בשטח זה, אך זה לא כולל את ההסתרה הרגילה כנגד יצורים המתקשים לראות בחשכה או את האפשרות להשתמש בחשכה להתגנבות רגילה.
השפעה זאת נוגדת השפעות חשכה קסומות אחרות שכבר משפיעות על השטח, והשפעות חשכה חדשות המופעלות בשטח חשכת רקדני הלילה מנסות לנגוד אותה- גם אם כלל ההשפעות יוצרות את אותה רמת תאורה. כרגיל, השפעת חשכה זו גם נוגדת וננגדת על ידי השפעות אור.

חישת הופעה- כישרון מקצוע 14
[נדיר][פייטן][פסיון][אזוטרי][גילוי][חיזוי]

בדומה לאלמתים נדירים במיוחד שמסוגלים לחוש בהופעות הקורות בקרבתן, אתה מפתח חוש דומה ומוגבל. אתה זוכה בחישת הופעה (ראה וריאנט לאלמתים- אמנים נואשים מעלה) עם המאפיין אזוטרי, לטווח של 30 רגל כחוש לא מדויק (וטווח 90 רגל כחוש עמום).
מיוחד: ניתן לקחת כישרון זה ככישרון השלכות מאותה דרגה, עם הדרישה הבאה: סייעת לרוח אגוו או אלמת עם היכולת חישת הופעה לעבור הלאה סופית.
 
עריכה אחרונה:
רוח האגוו לא מסוגלת להבין שמגעה הוא מגע המוות, והריקוד אותו היא רוקדת מסוכן לחיים.
מאוד אהבתי את המפלצת, אבל המשפט הזה מרגיש כמו דבר מרכזי מאוד בה- ואני לא מרגיש שיש לו מספיק ביטוי מכאני. אולי הילה של נזק מוות כשהיא רוקדת, או משהו שקורה לאלו שנכשלים בהצלה נגד ההופעה המרתקת שלה?

לחימת גאף מסוגננת- כישרון מקצוע 1
[לא נפוץ][לוחם][מאגוס][נוכל][סייר][עז-להב]
גישה
: יליד או תושב סנגור.
אתה יודע להילחם באמצעות גאף בצורה זריזה שלרוב לא אפשרית עם נשק כבד שכזה. אתה מיומן בגאף, וכאשר אתה משתמש בכלי נשק זה הוא מקבל את המאפיין מסוגנן עבורך (וניתן להשתמש בו להתקפת פתע ויכולות דומות). בנוסף, כאשר אתה משפר את ההכשרה שלך עם כלי נשק פשוטים, גם ההכשרה שלך עם גאף משתפרת לאותה רמה (אם היא הייתה נמוכה יותר).
מעולה. אני אוהב ממש כשרונות שפותחות אפשרויות חדשות לשימוש בנשקים!
חישת הופעה- כישרון מקצוע 14
[נדיר][פייטן][פסיון][אזוטרי][גילוי][חיזוי]

בדומה לאלמתים נדירים במיוחד שמסוגלים לחוש בהופעות הקורות בקרבתן, אתה מפתח חוש דומה ומוגבל. אתה זוכה בחישת הופעה (ראה וריאנט לאלמתים- אמנים נואשים מעלה) עם המאפיין אזוטרי, לטווח של 30 רגל כחוש לא מדויק (וטווח 90 רגל כחוש עמום).
מיוחד: ניתן לקחת כישרון זה ככישרון השלכות מאותה דרגה, עם הדרישה הבאה: סייעת לרוח אגוו או אלמת עם היכולת חישת הופעה לעבור הלאה סופית.
מרגיש לי כמו כשרון לדרגה נמוכה יותר. למה בעצם נתת אותו לדרגה כל כך גבוהה?
 
חזרה
Top