• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 דרקונים ונתונים [דו"נ 165] ווישקאניה חומציים- דמם המיוחד של הספס

הווישקאניה, גזע בעל מקורות מסתוריים, ידוע לרוב על פי התכונה הבולטת ביותר בו - הדם הרעיל שלו. אלו שמחפשים לחסל ווישקאניה לרוב מצטיידים בנוגדי רעלים, כאשר גם אלו שלא עוינים לגזע יודעים על הסכנה ששוכנת במראה התמים שלהם. אבל ווישקאניה מסוימים הם יוצאי דופן, מוזרים ושונים מאחיהם. במקום רעל קטלני, הדם שלהם חומצי ומאכל את מה שנוגע בו.

המשפחות המעטות מהווישקאניה שניחנות בתכונה המוזרה מקשרות אותה לנחש הספס, חיה קסומה עם דם חומצי שמסוגל להמס את כל מה שנוגע בו. הווישקאניה החומציים טוענים שיש בין החיה הקסומה אליהם קשר- והן אפילו טוענות שהספס עצמם הגיעו אחריהן, הנחשים נוצרו מווישקאניה חומציים שהרגיזו ישות עתיקה ורבת עוצמה בוודרה.

בין אם יש אמת בסיפוריהם או לא, הווישקאניה הללו תמיד מחזיקים בנשק לא צפוי. מספריהם המועטים מוודאים כי הסוד שלהם נשמר, והם נוהגים להשתמש בדמם החומצי מעט שונה מיתר הווישקאניה.

מורשת ווישקאניה: ווישקאניה חומצי
[נדיר]
אתה נושא את דמם הייחודי של הספס בעורקיך. החלף את הפעולה הרעלה (Envenom) שאתה מקבל ממאפיין הארס הטבעי שלך בפעולה הבאה. כאשר יכולת שלך מתייחסת לפעולת ההרעלה, במקום זאת בעבורך היא מתייחסת לפעולת התזת החומצה. הד"ק ליכולת התזת החומצה הוא הד"ק מיכולת הארס הטבעי. מבחינת דרישות קדם, אתה לא עונה לדרישות קדם של כישרונות הדורשים הרעלה- למעט הכישרונות העצמת ארס פחותה, העצמת ארס בינונית והעצמת ארס דגולה. כישרונות אלו מגדילים את הדרגה, קוביות וסיבובי הנזק והתדירות של התזת החומצה שלך כשם שזו הייתה הרעלה.

התזת חומצה (תגובה)
תדירות
: אחת ליום.
תנאי: אתה נפגע מהתקפת קפא"פ מיצור סמוך.
כאשר אתה נפצע, דמך החומצי נורה החוצה. כאשר התנאי מתרחש ואתה סופג נזק חודר או חותך, או גורם לעצמך 1 נזק חותך כחלק מהפעולה, אתה יורה את ארסך על היצור. על היצור לגלגל הצלת תגובה, בכישלון הוא נפגע מהארס החומצי, ובכישלון קריטי הוא נפגע ותוצאת גלגול ההצלה הראשון שלו היא ברמת הצלחה אחת פחות.
ארס חומצי (חומצה, מגע, רעל) זריקת הצלה: קשיחות; משך מירבי: 6 סיבובים; שלב 1: 1ק4 נזק חומצה (1 סיבוב); שלב 2: 1ק4 נזק חומצה (1 סיבוב); שלב 3: 1ק4 נזק חומצה (1 סיבוב).

כישרונות מורשת לווישקאניה
פריקה הרסנית- כישרון 1
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי.
כאשר דמך החומצי בא במגע עם כלי נשק, הוא גורם להם להחליד ולהיחלש. כאשר אויב פוגע בך בהתקפת קפא"פ באמצעות כלי נשק מיוצר, אתה זוכה בתוסף מצב 1+ לגלגולי פריקה כנגדו עד סוף תורך. במידה והשתמשת בהתזה חומצית כנגד ההתקפה, דרגת ההצלחה של ניסיון הפריקה הבא שלך גדלה ב-1, כל עוד הוא מתבצע עד סוף תורך.

חסינות חומצית- כישרון 5
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי.
אתה זוכה בעמידות 3 לחומצה. בנוסף, כאשר אתה סובל מנזק חומצה מתמשך, הד"ק הבסיסי לבדיקתך להסרתו הוא 10 במקום 15.

התזה מרוחקת- כישרון 5
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה.
כאשר אתה משתמש ביכולת התזת חומצה, התנאי להפעלת היכולת הוא יצורים בטווח עד 10 רגל, במקום רק סמוכים. בדרגה 11, אתה יכול יצורים בטווח עד 15 רגל, ובדרגה 17- עד 20 רגל.

חומצה הרסנית- כישרון 5
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה.
כאשר אתה בוחר כישרון זה, בחר באחד מהרעלנים הבאים. כאשר אתה משתמש בהתזת חומצה, אתה יכול להחיל את אחד הרעלנים לארס החומצי שלך. ניתן להחיל רק רעלן אחד על הארס בכל פעם.

- הורס נשק (דרגה 5) שלב 1: ללא התאמה; שלב 2: מחסר מחצית דרגתך (לעגל מטה) לגלגולי נזק בקפא"פ; שלב 3: מחסר 1- לגלגולי התקפות קפא"פ ומחסר מחצית דרגתך (לעגל מטה) לגלגולי נזק בקפא"פ.
- ממס שריון (דרגה 5) שלב 1: ללא התאמה; שלב 2: נטוע במקומו; שלב 3: נטוע במקומו ורגישות שליש דרגתך (לעגל מטה) לנזק מנשק.

מיוחד: ניתן לקחת כישרון זה מספר פעמים, ובכל פעם ללמוד רעלן אחר.

התזה מהירה (פעולה חופשית)- כישרון 9
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה
תדירות: אחת ליום.
תנאי: תנאי זהה להתזת החומצה שלך.
אתה משתמש ביכולת התזת החומצה שלך כפעולה חופשית, ומנצל גם את השימוש ביכולת התזת החומצה וגם את השימוש ביכולת זאת. אתה לא יכול להשתמש ביכולת זאת אם יכולת התזת החומצה שלך לא זמינה.

התזה נרחבת- כישרון 9
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה.
כאשר יצור מצליח בהצלת תגובה כנגד התזת החומצה שלך, הוא עדיין נחשף לרעל. הוא לא נחשף אליו רק בהצלחה קריטית.

חומציות אוכלת חפצים- כישרון 9
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה, העצמת ארס פחותה.
כאשר אתה משתמש בהתזת חומצה כתגובה להתקפה מחפץ בדרגתך ומטה שאינו עתק, קשיחותו של החפץ מופחתת בשליש מדרגתך (למינימום של 0) למשך דקה.

חומצה הרסנית מוגברת- כישרון 13
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה, העצמת ארס בינונית.
כאשר אתה בוחר את הכישרון, אתה מקבל את אחד הרעלנים הבאים להוסיף להתזת החומצה שלך. הרעלנים מפחיתים את קוביות הנזק של התזת הרעל כרשום. חלק מהרעלים מוסיפים את תכונת ההכרעה לרעל, או לשלבים מסוימים בו. אם התכונה נוספה לשלב, היא משפיעה רק על גלגול ההצלה כנגד שלב זה של הרעל.

- חודר עצם (דרגה 13) מפחית 3 קוביות נזק ומוסיף את תכונת ההכרעה לרעל; שלב 1: מוחלש 1; שלב 2: מוחלש 1 ושאוב 1; שלב 3: מוחלש 2 ושאוב 2.
- כאב משתק (דרגה 13) מפחית 2 קוביות נזק; שלב 1: המום 1; שלב 2: 10- רגל למהירות והמום 1; שלב 3 (השפעת הכרעה): משותק.
- מאכל בשר (דרגה 13) מפחית 2 קוביות נזק; שלב 1: ללא התאמה; שלב 2: מגושם 1 ומוחלש 1; שלב 3: מגושם 2 ומוחלש 2.
- צורב קשקשים (דרגה 13) מפחית 2 קוביות נזק; שלב 1: מפחית עמידות לנזק פיזי בשליש דרגתך; שלב 2: מפחית עמידות לנזק פיזי במחצית דרגתך ועמידות לכל נזק בשליש דרגתך; שלב 3: מפחית עמידות לנזק פיזי ולכל נזק במחצית דרגתך.

מיוחד: ניתן לקחת כישרון זה מספר פעמים, ובכל פעם ללמוד רעלן אחר.

התזה זריזה- כישרון 17
[ווישקאניה]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה, התזה מהירה.
אתה יכול להשתמש בהתזה מהירה כרצונך, ההתזה המהירה שלך מאבדת את שורת התדירות. עדיין, ניתן להשתמש ביכולת זאת רק כאשר אתה מסוגל להשתמש ביכולת התזת החומצה שלך.

כישרונות מקצוע
פצצת חומצת ספס (פעולה)- כישרון 9
[אלכימאי][מתווסף 2][נדיר]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה, אלכימיה מהירה.
תדירות: אחת לסיבוב.
תנאי: אתה מפעיל את היכולת אלכימיה מהירה על מנת ליצור בקבוקון חומצה הנמוך בדרגה הנמוכה ב-2 לפחות מדרגת האלכימיה המתקדמת שלך, ובנוסף יכולת התזת החומצה שלך זמינה.
אתה גורם לעצמך 1 נזק חותך בעת יצירת הבקבוקון האלכימי ומנצל את יכולת התזת החומצה שלך, ומוסיף לנזק ההתקפה (אך לא לנזק ההתזה) של הפצצה את הארס החומצי שלך. במידה ויש לך גישה לרעלנים, אתה יכול להוסיף אחד מהם לפצצה.

מלכודת חומצת ספס- כישרון 9
[ממציא][נדיר]
דרישות קדם
: ווישקאניה חומצי, התזת חומצה, פיצוץ, בסיס מגוון (חומצה).
כאשר אתה משתמש בפיצוץ הגורם לנזק חומצה מהמצאה שלך, בחר ביצור אחד ממטרות הפיצוץ. יצור זה נחשף לארס החומצי שלך. במידה ויש לך גישה לרעלנים, אתה יכול להוסיף אחד מהם להשפעה.
 
בדיוק לפני שבוע נתקלתי בווישקניה ב-"ארו ונקטר האלמוות" (למרות ששם מדובר בנשים אנושיות שעברו שינוי אלכימי). אהבתי את הערך.
זה מדויק יותר למקור הפולקלורי של "וישה קניה", כלומר "עלמות ארסיות". אבל בפאת'פיינדר 2 הלכו על כיוון אחר לגמרי ושמרו רק את הקונספט של דם רעיל.

מצד אחד זה אחלה שהם הורידו את המטען העודף המאוד סקסיסטי של בחורה רעילה שהורגת אנשים ששוכבים איתה... מצד שני חבל שהם ויתרו על מתנקשים רעילים לטובת עוד סוג של אנשי-חיה עם שם בשפה שהיא לא אנגלית.

לגבי הביצוע המכאני, אני חושב שהוא סולידי. באופן כללי זה סולידי להחליף השפעות רעל בהשפעות חומצה. מוצלחים במיוחד הכשרונות שמאפשרים לאלכימאי לאלתר חומרים תוך שימוש בדם המזיק של עצמו.
 
חזרה
Top