• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה' ישנות / OSR דרקונים ונתונים [דו"נ 164] אחוזת קרלבה

lgPu2DmQqZDrXe86KF81NKfbYGWC0b7962rQgH8SKL1R9x9n9DdA7LMyPcJ8AcYbDHjmg0viL1qk7tnVCXFhICiozybsU6yJUpkl0eYiDayp-vNANLWLRO_spleIBr_ioARnTZbKpEhPXg5lnuhyH4FW-TifOSya6b7ftKdSljNzJTdyL83Vkcj4OB1ing


גרומברק "שלוש אצבעות" היה הגמד המוכר ביותר בעיירה. לעומת מרבית בני מינו, הוא לא הסתגר עם יתר הגמדים אלא התהולל, שדד, שבר עצמות ויצר לעצמו שם בקרב עולם הפשע. בחודשים האחרונים, גרומברק העשיר ומטיל המורא נראה פחות ופחות יוצא מהאחוזה שלו. תחילה, מרבית התושבים בעיקר נאנחו לרווחה ולא שאלו מה פשר מזלם הטוב. אך לאחרונה, רעשים מוזרים יוצאים מן האחוזה - והתעורר החשש שגרומברק מתכנן משהו איום אפילו ביחס למעשיו הקודמים.


bb9RAoeABgCsiJwnjxWeztmGz8aAa2hQJSWWdemHbc5eXGTLd7u1tayM2uMkR0lR9Cfgscv22VKweoWRTue3jhPp4jSjwVICwAgRBe5UCzIqAEp6t3D64PX0Q_2-XnRyqML12pAZSFPIrO89NTbRUckFXjki3oqpzGX_PsXKzn2CvktCbYqlE8pVna3Kyg

מפה לשימוש חופשי ע"י דייסון לוגוס

האחוזה כולה צפופה ומאובקת, ורצפת העץ חורקת עם כל צעד. שתי הקומות הראשונות הן ללא חלונות כלל, ובהתאם חשוכות מאוד - אם הדמויות נכנסות במהלך היום מעט אור יכנס דרך חרכי הירי הממלאים את הקירות החיצוניים, אך כשהאור בחוץ חלש פנים האחוזה יהיה חשוך כמעט לחלוטין. בתור גמד, גרומברק התייחס לתאורה טובה בתור מותרות שנועדו להרשים אורחים, ולא הכרח יום-יומי

סימני רדיפה
אחוזת קרלבה רדופה. ניתן לגלגל בטבלה הבאה כדי להחליט מה קורה בחדר מסוים. בכל קומה, בין חדר אחד לארבעה יראו סימני רדיפה. מומלץ לגלגל לפחות חלק מהחדרים מראש ולא במהלך משחק.
תוצאהסימן רדיפה
1משב רוח טורק בחוזקה את הדלת מאחורי הדמויות
2לחישות במספר קולות, מתלבטות בינן לבין עצמן לאיזה חדר להתקדם מכאן
3טיפות של נוזל צמיגי וכהה מטפטפות על אחת הדמויות מהתקרה
4החדר קר באופן משמעותי מאלו הסובבים אותו
5גלגול הבחנה כדי לשים לב לתנועה באחת הפינות. בחינה מדוקדקת לא תמצא דבר
6ריח של ריקבון וביצים ממלא את האוויר
7משב רוח מכבה לפידים
8מתקפת צללים! 1ק4 צללים תוקפים את הדמויות, יותר אם הן פעלו בצורה שמושכת אותם


צללים
לא אנשים שמתו במתחם האחוזה, הצללים הם ריכוז של התחושות השליליות שהרגיש וגרם גרומברק אשר נאחזים באלימות ובכאב הממלאים את המקום.
הם נמשכים במיוחד לרעש, אורות חזקים, והפגנת אכזריות. במקומות חשוכים לחלוטין הם לרוב לא ממשיים מספיק כדי להסב נזק, אלא אם יש מספיק רגשות שליליים כדי לקיים אותם בכל זאת (חרכי הירי בקירות האחוזה לא מכניסים אור רב, אבל לרוב מספיקים עבור הצללים).
הצללים פחדנים, ויברחו מקרבות שבהם לדמויות יש יתרון. הם בהחלט עשויים לנסות ולנקום בדמויות בנקודה אחרת באחוזה, אם עולה ההזדמנות.
השתמשו בנתונים לצל מהמהדורה החביבה עליכם, או לחלופין:
קוביות פגיעהדרג"שתוסף התקפהנזקתנועהמוראל
213*2+ (מתעלם משריון)1ק4 נקודות כוח9 מטר (מעוף)6
* צללים חוטפים נזק רגיל מהתקפות קסומות ומאש, וחצי נזק מכל מקור אחר

אש
האחוזה עשויה כולה מעץ, ואש תאחוז בה בקלות. אם חדר עולה באש, יש סיכוי של 1-מתוך-6 שהלהבות לא יתפשטו מחוץ לחדר כלל. בכל מקרה אחר, האחוזה עשויה להתחיל לעלות באש.
אם האחוזה כולה בוערת, לאחר מספר שעות לא ישאר ממנה כמעט כל זכר.

קומת קרקע
11
שני הקירות לצד דלת הכניסה הנמוכה לאחוזה יוצרים תחושה קלסטרופובית-משהו, שלא משתפרת בעקבות החלל המרכזי החשוך, בעל תקרת העץ הנמוכה. לא ניתן לראות חלונות כלל, אך אם הדמויות נכנסות במהלך היום, מעט אור נכנס דרך חרכי הירי בקיר החיצוני של האחוזה.
רצפת העץ מלאת האבק חורקת עם כל צעד. מלפנים, גרם מדרגות צר לקומה השנייה.

12
מזווה מצחין, מלא באוכל רקוב.

13
מזווה פנימי, מכיל 6 חביות יין. לכל חבית סיכוי 3-מתוך-6 שהיין החמיץ.

14
עששית ריקה תלויה מהתקרה, חמישה רובי קשת מאוחסנים בארגז פתוח, ועוד כמה שהחלידו לחוסר שימוש. ארגז נוסף מכיל כמות גדולה של קליעים. דרך שלושת חרכי הירי עשוי להכנס יחסית הרבה אור לחדר הקטן.

15
מכיל אבן משחזת גדולה וכבדה. מתחתיה מוחבא ארנק המכיל 100 מטבעות זהב.

16
שולחן עץ גדול וכבד במרכז החדר. אין כל זכר לצלחות או לכלי הכסף. נברשת נחושת תלויה מהתקרה, מבט קרוב חושף את גוון החלודה הירקרק שלה. בכוך בקצה החדר שרפרפים וארגז מלא בקליעים לרובי קשת. בתחתית הארגז קופסה קטנה המכילה אבני טופז בשווי 50 מטבעות זהב.

17
אזור מגורי משרתים, ניתן לראות שברי חפצים אישיים שנשכחו מאחור. אף אחד לא ישן כאן זמן רב.

18
מטבח קטן וצפוף, הארונות ריקים.

קומה שנייה
גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה צר. אם הדמויות בוחנות את המדרגות, הן ישימו לב שחלקן נשרטו, ובנקודה אחת יש קליע מרובה קשת שתקוע בקיר שלצד המדרגות.

21
שלוש גופות של אנשים לבושים בשחור, אשר דיממו למוות לאחר שנפגעו ממכות גרזן. לכל אחד סיכוי 3-מתוך-6 שהוא מחזיק כלי כסף גנובים בכיסים, בשווי 20 מטבעות זהב. לכל הפורצים יש סיכות מורעלות שידקרו את מי שמחפש עליהם מבלי להיזהר במיוחד. הרעל גורם 1ק4 נזק לזריזות (הצלה נוגדת), ו1ק4 נזק זריזות פעם נוספת דקה לאחר מכן (הצלה נוגדת).

22
ארון ספרים גדול מכסה את הקיר החיצוני, שני חרכי הירי מצדדיו. מכיל בעיקר ביוגרפיות וספרי קודש ישנים - גרומברק לא נהג לקרוא בספריו גם כשהיה בחיים.
הכרך עב הכרס על שושלת קרלבה רוקן לחלוטין מדפים, ומוחבאת בו קופסת יהלומים מלוטשים בשווי 100 מטבעות זהב.

23
"אני חייב.. אני חייב להיפטר מהסחורה הזו. אתם מוכנים לקנות אותה? אני אמכור בזול אם תקנו עכשיו" רוח הרפאים של הגנב אלטס לבושה בדומה לגופות הפורצים שמופיעים בחדר 21 - ואכן, גופתו שלו נמצאת בפינת החדר, קליע עמוק במרכזה. הוא רוצה להיפטר מהאוצר שגנב מהאחוזה, ויסכים למכור את השלל כולו בתמורה ל200 מטבעות זהב (הוא אולי יציע בהתחלה מחיר גבוה יותר, אם החבורה לא נראית לו ממולחת במיוחד). אם החבורה מסכימה לשלם, הוא יסמן להניח את המטבעות על הגופה שלו לפני שהוא יחשוף בפני החבורה איפה הוא החביא את השלל. אין לו דרך למנוע מהחבורה לקחת את הכסף חזרה, ודעתו משובשת קצת מאז שהפך לרוח רפאים - דמויות מתוחכמות יהיו מסוגלות לרמות אותו בקלות יחסית, אם הן ינסו.
האוצר הגנוב הוא כד חימר קטן מלא באבקת אינדיגו בשווי 400 מטבעות זהב עבור הקונה המתאים, ומגן יד עשוי מית'ריל עליו חרוט סמל כף היד בעלת שלוש אצבעות.
תוצאההשלל מוחבא..
1"ממש עליי! תפתחו את השק שאני נושא. זהירות על היד, יש שם סיכה מורעלת"
2"בתוך חור ברצפה, מתחת לארון הספרים! היינו צריכים כמה אנשים בשביל להרים אותו"
3"קשור בחבל, מחוץ לחרך הירי כאן! אני חושב שכדאי לטפס על האחוזה מבחוץ כדי לקחת אותו, או אולי לטפס לגג ולרדת ממנו.."
4"בצד השני של הקומה, בתוך חדר קטנטן! השותף שלי הולאן הטיל אשליה להסתיר אותו, אז תצטרכו לחפש טוב"
5"בחדר השינה של גרומברק! התכוונתי לקחת את האוצר משם, אבל התוכנית השתבשה.. הוא נמצא למעלה, בקומה השלישית"
6"בתוך חבית יין למטה! אני לא זוכר באיזו אחת בדיוק, תצטרכו לפתוח ולהסתכל"


24
החדר כולו מלא בקורי עכביש, המפריעים לתנועה. תנועה עם אש חשופה (כמו לפיד) עשויה להיות מסובכת.
הקורים נמשכים לתנועה - אם הדמויות זזות באיטיות, הם מפריעים אבל לא מונעים תנועה לגמרי, אך ריצה או הליכה תזזיתית במהלך קרב תגרום לקורים לעטוף את הדמויות וללכוד אותם עד אשר ישתחררו (בין אם בבדיקת כוח מוצלחת או בעזרתם של בעלי ברית).
זאת נקודת המחבוא החביבה על הצללים שבאחוזה. הם עשויים לנסות להפתיע את הדמויות כדי לגרום להן להלכד בקורים, או לחלופין לארוב להן כאן אם הם נמלטו מקרב במקום אחר.

25
לעומת מרבית הרהיטים באחוזה, השולחן הגדול בחדר הזה עשוי מאבן - ועליו נמצאות עדשות, צבתות מתכת ואזמלים. על השולחן עומדת גם עששית שמן ריקה.
נשאר מעט אבק יהלומים על השולחן מעבודות ליטוש, אבל לא כמות משמעותית.

26
במרכז החדר נמצא מזבח ועליו כלים ישנים לקטורת. לעומת חדרים אחרים בקומה, אין כאן כלל סימנים למאבק. הצללים יסרבו להיכנס לתוך החדר הזה, אבל בהחלט עשויים לארוב מחוץ לדלת.
כל קטורת שתודלק על גבי המזבח תיצור עשן סמיך ומחניק שיתפשט ברחבי החדר במהירות אם לא יכבו אותה.

קומה שלישית
בזכות החלונות, בשעות היום ובלילות עם ירח זו הקומה המוארת ביותר - אם כי עדיין מעט חשוך, משום שהחלונות עכורים וכהים. אם ישנם צללים בקומה הזו, הם עשויים להרתע לזמן מה מאור יום חזק, אך הם יתגברו על הרתיעה הזו לאחר כמה דקות לכל היותר, ובכל אופן יכולים לנוע למקום נמוך וחשוך יותר באחוזה במידת הצורך.

31
"ששש.. אתם גורמים לכל הרצפה לחרוק. תראו איך אני הולך, אם לא תשמרו על שקט הגמד יתעורר ואתם תהרגו את כולנו" רוח הרפאים של הפורץ שנוזף בדמויות חי מחדש את רגעיו האחרונים, לא מודע למותו או לגופתו המבותרת שנשענת על הקיר. הוא יתעקש (בלחישה!) שהדמויות ינועו בשקט ברחבי החדר. בדיקות התגנבות עשויות לעזור, או דרכים שונות לא לדרוך על הרצפה. אם הדמויות מרעישות מידי לטעמו אחרי אזהרה או שתיים, הוא יקלל 1ק4 דמויות, כך שאחת מהרגליים שלהן תפסיק לעבוד (הצלה נוגדת). לאחר מכן הרוח תעלם, אומרת בתסכול "מי הביא את החובבנים האלו?".
הפורץ עצמו נקרא אוריל, ויסכים להזכיר לדמויות (בלחישה!) שהרבה מהכסף של הגמד הארור מוחבא באחוזה, ואחרת למה בכלל לפרוץ אליו? הוא יתעלם מכל נושא שיחה שלא קשור ישירות לניסיון הפריצה, ויסרב להאמין שהיא השתבשה.

32
שולחן עץ מכוסה בד מתפורר, ועליו קנקן יין ריק. סמוך לשולחן, יש שרפרף אחד.

33
בחדר מספר ארונות מלאים בבגדים אכולי עש, חלקם מבדים יקרים ואיכותיים. ישנה גם מיטה גדולה ומפוארת, שנראה שנקרעה לחלוטין על ידי סכינים.

34
לרוחבו של הקיר הגדול בחדר תלויה מראה, סדוקה באמצעה. כל דבר שמשתקף במראה נראה חולה יותר, דהוי יותר, חשוך יותר. דמות שמסתכלת זמן רב למראה תתמלא תחושת סלידה לאנשים אחרים למשך מספר דקות.
בפינת החדר, גופה של אחד הפורצים, מחזיקה בשרביט שבור. במראה, הגופה נראית כשלד עתיק ומתפורר.

35
אמבט ברונזה גדול מלא במים מעופשים, ודליי עץ שנועדו למלא אותו. מי שמתקרב לאמבט כשהוא מלא במים מתחיל לטבוע. אם מושכים את האדם הטובע מהאמבט (או אם הוא מצליח לזחול הרחק בעצמו), הוא מתאושש כרגיל. האמבט עצמו כבד ומסורבל, אך שומר על הקללה אם מזיזים אותו (כל עוד הוא נשאר מלא במים).
מבט בקרקעית האמבט יחשוף אבן ספיר בשווי 100 מטבעות זהב.

36
ניתן להכנס לחדר דרך המעברים בחדרים 33 ו- 35. עבור גמד, אלו כלל לא יראו כמעברים סודיים אלא רק סגנון בנייה ארכאי ואין צורך לגלגל על מנת למצוא אותם.
בחדר נמצאת גופתו המצחינה של הגמד גרומברק, על גבי מיטה קטנה מברזל. שתי סכינים תקועות בחזה שלו, ומה שעשוי להיות פציעות נוספות ברחבי גופו (או שמה זה הריקבון?). הצללים ברחבי האחוזה יתקפו בלהט כל מי שנושא את הגופה או פריט לבוש מזהה שלה.
 
מגניב, אהבתי במיוחד את השילוב בין הרגישות של השלדים לאש וסכנת הבערה של המבנה עצמו.

מה שכן, הייתי שמח לקבל עוד דב"ש רוח אחד שיסגור את הקצוות ויסביר איך גרומברק מת ואיך הפריצה השתבשה.
 
חזרה
Top