• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים הנשגבים [דו"נ 162][מהות] סגנון מַעֲרֶה היער

סגנון מַעֲרֶה היער חדש מאוד, ונעשה בו שימוש רק בעשרות השנים האחרונות. צורת הלחימה פותחה על ידי העבדים של בית סיניס בפרובינציות המזרחיות של הממלכה. העבדים, שהוכרחו לגדל סמים ושאר "גידולי מזומנים" (cash crops) חששו להתקומם - לא היה ברשותם נשק, והנצרים לבית סיניס לא היססו להעניש בחומרה כל התארגנות עבדים שנראתה להם חשודה.

בסופו של דבר נמצא פתרון - קבוצות עבדים היו מתאספות בנקודות חשופות מעצים (מַעֲרֶה) ומתאמנות בריקוד, לצלילי מוזיקה אותה הם ניגנו במעגל. הריקודים הסוו מפני הנוגשים את מטרתה האמיתית של ההתאספות - למידת לחימה לקראת מרד אלים. לשם אותה הסוואה, החניכים בסגנון מערה היער התאמנו כמעט מבלי לגעת אחד בשני, אלא רק סימנו כיצד יכלו לפגוע לשבריר שנייה לפני שהמשיכו לנוע על פי המקצב.

נקודת המפנה התרחשה כאשר חניכת הסגנון אֶשְׁבָּל נשגבה לדמת דרקון מאספקט העץ. לא עוד קבוצה לא מאורגנת של עבדים מתוסכלים, אסכולת מערה היער הפכה לכוח שיש לחשוש ממנו ופעלה לסילוק הנוגשים. בית סיניס שלח כוח צבאי רב ואף השאיל לגיון קיסרי על מנת לדכא את ההתקוממות, אך עבדים רבים הצליחו לברוח מזרחה ולהצטרף לקהילות החומקות מנחת זרועה של הממלכה, ובתוך כך הפיצו הלאה את אומנות הריקוד של אשבל.

תגיות נשקי מערה היער: גמיש, טבעי, נסתר רקדני מערה היער מעדיפים שימוש בנשק שהם היו מסוגלים להכין בעצמם ולהסתיר, כמו פגיונות עץ מחודדים או שוטים שלופפו מגפנים. התנועות המהירות והפתאומיות של הסגנון מקטינות באחת את עלות העוצמה הנדרשת להפעלת תמרון הכשלה עם נשק טבעי.
שריון מערה היער: סגנון מערה היער אינו מאפשר עטיית שריון כלל.
יכולות תומכות: הלחימה בסגנון דורשת שימוש ביכולות הופעה ואתלטיקה.

טכניקת צעד זריז
דרישות: קרב-קרוב 1, סך יכולות תומכות 3
הנשגב מתנודד מרגל לרגל, מכין את עצמו לחמיקה או להטעיה
נצל מאנה אחת בשלב 2 של התקפה כנגדך. הנשגב מגדיל את ההגנה ב1 ואינו מאבד קשיחות מהתקפות מרובות עד לסוף תורו הבא. לאחר ההתקפה, הנשגב רשאי לנוע רפלקסיבית טווח תנועה אחד לכיוון לבחירתו.
דם דרקון: אם הנשגב מגן בהצלחה מהתקפה עם טכניקת הצעד הזריז, הוא רשאי להכשיל את התוקף כהתקפת-נגד בשלב 8 של ההתקפה.

צורת מערה היער
דרישות: קרב-קרוב 2, סך יכולות תומכות 4, טכניקת צעד זריז
בקצב מהפנט, הנשגב מסיח את דעתם של יריביו ונמצא תמיד במקום הלא נכון עבורם
השקע מאנה אחת למשך הסצנה. הנשגב מוסיף 2 לדירוגי הקשיחות והספיגה. הוא רשאי לנסות למנוע מאויבים בטווח קרוב לקום ממצב שרוע כאילו היה סמוך אליהם באמצעות קרב-קרוב או הופעה.
מיוחד: שימוש בתעצומה זו מאפשר עבור דמי דרקון כניסה להילת העץ.
דם דרקון: העלות של שימוש בתמרוני הכשלה או דחיפה נגד הנשגב עולה ב2.

בעיטת חצי-סהר
דרישות: קרב-קרוב 3, סך יכולות תומכות 6, צורת מערה היער
הנשגב מסתובב במקום ובועט בעוצמה מזווית בלתי צפויה
נצל מאנה אחת בשלב 1 של התקפה מכריעה. אם ההתקפה הסבה נזק, המטרה נדחפת כאילו הצלחת בתמרון דחיפה כנגדה, עם מספר הצלחות עודפות השווה לכמות הנזק שנגרם.
דם דרקון: אויב שנדחף בצורה הזו לא יכול להתקרב לנשגב בתורו הבא.

נקמתם של המשועבדים
דרישות: קרב-קרוב 4, מהות 2, סך יכולות תומכות 7, בעיטת חצי-סער
בעוד הריקוד מגביר את הקצב, הנשגב נע מהגנה להתקפה מתפרצת שתביס את אויביו
השקע 2 מאנה למשך סצנה. אויבים בטווח בינוני סובלים ממחסר 2- להגנה. התקפות מכריעות שפוגעות באויבים בטווח בינוני עושות לפחות את מחצית הערך המהות של הנשגב בנזק, גם אם הנזק כולו נספג.
דם דרקון: אויבים בטווח בינוני אינם יכולים לקבל הסתרה או מחסה מתוואי שטח טבעי, אשר נע ומתאים את עצמו לקצב התנועות של הנשגב.
 
עריכה אחרונה:
התבססתי על הקפואירה (אני חושב שמשמעות המילה היא אזור עם עשבים נמוכים? אני רואה מקורות עם תשובות סותרות). אני לא מבין גדול באומנויות לחימה אז בהחלט יכול להיות שזה לא בדיוק ייצוג נאמן, למרות שהשתדלתי להכניס פרטים שנראו לי נחמדים בויקיפדיה\סרטוני הדגמה
 
נהדר! בהחלט מציאותי וההשראה מאמנויות לחימה אמיתיות ברורה.

משום מה, הייתי בטוח שדמי דרקון לא משתגבים אלא שמדובר בעניין תורשתי. זה דבר שהיה נכון בעבר או שאני פשוט ממציא שטויות?
 
דבר שהיה נכון בעבר או שאני פשוט ממציא שטויות?
זה חצי נכון. נשגבי שמש יכולים להופיע בכל מקום - כל עוד יש מישהו שמוכן להסתכן ולהלחם עבור מה שחשוב עבורו, יש סיכוי (קטן) שהוא יהפוך לסולאר.

דם הדרקון באמת עובר בתורשה, אבל תינוקות לא נולדים דמי דרקון. בדרך כלל הם נהפכים לנשגבים כשהם טינייג'רים או בגילאי העשרים הצעירים, וקשה עד בלתי אפשרי להעריך מראש מי יהיה נשגב ומי לא. אפשר גם לחשוב על דם הדרקון כגן רצסיבי, כי הוא לא תמיד צפוי - גם לשני הורים דמי דרקון ממש לא מובטח שילדיהם ישתגבו, וגם אנשים לא יודעים שהיה להם גם דרקון איפשהו בשושלת עשויים להשתגב לעיתים רחוקות (נקראים בממלכה ביצים אבודות)
 
חזרה
Top