• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 141] ילדי האיזון ותוכן נוסף (חפצי קסם, כישרון ולחש)

פיצול קשב ראשי
כאשר השפעה אמורה להשפיע על שני ראשיך, אתה מסוגל למקד אותה על ראש אחד.
דרישות: יצור בעל מספר ראשים (להחלטת השה"מ אם היצור מתאים- כאשר אטינים מתאימים, אך ארודימון אינן מתאימות).
תועלת: כאשר אתה מגלגל הצלה כנגד השפעה מעוורת או מחרישה, אתה יכול לקחת מחסר 2- לזריקת ההצלה כנגד ההשפעה, ובתמורה אם אתה מצליח בהצלה כנגד ההשפעה- רק ראש אחד מראשיך מושפע. בזמן שראש אחד מושפע, אתה עדיין יכול לראות או לשמוע, אך אתה מסנוור [Dazzled] למשך ההשפעה. במידה והשפעה נוספת משפיעה עליך וגורמת לאותו המצב, אתה הופך לחירש או עיוור כרגיל למשך הזמן בו שתי ההשפעות פועלות עליך.
מיוחד: השפעה זאת אינה מצטברת עם השפעות דומות שנותנות יתרון דומה. במידה וליצור יש את כישרון זה ויכולת דומה, הוא בוחר איזו מהיכולות תפעל.
השפעת הכישרון זהה בין אם יש ליצור שני ראשים או יותר.

ילדי האיזון
האטינים הם היצורים הידועים ביותר בגולאריון בהיותם בעלי ראשים מרובים, בהם מתחרות רק ההידרות האימתניות, האטינים הפראיים מטילים אימה בדמויי אדם קטנים מהם ברחבי גולאריון, ונושאים מורשת של הרס וברבריות. אך מעטים מהם מתנתקים מהמורשת הזאת, בעבור משהו אחר.

ילדי האיזון הם דוגמה להתנתקות שכזו. כת מסתורית של שאמאנים, דרואידים ואורקלים מקרב האטינים, ילדי האיזון מחפשים לאזן את הסערה הפנימית שנובעת מהקיום הדואלי שלהם. הם סוגדים לקבוצת אלים קטנה שמבחינתם מייצגת את הדואליות הזו- כאשר כל אחד מהאלים הללו קשור לתחומים מנוגדים, מתנגשים, ובכך מייצג איזון. הם קוראים לאלים אלו המאוזנים, והם סוגדים להם כקבוצה, מפרידים עצמם מהדתות הרגילות של אלוהויות אלו. אלים אלו הם פארזמה (הקשורה ללידה ולמוות), נתיס (הקשור ליצירה ולהרס) וגוזרה (הקשור.ה באדמה ובים).

ילדי האיזון יצרו לעצמם קבוצת חפצי קסם ייחודיים להם, שקשורים למבנה הגוף יוצא הדופן שלהם. החפצים הללו נקראים קסדות תאומות, ומרבית הקסדות קשורות באחד מהאלים המאוזנים, למרות שיש יוצאות דופן. כאשר שני הקסדות נלבשות בידי אותו היצור (אטינים לדוגמה) הן מחזקות את היצור הרבה יותר מאשר אם הן היו נלבשות על ידי שני אנשים נפרדים. קסדות אלו נפוצו בין כל האטינים, ולא רק ילדי האיזון, אך הן נפוצות ביותר בקרבם.

המאוזנים (פנתיאון ניטרלי)
אלוהויות
גוזרה (ניטרלי), נתיס (ניטרלי), פארזמה (ניטרלי).
סוגדים ילדי האיזון.
יכולת דמוית לחש פרץ תובנה.
[חלק זה קשור בכישרון ברכה פנתיאיסטית]

סוג חפץ קסם חדש: קסדה תאומה
קסדות תאומות הן חפצי קסם שבאים בזוגות, כאשר המחיר הרשום הוא לשתי הקסדות יחדיו. כל קסדה לוקחת מקום על הראש, כאשר יצורים בעלי מספר ראשים (כדוגמת אטינים) יכולים להניח את שתי הקסדות על הראשים שלהם על מנת לקבל השפעה מחוזקת. קסדות אלו מפיצות כל אחת מהן את הילת הקסם המתאימה. מכל בחינה אחרת, קסדות תאומות הן חפצי פלא (ראש).
הקשר בין הקסדות מוגבל בטווח. כאשר לובשי הקסדות נמצאים במרחק של יותר מ-300 מטר (1000 רגל) אחד מהשני, הקסדות לא משפיעות, והן גם לא משפיעות אם הלובשים נמצאים במישורי קיום שונים.

קסדות תאומות לחיים ומוות
הילה
יצירה (ריפוי) ואוב עוצמתית; דרגת מטיל 17.
מיקום ראש (שני חפצים); מחיר 75500 מ"ז; משקל 3.5 ק"ג לכל קסדה
הקסדות התאומות לחיים ולמוות מסומנות שתיהן בסימן של פארזמהסאמה, ומניחות את עול המוות והחיים על הלובשים שלהם. בכל פעם שאחד הלובשים מטיל לחש "ריפוי פצעים" או "גרימת פצעים" כלשהו המשפיע על מטרה יחידה, הוא יכול לבחור להשפיע על הלובש השני בנוסף למטרת הלחש. לחילופין, הוא גם יכול לבחור להעניק ללובש השני השני מטען של הלחש לידו שמוחזק בידו שהוא מסוגל להעביר במגע גם כן. הלחש נחשב כאילו מטיל הלחש המקורי הטיל אותו, והמתאמים והיכולות בהתאם, למרות שהוא מועבר דרך הלובש השני. לא ניתן להשתמש בעוד יכולת שמאפשרת לשתף לחשים (כמו שיתוף לחשים של יציר סוד) במקביל ליכולת זאת.
במידה ויצור לובש את שתי הקסדות במקביל, הוא במקום זאת יכול להשפיע על שתי מטרות שונות בכל הטלה של אחד מהלחשים האמורים, כאשר הוא יכול לבחור בעצמו בתור אחת מהמטרות.
יצירה
דרישות יצירת חפצי פלא, לחש מואץ, גרימת פצעים חמורים, ריפוי פצעים חמורים, סוגד לפנתיאון המאוזנים או לפארזמה; עלות 37750 מ"ז.

קסדות תאומות לים וליבשה
הילה תהפוכה חזקה; דרגת מטיל 12.
מיקום ראש (שני חפצים); מחיר 28000 מ"ז; משקל 3.5 ק"ג לכל קסדה
הקסדות התאומות לים וליבשה מלוות בסימנים של גוזרה, לא עשויות אף פעם ממתכת אלא מחומרים כמו אבן ועץ, ומראות עליהם סימנים של ציפורים, דגים ואף קומורנים- כולם חיות מקודשות לגוזרה הים ויבשה. אם לאחד מהלובשים יש מהירות שחייה או יכולת נשימה מתחת למים, הוא מעניק אותה במהירות זהה ללובש השני, וכך גם בנוגע למהירות מעוף- רק שמהירות המעוף המוענקת לא יכולה לעבור את המהירות של 18 מטר (60 רגל) ביכולת תמרון טובה.
במידה ויצור אחד לובש את שתי הקסדות במקביל, הוא במקום זאת מקבל מהירות שחייה של 9 מטר (30 רגל), מהירות מעוף של 9 מטר (תמרון גרוע) ונשימת מים.
יצירה
דרישות יצירת חפצי פלא, צורת חיה 2, נשימת מים, מעוף, סוגד לפנתיאון המאוזנים או לגוזרה; עלות 14000 מ"ז.

קסדות תאומות ליצירה ולהרס
הילה
אוב ותהפוכה חזקה; דרגת מטיל 17.
מיקום ראש (שני חפצים); מחיר 130000 מ"ז; משקל 3.5 ק"ג לכל קסדה
הקסדות התאומות ליצירה ולהרס מסומנות בסימניו של נתיס בעיצובים שונים, ומאפשרות שליטה באנרגיות המאגיות של הריסת לחשים. בכל פעם שאחד הלובשים מצליח בהפגת קסם כנגד השפעה קסומה, חפצ"ק או עתק, הלובש השני מקבל מספר נק"פ זמני השווה לדרגת המטיל של ההשפעה המבוטלת, ובנוסף הראשון מבין הלובשים שמטיל לחש נוסף עם אותה דרגת מטיל או נמוך יותר, השפעת הלחש שלו הופכת מרבית.
במידה ויצור אחד לובש את שתי הקסדות במקביל, הוא זוכה בנק"פ הזמני לעצמו בכל פעם שהוא מפיג לחש, והשפעת הלחש המירבי משפיעה עליו בלבד.
יצירה
דרישות יצירת חפצי פלא, בריאות כוזבת, לחש מירבי, סוגד לפנתיאון המאוזנים או לנתיס; עלות 65000 מ"ז.

קסדות תאומות לניצחון ותבוסה
הילה
חיזוי חזקה; דרגת מטיל 14.
מיקום ראש (שני חפצים); מחיר 22500 מ"ז; משקל 3.5 ק"ג לכל קסדה
הקסדות התאומות לניצחון ותבוסה מעוטרות בסימנים של כמה מהאלים המאוזנים ולרוב בסימנים נוספים של אלים ושבטים אטיניים. הם הסוג היחיד מהקסדות התאומות שקיים בתפוצה רחבה בין האטינים, בגלל המיקוד שלו בקרב, והוא הסוג אליו לרוב נחשפים תרבויות חיצוניות.
כאשר שני יצורים לובשים את הקסדות, כל אחד מהלובשים מקבל תוסף חיזוי 1+ לדרג"ש כנגד כל התקפה שגם הוא וגם הלובש השני יכולים לצפות ביצור שביצע אותה כנגדם. בנוסף, כל עוד הם לובשים את הקסדות, כל אחד מהלובשים מקבל גישה לכישרון קרבי או כישרון שיתוף פעולה אחד של היצור השני, כל עוד הוא יכול לעמוד בדרישותיו. כישרון זה נקבע בצורה קבועה לכל יום הלבישה ברגע בו הקסדה נלבשת.
כאשר יצור אחד לובש את שתי הקסדות, הוא זוכה בכישרון קרבי או כישרון שיתוף פעולה נוסף שהוא עומד בדרישותיו ונקבע בעת לבישת הקסדה בפעם הראשונה, ובנוסף הוא זוכה בתוסף חיזוי 2+ לדרג"ש כנגד כל התקפה מאויב בטווח 9 מטר (30 רגל) ממנו. אם הוא מקבל את הכישרון הזמין לו מהקסדה ממקור אחר, הוא יכול לבחור בכישרון חדש, והבחירה החדשה הופכת קבועה.
יצירה
דרישות יצירת חפצי פלא, מלבושי קודש, לפחות חמישה כישרונות קרביים, אטין או סוגד לפנתיאון המאוזנים; עלות 11250 מ"ז.

לחש: פיצול גוף
לחש זה נוצר בידי הכוהנים של לאמאשטו ואומץ בידי ציידי ענקים אכזריים. על פי לאמאשטו, תאומים שלובים הם ברכה מן האלה, סימן שלבד היצורים הללו לא היו שורדים אך לאמאשטו בירכה אותם ביכולת לחיות אחד באמצעות השני. אך אפילו הכתות המוזרות של לאמאשטו שמתמקדות בהיבטי הפריון שלה, רואות כי קיום זה אינו יכול להימשך לעד. הכת של לאמאשטו פיתחה לחש על מנת להפריד בין תאומים שלובים ולהעניק להם את החיים שהם זקוקים להם, והם נהגו להטילו עם שבועות הכובלות את היצורים שיפרדו ללאמאשטו. הלחש חידש את האיברים שחסרו לכל יצור על מנת להתקיים בעצמו, והעניקו להם גופים חדשים.

אך ציידי ענקים, מצאו את הלחש שנים אחרי פיתוחו לשימוש אחר… על מנת לצוד אטינים, טרולים מרובי ראשים והידרות. הלחש משפיע עליהם כאילו הם היו תאומים שלובים, אך קורע אותם לשניים. וברקע שהם נקרעים, הלחש כבר לא מזהה אותם כיצורים נפרדים- שכן קיומם קשור בטבע המחובר שלהם- והוא לא מחדש אותם. זהו לחש אכזרי, שהאטינים יוצאים למסעות צלב על כל צייד ענקים שמשתמש בו ושבטי אטינים שלמים עשויים לעקור עצמם ממושבם ולהצטרף לשבטים נוספים רק על מנת להשמיד יצור המחזיק בלחש הזה.

פיצול גוף
אוב
דרג
: אורקל/כהן 6, מזמן (כבול) 5, מזמן (לא כבול) 6, מכשפה 6
הטלה: פעולת סיבוב מלא
רכיבים: ק, ת, ח/מק
טווח: בינוני (100 רגל+ 10 רגל/דרגה)
מטרה: תאומים שלובים או יצור בעל מספר ראשים
משך: מיידי
הצלה: קשיחות חלקי; ה"ל כן.
ניתן להטיל לחש על זה על תאומים שלובים על יצור בעל מספר ראשים, והוא פועל בצורה שונה על כל אחד מהיצורים.
על תאומים שלובים, הלחש מפריד בין התאומים ויוצר בעבורם את האיברים החסרים שלהם כמו הלחש התחדשות. הוא מאפשר לשני היצורים לחיות כך.
על יצורים בעלי מספר ראשים, הלחש דורש מהם לגלגל הצלת קשיחות. בכישלון היצור סופג 10 נזק אנרגיה שלילית לכל דרגת מטיל (עד מקסימום של 150 נק"פ) ומסוחרר למשך 2ק4 סיבובים. בהצלה מוצלחת הוא סופג חצי נזק ומסוחרר לסיבוב.
חומר: חתיכה מחבל טבור.
 
עריכה אחרונה:
רעיון מגניב מאוד, וביצוע מצוין גם של הדת וגם של החפצים הקשורים בה.

הלחש לא מאוד שימושי, אבל מבחינת הדברים שהוא מסוגל לעשות, הייתי מצפה לדרג לחש גבוה יותר (7?).

ניטפיקים:

1. התחביר מאוד אנגלי והמשפטים מאוד ארוכים. זו תופעה חוזרת בפרסומים שלך לפאת'פיינדר. אני מבין שאתה מתכנן מראש איך זה ייראה באנגלית, אבל... איפה הגרסה האנגלית, ולמה לא לכתוב עברית בצורה עברית?

אלים אלו הם פאראסאמה (הקשורה ללידה ולמוות), נת'יס (הקשור ליצירה ולהרס) וגוזרה (הקשורים באדמה ובים).
2. השמות הרשמיים בעברית: פארזמה, נתיס. 🙂
גוזרה קשור.ה, לא בריבוי. בדרך כלל מדברים על גוזרה בלשון מתחלפת ולא בלשון רבים. גוזרה היא אל אחת. 🙂

3. קצת מפתיע אותי שהיבט ההרס של נתיס מיוצג בקסדות שלו באמצעות מסורת התאובה. נתיס מופיע בדרך כלל כשצד אחד שלו שרוף באנרגיה הרסנית. הייתי מצפה ליצירה ולעוצמה או למגננה ולעוצמה.
 
הלחש חידוש הוא מדרג 7 וקריסה הוא מדרגה 6 והלחש מחקה את שניהם, עם גישה מוגבלת יותר, כך שהוא מתאים לי יותר לדרג 6.

1. בכנות, זה לא מאיזשהו רצון להתאים את זה לאנגלית אלא פשוט בגלל שזו הייתה כמעט טיוטה, והעדפתי לפרסם טיוטה מאשר לא לפרסם הגשה כלל. אבל עברתי על הניסוחים ואני מאמין שסידרתי אותם.

2. תוקן.

3. זה בגלל הלחשים שזה מחקה את השפעתם. נתיס הוא האל של כל הקסם, אז אין לי בעיה גם אם המסורות לא מקושרות אליו מיידית.
 
חזרה
Top