עזי הלהב, על שלל גווניהם וזגנונותיהם, מותחים את גבולותיו של האפשרי. האומת, הנחישות, והפזיזות שלהם דוחפים אותם רחוק יותר, חזק יותר, מהר יותר, מכל לוחם בן תמותה אחר - והמעולים שבהם מגיעים ליכולות כמעטצעל אנושיות.
ואולם, בעבור חלק קטן מעזי הלהב, ''כמעט'' על אנושיות זה לא מספיק טוב. קבוצה מסתורית זו, שחבריה ידועים בשם ''צללי הארגמן'', מורכבת מעזי הלהב יחידי הסגולה שכוחם האפל של ערפדים זורם בעורקיהם - דאמפירים.
לוחמים קודרים אילו לומדים לתעל את הדחף לניצחון שמשותף לכל עזי הלהב ולשלב אותו עם נטייתם הטבעית של אבותיהם לשאוב את דם יריביהם, כדי לגשת אט אט למלוא מגוון הכוחות שעומדים לרשותם של ערפדים מלאים.
רק הבחירות שלהם יגידו האם הדמיון שלהם לטורפי הלילה האכזריים הללו יעצר כאן, או שמא תאוות הדם שלהם תכלה כל שביב של מוסר בעצמותיהם במרדף אחר הכוח.
צל הארגמן
צל הארגמן הוא ארכטיפ למקצוע עז הלהב שמיועד לגזע הדאמפיר.
ניבי הלילה
בדרגה 1, צל הארגמן מקבל התקפת נשיכה כהתקפה טבעית ראשית, שגורמת 1ק4 נזק דוקר ומוחץ, וטווח הפגיעה החמורה שלה הוא 19-20/*2. אם יש לו את מאפיין הגזע החלופי ''ניבים'', התקפת הנשיכה שלו גורמת 1ק6 נזק במקום זאת, וטווח החמורה שלה הא 18-20/*2
יכולת זו מחליפה את היכולת ''לחימת עז להב מסוגננת''
עוז רוח מדמם
יכולת זו פועלת כמו יכולת עוז הרוח (panache) הרגילה של עז להב, מלבד ההבדלים הבאים.
- צל הארגמן מחדש עוז רוח רק כשהוא פוגע קריטית או מוריד אויב ל0 נק''פ עם מתקפת הנשיכה שלו.
- צל הארגמן רשאי, כפעולה רגילה, למצוץ את דמו של יצור שמת בדקה האחרונה והוא סמוך אליו. מציצת דם זו משיבה לצל הארגמן נקודת עוז רוח אחת. צל הארגמן רשאי להשתמש ביכולת הזו פעם אחת בלבד על כל יצור, והיא לא פועלת על גופותיהם של יצירי כפיים או אלמתים.
יכולת זו משנה את היכולת ''עוז רוח''.
מעללי דם
במהלך העלייה בדרגות, צללי הארגמן יכולים לבחור לוותר על חלק מהטכניקות שמרבית עזי הלהב לומדים, בכדי לפתח את היכולות הטמונות במורשתם הערפדית.
היכולת הזו משנה את יכולת המעללים, אבל לא מונעת מצללי הארגמן לקחת ארכטיפ אחר שמשנה את היכולת הזו, כל עוד הארכטיפ האחר לא משפיע על אף מעלל ספציפי שצל הארגמן החליף באמצעות היכולת הזו.
נשיכה אכזרית
בדרגה 5, צל הארגמן מקבל את יתרונותיו של הכשרון 'פגיעה חמורה משופרת' בעבור התקפת הנשיכה שלו, הוא מקבל +1 להתקפות נשיכה והנשיכה שלו גורמת 1 נזק דימום נוסף בפגיעה. נזק הדימום הזה מצטבר עם עצמו, אבל צל הארגמן יכול לגרום אותו רק אחת לסיבוב.
בדרגה 9 וכל 4 דרגות לאחר מכן, נזק הדימום ותוסף ההתקפה עולים ב1.
יכולת זו מחליפה את היכולת 'אימון עז להב בנשק'
עליונות ארגמנית
בדרגה 20, צל הארגמן מגיע לשיא העוצמה של הנשיכה שלו. כאשר הוא מאיים בחמורה, הוא מוודא את הפגיעה החמורה באופן אוטומטי. בנוסף לכך, מכפלת הפגיעה החמורה של הנשיכה עולה ב1.
מעללי דם
ואולם, בעבור חלק קטן מעזי הלהב, ''כמעט'' על אנושיות זה לא מספיק טוב. קבוצה מסתורית זו, שחבריה ידועים בשם ''צללי הארגמן'', מורכבת מעזי הלהב יחידי הסגולה שכוחם האפל של ערפדים זורם בעורקיהם - דאמפירים.
לוחמים קודרים אילו לומדים לתעל את הדחף לניצחון שמשותף לכל עזי הלהב ולשלב אותו עם נטייתם הטבעית של אבותיהם לשאוב את דם יריביהם, כדי לגשת אט אט למלוא מגוון הכוחות שעומדים לרשותם של ערפדים מלאים.
רק הבחירות שלהם יגידו האם הדמיון שלהם לטורפי הלילה האכזריים הללו יעצר כאן, או שמא תאוות הדם שלהם תכלה כל שביב של מוסר בעצמותיהם במרדף אחר הכוח.
צל הארגמן
צל הארגמן הוא ארכטיפ למקצוע עז הלהב שמיועד לגזע הדאמפיר.
ניבי הלילה
בדרגה 1, צל הארגמן מקבל התקפת נשיכה כהתקפה טבעית ראשית, שגורמת 1ק4 נזק דוקר ומוחץ, וטווח הפגיעה החמורה שלה הוא 19-20/*2. אם יש לו את מאפיין הגזע החלופי ''ניבים'', התקפת הנשיכה שלו גורמת 1ק6 נזק במקום זאת, וטווח החמורה שלה הא 18-20/*2
יכולת זו מחליפה את היכולת ''לחימת עז להב מסוגננת''
עוז רוח מדמם
יכולת זו פועלת כמו יכולת עוז הרוח (panache) הרגילה של עז להב, מלבד ההבדלים הבאים.
- צל הארגמן מחדש עוז רוח רק כשהוא פוגע קריטית או מוריד אויב ל0 נק''פ עם מתקפת הנשיכה שלו.
- צל הארגמן רשאי, כפעולה רגילה, למצוץ את דמו של יצור שמת בדקה האחרונה והוא סמוך אליו. מציצת דם זו משיבה לצל הארגמן נקודת עוז רוח אחת. צל הארגמן רשאי להשתמש ביכולת הזו פעם אחת בלבד על כל יצור, והיא לא פועלת על גופותיהם של יצירי כפיים או אלמתים.
יכולת זו משנה את היכולת ''עוז רוח''.
מעללי דם
במהלך העלייה בדרגות, צללי הארגמן יכולים לבחור לוותר על חלק מהטכניקות שמרבית עזי הלהב לומדים, בכדי לפתח את היכולות הטמונות במורשתם הערפדית.
היכולת הזו משנה את יכולת המעללים, אבל לא מונעת מצללי הארגמן לקחת ארכטיפ אחר שמשנה את היכולת הזו, כל עוד הארכטיפ האחר לא משפיע על אף מעלל ספציפי שצל הארגמן החליף באמצעות היכולת הזו.
נשיכה אכזרית
בדרגה 5, צל הארגמן מקבל את יתרונותיו של הכשרון 'פגיעה חמורה משופרת' בעבור התקפת הנשיכה שלו, הוא מקבל +1 להתקפות נשיכה והנשיכה שלו גורמת 1 נזק דימום נוסף בפגיעה. נזק הדימום הזה מצטבר עם עצמו, אבל צל הארגמן יכול לגרום אותו רק אחת לסיבוב.
בדרגה 9 וכל 4 דרגות לאחר מכן, נזק הדימום ותוסף ההתקפה עולים ב1.
יכולת זו מחליפה את היכולת 'אימון עז להב בנשק'
עליונות ארגמנית
בדרגה 20, צל הארגמן מגיע לשיא העוצמה של הנשיכה שלו. כאשר הוא מאיים בחמורה, הוא מוודא את הפגיעה החמורה באופן אוטומטי. בנוסף לכך, מכפלת הפגיעה החמורה של הנשיכה עולה ב1.
מעללי דם
מהלך בחשכה.
צל הארגמן לומד למתוח את גבולות התנועה שלו, לחקות את הדרך שבה אבותיו הפכו לטורפים שיכולים להגיע לכל מקום. החל מדרגה 1, כל עוד יש לו נקודת עוז רוח אחת, צל הארגמן זוכה במהירות טיפוס השווה למהירותו.
יכולת זו מחליפה את מעלל האקרובטיקה הנועזת (derring - do), ועוד מעלל אחד בדרגה 1 לבחירת צל הארגמן.
קריאתו של אדון הצל.
צל הארגמן מעצים את הקשר שלו לאבותיו, והמשרתים הנרצעים שלהם מכבדים את סמכותו. כפעולה, הוא רשאי לנצל 2 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלחש ''זימון נחיל'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הנחיל קיים, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב2.
יכולת זו מחליפה את מעלל הסיוף המאיים (menacing swordplay) ועוד מעלל אחד מדרגה 3 לבחירתו של צל הארגמן
צורת צייד האימים.
צל הארגמן לומד לעטות על עצמו צורות מסוכנות ואכזריות, שמחזקות את כוחו בקרב. החל מדרגה 7, כפעולה רגילה, הוא יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לזאב או לעטלף אימים, כאילו בעזרת הלחש ''צורת חיה 2" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. התקפות הנשיכה של צורות אילו נחשבות כהתקפת ניבי הלילה שלו. כל עוד הוא נותר בצורת החיה, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל ההתקפה המכוונת (targeted strike) ועוד מעלל אחד מדרגה 7 לבחירתו של צל הארגמן.
המוות המזדחל.
צל הארגמן נעשה אמן ההתגנבות העילאי. כשהוא ננעל על טרפו, דבר לא יעצור בעדו. החל מדרגה 11, צל הארגמן יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לענן ערפל, כאילו בעזרת הלחש ''צורה גזית" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הוא נותר בצורת הגז, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל החמקנות (Evasive) ועוד מעלל אחד מדרגה 11 לבחירתו של צל הארגמן.
רצונו של אדון הדמים.
צל הארגמן לומד לכפוף את תודעתם של אחרים לשלו. כפעולה רגילה, החל מדרגה 15, צל הארגמן יכול לנצל 4 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלח לאש ''הקסמת מפלצת'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו.
מעלל זה מחליף את מעלל 'יתרון עז הלהב' (Swashbuckler's edge) ועוד מעלל אחד לבחירתו של צל הארגמן.
קללתו של צל הארגמן.
כוחם של מלכי הלילה הקדומים זורם בעורקיו של צל הארגמן. בדרגה 19, כפעולה רגילה, צל הארגמן יכול לבחור יצור מת אחד בטווח 30 רגל שהוא הרג עם ניבי הלילה שלו או שהוא מצץ את דמו לאחר מותו.
צל הארגמן יכול להחיות את היצור הזה כילוד ערפד (vampire spawn) המציית לפקודותיו בעזרת ניצול של נקודות עוז רוח. ילוד הערפד נותר למשך מספר סיבובים השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו בכדי להעיר אותו.
לחילופין, צל הארגמן יכול לבחור להעיר את ילוד הערפד למספר שעות השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו. במקרה כזה, נקודות עוז הרוח שנוצלו לא מתחדשות בעבור צל הארגמן כל עוד ילוד הערפד חי (צל הארגמן יכול להשמיד את ילוד הערפד ולהפוך אותו לאבק כפעולה חופשית, כל עוד הם באותו מישור.)
יכולת זו מחליפה 2 מעללים בדרגה 19 לבחירתו של צל הארגמן.
צל הארגמן לומד למתוח את גבולות התנועה שלו, לחקות את הדרך שבה אבותיו הפכו לטורפים שיכולים להגיע לכל מקום. החל מדרגה 1, כל עוד יש לו נקודת עוז רוח אחת, צל הארגמן זוכה במהירות טיפוס השווה למהירותו.
יכולת זו מחליפה את מעלל האקרובטיקה הנועזת (derring - do), ועוד מעלל אחד בדרגה 1 לבחירת צל הארגמן.
קריאתו של אדון הצל.
צל הארגמן מעצים את הקשר שלו לאבותיו, והמשרתים הנרצעים שלהם מכבדים את סמכותו. כפעולה, הוא רשאי לנצל 2 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלחש ''זימון נחיל'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הנחיל קיים, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב2.
יכולת זו מחליפה את מעלל הסיוף המאיים (menacing swordplay) ועוד מעלל אחד מדרגה 3 לבחירתו של צל הארגמן
צורת צייד האימים.
צל הארגמן לומד לעטות על עצמו צורות מסוכנות ואכזריות, שמחזקות את כוחו בקרב. החל מדרגה 7, כפעולה רגילה, הוא יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לזאב או לעטלף אימים, כאילו בעזרת הלחש ''צורת חיה 2" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. התקפות הנשיכה של צורות אילו נחשבות כהתקפת ניבי הלילה שלו. כל עוד הוא נותר בצורת החיה, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל ההתקפה המכוונת (targeted strike) ועוד מעלל אחד מדרגה 7 לבחירתו של צל הארגמן.
המוות המזדחל.
צל הארגמן נעשה אמן ההתגנבות העילאי. כשהוא ננעל על טרפו, דבר לא יעצור בעדו. החל מדרגה 11, צל הארגמן יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לענן ערפל, כאילו בעזרת הלחש ''צורה גזית" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הוא נותר בצורת הגז, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל החמקנות (Evasive) ועוד מעלל אחד מדרגה 11 לבחירתו של צל הארגמן.
רצונו של אדון הדמים.
צל הארגמן לומד לכפוף את תודעתם של אחרים לשלו. כפעולה רגילה, החל מדרגה 15, צל הארגמן יכול לנצל 4 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלח לאש ''הקסמת מפלצת'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו.
מעלל זה מחליף את מעלל 'יתרון עז הלהב' (Swashbuckler's edge) ועוד מעלל אחד לבחירתו של צל הארגמן.
קללתו של צל הארגמן.
כוחם של מלכי הלילה הקדומים זורם בעורקיו של צל הארגמן. בדרגה 19, כפעולה רגילה, צל הארגמן יכול לבחור יצור מת אחד בטווח 30 רגל שהוא הרג עם ניבי הלילה שלו או שהוא מצץ את דמו לאחר מותו.
צל הארגמן יכול להחיות את היצור הזה כילוד ערפד (vampire spawn) המציית לפקודותיו בעזרת ניצול של נקודות עוז רוח. ילוד הערפד נותר למשך מספר סיבובים השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו בכדי להעיר אותו.
לחילופין, צל הארגמן יכול לבחור להעיר את ילוד הערפד למספר שעות השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו. במקרה כזה, נקודות עוז הרוח שנוצלו לא מתחדשות בעבור צל הארגמן כל עוד ילוד הערפד חי (צל הארגמן יכול להשמיד את ילוד הערפד ולהפוך אותו לאבק כפעולה חופשית, כל עוד הם באותו מישור.)
יכולת זו מחליפה 2 מעללים בדרגה 19 לבחירתו של צל הארגמן.