• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו''נ 63] צל הארגמן - ארכטיפ ערפדי לעזי להב [פאת'פיינדר]

עזי הלהב, על שלל גווניהם וזגנונותיהם, מותחים את גבולותיו של האפשרי. האומת, הנחישות, והפזיזות שלהם דוחפים אותם רחוק יותר, חזק יותר, מהר יותר, מכל לוחם בן תמותה אחר - והמעולים שבהם מגיעים ליכולות כמעטצעל אנושיות.

ואולם, בעבור חלק קטן מעזי הלהב, ''כמעט'' על אנושיות זה לא מספיק טוב. קבוצה מסתורית זו, שחבריה ידועים בשם ''צללי הארגמן'', מורכבת מעזי הלהב יחידי הסגולה שכוחם האפל של ערפדים זורם בעורקיהם - דאמפירים.
לוחמים קודרים אילו לומדים לתעל את הדחף לניצחון שמשותף לכל עזי הלהב ולשלב אותו עם נטייתם הטבעית של אבותיהם לשאוב את דם יריביהם, כדי לגשת אט אט למלוא מגוון הכוחות שעומדים לרשותם של ערפדים מלאים.
רק הבחירות שלהם יגידו האם הדמיון שלהם לטורפי הלילה האכזריים הללו יעצר כאן, או שמא תאוות הדם שלהם תכלה כל שביב של מוסר בעצמותיהם במרדף אחר הכוח.

צל הארגמן

צל הארגמן הוא ארכטיפ למקצוע עז הלהב שמיועד לגזע הדאמפיר.

ניבי הלילה
בדרגה 1, צל הארגמן מקבל התקפת נשיכה כהתקפה טבעית ראשית, שגורמת 1ק4 נזק דוקר ומוחץ, וטווח הפגיעה החמורה שלה הוא 19-20/*2. אם יש לו את מאפיין הגזע החלופי ''ניבים'', התקפת הנשיכה שלו גורמת 1ק6 נזק במקום זאת, וטווח החמורה שלה הא 18-20/*2
יכולת זו מחליפה את היכולת ''לחימת עז להב מסוגננת''

עוז רוח מדמם
יכולת זו פועלת כמו יכולת עוז הרוח (panache) הרגילה של עז להב, מלבד ההבדלים הבאים.
- צל הארגמן מחדש עוז רוח רק כשהוא פוגע קריטית או מוריד אויב ל0 נק''פ עם מתקפת הנשיכה שלו.
- צל הארגמן רשאי, כפעולה רגילה, למצוץ את דמו של יצור שמת בדקה האחרונה והוא סמוך אליו. מציצת דם זו משיבה לצל הארגמן נקודת עוז רוח אחת. צל הארגמן רשאי להשתמש ביכולת הזו פעם אחת בלבד על כל יצור, והיא לא פועלת על גופותיהם של יצירי כפיים או אלמתים.

יכולת זו משנה את היכולת ''עוז רוח''.

מעללי דם
במהלך העלייה בדרגות, צללי הארגמן יכולים לבחור לוותר על חלק מהטכניקות שמרבית עזי הלהב לומדים, בכדי לפתח את היכולות הטמונות במורשתם הערפדית.
היכולת הזו משנה את יכולת המעללים, אבל לא מונעת מצללי הארגמן לקחת ארכטיפ אחר שמשנה את היכולת הזו, כל עוד הארכטיפ האחר לא משפיע על אף מעלל ספציפי שצל הארגמן החליף באמצעות היכולת הזו.

נשיכה אכזרית
בדרגה 5, צל הארגמן מקבל את יתרונותיו של הכשרון 'פגיעה חמורה משופרת' בעבור התקפת הנשיכה שלו, הוא מקבל +1 להתקפות נשיכה והנשיכה שלו גורמת 1 נזק דימום נוסף בפגיעה. נזק הדימום הזה מצטבר עם עצמו, אבל צל הארגמן יכול לגרום אותו רק אחת לסיבוב.
בדרגה 9 וכל 4 דרגות לאחר מכן, נזק הדימום ותוסף ההתקפה עולים ב1.
יכולת זו מחליפה את היכולת 'אימון עז להב בנשק'

עליונות ארגמנית
בדרגה 20, צל הארגמן מגיע לשיא העוצמה של הנשיכה שלו. כאשר הוא מאיים בחמורה, הוא מוודא את הפגיעה החמורה באופן אוטומטי. בנוסף לכך, מכפלת הפגיעה החמורה של הנשיכה עולה ב1.


מעללי דם
מהלך בחשכה.
צל הארגמן לומד למתוח את גבולות התנועה שלו, לחקות את הדרך שבה אבותיו הפכו לטורפים שיכולים להגיע לכל מקום. החל מדרגה 1, כל עוד יש לו נקודת עוז רוח אחת, צל הארגמן זוכה במהירות טיפוס השווה למהירותו.
יכולת זו מחליפה את מעלל האקרובטיקה הנועזת (derring - do), ועוד מעלל אחד בדרגה 1 לבחירת צל הארגמן.

קריאתו של אדון הצל.
צל הארגמן מעצים את הקשר שלו לאבותיו, והמשרתים הנרצעים שלהם מכבדים את סמכותו. כפעולה, הוא רשאי לנצל 2 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלחש ''זימון נחיל'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הנחיל קיים, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב2.
יכולת זו מחליפה את מעלל הסיוף המאיים (menacing swordplay) ועוד מעלל אחד מדרגה 3 לבחירתו של צל הארגמן

צורת צייד האימים.
צל הארגמן לומד לעטות על עצמו צורות מסוכנות ואכזריות, שמחזקות את כוחו בקרב. החל מדרגה 7, כפעולה רגילה, הוא יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לזאב או לעטלף אימים, כאילו בעזרת הלחש ''צורת חיה 2" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. התקפות הנשיכה של צורות אילו נחשבות כהתקפת ניבי הלילה שלו. כל עוד הוא נותר בצורת החיה, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל ההתקפה המכוונת (targeted strike) ועוד מעלל אחד מדרגה 7 לבחירתו של צל הארגמן.

המוות המזדחל.
צל הארגמן נעשה אמן ההתגנבות העילאי. כשהוא ננעל על טרפו, דבר לא יעצור בעדו. החל מדרגה 11, צל הארגמן יכול לנצל 3 נקודות עוז רוח כדי להפוך לענן ערפל, כאילו בעזרת הלחש ''צורה גזית" בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. כל עוד הוא נותר בצורת הגז, מספר נקודות עוז הרוח המקסימלי של צל הארגמן יורד ב3.
מעלל זה מחליף את מעלל החמקנות (Evasive) ועוד מעלל אחד מדרגה 11 לבחירתו של צל הארגמן.

רצונו של אדון הדמים.
צל הארגמן לומד לכפוף את תודעתם של אחרים לשלו. כפעולה רגילה, החל מדרגה 15, צל הארגמן יכול לנצל 4 נקודות עוז רוח בכדי להטיל את הלח לאש ''הקסמת מפלצת'' בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו.
מעלל זה מחליף את מעלל 'יתרון עז הלהב' (Swashbuckler's edge) ועוד מעלל אחד לבחירתו של צל הארגמן.


קללתו של צל הארגמן.
כוחם של מלכי הלילה הקדומים זורם בעורקיו של צל הארגמן. בדרגה 19, כפעולה רגילה, צל הארגמן יכול לבחור יצור מת אחד בטווח 30 רגל שהוא הרג עם ניבי הלילה שלו או שהוא מצץ את דמו לאחר מותו.
צל הארגמן יכול להחיות את היצור הזה כילוד ערפד (vampire spawn) המציית לפקודותיו בעזרת ניצול של נקודות עוז רוח. ילוד הערפד נותר למשך מספר סיבובים השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו בכדי להעיר אותו.

לחילופין, צל הארגמן יכול לבחור להעיר את ילוד הערפד למספר שעות השווה למספר נקודות עוז הרוח שנוצלו. במקרה כזה, נקודות עוז הרוח שנוצלו לא מתחדשות בעבור צל הארגמן כל עוד ילוד הערפד חי (צל הארגמן יכול להשמיד את ילוד הערפד ולהפוך אותו לאבק כפעולה חופשית, כל עוד הם באותו מישור.)

יכולת זו מחליפה 2 מעללים בדרגה 19 לבחירתו של צל הארגמן.
 
מגניב ביותר, 2 שאלות

1) הניבים , אני מניח שהם מבמוססים על כוח ולא על זריזות. קצת מוזר בהתחשב בזה שהמקצוע מבוסס על זריזות וכריזמה, ורוב היכולות שלו (אלה שנשארו אחרי הורדה) עדיין מבוססות על ה-2, זה אומר שהבחור צריך להשקיע גם בכוח, לדעתי זה מחליש אותו משמעותית... לא שווה לתת לו גם לחימה מסוגננת עם הניבים שלו?

הנזק של הניבים - מאחר והניבים הם נשק טבעי שאי אפשר להקסים, זה קצת שם אותו בעוד עמדת נחיתות, כי עז להב אחר פשוט מסתובב עם סייף +5 בוער, קפוא ומהיר בעוד אתה צריך להשקיע בערך את אותו סכום רק בשביל קמע אגרופים אדירים שבמקרה הכי טוב יתן לך +5 להתקפה (ולוקח מקום על הגוף שלך במקום נשק)...
לא שווה לחזק את הטפרים או להפוך אותם להתקפה משנית? אני חושש שמי שיקח את הארקטייפ הזה יסבול כמו מי שלקח את המקצוע של הערפד ב4. הייתי פשוט משווה את זה לשיפטר, ולפחות אומר שבדרגגה 3 זה נחשב לנזק קסום שיתגבר על הפחותת נזק של כסף/ברזל קר, ואז יגדל בקוביות נזק בדרגות 7,11,13? (ואז לקבל העלה של הטווח איום בדרגה 17 ובדרגה 19 התעלמות גם מהפחתת נזק של אדמנטיט/אונביראסלית?

אני חושב שאם אתה מנסה לגרום למישהו לתקוף בצורה ספיצית בלבד אז שווה לפתח את הצורה הזו ושיהיה תחושה שזה משתלם...

אגב, ניטפיק של הנטיפיק, אבל אולי רלבנטי.
נשיכה תלוייה בגדול של היצור, אם אתה קטן אתה עושה 1ק4 ואם אתה בינוני זה 1ק6... אז לכאורה אם כבר לבחור שלנו יש נשיכה מכל דרך אפשרית אחרת - היא כבר יותר חזקה מהנשיכה שאתה נותן לו,
 
תודה רבה על הפידבק!

המחשבה המקורית הייתה להשוות את היכולות לאילו של ארכטיפ הinspired blade - הוא יכול להשתמש רק בנשק אחד (שאם הדאמפיר לוקח את מאפיין הגזע החלופי לנשק יש אותם סטאטים), ובתמורה הוא מקבל שיפור ליכולת עוז הרוח שלו.

בהחלט לא לקחתי בחשבון את העניין שמדובר בהתקפה טבעית, זה כן. אפשר להשתמש בלחימה מסוגננת על התקפה טבעית, אבל מסכים שזה הרבה פחות טוב מנשק שניתן לשדרג בקלות.


אני מניח שאפשר להחליף את לחימת עז להב מסוגננת וגם את הכשרונות הנוספים בשביל משהו כמו מה שליאור הציע - נשק טבעי עם התקדמות נוסח השיפטר, אולי אפילו היכולת של shifter's fury שמאפשרת התקפה מלאה עם הנשק הזה.

בנוגע לקוביות נזק - כן, זו אכן בעיה...להתחיל קוביית נזק ראשונית בק6 ולהקפיץ לק8 אם יש את מאפיין הגזע החלופי בהחלט יכול לעבוד.
 
כשסיפרת לי על הרעיון בפעם הראשונה פחות התלהבתי, אבל האמת שהתוצאה היא הרבה מעבר לאיך שהצגת את זה בהתחלה. ח"ח, זו הגשה ממש מגניבה, ועוד תוכן לדאמפירים זה תמיד מבורך- הם גזע נהדר שראוי לאהבה.

אני אעיר שאני מופתע שאין שום מהלך שמאפשר לקבל התקפות טפרים, כי גם הן מאוד מתאימות, ואני מרגיש שיש כאן דגש מאוד גדול על שימוש בנשיכה של עז הלהב, כאשר בעוד שאני מבין זאת קצת הופך את זה לפחות וורסטילי בעיני.

ניטפוק מאוד קטן- אני מניח שביכולת דרגה 20 התכוונת על התקפות נשיכה בלבד, אבל לא רשמת זאת, ככה שהיכולת כתובה קצת מוזר.

מהלך בחשכה לא ברור לי למה הוא מקבל טיפוס, לא זוכר שלאף ערפד יש יכולת טיפוס בולטת. אפילו יכולת תזוזה כמו איזה ערפד מקפץ הייתה לדעתי מתאימה יותר, אבל כרגע הטיפוס מרגיש לי לא מתאים במיוחד.
בקריאתו של אדון הצל הייתי מגביל את הנחילים האפשריים לזימון, ולו רק לצרכים תמטיים.
ובקללתו של צל הארגמן לא צוין בשום נקודה שילוד הערפד חייב לציית לצל הארגמן. אני מרגיש שהכוונה שהוא יציית, אלא אם השמטת את העניין בכוונה.

וחוץ מההערות הללו, כמו שאמרתי, זו הגשה מצוינת! נהניתי לקרוא כול יכולת ויכולת, ויש סיכוי טוב שאם שחקן שלי יבקש להשתמש בה אני עשוי להסכים לו.
 
תודה על ההערות!
בנוגע לספציפי
1. טפרים- בהנחה שמחליפים את כשרונות הבונוס בנשיכת שיפטר, איפה לדעתך כדאי להכניס אותם?
2. יכולות דרגה 20 ו19 - אכן טעות, יתוקן
3. טיפוס - לא יכולת אייקונית חזקה אבל היא יכולת קיימת של ערפדים, והתקשתי לחשוב על מעלל אחר שיתאים, אשמח לרעיונות.
4. כן, הגבלת הנחילים זה גם רעיון טוב.
 
חזרה
Top