• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

גלקסית אנדרומדה- עץ משחק

דרגונס
נארוד מחייך שנית ׳טוב לשמוע זאת. הנציג. החל מרגע זה מוכרז שלום בין היצירה העליונה ונספחותיה של וינלנד לבין הפדרציה ההחופשית של בני הלוניה החדשה. הלוואי ושלום זה ימשך לעד.׳

זמן קצר מאוחר יותר המצור הוסר, ׳שיטת המחזורים של אהן׳ יוצאת מכלל פעולה. גונדולין ניתנת בחזרה לוינלנד בטקס מפואר על ידי ׳הנציב הזמני של מחוז גונדולין׳, והכוחות הצבאיים שחנו על הפלנטה עוזבים אותה מלבד קבוצות קטנות ולא עוינות. 

זמן קצר לאחר מכן קבוצת חוקרים הלוניים מגיעים ולומדים ככל יכולתם מהמדע הוינלנדי. הם לא עוזבים עד אשר הם בטוחים שהם למדו כל מה שניתן ללמוד מהוינלנדים. 

הגנרל ליאנג טייג׳ה פועל ביעילות, בחוסר לאות. הוא מוודא שלא מוסתר ממנו אף פרט מידע על הצבא או התעשייה הצבאית בוינלנד. הוא מבקר לעיתים קרובות וללא אזהרה במפעלים ובסיסים מסווגים, הולך בגאון ומתחקר את העובדים. הוא תמיד מוקף בשומרי ראש וינלנדים, ומצפה ליחס מושלם מכל מקום בו הוא מבקר. הוא רושם הערות לעיתים קרובות, אבל ממעט לדבר עם הוינלנדים אלא אם הוא מתחקר אותם. 

נארוד עצמו משתכן בבירה של היצירה העליונה. הוא מקבל כל אדם וינלנדי אשר רוצה לדבר איתו, אך לא מהסס לסלק מעל פניו אנשים שהוא מרגיש שמבזבזים את זמנו. הוא עסוק תמיד, כותב וחותם על מסמכים או מנהל שיחות ארוכות עם האנשים שלו בהלוניה החדשה


טומאץ
ה׳קבוצות הקטנות ולא עוינות׳ שנשארו בגונדולין מקימות בסיסים שם. הם לא יורים באף אחד, אך מכריזים על השטח בתור אזור מסווג ואינם נותנים כניסה לאף אדם שאינו מהצבא ההלוני. הם לא מושכים תשומת לב מיותרת, ואם דורשים מהם לעזוב הם מספקים תעודות מזויפות לגמרי שנותנות להם אישור להקמת בסיס במקום. אם לוחצים עליהם, הם אומרים ׳דברו לנארוד׳ ומסרבים לדבר יותר. 
מדובר ב׳פרוייקט הקטן׳ והלא מאושר של אהן. אומנם הוא הסתיר אותו מן הממונים עליו, אבל מעמדו האגדי בעקבות התקיפה המוצלחת עשוי להגן עליו אם העסק יתפוץ לו בפנים. ואם זה יצליח.. אהן חושב גדול. 

הציוויליזציה הלא מוכרת מטרידה את הגנרל סאדיר ראגו sadyr regu, שהתקדם בתפקידו בזכות פעולות יוצאות דופן במצור על וינלנד. הוא חדש בתפקידו, מרגיש מאוים על ידי אישים כמו טאגאר מנגסק, תמיד מסתכלים ותמיד שופטים. זאת ההזדמנות שלו להוכיח את השווי שלו, והוא מתכוון להצליח במבצע הזה כפי שהצליח לאתר את המקום. 
יחידת ספינות מסיירת מסביב למושב, סורקת אותה ומיירטת מבלי להשמיד כל ספינה שיוצאת או נכנסת אליה. אם לא נראית ספינה כזאת לאורך זמן, קבוצת נחתים חמושים יורדים אל פני הפלנטה ובעיקר אל החממות ואזורן ובודקים את המקום. אם גם הם לא מוצאים שום דבר ששווה להתייחס אליו, הם חוזרים אל יחידתם, וראגו מחכה להוראות מהממונים עליו. 
אם הספינות מותקפות על ידי נשק מן הפלנטה, הן נסוגות - קרבות אדמה-חלל מעולם לא היו הצד החזק של הצי ההלוני. 

חסד מיושבת במטרה להפוך למושבה חקלאית. מדובר בחלק מן התהליך הארוך של היישוב של הלוניה החדשה ומציאת מקורות מזון שיחליפו אותה. התהליך כמובן איטי מאוד, שכן עדיין מרבית שטחה של הלוניה החדשה הוא שדות מזון. התנאים בחסד יחסית טובים, המרחק של שליט מחוז טמפסט מהמושבה אומר שמי שחי שם זוכה לכמעט אוטונומיה, כל עוד הם ממשיכים לשלוח מזון לאימפריה. למעשה, שליט המחוז עשה חוזה לא רשמי עם קבוצות האיכרים הגדולות, מבטיח שלא לגייס אף אחד מהם בכל שנה שבה הם מספקים החל מכמות מסויימת של יבול. ההסכם הזה לא מעוגן בחוק, אבל עד עכשיו הנציב לא הפר אותו. הנציב, שהוא למעשה בובה של המרכז לכל דבר ועניין, לא רואה את הצבא בראש מעייניו, ומרשה לעצמו לבצע הסכמים כאלו. למרות שזה לא נראה בעין יפה על ידי הממשל, הגב הפוליטי המוצק שלו מגן עליו. כמובן, זה אומר שאם הוא יפסיק לשרת את האינטרסים של המרכז, טאגאר מנגסק לא יהסס לשלול את התמיכה שלו בנציב. 
 
גאלאן-
OUT
אפשר לקבל מידע על האימפריה ההלונית כחלק משיתוף הפעולה או שזה חד צדדי?
וזה מקרי שלגנרל שלך קוראים טייג'ה? :p
אז עכשיו בעצם מפסיקים לדבר אחד עם השני או מה? (טומאץ'?)
טומאץ'-
לא ענית לי על עניין הסתרת מחקר איש העל, אז אני אתן שינוי, לפני שגנרל טייג'ה של גאלאן נכנס.
כל אנשי העל מושמדים, כל דבר שהוא יותר מרעיון מופשט של אולי ליצור יצור נשגב מבן אנוש נמחק, וזה נהפך לרעיון פילוסופי תיאורטי. מידע הDNA על החייזרים הופך לסתם תוספת למדעי הביולוגיה הכוכביים. כשצריך, מידע השילוב, התכנונים, השרטוטים והתוכנה שמדמה את יצור העל בהתאם לDNA שאתה מוסיף לבן אדם- כולם ניתנים להכנה מחדש בקלות.
אני נוטש את רעיון המעבדה הסמויה.
אם אנחנו חולקים מידע מדעי, איך זה עובד? אני כותב לגאלאן על מה המחקר המדעי שלי הניב ולהפך? או שאתה אומר לכל אחד?
ואם יש שלום עם גאלאן, אז יש לי תגובה חדשה על המשך מחקר החייזרים (שכולו מסקרנות כלפי מינים בלתי אנושיים, בכלל לא יצירת איש על שיהווה מודל שלמות). אבל אני מחכה לתגובה שלך על ההודעה הקודמת שלי.
דבר אחרון- אנחנו לא מזדהים בשם היצירה העליונה, נכון? (אם כבר כתבת לגאלאן שזה השם אז עזוב, אבל אם לא באופן רשמי לממלכות כוכביות זרות אנחנו וינלנד החדשה. האם הזדהיתי בשם היצירה העליונה לאזרחים? אם לא, אז אנחנו וינלנד החדשה. היצירה העליונה זה מה שהרבה מהקהילה חוקרים (עכשיו חקרו, כי עד שגאלאן לא עף לי מהמערכת אין שום דבר שקשור לאנשי על) אבל זה לא השם הרשמי. אולי זה השם בחוג המצומצם של אריס מנורס ויועציו.
 
דרגונס
out
אם אתה רוצה מידע, דבר עם נארוד :p
בכל מקרה לא, ההלונים לא חולקים את המידע הזה סתם. זה לא שאין לי את הדחף להשוויץ, אבל אני שולט בו.

ולעזאזל קיוויתי שאתה עוקב רק אחרי wcs eu. כן קוראים לו טייג׳ה על שם טייג׳ה. זה שם מגניב ומתאים לת׳מת השמות אצלי ואני אזכור אותו. אני אפילו לא טרחתי לבדוק אם ׳מארו׳ תפוס, בטח המלך אצל אסיד נקרא ככה או משהו.

והממ.. שום דבר לא מונע מאיתנו לדבר אחד עם השני. זה החלק החשוב במשחק. כרגע הפדרציה (לא אימפריה! אנחנו לא אימפריה מלוכלכת, הפדרציה החופשית דואגת לאזרחיה ומגנה עליהם) לא ממש מעוניינת בלדבר איתך, אולי בגלל שאני לוקח בכוח כל מה שאני רוצה לדעת במקום לבקש :)
אבל ברצינות, לך דבר עם נארוד אם בא לך. אני לא יכול להבטיח שהוא יהיה ידידותי כל הזמן, אבל הוא בכל זאת שגריר, אם מותחים את המילה לקצה המעט מעוות שלה
 
גאלאן-
שאלתי אאוט אוף גיים רק כדי לראות אם זה חלק מההסכם. אם זה לא אז אני אוותר או לפחות אחכה קצת.
הכרתי אותו בדרימהאק, לא עוקב אחרי אמריקה, אבל הגמר שם היה הרבה יותר מעניין מהאירופאי... אבל חוץ מפיגבייבי לא היו שם כל כך הרבה הפתעות, לעומת אירופה. לא משנה. אני אפסיק עם זה עכשיו כדי לא להספים וגם כדי לא לשעמם את טומאץ' :p
יש לך ת'מת שמות של סטארקראפט?
סליחה, פדרציה. קשה להתרגל.
התכוונתי שאין עכשיו כל כך טעם לדבר אחד עם השני, אחרי שהצבת את נציביך, ובגלל שאנחנו לא יוצרים שום קשר או שיתוף פעולה אין גיים אני לא יודע אם יש טעם להמשיך לכתוב הודעות אחד לשני. לזה התכוונתי.
אני אשאל את אסיד בסוף המשחק או פשוט אקרא את הודעת הפתיחה שלו (בסוף המשחק)
שאלה אחרונה שלא הבנתי מההסכם- יש לנו הגבלות על צבא או שטייז'ה (ככה הקאסטרים ביטאו את זה) פשוט מסתכל על הכל?
אני אמור לכתוב לך את כל המידע המדעי והצבאי שלי או שטומאץ' מעביר לך?
עריכה- מה זה שיטת המחזורים של אהן?
 
שאלה- איך המשחק עד עכשיו?
דרגונס
הטרולים חזקים אמנם, אבל הם לא אגרסיביים במיוחד והגודל שלהם יהפוך אותם למטרה נוחה. אני חושש שאי אפשר להפוך אותם לנשק.
השלום מתחיל. החיילים ההלוניים שנשארו בגונדולין מקימים מספר בסיסים צבאיים ברחבי הכוכב. חוץ מזה, עוזבים אותך בשלום לחלוטין. גונדולין עדיין צריכה קצת שיקום, אך אתם מטפלים בזה בלי בעיות.
אתם משתדלים לטשטש את הכוונות המחקריות שלכם ולהפוך כל מידע עם פוטנציאל לדבר טריוויאלי. הדבר העיקרי שההלונים הרוויחו הוא הידע שלכם על חקלאות והארצה, שמסתבר שהיא טוב בכמה רמות מזה שלהם, והמחקרים (הנורמליים לחלוטין) שלכם על אקסוביולוגיה. אני זה שמספק להם את המידע שלכם, אם זה לא ברור. אתם יכולים להפסיק לדבר או להמשיך כרצונכם.
פלדריק
בסדר. מצטער להציק, אבל לא נתת שם למושבות החדשות. חוץ מזה, המושבות החדשות נבנו. הבנתי את ההערות שלך בקשר לעיירא.
מביאי הכפור מאומנים ומוקפאים בכספות ענק. הם מחכים ליום בו העיירא הצטרכו אותם.
ילו אסיד
תיקון, כנראה שהטעיתי אותך: הש'אריס לא חיים בקטבים, אלא בכל הכוכב. הם פשוט מאריצים אותו עד שהוא קפוא. מידע על השאריס: ה"מתת" היא היכולת לעצב את הקרח.
אתם יכולים לקרוא את מה שהשאריס יתן לכם.

העולם החדש שישבתם נמצא במערכת שמש שיכולות להיות במה מושבות, אבל לא עולם נוסף.
צורות החיים האלו נעות בגודל בין זה של כלב בינוני לזה של תולעת. יש כל מיני באמצע. אף אחד מהם לא תבוני. אתם יודעים כי יש לכם מספר דוגמאות מיצורים שונים, איתן אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים.
הסריקות מוצאות מספר חלקים של החללית. אתם מצליחים לדלות מהזיכרון שלה שהיא הושמדה על ידי קבוצה של שלוש חלליות זרות שהופיעו מתוך אפלת החלל. יותר מזה אתם לא יודעים. כל החלליות שמתקרבות לואין אלפא נעלמות בלי סימן תוך זמן קצר.
הנאנו-חייזרים יכולים לחיות בכל קרח, כל עוד יש חמצן. צריך להחזיק ביחד איתם טפיל שהוא האויב הטבעי שלהם, אחרת האוכלוסיה שלהם תצא משליטה.

המחלה- הצלחתם לבודד את הגורם למחלה, אך אין לכם מושג מאיפה הוא בא. זה נגיף מתוחכם מאוד שיכול להפיץ את עצמו במספר דרכים, ועובר מוטציות מהירות מאוד.
גאלאן ודרגונס
:clap:
רוצים לחגוג את השלום החדש בתחנת מסחר משותפת?
גאלאן
הסמיילי מוחא הכפיים היה בשבילך. יצאת מהעסקה הזו ברווח עצום.
אתה יכול להזכיר לי מה היא ה'תוכנית קטנה' של ביסו אהן, עליה אתה מדבר בקטע עם הבסיסים בגונדולין? אם כבר, אתה יכול להזכיר לי מה הוא המרכז? סליחה, אבל אני קצת חלוד.
אתם מצליחים ליירט את כל החלליות שחוזרות אל המערכת. אני לא בטוח למה אתה מתכוון ב"ליירט", והנחתי שאתם פשוט לוכדים אותן. תקן אותי אם אני טועה. בכל מקרה, העולם במערכת הזו נראה עוין לחלוטין, ואין בו סימנים לבני אדם. יש בו רק מבנים משונים וחוות. לעומת זאת, במושבה החקלאית יש תנועה שוקקת של רובוטים שעסוקים במיצוי המשאבים בכוכב הזה, ובניית רובטים נוספים כמוהם.
חסד הופכת למושבה חקלאית, ונהנית משגשוג.
הגישה למידע של הוינלנדים נותן לך אוצר בלום של מידע. יש להם מחקרים מעניינים באקסוביולוגיה, והרבה מאוד ידע על חקלאות והארצה שהיה חסר לכם.

לעצמי
הפסקת המחקרים הטרנסהומניסטיים עצרה את היווצרות המחלה מחדש. הם יכולים לחסל את הנגיף, אבל הוא יתפרץ מחדש אם הם לא יעקרו את הבעיה מהשורש.
לא להשתמש בשם "היצירה העליונה"- "וינלנד החדשה" במקום.
 
המשחק מהנה מאוד, בהתחלה זה היה בעיקר התפתחות, מחקר, התרחבות, ובעצם ביסוס. באמצע השלב הזה כל שני שחקנים נפגשו (אני מניח, הם לפחות כתבו הודעות אחד לשני) ומשם היה הרבה מתח וכבר כתבתי על זה קודם. עכשיו כשיש קשר בין שחקן לשחקן, המשחק נשאר ברמת עניין גבוהה יותר מההתחלה בגלל האינטראקציה עם שחקנים אחרים (שלא יהיו טעויות, גם ההתחלה הייתה מהנה, אבל עכשיו נוסף מתח. אני לא יכול לומר עוד ללא ספוילרים).
טומאץ'-
(מגוריו הפרטיים של המדען הראשי, במקום הוא לא דרכה רגל הלונית)
"כל הכבוד, המדענית לריאן. לא ציפיתי שתהיי מסוגלת לפרק את מחקרי היצירה העליונה שלנו בקלות שכזאת. ההלונים לא יקבלו שום דבר מעבר למה שהם יכולים, והם יכולים את הרוב."
"תודה לך, המדען הראשי. עכשיו שהאיום ההלוני הוסר, אני רוצה לדבר איתך על משלחת נוספת אל הכוכב בו מצאנו עוד חיים."
"עוד לא, לריאן. עברו רק כמה שבועות מההתקפה ההלונית. אנחנו צריכים לתת להם להרגיש שאנחנו רוצים רק לבנות מחדש לעכשיו, משלחות מחקריות מייד יעוררו תשומת לב, ואנחנו לא רוצים את זה עכשיו. אל תדאגי. את יודעת שאני רוצה לחקור את כוכב הלכת הזה לא פחות מכל אחד אחר."
"כמובן, המדען הראשי."
"אוקי. את משוחררת למעבדך"

"שליבר, אני שמח שיכולת להגיע. אני רוצ-..."
"למה הגנרל ההלוני המ&%יין מבקר לו בבסיסים שלנו?!"
"תירגע, גנרל. אתה בכיר בצבא ומדבר למנהיג שלך. אתה תדבר בצורה ראויה ובכבוד ראוי."
"סליחה אדוני. אבל אני רוצה לדעת מה גנרל הלוני עושה בבסיסים המסווגים שלי. הם יודעים עכשיו על נשק שיש לנו, אפילו על הגבגבים! הדבר היחיד שאין להם בערך הוא מערך ההגנות של ההילה, וגם על זה הכלב בטח שם את ידיו ברגע זה. במקרה של התקפה מהם אנחנו אבודי-..."
"ואיך זה שונה מהמצב הקודם?"
"היה לנו סיכוי אז."
"לא שונה בהרבה. זה היה חלק מדרישות השלום, דרישות הגיוניות למדי. הם יוכלו לפרק לנו את הצבא אם הם רוצים, גנרל. לא היינו ואנחנו עדיין לא בעמדה להתמקח על התנאים של ההסכם.לא ברור לי למה יש לנו עוד בכלל צבא. אבל רציתי לדבר איתך בעניין אחר.
אני רוצה שתשלח אנשים לכל מקום שיש סיכוי שהלוני הלך אליו. לא חיילים, סתם אנשים. זו לא פעילות צבאית, כך שאין טעם לדווח לגנרל ההלוני. רק שאנשים עם מומחיות במכאניקה. שיבדקו שהם לא משאירים מכשירי ציתות. או כל דבר אחר. זה ברור?"
"האם לשים כאלה משלנו?"
"בשום פנים ואופן לא. אנחנו עכשיו נתנהג כמו הילדים הכי טובים שאפשר, וכל הכללים ימולאו בהתלהבות וההלונים יתקבלו כולם באהבה. כרגע עדיף לנו שלום איתם. אני לא אוהב להישלט בידי אחרים בדיוק כמו שאתה לא, אבל הם היו נדיבים בצורה מפתיעה בתנאייהם ואנו נכבד אותם. כשבכלל תהיה לנו אפשרות אחרת, אנחנו נחיה ונראה..."
"כרצונך, המדען הראשי."

"טלארס, שלום לך. אני רוצה לדעת מה דעתך על איך שפעלתי, בלי יפויים."
"נראה שפנייהם היו לביטחון ופחות לכיבוש, והדרישות שדרשו היו באמת מינימליות, כך שלא נראה לי שהיה הרבה סיכוי להתמקח על התנאים. הקיידאק הזה הוא פוץ, אבל זה הנציג שהם שלחו אז נתמודד. לא היו לך הרבה אפשרויות, כך שפעלת בסדר, בסך הכל. התושבים מרוצים, בעיקרון. אף אחד לא אוהב להיות כבוש, לא משנה אם אף אחד לא אמר כיבוש. אבל חוץ מהאנשים הבודקים שלהם אין שום השפעה, אז לרוב לא אכפת. אני שמח מאוד שהחבאת את אנשי העל, זה הדבר האחרון שכל אחד כאן היה רוצה שיקרה- הלונים בונים אנשי על." (טומאץ'- הוא דבש, אז הייתי מעדיף אם אני לא הייתי כותב לו את הטקסט, כך שמישהו שהוא לא אני בוחן את מה שקרה- זה אפשרי שתכתוב דברים בשם הדבש? לא ברמה של "אני מתייעץ עם דבש שמשוחק בידי השהמ כך שבעצם אני מתייעץ עם השהמ", אבל דיעה שאתה חושב שתתאים ליועץ. רק באירועים מסויימים/חד פעמיים, לא כל רגע. אם זה לא אפשרי אין לי בעיה, אני רק רוצה לברר)
"בסדר. תודה טלארס. עכשיו, לעסקים. בתור התחלה, כעת אני רוצה כמה שיותר מידע על ההלונים האלה. אני לא יודע אם אשתמש בו למתקפת נגד או להפקת רווח מהם, אולי שנייהם, אבל בינתיים אני רוצה מידע על שכנינו החדשים. באיזה כוכבים הם, באיזה מרחק, מה הפוליטיקות שהולכות בהם, מה הרמה שלהם בתחומי מדע שונים- הכל. אני רוצה שתמצא כמה מדענים שאתה סומך עלייהם שעובדים עם ההלונים, שינסו לקלוט מהם- בשום פנים ואופן לא לשאול אפילו שאלה אחת בנושא- מה הרמה המדעית שלהם ובאילו תחומים. אני רוצה שתנסה ללמוד מהאנשים שיש להם כאן מה בדיוק הולך בפלנטה שלהם. אני לא רוצה שום היחשפות. זה לא יראה טוב אם זה יתברר שאנחנו מגששים עלייהם. אחרי שתביא לי את זה, אני אבדוק עם נארוד אם הסכם מסחר/שיתוף פעולה מדעי/משהו אחר יהיה אפשרי איתם. אני לא רוצה להסתכל בכלל על ההלוני הזה אם אין לי סיבה חשובה ומוצקה, ואני אצטרך ידע בסיסי עם ההלונים בשביל זה. הכל ברור? יש שאלות?
"לא אדוני. אני אדאג לכך באופן אישי."
"טוב מאוד."
(אגב, טומאץ'- אתה מעדיף את זה שאני כותב בדיאלוג או שאתה מעדיף את סגנון האאוט שעשיתי בהתחלה? אני משתמש בו כשאני מרגיש שזה יעבוד ויתאים, ובכללי אני אוהב לכתוב ככה. אם זה מפריע לך אז אני אפסיק)
 
זה כיף. אווירה שונה מהפנינסולרים, פה אני יותר בטוח בעצמי ואני מרגיש שאני יודע מה אני עושה (או לפחות מקווה..)
אני חושב בפנינסולרים יותר התמקדתי בעם שלי, בזמן שפה האינטרקציה שלי עם העולם יותר מעניינת. אם בפנינסולרים היחס שלי עם העולם הסתכם ב"חברות עם גדילן עד שדינרבלו החליף אותו, להסכים עם פלדריק בכל דבר בערך כי זה התאים לאינטרס שלי, להלחם קצת עם דינרבלו ואז לעשות ברית עם פלדריק" אחרי משחק מאוד ארוך (אני לא חושב שהייתה לי יותר משיחה אחת עם פלסמיד שבה הוא הציג את העם שלו, לדוגמה), פה אחרי עמודים בודדים אני כבר ביחסים די מורכבים עם שחקן אחר. שזה מעניין. בתקווה כשאני אמצא את כולם בכלל יהיה נחמד. תחי הפדרציה!

דרגונס
OUT:
דריםהאק אתה רואה ופרוליג לא? בושה וחרפה. תחשוב איך שטייג'ה קרע את כולם באמריקה, אז בפרוליג כמעט כולם משחקים ברמה משמעותית יותר גבוהה ממנו. פשוט משחקים מדהימים בלי הפסקה (ופלאש. אפשר לראות משחקים של פלאש. מה עוד אתה צריך בחיים? יש פלאש).

בכל מקרה, אם תחנת מסחר מעניינת אותך, דבר עם נארוד (כמו עם כל נושא אחר). כעקרון הפדרציה לא יוזמת את זה, אבל היא לא תפסול את הרעיון אוטומטית אם יציעו להם משהו מעניין.

טומאץ'
OUT:
המרכז הראשי לשחזור, למידה ומחקר של טכנולוגיה ומדע, בהנהגתו חסרת הרחמים של טאגאר מנגסק, אחד הכוחות החשובים ביותר בפדרציה כולה. הוא אומנם רק יושב הראש של "מועצת המרכז", אבל פרקטית כל החלטה שהוא רוצה שתעבור עוברת, אין יוצאים מן הכלל. הוא אחד מההלונים המבוגרים ביותר שחיים כיום, עוד זוכר את התקופה שלפני המרד. שים לב, אגב, שהשם שלו שונה מהת'מה של השמות - לצד אנשים כמו סאדיר ראגו וביסו אהן, השם טאגאר מנגסק הוא בהחלט יוצא דופן.
המרכז אחראי על כל הנושאים המדעיים של הפדרציה, אבל מחלקות נרחבות מתוכו מוקדשות לתעשייה צבאית, וזאת אחת הסיבות למה המרכז גודל כל כך בלי שהממשל מתנגד - שיתוף הפעולה בניהם עצום, טאגאר מנגסק מודע טוב מאוד לעובדה שכל עוד הפדרציה שמחה, הוא שמח.

ותודה על הכפיים :p
אני מרגיש קצת רע שסחטתי אותו, אבל אני חושב שיצאתי בסדר בתהליך. כלומר אומנם אני לוקח ממנו כמויות מוגזמות של כסף על גונדולין, אבל יכולתי לתת לה לרעוב.. ואומנם טייג'ה לוקח מידע רגיש ומסווג בלי הפסקה, אבל הוא לא מפריע באופן ישיר לתעשייה הצבאית (בינתיים :rolleyes: ).

לא רשמתי כלום על התוכנית של אהן, מהסיבה הפשוטה שאני לא יודע *מה היא*. אני רק יודע שאהן מפקד עליה, כלומר זה כנראה משהו שאפתני נורא שנועד להשפיל את האויב ולא רק לנצח אותו, ואני יודע מה הוא עשה בינתיים (לשים חיילים בבסיסים בתוך גונדולין, אבל לא בכמות שמספיקה לאיים על מישהו). worst case scenario הם לא יעשו כלום ולא הפסדתי כלום, יש שם באמת כמות קטנה של חיילים.

"ליירט" אומר לתפוס בלי להשמיד.

אפשר יותר פירוט על מה אני תאכלס מקבל מהמחקרים שהוינלנדים מספקים לי? אני מזכיר, אני לא יוצא משם עד שהמדענים שלי לא מסופקים מכמות הפרטים.. אז הם עומדים לפרט ככל שידרש. מוחעחע.

IN:
הנחתים שירדו אל הפלנטה מקבלים הוראות ברורות "תנסו ליצור קשר עם אחד הרובוטים. אולי הם יספקו לנו מידע". אחד הקבוצות הולכת אל הרובוטים, מנסה למצוא דרך לתקשר איתם - המהנדס של היחידה מנסה לדבר איתם בכל אחד מהניבים של הלונית הידועים להם (וינלנדית, הלונית, כל הגרסאות שידועות לנו), ולאחר מכן בבינארית והקסהדצימלית (בסיס 2 ו16 בהתאמה, זה הימור די בטוח לקוות שמערכות מחשב חוצניות עובדות על בינארי) בנסיון לתקשר עם הרובוטים מהסוגים השונים שנמצאים שם. ההודעה תמיד זהה "אנחנו רוצים ליצור קשר עם היוצר שלכם". תעשיית הבינה המלאכותית בהלוניה החדשה כמעט ולא קיימת, ולכן אנחנו לא באמת יודעים כיצד הרובוטים עובדים, אבל בתקווה הם דומים מספיק למה שידוע לנו בשביל שנהיה הגיוניים עבורם. בו בזמן, מספר קטן של חלליות פשיטה סובבות סביב הפלנטה, מנסות לתפוס חלליות נוכריות שנכנסות או יוצאות מהכוכב. אנחנו לא משמידים את הספינות הנוכריות, רק תופסים אותם ומנסים לתקשר עם מי שנמצא עליהן. הכוכב הזה לא יכול לקיים חיים, ובכל זאת הוא מיושב. זה מפחיד את סאדיר ראגו, והוא רוצה ללמוד עוד על המצב לפני שהוא יפעל.. אם הוא יכשל, טאגאר מנגסק עשוי לגרום לפיטורו. או גרוע מכך.


OUT:
יש לי תאוריה, אני אשמח אם תגיד לי כמה אני קרוב למציאות, שמקורם של הוינלנדים הוא גם בהלוניה הישנה ('האסורה'). אמרת שהם אסירים, השפה שלהם דומה לשלנו, ולא אמרת כלום על מבנה הגוף שלהם אז אני מניח שגם הוא דומה. זה נראה לי הגיוני שהם היו אסירים בדיוק כמו שאנחנו היינו גולים.

נכון לעכשיו יש לי שני עולמות (הלוניה החדשה וטמפסט) ושלושה מושבות (פארלאנדס, חן וחסד). זה הרבה? מעט? אין לי ממש למה להשוות, ואני לא יודע כמה זה קצב התרחבות סביר. האם מושבה לתור זה הגיוני? כמה זמן לוקח ליישב עולם? כמה זמן לוקח לפתח אותם עד לרמה שהם פועלים במלוא התפוקה?
 
גאלאן-
אני רואה פרוליג כשאני יכול, ותאמין לי שאסיד חופר בכל הזדמנות על כמה קוראנים הרבה יותר טובים מכל שחקן בכל טורניר שהוא לא קוד אס/פרוליג. לאחרונה אני צופה בכמה משחקי פרוליג בשביל למצוא לי בילדים. וטייג'ה לא קרע את כולם באמריקה, הוא קרע את כולם בהומסטורי קאפ ובדרימהאק. באמריקה הוא נקרע בידי פיגבייבי (תודה לך ליקוודיה).
כשאני ארצה אני אדבר עם נארוד. בינתיים עוד לא, אחרת הייתי כותב.
 
לדעתי המשחק מהנה מאוד, אם כי היות והוא בחלל אני מוצא את זה קשה להתמצא ולהבין איך המדינה נראית. אני אישית התעסקתי עד עכשיו בעיקר בלקדם את הסיפור של העם שלי, אז עוד לא יצא לי לחקור טכנולוגיה לעומק, גם לא לחלוטין הבנתי איך. לגבי שאר המאפיינים של המשחק, הייתי שמח לקצת יותר התרחשויות, בתוך או מחוץ לאימפריה, טובות או לא טובות, שיהיה יותר אקשן ודברים להתמודד איתם.

לטומאץ'
למושבה שליד אצר'ר ניתן השם א'ון-ד'האש, "של הנפח"[אם כי לש'אריס אין כמובן נפחים והכוונה היא לחרש כלים מקרח], והיא הופכת לאזור התעשייה העני והסואן של אצר'ר. במקביל, נקראת המושבה שליד ג'האן בשם א'יל-קאאן, "הכוכב" על שם האורות הבוהקים שהיא מפיצה בשל השימוש בקרח טעון במיוחד וכן על שום מטרתה להיות כוכב הצפון של המדע הש'אריסאי. ג'האן הופך בהדרגה להיות כוכב אליטיסטי ומנותק יחסית, שמצד אחד מתנתק מההיררכיה הצבאית של המח'באר ומזכיר את אהבת המסחר והידע של הס'עמיט, אולם מצד שני מקצין באמונתו הדתית, מעמיק את הדת ובז לשאר הכוכבים שלא חוקרים לעומק כמוהו את ספרי הקודש.

בינתיים, הש'יראן הולכת ונתקפת תזזית לחיזוק ממלכתה, ופוקדת ליישב עולמות נוספים, הפעם בכיוונים חדשים. נראה שמשהו בספרי הקודש גרם לשליטה הבוגרת זה כבר להאמין בחוזקה שיש דבר מה שעליה למצוא, אולם באותו הזמן מוסיפים המ'חבאר להשקיע כוחות רבים בהתעצמות צבאית, התעצמות שהשליטה נותנת לה יד, נראה שהיא מאמינה שמלחמה אדירה הולכת ומתקרבת...

OUT
איך מתקדם המסחר עם ילאוו?
 
לי דווקא היה בסדר עם איך הממלכה נראית.
לקדם טכנולוגיה גם אני לא הבנתי לחלוטין, וטכנולוגיה בכלל כל דבר שהוא מעבר לשני הדברים העיקריים שמשפיעים על לחימה, שהם הדברים היחידים שפורט עלייהם בעץ ההרשמה. זו בעיה עיקרית במדב לטווח רחוק מהמציאות הנוכחית- יש כל כך הרבה תחומים שהם לא לחימה וכל כך הרבה דרכים שהעולם ישתנה שקשה עד בלתי אפשרי לנבא או לדמיין את זה.
אולי קצת יותר התרחשויות, אבל אצלי זה היה בסדר.
דבר אחד שלא הצלחתי בדיוק להבין הוא כמה זמן חולף כל תגובה. זה לא סופר מפריע, אבל זה קצת מבלבל אותי בהקשר הסיפורי.
 
המשחק ממש אחלה, ואני במיוחד אוהב את הקטעים האפיים של המד"ב שיש לי לפעמים.

שה"ם
עשית לי פדיחה רצינית בגלל זה, תשדל שלא יקרו יותר דברים כאלו.
שם המערכת ואין בטא, שם העולם ואין בטא. כמה מושבות אפשר להקים שם?
היצורים נשלחים למעבדות ונבדקים בדיקה מקיפה. מה היכולות של היצורים האלו? איזה נזק הם מסוגלים לגרום?
גם המבנה הגנטי שלהם נבדק, האם אפשרי לזן שלהם לגדול לגדלים גדולים יותר? (אני בעצם בודק חשש שמתחת לפני השטח מסתררים יצורים כאלו אבל הרבה יותר גדולים)
אלפי רובוטים בנאים נוחתים במערכת החדשה ואין בטא ומתחילים לפעול בנוהל הרגיל של ישוב מערכות חדשות: תחנת כריה של המשאבים במערכת מוקמת ולאחר שזאת מבוססת מתחילים לישב את העולם ואין בטא ע"י הקמה של מבנים תת קרקעיים לאיכלוס הואינים וחוות שמרים מעליהם. הפעם נוספים אמצאי מיגון מיוחדים בשביל למנוע את נזק היצורים המקומיים, החומים.

עכשיו שהצלחנו למגר את המחלה אנחנו חוזרים לשגרת המחקרים הרגילה, עם דגש מיוחד על פרויקט X. יותר מידי זמן לא היתה פריצת דרך ולכן כל הואינים שבכוכב ואין פריים משקיעים את עצמם בפיתוח נוסף.
באשר לנגיף שנמצא - בודקים את דרך הפעולה שלו ומהנדסים את השמרים כך שיהיו חסינים להשפעות שלו, בנוסף בודקים מה הם המוטציות האפשריות לו בשביל ליצור חסינות גם אליהם מבעוד יום.
החל מהיום אנחנו משפרים את הAI של הרובוטים שמגדלים את השמרים - הם יהיו יותר עירניים וברגע שיהיה חשש אפילו קל להתפרצות של מחלה הם יצרו את הבידוד הנ"ל. במקביל משפרים את הבידוד בין החוות בשביל למנוע שמצב זה יחזור בעתיד.

אני לרגע אחד מכוון את הטלסקופים שלי לאזור ואין אלפא. מה לכל הרוחות הולך שם שהחלליות נעלמות ככה?

נאנו חייזרים - אני מתחיל לבדוק תדרים (רדיו וכו'), גלי קול בכל טווח התדרים, וקרינות שונות הידועות לי. האם אחד מהם יכול ליצור השפעה שלילית או חיובית על הנגיף או על הנאנו חייזירים?
בנוסף אני חוקר לעומק את צורת הפעולה של הנגיף ושל הנאנו חייזרים. איך הוא בנוי ואיך הוא משפיע על הקרח? השלב הבא הוא תיכנון של נאנו-רובוטים שיפעלו באופן זהה לחידקים האלו ויוכלו לבצע את אותם הפעולות כמותם.

החללית ממערכת צרר עושה קפיצת חלל אל מקום חללי נטוש רחוק מהאזור בו הופצצה החללית שלי ע"י שלושת החלליות. שם פוגשת אותה חללית עם מספר רובוטים וציוד מעבדי מתקדם שנלקח מSKT1. שם הם עובדים על הקופסה ובודקים את התוכן. אם היא אכן מכילה גבישי מידע בלבד (ואין חשש של תשדורת שחוזרת אל השריסים או משהו עוין אחר) מעבירים אותה אל המעבדות הרגילות למחקר מעמיק יותר של החומר ושל צורת האיכסון שלו. מה כתוב שם?

לסיכום:
פרויקט X - כל הואינים על עולם ואין פריים והמעבדות בSKT1 עובדים עליו במרץ.
בעולם ואין אלפא ובמעבדות של SKT2 עובדים במקביל על מחקר הקרח(כולל הנאנו חייזרים, הנגיף, והקריסטלים שקיבלתי מפלדריק), נגיף השמרים, וחקר החומים.
בנוסף כוח העיבוד של הרובוטים ושל אלפא8 מנוצל בשביל להריץ את האלגוריטם על אש קטנה ולחפש עוד כוכבים שראויים להתישבות ולשפר אותו לפי הממצאים של הכוכבים שנבדקים. (התהליך שאמרתי בפוסט הראשון אחרי שהיה לי האב טיפוס)

פלדריק

OUT
כשהגעתי למערכת שלך 2מאץ תיאר לי שאני רואה שאתם מיושבים בקטבים בלבד, ולכן ביקשתי להתיישב במקומות שאתם לא מיישבים, עכשיו הוא אמר שהוא טעה ושאתם יושבים בכל הכוכב גם לא בקטבים.
אז תדמיין שלא ביקשתי בתמורה לשבת בכוכב שלך.

IN
אלפא בטא 14 מחייך ומהנהן, הערוץ נסגר והחללית נעלמת אל החלל.
 
תודה על הפידבק! גם אני לא בטוח שמעבר לחלל היה רעיון טוב, כי עקומת הלמידה של זה תלולה. לא נורא. פיתוח טכנולוגיה הוא פשוט: אתה מדמיין משהו שנראה סביר ואומר שאתה בונה אותו. אין כמעט אפשרות לטעות, כי זה סוג של פנטזיה והרמה הטכנולוגית מעניינת אותי כקליפת השום. בקשר לזמן, אני משתדל לא למדוד אותו, אחרת זה מפרך לגמרי לסדר את כל ההודעות על ציר, ומעלה שאלות מעצבנות. אתם יכולים להניח שעוברים רגעים,ימים, חודשים או מספר שנים בין תגובה לתגובה, לפי מה שצריך.

גאלאן
ביקורים נוספים בבסיסים הסודיים של הוינלנדים חושפת שהם הצליחו לביית זן חייזרים מעופפים. הם תכננו להשתמש בהם ככלי רכב שיתקפו את שלכם בימים שמלחמה ביניכם עוד הייתה תרחיש סביר. אחרי כמה זמן בו אתם בוחנים כל מחקר ופיתוח שהוינלנדים עוסקים בו, הטכנולוגיה שלכם עושה זינוק גדול מאוד. זה בולט מאוד, כמו שאמרתי, בתחומי החקלאות, ההארצה והאקסוביולוגיה. אתם מוצאים דרכים לשלב את הידיעות של הוינלנדים בחלליות שלכם, וליצור דגם משופר. בנוסף, מגיעים מטונלאר, עולם הבית הוינלנדי, סכומים גדולים. אלו הפיצוים שדרשתם עבור גונדולין.
המחקרים הוינלנדיים משמשים כדי לשפר את הטכנולוגיה שלכם בכל מיני תחומים. אם אתה משתמש בה כדי לעשות משהו מיוחד, תגיד.
הנחתי נכונה. לכדתם את החלליות האלו בלי להשמידן. מה אתם עושים בהן?
לצערי, זה לא אפשרי שתנחתו על המושבה הזרה. כל המערכת מוקפת בהגנה שתתקוף אתכם ברגע שתתקרבו. החלליות הזרות לא חמושות ולא מאוישות. אני מניח שההשתלטות כוללת נטרול (לא קבוע) של החיישנים שלהן.
אתם מקבלים מהאנשים שלכם בוינלנד התרעה של מגע עם חלליות זרות העשויות חומר גבישי מוזר. בנוסף, צוטטתם שיחה בין שני מדענים הלונים בכירים שמזכירים את החלליות האלו כאילו נפגשו בהן בעבר.

ההלונים והוינלנדים לא מאותו מקרו, למרות שאתם באמת מאותו האזור בגלקסיה. ההלונים שחורים ובעלי עיניים כחולות, והוינלנדים לא.
קצב ההתקדמות שלך נורמלי וסביר. אל תדאג. אין ממש תורות, ואני משתדל לא למדוד פרקי זמן במשחק. הקצב הנוכחי שלך בסדר גמור.

דרגונס
אני שמח לספק לך דב"שים ולומר מה העצות שלהם.
בינתיים הסגנון שבו אתה כותב מתאים, ומקסימום אני אבקש הבהרות. אני מעודד אותך לכתוב טקסט מעניין.

"דרך אגב, אם אתה רוצה מידע מההלונים, אנחנו יכולים לגרום להם לתת לנו אותו. ניזום חילופי משלחות באיזה תירוץ, ונראה מה אפשר ללמוד. אני אבצע את מה שאמרת. אל תדאג" אומר טאלרס ויוצא.

במהלך הזמן אתם לומדים מהמדענים ההלונים מעט מידע שהם מנדבים לכם: בירת ההלונים היא עולם שנקרא "הלוניה החדשה"; החברה ההלונית מדגישה את הקבוצה על חשבון הפרט ואוהבת סדר; הריבונות ההלונית מונהגת ע"י קבוצה שנקראת "המנהיגים הדגולים". הרמה הטכנולוגית של ההלונים נחותה לשלכם, במיוחד בתחומי החקלאות, ההארצה והאקסוביולוגיה. עם זאת, הם מצמצמים את הפער במהירות גדולה. הצבא שלהם גדול ומאומן משלכם, כך נדמה.
גונדולין הולכת ומשתקמת, ובו זמנית אתם משלמים לגאלאן סכומים גדולים על השיקום שהם ביצעו בגונדולין. דרך אגב, אתם מתחילים לחשוד שחלק מההוצאות שרשומות בדוח"ות שקיבלתם מזוייפות.
אתה מוזמן להציע לגאלאן הסכמים נוספים.
קבוצה של חלליות זרות מגיעות אליכם. אלו אותן חלליות העשויות חומר גבישי משונה שנתקלתם בהן ליד הכוכב ההוא שרציתם לישב מזמן. כרגע הן לא עושות כלום. מה אתם עושים?

גאלאן ודרגונס
מתחילת המשחק עוברות לי בדיחות כאן מעל הראש. אתם יכולים להסביר?

ילו אסיד ופלדריק
הסכמתם איזה שהוא הסכם?

פלדריק
החלליות שלכם סורקות חלל פעם נוספת ומחפשות עולמות חדשים, בהצלחה רבה. אתם מגלים מספר עולמות שאפשר לישב, וגם עולם אחד מאוכלס, שיש סביבו מושבות. המקומיים מגלים אתכם, וכרגע לא עושים כלום. מה אתם עושים?

ילו אסיד
סליחה. אני אשתדל.
אתה יכול להקים במערכת הזו חמש מושבות, לא כולל תחנות חלל שנבנות בחלל, ולרוב לא דורשות כוכב.
היצורים לא מאוד מפריעים. הבעיה היחידה היא שהם יכולים להרוס חממות. מיגון מיוחד חוסם אותם.
אתם יכולים להרבות אותם לגודל גדול במיוחד.

כאשר אתם חוזרים לחקור בפרויקט X, אתם מגלים שזה גורם להתפרצות מחודשת של המחלה. עכשיו אתם כבר יודעים להלחם בה, ומכניעים אותה במהירות. מקור המחלה מתגלה ברובוטים המשתתפים במחקרים שאתם עושים בשינוי מבנה הגוף הואיני. אתם מתקנים מה שצריך לתקן והמחלה שוככת.
בפרויקט X אתם מצליחים להוריד שומן מכל המקומות בגוף בהם הוא לא הכרחי. מעכשיו, אתם מתחילים ליצור אנשים מהדגם החדש.
בנוסף, אתם מצליחים להבין את הפעולה של הנאנו חייזרים לעומק. אתם יכולים ליצר העתקים מכאניים שלהם.
החללית ההרוסה נאספת, ואתם לא מגלים ממנה מידע נוסף. עם זאת, אתם חושפים במקרה שלוש חלליות קרב מאותו הדגם שהרס את ההיא מסיירות קרוב לואין אלפא. הן חמקניות מאוד, ואין פלא שלא גיליתם אותן עד עכשיו.
אתם גיליתם מספר עולמות חדשים שאפשר לישב.
 
שה"ם ופלדריק
סיכמנו שאני אקרא את מה שהוא רשם ואחזור אליו עם הספרים שלי אחרי שאני אסיים לתרגם אותם לשפתו+יצירות אומנות ומזון שעשוי לעניין אותו.
אבל לא אמרת לי מה רשום בהם עדיין (סתם ככה התעלמת מכל מה שרשמתי לך בנוגע לגביש שהוא נתן לי) אז אין לי כ"כ מה לחזור...

שה"ם
OUT
היתי רוצה לנסות וליצור קשר עם החליות האלו לפני שאני כותב את התגובה, כי יהיו השלכות גדולות מאד לכל הכיוון של התגובה שלי בהתאם למסקנות השיחה (כלומר, מצאתי חלליות עוינות בשטח שלי, אני רוצה לדעת מה הם אומרים לפני שאני נכנס למצב הגנתי). וזה גם אמור להסתדר משחקית כי ברגע שאני רואה אותם אני שולח מסר.
אז אם זה ד"ש תן לנו לעשות את זה כאן, ואם זה דב"ש היתי רוצה שנעשה את זה בפרטי בשביל שזה יזרום מהר יותר ואז אני אכניס סיכום של הדיאלוג שלנו בפוסט הבא שלי (לפחות עד שאני אדע מה הכוונות שלהם בשביל לדעת איך אני מגיב להם. ברגע שאני מגלה שהם עויניים או שאפשר להגיע איתם להסכם אז אפשר בכיף לחזור לקצב הרגיל מחוץ לפרטי. פשוט כרגע זה סתם יעכב את התגובה שלי).

IN
ברגע שמזהים את החלליות החמקניות נשלח אליהם מסר ללא תמונה.
"פלשתם לשיטחי האימפריה הואינית. הזדהו מיד וחידלו מכל פעולה התקפית"
 
אני פה רק לכמה דקות, הודעה אמיתית עוד מעט

דרגונס וטומאץ
שנינו צופים בתחרויות סטארקראפט. אני צופה אך ורק בפרוליג וגיאסאל (התחרויות של הקוריאנים, משחקים ברמה אלוהית. שחקנים מתכוננים למשחקים שלהם שבועות מראש בשביל להכין טקטיקה שתתאים ככל האפשר למפה שהם ישחקו עליה ולשחקן שמולו הם ישחקו), ודרגונס צופה בתחרויות של אירופאים (גרוע ומשעמםםםם :p ). אני ואסיד כל הזמן אומרים לו לראות את הקוריאנים, כי זה גם מעניין יותר וגם רמת משחק הרבה יותר גבוהה. רק בשביל להראות את ההבדל, יש בחור קוריאני שכמעט פרש מהמשחק כי הוא לומד כרגע רפואה ועבר לגור באמריקה, אז הוא משתתף עדיין בתחרויות של האמריקאים (תוך כדי הלימודים!) ומנצח את כולם. אם הוא היה הולך לפרוליג היו אוכלים אותו בלי מלח.

אני אומר, אם אתה רוצה רמה גבוהה לך לתחרויות קוריאניות. אם לא אכפת לך מהרמה, תצפה לפחות בתחרויות בישראל שיהיה קשר אליך :)
אגב, לא חייבים לשחק סטארקראפט כדי לצפות בתחרויות. תצפה גם. זה כמו לראות כדורגל, אבל מעניין :p
 
גאלאן וטומאץ'-
אני לא צופה כל כך הרבה, רק מדי פעם כשיש ובא לי. האמת שצפיתי בגמר של התחרות הכי נחשבת של הקוראנים, ושום משחק לא היה סופר מעניין. גם כל המשחקים נגמרים אחרי 15 דקות גג. כנראה כשכולם משחקים ברמה כזאת, אז כולם משחקים בצורה מושלמת מכדי לשחק משהו מקורי/מעניין. או שפשוט פספסתי את המשחקים הטובים. לא יודע. צפיתי ממש טיפה אז אני לא דוגמא (ניסיתי ללמוד בילדים).
באירופה יש הרבה יותר משחקים פסיכיים.
אבל בלי קשר פשוט אני אף פעם לא בזמן של הסטרים, וכשאני כן לא מתחשק לי לצפות. גם הפורמט של פרוליג לא חביב עלי כל כך.
בכל מקרה, רוב הבדיחות הן על זה.
טומאץ'-
אוקי, עכשיו אני יודע שאני יכול להמציא טכנולוגיה. מעניין. החלליות ממש ליד הכוכב שלי?
עבר זמן מה בגונדולין החדשה, וכעת הגיע הזמן לנסות להשיג מידע בדרך יותר ישירה. אך בדיוק כאשר מנורס רצה לבדוק את האפשרות של משלחת מחקר או תחנת מסחר, או כל דרך אחרת להעביר וינלנדים אל איזור הלוניה להעברת מידע, חלליות חייזריות למראה הופיעו מעל הכוכב שלו. וברגע שהמילה חייזרי מעורבת בעניין- זה הדבר החשוב ביותר.
"אני רוצה שתבדקו אם אנחנו מצליחים לתפוס שדר מהם, או לשלוח שדר אלייהם. אל תתקרבו אלייהם עם חלליות, רק תנסו למצוא דרך לתקשר עם מי או מה שזה לא יהיה שם בפנים. יש לנו תמונה יותר מקרוב מאחד מלווייני התקשורת שלנו? הממ, זה לא נראה שונה יותר מקרוב. האם ההלונים שמו לב לספינות?"
"כרגע אף אחד לא מתרכז בתמונות מלוויינים, אבל אף אחד לא עוצר אותם מלבדוק."
"יופי. אולי נספיק ליצור איתם קשר לפני שההלונים יתערבו. עכשיו, איפה יועץ הכספים שלי? יופי, הנה אתה. אני רוצה שתחקור טוב טוב את גוחות הנזק האלה לגונדולין שהם נתנו לנו, יש לי הרגשה שהם קצת מנופחים. אם אתה מוצא משהו מזויף, דווח לי. תן לאנשים הטובים ביותר שלך לעבוד על זה, אני לא נותן להלונים האלה אשראיון (זה סוג כסף שיש ביותר מעולם מדב אחד, ואני לא יודע מה הכסף כאן) אחד יותר ממה שמגיע להם."
"כן אדוני."
"אתה בטוח שאתה לא רוצה להציע את עניין המשלחת לנארוד, אריס?'
"לא, טלארס. אני יכול להתמקד רק על דבר אחד בו זמנית- אם לא, דברים יתחילו לקרוס. עניין המשלחת יכול לחכות לעכשיו."
"בסדר גמור. עוד זמן שבו נהיה בפרופיל נמוך לא יפגע בנו. אני צריך לטפל בכמה עניינים, ונראה לי שגנרל שליבר רוצה לדבר איתך."
"אני רוצה לדעת למה תקציב פיתוח אמצעי הלחימה שלי צנח."
"מכיוון שאני לא רוצה שכל דבר שנחקור יועבר להלונים. תתרכזו בלבנות מחדש מה שאיבדתם, לשפר את האימונים, ולנסות לחזק את את הצבא- לפעם הבאה שכוח חיצון שלא ידענו עד הפלישה שקיים יכבוש אותנו. חוץ מזה, בכל מקרה ההלונים יכולים להגביל את התעשייה הצבאית שלנו מתי שבא להם, כך שאין טעם."
"אני מקבל טיעוניך. אם כך אחזור לעבודתי."
"כדאי."
אני יודע כמה כוכבי לכת יש להלוניה?
 
פלדריק
האמת שאמרתי לך שאני לא אזקק למוצרים (מזון\אומנות) שהצעת לי (העם שלי לא מתעניין בדברים כאלו ואוכל רק גידולים מיוחדים שהוא מגדל בעצמו).
לא היה לי ממש רעיון מה אני רוצה ממך בתמורה, אז זה די באוויר, תלוי כמה תתלהב מהאוכל והאומנות שלי... נדבר על זה כבר בIN כשהחללית שלי תחזור (ברגע שטומץ' יגיד לי מה רשום בספרים האלו ששלחת לי, אני לא רואה סיבה משחקית לחזור לפני).
 
דרגונס
הגמר של גיאסאל זה בדיחה. קלאסיק הוא שחקן סוג ב', זה רק מוכיח שקבוצות שהן לא kespa לא צריכות להשתתף בתחרויות. תסתכל בפרוליג, סולקי עושה משחקים מטורפים. גם SOS עושה משחקים מעניינים (הוא כנראה הקאנון ראשר הכי מוצלח היום, ויש לו בילדים הזויים). ופארטינג עושה את ה2-בייס אולאין מדהימים (האימורטל-סנטרי פוש נגד זרג זה המצאה שלו), למרות שמי שלא מכיר את המשחק ברמה מדהימה כמוהו יכול לחשוב שחצי ממה שהוא עושה זה הימור.

טומאץ'
out:
אויש נו באמת אני כבר כמה וכמה תורות מנסה ליצור קשר עם הציוויליזציה הזאת (אני עדיין לא סגור אם זה דב"ש או לא) ואתה מתקיל לי את הכל. כמה קשה זה כבר *לדבר עם מי שנמצא מולי*. עזוב שהוא יבין אותי, לדבר איתו. אני מנסה לדבר עם מי שבחלליות, כולל להחזיר חיישנים ומה לא. אם גם זה לא עובד, אני פשוט מזרים שטף של מידע בכל התדרים לתוך הפלנטה בתקווה שהם יענו בשלב כלשהו. יש גבול כמה תורות לוקח לעשות את זה..

in:
הידע החדש באקסוביולוגיה משומש לשיפור התפוקה של הגידולים החקלאיים. בנוסף, המדענים שלי חוקרים רבות את אותם חייזרים מעופפים, לומדים עליהם ככל האפשר - הם לא רוצים לגלות בעתיד שהוינלנדים יהפכו אותם לנשק שלא ניתן לעצור. בעיקר בודקים האם הם יכולים לתפקד בחלל, וכמה ביעילות.
חן וחסד גדלות, כחלק מההתחזקות הכללית של מחוז טמפסט. שליט המחוז, פרקטית בובה של המרכז, פועל רבות בשביל לדאוג ששתי המושבות יהיו בעדיפות העליונה של הפדרציה, והן מקבלות תקציב גדול - הפדרציה מרגישה בטוחה מספיק בכוח הצבאי שלה בשביל להתרחב ללא פחד.
חגורת האסטרואידים מסביב להלוניה החדשה עוברת הערכה מחודשת על ידי גורמים צבאיים אשר מכשירים אותה בתור "מקום מנוחה" לספינות חלל. חנייה מעבר לאטמוספרה חוסכת את הצורך להתגבר על כוח המשיכה של הלוניה החדשה כל פעם מחדש, ולכן לוודא שחגורת האסטרואידים תכיל את כל מה שדרוש (דלק, מקום מנוחה לטייסים וכו' וכו') יוזיל עוד יותר את העלות של לתפעל את הצי באופן קבוע. הצבא רוצה להיות מסוגל להפעיל פטרולים בשטחים שונים בגלקסיה באופן קבוע, אחרי גילוי שתי ציוויליזציות שונות הוא רוצה לדעת על כל ציוויליזציה אחרת שעשויה להיות אי שם.
החיילים בגונדולין יוצרים בסיסים מוגנים. הם לא יוצאים מהם בשום מצב, אך לא מאפשרים כניסה של גורמים זרים מכל סוג. הבסיסים מפוזרים על פני גונדולין, ללא תבנית ברורה. חלקם נמצאים באזורים לא מיושבים לחלוטין, אחד או שניים במרחק כמה עשרות קילומטרים בודדים מערים וינדלנדיות, אך רובם במרחק בטוח מאזורי יישוב.

OUT:
שליט טמפסט לא מקבל שם בכוונה. הדב"שים שמקבלים שם הם דב"שים שהפעולות שלהם משנות - אהן פועל בצורה שונה מסאדיר, מנגסק פועל שונה מנארוד. שליט מחוז טמפסט? הוא פועל לפי האינטרסים של המרכז, לא לפי האישיות שלו, ולכן הוא לא ראוי לשם. כנ"ל "הצבא". כשאהן עושה משהו, זה משנה את צורת הפעולה. כשאני אומר "הצבא", זה אומר שמי שעושה את זה פועל לפי האינטרסים של הצבא, וזה לא ממש משנה מי ספציפית העביר את הפקודה. הוא רק גלגל שיניים קטן במערכת מכאנית סבוכה.

הייתי עושה עוד דברים, אבל אני צריך לדעת מי זאת הציוויליזציה הזאת קודם..
 
טומאץ וילאוו-סבבה, הש'אריס מוכנים לסחור בכל דבר.

טומאץ'-
OUT
כרגע אני בהתלבטות לגבי דעתם של הש'אריס על הואינים.הנביאה האמינה שהם עם מסתורי מסויים שקיומו נרמז בספרי הקודש, אבל הם עוררו בה ספק.היא מתכוננת למלחמה ובה בעת רוצה לסחור. מה שיכריע זה ספרי הקודש שלהם, וכמה לדעתה הם נוטים לאא'וללה או למ'ואמר. אני חושב שיהיה מעניין שלמרות ששנינו יודעים מה יש בספרים האלו תגדיר אתה איך הם נראים לנביאה.

IN
הש'יראן פוקדת ליישב את העולמות החדשים הקרובים במהירות. ברגע שמתגלה העולם המיושב החדש, הש'יראן כבר הרבה פחות מלאה ספקות, ואוספת במהירות את צבאותיה. גורמים מקורבים למלכה מספרים שהעם בן הברית המסתורי שמופיע בכתבים כמעט בוודאות אמור לפנות אל הש'אריס ולא להפך[בואו של העם הזה, שזוכה לכינוי "א'יל מוהא'ל", "האבודים", נרמז בלבד בכמה משפטים המפוזרים בספר הקדוש, ואחד מהם הוא "והתדפקו על דלתותיך אבודים בעת צרה[לא מפורש צרת מי],וחסד מ'ואמר היה לכם לאור, ובבוא יום יגאלנו", פסוק שהרוב מפרשים כעשיית טוב לאחר, אולם בשל חזרתה של המילה אבודים כמה פעמים לאורך הספר נוהגת האסכולה של הנסיכה לראות בא'יל מוהא'ל,מילה נדירה יחסית, מילה מיסטית המתארת עם מסתורי ומיוחד ולאו דווקא קבוצה חברתית], ועל כן המלכה אינה מאמינה שהם העם ובוער בה הצורך לבצע ש'האד. לעומת זאת, לוחשים אחרים שהמלכה התאכזבה משראתה בספר הקודש הואינים, וכעת נתונה תחת לחץ של הש'אריס לבצע סוף סוף ש'אהד ולהביא את הכפור.

המלכה, בעידוד נלהב של המח'באר, אוספת כוחות גדולים מאוד של ספינות קרח ויוצאת במהירות למערכת החדשה. לעזרתה של המלכה שולחים כוחות רבים המח'באר, כולל את מביאי הכפור הנוראים שמוצגים סוף סוף למלכה, וכן כוחות מעטים יותר מס'עמיט, שנמצאים בפאניקה מהאפשרות של מלחמה, ואוגרים כוחות ברחבי הממלכה בכדי להגן על קווי המסחר שלהם. הכוח הגדול נאסף בחגורת האסטרואידים, שם בין כל השביטים ניכר גודלו אולם הוא יכול להשתלב ביניהם ואז לתקוף לכל כיוון יהיה קשה יותר לחזות זאת. המלכה יוצאת בראש הכוח, ושולחת מסר תקיף ורברבני "אנו הם הש'אריס, בניו של הכפור ומביאי תורת האמת של ש'סאן האחד והיחיד, משרת תפארתו ורום הודו של מו'אמר, אלוהי שמיים וארץ.שלחו אלינו את כוהניכם, ויאמרו לנו אם עובדי אא'ולה והשאול הם או מאמיני האל האחד והיחיד. הניחו את נשקיכם וקודו בפני הודו של החורף, וחכו לשמוע את גזר דינו. מוטב לכם לקבלינו בספרים ולחכות למילים מאשר לקבלינו בחרבות ולחכות למוות". הצבא הש'אריסי נימצא בהיכון מתוח לש'האד שהולך וממשמש-אם כל סימן של תוקפנות, הם יפתחו במתקפה כוללת על מושבות ועל העולם. תוכניות נעשות במטרה לנצל את כוחותיהם של הש'אריס במקומות בעלי אקלים קשה, כלומר לנטרל במהירות ובחסכנות בכוח את הכוחות שנימצאים במושבות ואז לחוש במהירות ובעוצמה אל כוכב הבית. הש'אריס יסתערו בפראות ובזעם פאנטי, מובלים בידי מביאי הכפור, וינהרו לחסל בחמת זעם את המגינים.
 
חזרה
Top