לאחרונה התחלתי לחשוב על המרה של ארס מאגיקה לעולם הפנטזיה של הספר "ג'ינקס" - כרגע אני עוד בשלב העלאת רעיונות תוך כדי קריאה חוזרת של הספר, והגעתי למסקנות הבאות:
1) המתת צריך להיות חמור יותר בהשפעות החברתיות שלו. קוסמים כל-כך מתבודדים שאפילו אין להם covenfolk כמו בארס מאגיקה.
2) קסם שיוצר דברים (בין היתר גם תמידית) צריך להיות קצת יותר קל. זה שלקוסם יש מגדל אבן או בקתה מושקעת זה משהו שנלקח כמובן מאליו.
3) צריך להיות הבדל בקושי של הקסם לפי *מה* המטרה, ולא רק לפי הגודל או הכמות שלה. זה מודגש כמה פעמים שקשה להפעיל קסמים על יצורים חיים. מנגד, אני מתלבט לגבי Imaginem - הקוסם סיימון מטיל בתחילת הספר קסם הסתרה על עצמו ועל ג'ינקס בקלות יחסית, ולכן אולי אני אשמור על החלק הזה של "תורת הקסם" כפי שהוא בארס מאגיקה - קסמי imaginem לא משפיעים על האדם עצמו, אלא על הפלט החושי שלו.
4) כוח קסום יכול להשאב ממגוון דברים. Sympathetic Connections יגבירו את היכולת של הקוסם בפני עצמה, לא רק את חדירת הקסם שלו.
5) יותר דגש על מצרכים קסומים, ועל שיקויים.
6) "ידע הוא כוח" חייב להיות עקרון ששונה מקסם, ודמויות יכולות ללמוד אותו במקום כישוף, אבל לא את שניהם (או שכן, עם קושי רב?)
7) זה החלק הכי חשוב - קסם פחות uniform. בארס מאגיקה יש מסדר קוסמים וקובננטים, אבל באורוואלד אין. "ידע הוא כוח" יהיה *מדע* מדויק מאוד, אבל כישוף ישאר *אומנות* ואצל כל קוסם הוא צריך להיות קצת שונה. אני אבטא את זה, כנראה, בסטים של virtues, או בכמה חוקים אלטרנטיביים לכל מיני דברים שאפשר לקבל גישה אליהם מלמידה.
העץ הוא עץ פיתוח של ההמרה הזו, וגם עץ דיון לגביה כמובן. אשמח לשמוע דעות ורעיונות משלכם!
1) המתת צריך להיות חמור יותר בהשפעות החברתיות שלו. קוסמים כל-כך מתבודדים שאפילו אין להם covenfolk כמו בארס מאגיקה.
2) קסם שיוצר דברים (בין היתר גם תמידית) צריך להיות קצת יותר קל. זה שלקוסם יש מגדל אבן או בקתה מושקעת זה משהו שנלקח כמובן מאליו.
3) צריך להיות הבדל בקושי של הקסם לפי *מה* המטרה, ולא רק לפי הגודל או הכמות שלה. זה מודגש כמה פעמים שקשה להפעיל קסמים על יצורים חיים. מנגד, אני מתלבט לגבי Imaginem - הקוסם סיימון מטיל בתחילת הספר קסם הסתרה על עצמו ועל ג'ינקס בקלות יחסית, ולכן אולי אני אשמור על החלק הזה של "תורת הקסם" כפי שהוא בארס מאגיקה - קסמי imaginem לא משפיעים על האדם עצמו, אלא על הפלט החושי שלו.
4) כוח קסום יכול להשאב ממגוון דברים. Sympathetic Connections יגבירו את היכולת של הקוסם בפני עצמה, לא רק את חדירת הקסם שלו.
5) יותר דגש על מצרכים קסומים, ועל שיקויים.
6) "ידע הוא כוח" חייב להיות עקרון ששונה מקסם, ודמויות יכולות ללמוד אותו במקום כישוף, אבל לא את שניהם (או שכן, עם קושי רב?)
7) זה החלק הכי חשוב - קסם פחות uniform. בארס מאגיקה יש מסדר קוסמים וקובננטים, אבל באורוואלד אין. "ידע הוא כוח" יהיה *מדע* מדויק מאוד, אבל כישוף ישאר *אומנות* ואצל כל קוסם הוא צריך להיות קצת שונה. אני אבטא את זה, כנראה, בסטים של virtues, או בכמה חוקים אלטרנטיביים לכל מיני דברים שאפשר לקבל גישה אליהם מלמידה.
העץ הוא עץ פיתוח של ההמרה הזו, וגם עץ דיון לגביה כמובן. אשמח לשמוע דעות ורעיונות משלכם!