• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 ביולוג - מקצוע חדש

לכבוד קמפיין מדעי חדש שאני עומד להתחיל, אני כותב מקצוע ביולוג. את שאר התופעות אשלח בהמשך.

מאפייני מקצוע
בתור ביולוג, אתה מקבל את המאפייני המקצוע הבאים:

נקודות פגיעה
קוביית פגיעה: 1ק8 עבור כל דרגת רוצח צללים.
נקודות פגיעה בדרגה הראשונה: 8 + מתאם חוסן
נקודות פגיעה בדרגות גבוהות יותר: 1ק8 (או 5) + מתאם חוסן עבור כל דרגה מעל 1.

שליטה
שריון: כל שריון, מגנים
נשק: אין נשק
כלים: כלי מעבדה ביולוגית, כלי מעבדה כימית
זריקות הצלה: תבונה, חוסן
מיומנויות: בחר שלוש מבין: הבחנה, השרדות, חקירה, טבע, טיפול בחיות, רפואה, שכנוע, תובנה.

ציוד
אתה מתחיל עם הציוד הבא, בנוסף לציוד מהרקע שלך:
  • כלי מעבדה ביולוגית (א) או כלי מעבדה כימית (ב)
  • נשק קרבי (א) או נשק טווח (ב)
  • חבילת הרפתקן (א) או חבילת חוקר (ב)

דרגהתוסף שליטהמאפייניםתופעות ביולוגיות
12+תופעה ביולוגית2
22+הומאוזאזיס2
32+התמחות ביולוג4
42+שיפור ערך תכונה4
53+5
63+5
73+6
83+שיפור ערך תכונה6
94+התמחות ביולוג8
104+8
114+9
124+שיפור ערך תכונה9
135+התמחות ביולוג10
145+10
155+11
165+שיפור ערך תכונה11
176+התמחות ביולוג13
186+14
196+שיפור ערך תכונה15
206+16

ביוכימאימיקרוביולוגגנטיקאיציטולוגפיזיולוגאימונולוג
דרג 1גליקוליזהחידוש עורדלקת
פוטוסינתזההפרשת אדרנליןמעבר לויקוציטים
זיכרון חיסוני
דרג 2רגולציה
אלרגיה
הפעלת מערכת החיסון נרכשת
דרג 3רקומבינציהקרום בררניסינון חוזרדלקת משופרת
וירותרפיהוירותרפיהרשתות חומצה
אסטמת תאי מאסט
דרג 4נשימה תאית אווירניתפאגוציטוזה
מחלה אוטואימונית
סערת ציטוקינים
תופעה ביולוגית
בתור ביולוג, אתה מכיר תופעות רבות ומגוונות שקורות בעולם החי. בחר כמות של תופעות ביולוגיות השווה למתאם התבונה שלך + תוסף השליטה שלך. פעם בתור, אתה יכול להשתמש באחת מהתופעות הביולוגיות. אתה יכול להשתמש בכמות תופעות ביולוגיות כפי שניתן לראות בטבלה. כאשר אתה משלים מנוחה ארוכה, השימושים בתופעות הביולוגיות משוחזרים.

הומאוסטאזיס
פעם במנוחה קצרה, אתה יכול להפעיל את יכולת ההומאוסטאזיס. היא מבטלת כל תופעה ביולוגית שהופעלה עליך, ומוחקת 2 דרגות תשישות, אם יש לך. שחזר חצי מנקודות הפגיעה שלך.

התמחות ביולוג
כאשר אתה מגיע לדרגה 3, אתה בוחר אחת מן ההתמחויות הביולוגיות הבאות: ביוכימאי, מיקרוביולוג, גנטיקאי, ציטולוג, פיזיולוג, נוירוביולוג, אימונולוג, היסטולוג, אתולוג, זואולוג, בוטנאי, פיקולוג, ביולוג ימי, אקולוג, טוקסיקולוג או ביולוג אבולוציוני.
כאשר אתה בוחר התמחות, אתה מקבל רשימה של תופעות ביולוגיות שאתה יכול לבחור. כאשר אתה מקבל מאפיין התמחות ביולוג, בחר כמות תופעות ביולוגיות מרשימת ההתמחות שלך השווה לתוסף השליטה שלך. אתה יכול להשתמש בכל אחת מהתופעות 3 פעמים נוספות מלבד כמות התופעות הביולוגיות שלך.

רשימת תופעות ביולוגיות

אתה מאמץ לרגע את יכולתם של התאים הפאגוציטים. אתה יכול לבלוע בשלמותו יצור אחד בגודל בינוני או קטן יותר. את יכול להשתמש ביכולת זו פעם אחת ביום.
התמחות: אימונולוג

אתה מגדיל את כמות תאי הזיכרון למחלה שיצור בטווח 30 פיט למחלה בה חלה לאחרונה. הוא לא יכול לחלות במחלה זו שוב.
התמחות: אימונולוג

אתה גורם להאצה של יצירת דלקת אצל יצור כלשהו בטווח 30 פיט שנפצע לאחרונה. חום גופו עולה, האזור בו הוא נפצע מתנפח ופגיעה בו גורמת ל1ק4 נקודות נזק יותר. לאחר מנוחה קצרה, כל נקודות הפגיעה של היצור מאז שנפצע משוחזרות.
כאשר אתה מגיע לדרג 3, אתה מקבל את היכולת דלקת משופרת. היכולת דלקת משופרת זהה ליכולת דלקת, אבל יצור עליו משפיעה הדלקת המשופרת מקבל דרגת תשישות שנעלמת לאחר מנוחה קצרה.
התמחות: אימונולוג

אתה מפעיל תאי T רגולטוריים בגוף יצור כלשהו. הפסק אחת מן התופעות האימונולוגיות ביצור בטווח 30 פיט.
התמחות: אימונולוג

בחר יצור בטווח 30 פיט ואלרגן כלשהו. האלרגן חייב להיות חומר קטן, לדוגמה: אבקנים של עץ מסויים, אבק או שערות חתולים. כאשר היצור נחשף לאלרגן, מופעלת אצלו תגובת דלקת. כל הפעלה שלישית של האלרגיה מעלה את כמות דרגות התשישות ב1. אם בפעם הראשונה שהופעלה האלרגיה הופעלה רגולציה על היצור, הוא מפסיק להיות אלרגי לאלרגן זה.
התמחות: אימונולוג

אתה מאמץ לרגע את יכולתם של הלויקוציטים לעבור בין כלי דם. עד סוף תורך הבא, אתה מסוגל לעבור דרך כל מרווח.
התמחות: אימונולוג

אתה גורם להפעלה מהירה של מערכת החיסון הנרכשת אצל יצור בטווח 30 פיט. לאחר מנוחה ארוכה, המחלה של היצור נעלמת, והוא מקבל זיכרון חיסוני כנגד המחלה.
התמחות: אימונולוג

אתה מפנה את מערכת החיסון של יצור בטווח 30 פיט כנגדו. הוא מושפע מאחת מההשפעות הבאות (להרחבה ראה פרק מחלות): סכרת, אלרגיה, צליאק, זאבת, מיאסטניה גראביס וטרשת נפוצה. את ההשפעה אפשר להסיר רק בעזרת יכולת רגולציה.
התמחות: אימונולוג

אתה גורם לשינוי במנגנוני הסינון החוזר שבכליותיו של יצור בטווח 30 פיט. בחר אחת משתי האפשרויות הבאות: היצור מתייבש ומגיע למצב של התייבשות או שאתה מסיר ממנו מצב התייבשות.
התמחות: פיזיולוג

אתה מעתיק את יכולתם של התאים לברור כניסת חומרים בעזרת הממברנה. אתה יוצר סביבך או סביב יצור בטווח 30 פיט ממברנה שמכסה אותו בלבד. הממברנה פועלת למשך 1ק4 + דרג התופעות הביולוגיות תורות. החומרים היחידים שיכולים לחדור את הקרום הם: גזים, מים ושומנים.
התמחות: ציטולוג

אתה מעורר תאי חיסון בגוף של יצור בטווח 30 פיט. גלגל ק12. היצור מושפע מתופעה ביולוגית של התמחות אימונולוגיה על פי התוצאה בקובייה.
התמחות: אימונולוג
 
עריכה אחרונה:
האם אתה יכול להרחיב יותר על הקמפיין המדעי? האם בהמשך יש לך הכוונה להרחיב לסוגים אחרים של תאים?

לגבי הביולוג, אולי תחליף את אחת היכולות באסתמה קרי היכולת של תאי הפיטום להורות לדרכי הנשימה להיסגר במקרה של זיהום.
 
בקמפיין השחקנים הם בעצם מדענים (פרנקלין, אופנהיימר) שנוסעים בזמן ועוצרים מדענים מרושעים (מאוד מבוסס על Super Science Friends).
אני לא אחליף את היכולת, אני פשוט אוסיף אותה.
היכולות שכתבתי כרגע מכוונות רק לאימונולוגים, אבל אני כותב עוד.
 
דלקת
אתה גורם להאצה של יצירת דלקת אצל יצור כלשהו בטווח 30 פיט שנפצע לאחרונה. חום גופו עולה, האזור בו הוא נפצע מתנפח ופגיעה בו גורמת ל1ק4 נקודות נזק יותר, והוא מקבל דרגת תשישות אחת. לאחר מנוחה קצרה, כל נקודות הפגיעה של היצור מאז שנפצע משוחזרות.
התמחות: אימונולוג
איזה ביולוג רשע נתן לי Acute Tonisillitis, שיחד את הרוקחת לשחק עם הכמויות של האנטיביוטיקה, והנה אני עם גרסה עוד יותר חמורה של זה (Acute Acute Tonisillitis?) ואומר לך את זה:
תשישות זה כלי עצמתי, מאוד. אתה משתמש בו המון - לגרום תשישות בדרגה נמוכה ובכלל זה לא צחוק, ולרפא 2 דרגות של תשישות במנוחה קצרה?! לא ולא.
יש לחש, מדרג 5, שמרפא תשישות. אז דרגה 9 +שימוש ביח' לחש - רפא תשישות, אין בעיה. פחות מזה? אור אדום, אור אדום.
בכללי זה חזק מדי. פאגוציטוזה פשוט הורג יצור...
 
טכנית, בדרך שבה זה מבוצע, זו אנדוציטוזה שזו יכולת שיש לכל תא בערך... ההבדל הוא שברגע שהוא מסיים, הוא מת מתשישות (?) בעוד שפאגוציט או נויטרופיל יכולים להמשיך עוד קצת עד שהם קורסים. בכל מקרה, זה לא היכולת הכי חזקה בארסנל שלהם כי אם היכולת להפריש חומצות וחלבונים שונים. אפילו יצא לי לקרוא על נויטרופילים שמניחים מלכודות דנ"א מכוסות חומצה לנגיפי קורונה במעמקי הריאות. הם אפילו משתמשים באקונומיקה. אני מניח שיכולות ההפרשה יותר מתאימות לכימאי ופחות לביולוג.
 
עריכה אחרונה:
אופציות נוספות שאפשר לשקול-
* הוספה הדרגתית של עמידויות/חסינויות לנזק חומצה ו/או גז לאור חשיפה ממושכת ב"מעבדה" לחומרים כימיים.
* "חזרתיות והדירות"- במידה ובמהלך קרב הדמות פוגעת (נניח) 3 פעמים ביצור מסוים, היא מקבלת פלוס 1 להתקפות הבאות.
* בדרגות מאוד גבוהות- משהו שדומה לרגנרציה (?)
* חפצי קסם- חלוק. משקפי מגן, כפפות (אפשר לחשוב על כל מיני יתרונות ופלוסים ספציפיים) hand crossbow שיורה טיפים מזוהמים
* לגבי שיריון ומגן- אולי איסור על שיריון כבד ו / או מגן כי צריך זמינות של שתי ידיים וההגבלה בתנועה של שיריון כבד זה יותר מידי עבור ביולוג.
 
גונזו בעיתונות - כשהעיתונאי מכניס את עצמו ודעותיו והגיגיו לסיפור
גונזו במשחקי תפקידים - כשרעיונות מהמציאות שלא תואמים לת'מה הכללית של שיטת המשחק מקבלים בתוכה יצוג חצי-רציני חצי-הומוריסטי. למשל - הכנסת מדע ומד"ב לפנטזיה, דב"שים שמבוססים על המורה למתמטיקה או הגרוזיני מהמכולת, לחשים עם שמות כמו "גשר הכוכבים של סטאפורד" ו"כדור אש: חורף גרעיני" (שתי הדוגמאות האחרונות אמיתיות לגמרי).
 
קמפיין מדעי? נשמע מעניין.

אהבתי את הרעיון של מקצועות לפי תחומי מדע, נגיד פיזיקאי בתור blaster, כימאי בתור... אלכימאי, סוציולוג כ"פנים" של הקבוצה וכו'

המקצוע עצמו... לא טוב לטעמי. יש דברים שלטעמי חזקים מדי, כמו הומאוסטזיס שנותן לך פשוט להחזיר מחדש חצי מהנקפ שלך ולבטל רמות של תשישות. הכוחות הרבה יותר מתאימים לי בתור לחשים, אולי המקצוע צריך להיות half caster שמקבל לחשים מהרמה הראשונה, כמו הartificer. אני יכול לראות את דלקת כלחש תגובה (ליצור במרחק 30 רגל שנפגע מנזק חותך, מוחץ או דוקר), או את זיכרון חיסוני כ"מהלך מקצוע" בסגנון infusions או eldritch invocations. הפלאף לזה זה שיש לך שליטה על טבעית באבני היסוד של הטבע, שאתה מסוגל ליצור השפעות שדומות ללחשים. אני כרגע יוצר מקצוע שאמאן (half caster מבוסס תבונה) שעובד על הרעיון שאתה כמו מכשף, אבל אתה מקבל את הכוחות שלך מרוחות שמסביבך שאתה מפקד עליהן (או מכריח אותן לסור לשירותך)

רשום שאתה בוחר תופעות ביולוגיות ששוות לprof bonus+wis mod, מתאר לעצמי שזה בדומה לartificer, אבל לא הזכרת אם אפשר להחליף, לקבל עוד וכדומה.

שריון כבד אבל שום כלי נשק? זה מוזר, לאף יכולת פה אין את היכולת לגרום לנזק לבדה, אני מבין שאתה רואה את הביולוג כדמות support אבל לכל מקצוע, גם support, יש את היכולת לגרום לנזק גם אם מינימלי (דרך לחשונים או כלי נשק פשוטים לפחות).
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top