• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אני שונא מעגלי טלפורטציה

מהדורה 5 היא מבחינתי הגרסא הכי טובה של די אן די עד כה. החוקים פשוטים ומאוזנים, המשחק ממוקד הרבה יותר בהנאה מאשר במציאותיות, וקל ללמוד אותה. אבל יש משהו אחד שאני לא יכול לסבול בשיטה הזו, וזה מעגל טלפורטציה.
למי שלא יודע או לא זוכר איך מעגל טלפורטציה עובד במהדורה 5, תנו לי להסביר.

הלחש לוקח דקת הטלה, שבמהלכה אתה יוצר מעגל ברדיוס 3 מטר (שלוש קריאות הידד לשיטה המטרית) על הקרקע, מוקף ברונות שמקשרות אותו למעגל קבוע קיים. עד סוף התור הבא שלך, כל מי שנכנס לתוך המעגל שיצרת עובר למעגל האחר. כדי לכוון למעגל קיים, אתה חייב להכיר את רצף הרונות שמקיף את המעגל הזה. כדי ליצור מעגל קבוע, אתה חייב להטיל את הלחש באותו מקום מכוון לאותו היעד כל יום במשך שנה.

אז. יש לי שלוש בעיות ממש רציניות עם כל העסק הזה, כי הלחש הזה הורס את השעיית הספק שלי ומונע ממני דברים עלילתיים ממש נחמדים.
1. הלחש הזה לא אמור להיות אפשרי. כי כדי להטיל את הלחש, אתה חייב לכוון למעגל קיים. זה אומר שהבן אדם שהמציא את הלחש לא יכול להטיל אותו, כי לא היו מעגלים. ויותר מזה, קל ממש להבין את זה ולהתחקות אחרי זה. אם כל מעגל מתחבר למעגל ישן יותר, כל מה שצריך לעשות זה לקפוץ בין מעגלים עד שתגיע ל"מעגל הראשון". והמעגל הראשון לא יכול להיות קיים, כזכור.
2. אני שונא את המכניקה של "לחש הופך לקבוע אם מטילים אותו כל יום באותו מקום למשך שנה". אני מבין את הרעיון שלה, אבל אני פשוט לא אוהב אותה. בגרסא 3.5 היה לחש בשם "קביעות" שפשוט הפך אפקט קסום לקבוע. זה הרבה יותר מסתדר לי בראש. ספציפית בנוגע למעגלי טלפורטציה, זה פשוט הופך את כל העסק לבלתי פרקטי בעליל. כי אם אתה מנסה להגיע למקום רחוק, אתה צריך להספיק להגיע לאיפה שהקמת בו את המעגל בתוך יום. ולעשות את אותוהדבר כל יום במשך שנה בלי לפספס יום זה הרבה יותר קשה משזה נשמע. ומספיק שפספסת יום אחד והכל הולך קפוט. זה פשוט לא נוח.
3. הצורה שהמכניקה הזו עובדת בה מונעת מעגלים דו צדדיים. אין אפשרות לעשות מעבר דו צדדי באמצעות מעגלי טלפורטציה. זה פשוט לא עובד, אלא אם כן עושים משהו ממש מוזר שכולל לפחות שלושה מעגלים ושנתיים של עבודה. זה חתיכת בלגן.

אז. אני רוצה ליצור מחדש את הלחש בצורה שתהיה שימושית ופרקטית. אני אשמח לשמוע רעיונות לאיך משנים את הלחש כך שיפתור את שלושת הבעיות האלה. כי להגיד את האמת, אני פשוט לא משתמש במעגלי טלפורטציה בקמפיינים שלי בגלל זה, וזה חבל.
 
לגבי נקודה 1 - מאיך שאני מבין את הניסוח של הלחש, כשאתה מטיל אותו במטרה להפוך אותו לקבוע הוא לא דורש כיוון למעגל אחר (וגם לא עושה את אפקט השיגור של הלחש הרגיל). באותה המידה היו יכולים לעשות לחש נפרד של "יצירת מעגל טלפורטציה קבוע", אבל אני מניח שנמנעו מזה כדי לא לפגוע במטילים שיודעים רשימה מצומצמת.
 
כל הרעיון שעומד מאחורי המכניקה הזו היא שיש מעגלי-שיגור מארחים קבועים, ומעגלי-שיגור לקוחות מזדמנים. הלחש עצמו מכוון כלפי יצירת מעגל-שיגור לקוח, ואפשר לנצל אותו כדי ליצור מעגל-שיגור מארח בצורה מגושמת ולא נוחה. כדי ליצור מעגל-שיגור מארח בצורה טובה יותר משתמשים בטקסים קסומים מסובכים יותר שהרפתקנים בדרך כלל לא טורחים ללמוד או לבצע.
 
כדי ליצור מעגל קבוע, אתה חייב להטיל את הלחש באותו מקום מכוון לאותו היעד כל יום במשך שנה.
לא, לפי החוקים אתה לא צריך לכוון לאותו יעד, רק להטיל אותו באותו מקום.
בנוגע ל-2 המשפט האחרון בלחש הוא: "You need not use the circle to teleport when you cast the spell in this way." כלומר לא צריך להשתמש בפורטל כשאתה מטיל מעגל קבוע.

למעשה, כמו שאני קורא את החוקים (מסכים שהחוקים לא ברורים וכל אחד יכול לפרש איך שהוא רוצה), מעגל טלפורטציה קבוע הוא לא פורטל קבוע, הוא פשוט יעד לפורטל. אם תתייחס אל המעגלים ככה כל הבעיות שהעלת יפתרו:
1. המעגל הקבוע הראשון הוטל ללא יעד במשך שנה. אתה לא יכול לקפוץ בין מעגלים קבועים בלי להטיל את הלחש וגם זה בהנחה שאתה מכיר את הרונות.
3. מעגלים הם תמיד חד-צדדיים ולמעשה הפורטל שלהם מחזיק 6 שניות בלבד.

עכשיו, אם אתה רוצה רשת של מעגלי טלפורטציה תשתמש בחוק בית שהופך אותם לסטארגייט...
 
1. זה בהנחה שהלחש פותח מאפס ישר לגרסה ה"מודרנית" שלו, ובכמעט בכל המצאה זה לא המצב. לא קשה לדמיין שמטיל לחשים שיכל להטיל טלפורטציה רגילה החליט לנסות ולפתח "עוגן" שיחסוך חלק מדרישות של לחש טלפרוטציה רגיל, כמו שביצירת שרביט עושים כבר את כל העבודה שדורשת מרכיבים פיזיים, תנועות וקול וכל מה שנשאר זה הפעולה הסופית.
2.יצירת מעגל קבוע בבירור לא אמורה להיעשות על ידי מטיל לחשים שיוצא להרפתקאות, זה משהוא שאתה מצפה למצוא באמצע עיר, לא בלב השממה (אלא אם הייתה שם פעם עיר, או שהיה מטיל לחשים שממש רצה מעגל שם והיה מוכן להישאר שם לפחות 100 יום)
3.בכל מקרה מעגל טלפורטציה אמור להיות משהו שניתן רק להגיע אליו ולא לצאת ממנו. אם אתה רוצה משהו דו כיווני אתה צריך משהו כמו לחש שער.

אני מסכים שהשם של הלחש קצת מטעה, בעוד שניתן להשתמש בו ליצירת מעגל טלפורטציה קבוע, מרבית מטילי הלחשים משתמשים בלחש כדי להגיע למעגל קיים. המעגל משמש כעוגן קסום ידוע והוא מאפשר להגיע אליו הרבה יותר בקלות מאשר להגיע למקום ללא מעגל.
במילים אחרות, לחש טלפורטציה זה לקחת חומרי גלם ולהכין ארוחה, אתה מחליט מה אתה מכין ויש סיכוי שתפשל שהולך וקטן ככל שאתה יודע יותר על מה שאתה מנסה להכין. מעגל טלפורטציה זה לחמם מנה מוכנה במיקרוגל. אתה צריך שתהיה לך את המנה ואתה צריך להשקיע מאמץ כולשהוא, אבל הרבה פחות מלהכין את הארוחה בעצמך.
 
עריכה אחרונה:
הבנת את הלחש לא נכון.

הטלה רגילה של הלחש - מאפשרת להשתגר למעגל רונות קבוע ייחודי שאתה מכיר.

הטלה מיוחדת של הלחש כל יום במשך שנה - יוצרת מעגל רונות קבוע ייחודי שאנשים יכולים להשתגר אליו (אבל הוא בעצמו לא משגר אף אחד לשום מקום).
 
אוקיי. טעות שלי. אבל האמת שזה אפילו יותר גרוע. זה אומר שמעגלים קבועים לא מובילים לשום מקום. אז אין כזה דבר מעגלי טלפורטציה קבועים. זה פשוט כלי שלא קיים, והלחש הנוכחי הוא גרסא גרועה של טלפורטציה, כמו הטלפורט ברונסקייפ. והעובדה שצריך לצייר את אותו המעגל באותו המקום במשך שנה ברצף עדיין מוגזמת.
מה שכן, זה נותן לי רעיונות טובים להומברו על הלחש הזה. אולי אני אכתוב משהו.
 
הלחש הנוכחי הוא גרסא גרועה של טלפורטציה
אתה יכול לא לאהוב את זה, אבל אני די בטוח שזו הכוונה - בעוד טלפורטציה זה לחש דרג 7, המעגל הוא "רק" דרג 5.
 
זה פשוט נועד לאפשר תירוץ נוח לשחקנים ללכת לעשות הרפתקאה בצד השני של העולם ועדיין לחזור לעיר המקורית לקבל את הפרס של המלך, תניח שבכל עיר יש לך שירותי טלפוטרציה של איזה גילדת אשפים כזו או אחרת, הם משגרים אותך דרך המעגלים שלהם בתשלום וככה מתפרנסים או משהו. זה לא נועד להיות לחש טלפורטציה יעיל שבו שחקן עכשיו משגר את כל הקבוצה לחדר הכס של שר השדים, זה נועד להיות מעין לחש שנוח שיש אבל כמעט לא מטילים.
 
חשוב גם לזכור שהלחשים בספרי החוקים הם לחשים "פשוטים" שלשחקנים אמורה להיות גישה אליהם ולרוב לא לוקחים הרבה זמן להטלה.
אם אתה רוצה מעגלי טלפורטציה קבועים שכל דמות יכולה לעבור מאחד לשני בלי להטיל לחשים בכלל -זאת זכותך המלאה. אבל אני חושב שיהיה רעיון טוב להכניס את זה יחד עם הפיכה לליץ' או זימון שר שדים בתור משהו שאפשרי לעשות, אבל לא על ידי הרפתקנים (או לפחות להפוך את השגת הידע והחומרים הנדרשים לביצוע המשימה להרפתקאה שלמה בפני עצמה)
 
לא מבין מה הבעיה.

מתישהו קוסם פיתח את הלחש הזה, או קיבל אותו במתנה מאלי הקסם.
ללחש יש שתי צורות הטלה - צורה אחת מייצרת מעגל התעתקות קבוע אם מטילים את הלחש באופן שיטתי במשך שנה, והצורה השנייה מאפשרת לטלפרט למעגל קבוע אם אתה יודע את "מספר הטלפון שלו".

מן הסתם, בפעם הראשונה בהיסטוריה שהטילו את הלחש, לא היה ניתן להטיל אותו בצורה השנייה, רק בראשונה. אבל מרגע שהתחילו ליצור מעגלי התעתקות, הצורה השנייה הפכה לשימושית.

כשאתה לומד את הלחש, אתה מקבל אותו עם "מספר הטלפון" של שני מעגלים קבועים. זה כי כל ספר לחשים קצת שונה ממשנהו - אתה מקבל את "מספרי הטלפון" בנוסף לנוסחה של הלחש מהקוסם שכתב את ספר הלחשים, או שבנספח ללחש יש לך הסבר איך לחשב את מספרי היעד של מעגלים קבועים באזור מסויים.
 
חזרה
Top