• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי איך לשחק מבוכים ודרקונים?

אילבן המלכה! :)

פונדקאי חדש
אין לי שמץ של מושג מה זה מבוכים ודרקונים אני הכרתי את המשחק בעקבות צפייה הדוקה בסדרה ''דברים מוזרים'' והמשחק נראה ממש מגניב והייתי רוצה מאוד ללמוד אותו אבל אין כל כך הרבה ספרים בעברית הרוב באנגלית וממה שחקרתי קצת בגוגל ובויקיפדיה לא מצאתי הרבה תוכן ולא הבנתי בכלל את החוקים אם למישהו יש הסבר שיסביר לי בתכלס מה עושים ולא יסביר סתם מסביב אז אני אשמח מאוד תודה!
 
אוקיי, חשוב לציין שלא צפיתי בסדרה "דברים מוזרים", אז אני לא יודע מה האזכורים למשחק שמופיעים שם.
קודם כל, אם את רוצה ללמוד לשחק מאפס את צריכה למצוא קבוצה. את יכולה למצוא קבוצה דרך קבוצת הפייסבוק "שחקני תפקידים בישראל" או כאן, בפורום הפונדק.
סביר להניח שהקבוצה תשחק באחת מהשיטות הבאות, שהן השיטות העיקריות שמשוחקות בארץ כרגע: פאתפיינדר 1 או 2, מו"ד 4 או 5, ופאתפיינדר בעולמות פראיים שבדיוק מתחיל השקה. ייתכן שהשיטה המומלצת עבורך שונה, ואת זה יוכל לומר לך מישהו שכן צפה בסדרה. חשוב לציין לקבוצה שאת חדשה ומעוניינת ללמוד - הרבה קבוצות פתוחות לחדשים, וכדאי לך למצוא אחת עם מוטיבציה ללמד, אבל יש גם קבוצות שפחות מתאים להן ללמד את המשחק לחדשים, ואת לא רוצה ליפול על אחת כזאת בטעות.
ברגע שתמצאי קבוצה שמשחקת בשיטה הרצויה, הם יסבירו לך את החוקים, וכנראה יהיה להם עותק של ספר החוקים של השיטה. תקראי אותו בזמנך הפנוי, עם הנחיה של הקבוצה מה לקרוא בדיוק. זה חשוב, כי הספרים האלה ארוכים ויכולים להגיע למאות עמודים, אבל החומר הרלוונטי עבורך הוא ממש לא כל הספר - הוא מכיל המון אפשרויות שלא תיגעי בהן, והקבוצה תוכל לכוון אותך לחלקים הדרושים עבורך. אל דאגה - אחרי שתשתפשפי קצת במשחק ותצברי ניסיון תכירי את כל החוקים בספר בצורה די טובה, ומה שלא תכירי כנראה לא ממש חשוב.
בהתלחה!
 
איזה כיף לראות ש"דברים מוזרים" מביא אנשים לתחביב הטוב בעולם!
מסכים עם מה שאמר פה אביעד, בנוסף כתבתי כמה מילים בנושא בבלוג שלי לאנשים בתחילת דרכם:
מקווה שיעזור.
החוקים עצמם נמצאים בספרים ואי אפשר על רגל אחת להסביר אותם בפוסט והכי חשוב, לא לוותר ולמצוא קבוצה שתכיל מתחילים!
ברוך/ה הבא/ה ובהצלחה.
 
אין לי שמץ של מושג מה זה מבוכים ודרקונים אני הכרתי את המשחק בעקבות צפייה הדוקה בסדרה ''דברים מוזרים'' והמשחק נראה ממש מגניב והייתי רוצה מאוד ללמוד אותו אבל אין כל כך הרבה ספרים בעברית הרוב באנגלית וממה שחקרתי קצת בגוגל ובויקיפדיה לא מצאתי הרבה תוכן ולא הבנתי בכלל את החוקים אם למישהו יש הסבר שיסביר לי בתכלס מה עושים ולא יסביר סתם מסביב אז אני אשמח מאוד תודה!
מותר לי להעלות זכרונות נוסטלגיים מהפעם הראשונה ששיחקתי?

צפייה הדוקה בסדרה ''דברים מוזרים''
סדרה מעולה

מו''ד הוא משחק כל כך מדהים, שלמרות שעד שלומדים את כל החוקים יוצאים חמישה ספרי חוקים חדשים, שני ספרי הרפתקה ומהדורה חדשה/ משחק בהשראת, ועדיין אף אחד לא מתייאש כי זה משחק כיף😇
ואז אתה רוצה להיות מנחה🤣
 
שלום, וברוכה הבאה לפורום :)

אנשים כאן אמרו הרבה דברים מצוינים, ואני מצטרף למה שאביעד אמר בנוגע ללמצוא קבוצה. מבוכים ודרקונים זה מסוג המשחקים שלומדים מניסיון ולא מקריאה של החוקים. קבוצה של שחקנים מנוסים יותר שיכולה להנחות אותך ולאפשר לך להתנסות במשחק היא הדרך הכי טובה ללמוד. לפעמים שליטי מבוך מנוסים יפתחו קבוצה ספציפית לשחקנים חדשים. יכולה לגשת לפורום חיפוש שחקנים ומנחים פה בשביל זה.

אם את מחפשת להכיר את חוקי הבסיס של המהדורה הנוכחית של מבוכים ודרקונים, יש עותק של חוקי הבסיס להורדה בעברית באתר:


זה תרגום של החוקים הבסיסיים שניתן למצוא בחינם באינטרנט, ולהכיר אותם יספיק לגמרי כדי להתחיל לשחק עם קבוצה.

מה שלא תכירי כנראה לא ממש חשוב.

זה משפט מפתח. אני עדיין מגלה חוקים חדשים שלא ידעתי שקיימים במשחק מדי פעם. נניח, אתמול גיליתי שבאחד הספרים האחרונים הוסיפו חוק למה קורה כשיצור נופל על יצור אחר. אל תיבהלי מכמות החוקים, באמת שלא צריך לדעת את כולם. מבוכים ודרקונים הוא המשחק שהשחקנים עושים ממנו, ואין דרך לא נכונה לשחק אותו כל עוד כולם נהנים מהמשחק. בהצלחה!
 
ברוכה הבאה 🤗
מעבר למה שכתבו מעליי, יש עוד קצת פחות מחודש את כנס דרקוניקון, עם המון משחקי תפקידים שאת יכולה לנסות
www.dragoncon.co.il

ואם את רוצה להתרשם ממשחק, אז יש את גלגול גורלי, סדרת משחק בפועל בעברית של מבוכים ודרקונים:
 
מבוכים ודרקונים זה משחק חברתי, משחקים איתו עם עוד כמה אנשים (בקבוצות של 4-6 בדר"כ).
כדאי שתמצאי עוד חברים לשחק איתם:
אפשר להצטרף לקבוצה קיימת (חיפוש שחקנים, מנחים וקבוצות משחקי תפקידים)
ללכת לכנס משחקי תפקידים (www.dragoncon.co.il)
לכנס כמה חברים קיימים ולשחק איתם

במקרה האחרון יהיה קושי מסוים - תצטרכו ללמוד את המשחק מהחוקים ולא מניסיון, אבל לא נורא - חלקנו התחלנו בדיוק ככה. קראי את חוקי הבסיס, תמציאי קצת, תאלתרי קצת, יהיה בסדר. מבוכים ודרקונים זה לא משחק בתיאטרון, זה משחק כדורגל בשכונה.
 
במקרה האחרון יהיה קושי מסוים - תצטרכו ללמוד את המשחק מהחוקים ולא מניסיון, אבל לא נורא - חלקנו התחלנו בדיוק ככה. קראי את חוקי הבסיס, תמציאי קצת, תאלתרי קצת, יהיה בסדר. מבוכים ודרקונים זה לא משחק בתיאטרון, זה משחק כדורגל בשכונה.
ככה אני התחלתי לשחק...
הייתי בקבוצה, והיינו ממש קטנים. ממש קטנים, ולא היה לנו ניסיון, אז ההרפתקה היתה חסרת מטרה, אשפים היו יותר מדי עוצמתיים והשתמשנו במפלצות של איי הסערה ולא בשום דבר אחר. שנים אחרי זה (אנחנו עדיין משחקים) אנחנו מעלים זכרונות, מהנורקי האפל, מהאשף עם המטאור בתור לחשון... אנחנו קוראים לזה מהדורה מינוס אחד, כי לא היו חוקים ונתונים אמיתיים (או הרפתקה אמיתית) אבל כולנו נהננו, ואנחנו ממשיכים לשחק. במהדורה חמש המסודרת, אמנם, אבל לעולם לא נשכח את מינוס אחד האהובה🤗
 
רק מציין את זה ששמת תג של עולמות פראיים - יש סיבה? אם את מחפשת עו''פ, דרקוניקון זה המקום בשבילך.
דרקוניקון כבר הזכירו מעלי, אבל עו''פ לא.
עולמות פראיים הוא משחק, כמו שכתוב בכל מקום שץקראי לגביו, ''דוהר וסוער''. יש בו חוקים קלילים שמאפשרים לכם לעשות כל מה שמעלה על דעתכם. עולמות פראיים המקורי הוא משחק גנרי, כלומר אפשר לשחק בו בכל עולם מערכה.
אבל עכשיו מתרגמים את פאת'פיינדר בעולמות פראיים (מקצרים את זה פפעו''פ? זה נשמע הזוי) לעברית. זו התאמה של עולמות פראיים לעולם של פאת'פיינדר, עם חוקים חדשים למקצועות למקצועות יוקרה (ועוד שינויים כדי שהמשחק יהיה מתאים יותר לפנטזיה. חפצי קסם, מפלצות פנטזיה...). כמובן שאפשר להתעלם מזה ולשחק עולמות פראיים בכל עולם מערכה אחר באמצעות הספר, אם רוצים משחק גנרי אבל מתקשים עם אנגלית.
 
לדעתי המהדורה הכי טובה למתחילים היא 5. זו המהדורה האחרונה עד עכשיו (יצאה ב-2014) והיא הכי פופולרית. כמעט בטוח שאם תחפשי D&D בגוגל או ביוטיוב תגיעי למשהו של מהדורה 5. מהדורות אחרות (כגון 3, 3.5 ופאת'פיינדר) מתעסקות יותר במכניקה והן לרוב מסובכות יותר ללמוד (אלא אם יש לך קבוצה ממש טובה). לדעתי מהדורה 5 מצאה את האיזון המושלם של מכניקה שמתאים לרוב האנשים שנכנסים לראשונה למשחק. עם זאת, מהדורה 5 מתאימה גם למנוסים בתחום. הבעיה היחידה היא שהספרים שלה קיימים רק באנגלית.
אבל כמו שכבר אמרו כאן כמה אנשים, ברגע שתמצאי קבוצה זו לא תהיה בעיה ללמוד את החוקים בזמן המשחק.
הערה חשובה לגבי Stranger Things: מאחר והעלילה של הסדרה מתרחשת בשנות השמונים, אני מאמין שרואים אותם משחקים מבוכים ודרקונים מתקדם מהדורה 2. העיקרון של המשחק והאווירה לא משתנים מאוד בין המהדורות. רק המכניקה והספרים שיצאו שונים. הנקודה שלי היא, שרק בגלל שאת נכנסת למשחק בגלל Stranger Things לא אומר שלא תקבלי נסיון דומה אם תשחקי במהדורות אחרות.
 
חזרה
Top