• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים אומנות לחימה - סגנון המהמר.

ב"ה
תקשיב, מצטער אם זה נשמע חצוף, אבל אתה חוזר על עצמך
אני יודע הסיבה לזה היא:
שמחתי לראות את השקעתך בכתיבת תגובה אך לצערי לא קראתי אותה עד הסוף.
רציתי לתמצט לו בקצרה את ההודעה הארוכה שלי.
 
א.סופר סורסר-למעשה, תעצומות א"ל כן יכולות להיות מוגבלות לסוג נשגב אחד. לדוגמה, מצוינויות. או הצ'ארמים שמרחיבים את הגיבור הסולארי בספר הלבן. לפי אותו הגיון, אפשר לבנות סגנון שהוא לא 'סגנון א"ל שמיימי', אלה 'עץ צ'ארמים לסולארים'.
ב.ואתה טוען שהסיבה להגבלות על ליקוי חמה זה שהוא מעדיף שכמה שפחות אנשים ידעו אותו. אז למה הוא הפיץ את הסגנון מלחתחילה ולא שמר את הסגנון הזה לקבר?
 
ב"ה
א.סופר סורסר-למעשה, תעצומות א"ל כן יכולות להיות מוגבלות לסוג נשגב אחד. לדוגמה, מצוינויות. או הצ'ארמים שמרחיבים את הגיבור הסולארי בספר הלבן. לפי אותו הגיון, אפשר לבנות סגנון שהוא לא 'סגנון א"ל שמיימי', אלה 'עץ צ'ארמים לסולארים'.
נכון, אבל אז הרבה יותר חשוב שהתעצומה באמת תהיה קשורה לאומנות לחימה ולא לזיהוי מניע. התעצומות צריכות להיות באופן ספציפי להתאים להיות תעצומות אומנות לחימה של נשגבי שמש.
בניגוד לכמה אומנויות לחימה, בסגנונות גיבור והרחבותיהן אף פעם אין תעצומות שלא קשורות ישירות לאומנות לחימה. אין אף תעצומת אומנות לחימה (מחוץ לסגנונות) שמשפרת את החמיקה, אבל יש בכמה סגנונות תעצומות שמשפרות חמיקה. ברגע שאתה הופך סגנון לעץ תעצומות א"ל של נשגבי שמש אז הוא חייב להתקשר ישירות לאומנות לחימה.
 
אכן, חסימה מושלמת דורשת את אחת מבין ארבעת החולשות.

בנוגע להגבלות אומנות לחימה לקאסטה; זכור לי שראיתי במקום מסויים סגנון לחימה המשוייך לסוג קאסטה. בין אם ההגבלה הזאת קיימת או לא, ההגבלה לקאסטה מסויימת נועדה לצמצמם את כמות המשתמשים באומנות ללחימה זאת. ברצוני להזכיר - כמות הסולארים בעולם המערכה הינו כ150. במידה ואני יוצא מנקודת הנחה כי חמישית מהם הינם מקאסטת ליקוי חמה, יוצא שיש בבריאה 30 איש שיכולים ללמוד את סיגנון זה.

מה שמוביל אותי לסיבה שבגללה פירסמתי את אומנות הלחימה הנ"ל בפורום...
אין קשר בין פירסומה לבין "סודיות" אומנות הלחימה. אם יש מקום לפרסם בו עץ אומנויות לחימה, הרי זה פורום הנשגבים. אני מעוניין ששחקנים מקאסטת ליקוי חמה ישתמשו בה.

הסיבה שאינני רואה סגנון זה כבעל אופי מובהק לקאסטת "לילה" נעוץ בניסיון לתת מענה מול רמאויות הימורים, ראיה של יצורים לא גישמיים וחיסולם\הגנה בפני התקפות מוחיות וכו', דבר שקאסטת "לילה" מתמחים בו.
 
ב"ה
אכן, חסימה מושלמת דורשת את אחת מבין ארבעת החולשות.
לתשומת ליבך, חסימה מושלמת רגילה של נשגבי שמש עולה גם היא 4מ, והיא לא מגינה מפני התקפות לא צפויות. כמו שציינתי קודם, ההגנה המושלמת היחידה שמוזכרת בספרים שמגינה גם מפני התקפות לא צפויות עולה 5מ+1כר. 4מ זה הרבה יותר מדי זול.

בנוגע להגבלות אומנות לחימה לקאסטה; זכור לי שראיתי במקום מסויים סגנון לחימה המשוייך לסוג קאסטה. בין אם ההגבלה הזאת קיימת או לא, ההגבלה לקאסטה מסויימת נועדה לצמצמם את כמות המשתמשים באומנות ללחימה זאת. ברצוני להזכיר - כמות הסולארים בעולם המערכה הינו כ150. במידה ואני יוצא מנקודת הנחה כי חמישית מהם הינם מקאסטת ליקוי חמה, יוצא שיש בבריאה 30 איש שיכולים ללמוד את סיגנון זה.

א) אם זו אומנות לחימה אז אין כזה דבר בלעדיות לקאסטה מסוימת, בכל ספרי המשחק שראיתי לא ראיתי מעולם אומנות לחימה שמוגבלת אך ורק לסוג אחד של נשגב (שלא לדבר על קאסטה). יכולה להיות אומנות לחימה שנחשבת טבעית לסוג מסוים של נשגב, או אחת שנפוצה בקרב קאסטה מסויימת. אין כזה דבר אומנות לחימה שהיא בלעדית לקאסטה\סוג נשגב. יש אומנויות לחימה שמיימיות אופייניות לאלים, וזה אומר שהם מסוגלים ללמוד אותם כבר ממהות 3 במקום ממהות 6. יש אומנויות לחימה שמיימיות שאופייניות לקאסטה מסויימת, זה אומר שרוב מי שלומד אותן משוייך לקאסטה הזו. אין אומנויות לחימה בלעדיות שרק סוג אחד של קאסטה או נשגב יכול ללמוד.
בנוסף, אם האומנות הזו בלעדית לקאסטה של נשגבי שמש אז זה אומר שאף אחד לא ידע אותה מאז מהפכת דמי הדרקונים. זה אומר שאי אפשר למצוא מורה לאומנות הלחימה הזו.

ב) אם אלה תעצומות אומנות לחימה של נשגבי שמש, מה בדיוק מונע מנשגב מקאסטת הלילה לפתח בדיוק את אותו עץ תעצומות?

הסיבה שאינני רואה סגנון זה כבעל אופי מובהק לקאסטת "לילה" נעוץ בניסיון לתת מענה מול רמאויות הימורים, ראיה של יצורים לא גישמיים וחיסולם\הגנה בפני התקפות מוחיות וכו', דבר שקאסטת "לילה" מתמחים בו.
אז בעצם אתה אומר שבגלל שקאסטת הלילה מתמחים בזה אז זה לא מתאים להם?
אני לא מבין את ההיגיון שלך בכלל.

שוב יש לי את הבעיה הזו (שהזכרתי כבר):
מאומנות לחימה כמו סגנון המהמר אתה מצפה שהיא תעזור למהמרים להילחם לא שהיא תעזור למהמרים להמר, לעזור למהמרים להמר זה כבר התחום של פשיעה\אבחנה. למשל SEAFARING HERO STYLE עוזר להילחם על ספינה אבל לא משפר את היכולת שלו להשיט ספינות, כנ"ל לגבי ORGIASTIC FUGITIVE STYLE וגם DREAMING PEARL COURTESAN STYLE. בקיצור התפקיד של אומנות לחימה הוא לעזור לאמן הלחימה להילחם, לא לעזור לו להמר. לגבי FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE, אין שם אף תעצומה בלי שימוש קרבי מובהק בניגוד מוחלט לתעצומות כמו "פני פוקר".

אתה כנראה לא מבין למה הדבר הזה כל-כך בעייתי, מה שכנראה דורש שאני אסביר לך למה זה מאוד בעייתי:
ברגע שאתה מאפשר לאומנות לחימה אחת לתגבר כל-כך הרבה יכולות אתה בעצם הופך את אומנות הלחימה הזו לממש חזקה. באופן רגיל (כלומר ללא אומנות הלחימה הזו) בשביל שנשגב שמש ישיג כוחות דומים לאלה שאומנות הלחימה הזו נותנת לו הוא צריך להשקיע בלפחות ארבע יכולות שונות (אבחנה, פשיעה, הטלה, א"ל, חברה), כאן אתה נותן את הכוחות החזקים של כל אחת מהן בעץ תעצומות מעורבב שכולו מסתמך על יכולת אחת בלבד. בתור מנחה אף פעם לא הייתי מרשה דבר כזה, מהסיבה הפשוטה שבחירה בדרך הזו משיגה בקלות דברים שבדרכים אחרות הרבה יותר קשה להשיג אותו. אתה פשוט הכנסת כאן נזק חמור לרוחות\שדים, ראיית רוחות\שדים, רמאות כמעט מושלמת במשחק, הגנה מושלמת מרמאות במשחק\קרב, חיזוק מאוד גדול של עצמך בקרב, שיפור זיכרון, חמיקה חברתית מושלמת, תעצומה שנותנת התקפה נוספת בלתי צפויה (והתקפה בלתי צפויה זו התקפה מושלמת שאי אפשר להגן מפניה עם הגנה מושלמת) ותוסף לכל משחק מכל סוג שהוא (בין אם זה שחמט או ריצת מרתון). זה דבר שצריך לדרוש הרבה יכולות והרבה תעצומות. מהמר טוב צריך לפתח כישורים במגוון רחב של תחומים, וזה גם אומר שהוא צריך תעצומות מיכולות שונות. אתה לא יכול פשוט לקחת הרבה אפקטים שרובם מושלמים שאתה צריך ובמקום להשיג אותם בדרכים המקובלות פשוט להחליט שכולם סגנון אומנות לחימה שיכול לעשות הכל (הגנה חברתית? נו באמת).

אומנות לחימה הזאת נראית כאילו בנית אותה סגנון של:
אני רוצה שלדמות שלי תהיה הגנה מושלמת? אין בעיה נוסיף לאומנות לחימה חסימה מושלמת.
אני רוצה להגן גם מפני התקפות לא צפויות? נשפר את החסימה המושלמת (אפילו בלי שינוי במחיר).
אני רוצה גם הגנה חברתית מושלמת? עוד תעצומה לאומנות לחימה.
אני רוצה שלא יוכלו לדעת מה אני חושב? נוסיף להגנה החברתית.
אני רוצה תעצומה חברתית לדעת קשרים בין אנשים? לאומנות לחימה.
אני רוצה תוסף של הרבה מאוד הצלחות לכל המשחקים? נוסיף תעצומה.
אני רוצה גם חסינות לרעלים? נוסיף לתעצומה הקודמת, וגם נעשה שרעלים יחזקו אותי (אני יכול לקחת המון סמים ורעלים לפני המשחק בשביל לחזק את עצמי כמה שאני רוצה, איזה כיף).
אני רוצה לחסוך בתעצומות? אז בואו נוסיף לתעצומה המוזכרת גם השפעות בקרב וקרב המונים.
אני רוצה ראיית מהות? נוסיף גם את זה לאומנות הלחימה
אני רוצה לבטל כל תעצומה שעוזרת ליריב? למה שלא נוסיף לראיית מהות.
מה לגבי נזק חודר? נוסיף גם לראיית מהות.

בקיצור במקום להתחיל ללמוד הרבה תעצומות אתה פשוט לקחת רק תעצומות ממש חזקות וגרמת לכל תעצומה לעשות אפקטים של 2-3 תעצומות בשביל החיסכון, ככה זה חוסך לך ללמוד דרישות קדם וגם חסכוני בנק"נ. אני לא יודע מי מנחה שלך או למה הוא מרשה לך להשתמש באומנות לחימה כל-כך שבורה. אין בשום מקום הגנה מושלמת משום סוג בלי לפחות תעצומת הגנה אחת כדרישת קדם וגם לא תעצומות שיש להן כל-כך הרבה שימושים.
 
אכן היא לא מאוזנת. לכן היא עלתה לפורום לבחון אלו שינויים מכאנים יש לבצע בה. עם זאת:

א. אומנות לחימה זאת הינה שמימית ולכן חלוקת אומנויות הלחימה לסוגי נשגבים, לא נראת בעיניי רלוונטית בדיון זה. מכיוון שלא נמצאת הגבלה שכזאת בקנון, אין כל מניעה ליצור אומנות לחימה המיועדת לקאסטה אחת.

ב. מה הסיבה שבגללה שקאסטת "לילה" לא יוצר תעצומות בעלות אופי של קאסטת "חצות" או הקאסטה המקבילה של אינפרנאלים? מאותה סיבה, עם התאמות לשוני בין הקאסטות, ניתן לאפשר לקאסטה מסויימת ליצור תעצומות האופייניות רק לה.

ג. לאן הייתה משייך תעצומות הנוגעות להגנה בפני רמאות? לא ניתן לשייך זאת לקאסטת הלילה הרי הם מומחים בביצוע רמאויות.

ד. בנוגע לFIVEFOLD SHADOW HAND STYLE התעלמות ממחסרים חיצונים לתנאי הסביבה ויצירת מסך עשן (לדוגמה) הן אפשרויות מעילות בקרב אך הן לא קרביות.

ה. אני מעוניין בוורסטיליות של תעצומות אומנויות לחימה ואני מחפש מענה לשימושי קרב ומיחוץ להם, שימושי יותר מFIVEFOLD SHADOW HAND STYLE. במה אתה הייתה משפר את FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE בכדי שתהה ראויה לשאת את התואר שמימית?
 
אתחיל מהסוף:
ה.שאני אבין, אתה לוקח מיומנות 'לדעת להרביץ לאנשים ללא נשק', אבל רוצה שזה יהיה יותר מזה? אני אישית לא מבין איך זה שלמדת עוד כמה קאטות ויודע להרביץ יותר טוב (עלית א"ל) מאפשרת לך להמר טוב יותר או מה שלא יהיה.
ולעניין הגבלת הקאסטה:טיפשי. הסיבה להגבלה היא שהוא מעדיף שכמה שפחות ידעו את הסגנון, נכון? אז למה הוא בכלל הפיץ אותו ולא לקח את זה לקבר?
 
זה באמת טיפשי. מי אמר שהוא הפיץ אותה?
כנראה שלא אמרתי זאת קודם: פירסם הסיגנון כדי לקבל חוות דעת, לא מעיד על מה שקורה בעולם המערכה. ה"בעלות" לאומנות לחימה זאת נכונה לעולם המערכה שלי, במידה ואומנות הלחימה הנ"ל מוצאת חן בעיניי משהו אחר אני בעד שישתמש בה.

לא... אני לוקח מיומנות "זה נותן מענה גם למשחקי הימורים".
 
זה שאמנות לחימה היא שמיימית, מציין דבר אחד בלבד: סוגי הנשגבים שמסוגלים ללמוד אותה. אופי אמנות הלחימה אמנם לרוב דומה מאמנות אחת לשניה (כמו סגנונות החיות של העידן הראשון), אבל טיב הצ'ארמים ועוצמתם רנדומליים לגמרי. כך יוצא שיש אמנויות לחימה ארציות שעולות בכוחן על אמנויות לחימה שמיימיות, ואמנויות לחימה שמיימיות שמתקרבות בססגוניותן לאמנויות לחימה סיידריאליות. לא, לא כל אמנות לחימה חייבת לעזור לך להלחם, למרות שאני אישית הייתי מוסיף שימוש קרבי לכל צ'ארם, אבל זו הגישה שלי. לראיה ארצה להביא בפניכם את הצ'ארמים הבסיסיים שדמי דרקון צריכים ללמוד כדי לדעת אמנויות לחימה שמיימיות. אמנם הספר לא מולי, אבל אני זוכר די טוב שהם לא קרביים בעליל.

בנוסף, אפשר בקלות לייחס את כל ההשפעות של אמנות הלחימה הזו למהות של נשגבי ליקוי החמה (או כל נשגב אחר), ובכך לאפשר רק להם להשתמש בצ'ארמים האלו. אבל פלאפית, זה לדעתי ידרוש כמה דברים: עבודה אינטנסיבית במיוחד של ממציא אמנות הלחימה, שגם יהיה באיזו רמת מהות 8, ו"החלשות" של הצ'ארמים מהעוצמה המקורית שלהם - החלשות שנובעת מ"תפירת" הצ'ארם למהות של נשגבי ליקוי החמה.

ולא לשכוח את המוטו שלנו ילדים: סולאר רוצה - סולאר עושה!
 
אני חייב לציין שאם כול הכבוד, העץ לקח את צ'ארמים רחוק מדי מבחינת שימוש לא קרבי, אני אל שם טאבו על צ'ארמים לא קרביים, ואפילו חברתיים בעץ כזה, אבל פה יש חריגה שקצת גורעת מהעץ ומהרעיון הגאוני הזה, וזה קצת חבל.

ואשמח לחוות דעתך על זה-
אראמיס אמר/ה:
מעניינת אותי תגובך בנוגע לזה- https://www.pundak.co.il/forums/threads/27640/post-470090
זה וריאנט יחסית רציני שעשיתי לסגנון, כדי להפוך אותו ליותר מתאים למיומנות המפתח שלו, תוך שמירה על האווירה של העץ המקורי ככול האפשר, מקווה שהצלחתי, מה דעתך?
 
ב"ה

א. כתוב במפורש בחוקים שכל נשגב שמיימי יכול ללמוד כל אומנות לחימה שמיימית. לעיתים הרחבות של "סגנון גיבור" שייכות רק לסוג מסויים של נשגב, אבל רשום במפורש שההרחבות הן תעצומות א"ל רגילות ולא חלק מאומנות הלחימה. גם אז כל נשגב מאותו סוג יכול ללמוד את התעצומות הרחבה, ולא רק קאסטה מסויימת.

ב. אז זהו, נשגב שמש מקאסטת לילה יכול ליצור תעצומות תעצומות ששייכות לקאסטת זנית. אין שום דבר שמונע מקאסטת לילה ליצור תעצומות מקאסטות אחרות של נשגבי שמש. כל נשגב שמש יכול ללמוד את כל תעצומות נשגבי השמש וליצור תעצומות מאיזו קאסטה\יכולת שהוא רוצה. יכול להיות עץ תעצומות א"ל שהוא רק לנשגבי שמש, אבל הוא עדיין יהיה פתוח לכל נשגבי השמש כמו כל תעצומה אחרת.

ג. תעצומות שרואות שדים\רוחות זה בתחום של תורת הנסתר או אבחנה, ותעצומות שרואות מלכודות\חפצים מוסתרים צריכות להיות שייכות לאבחנה. אבחנה זו יכולת של קאסטת הלילה. תעצומות שמאפשרות לך להחביא חפצים בשרוול הן תעצומות פשיעה. גם פשיעה זו יכולת של קאסטת הלילה. חמיקה חברתית זו תעצומה של חוסן נפשי. זו דווקא שייכת לקאסטת הזנית. מה גם שמיותר להזכיר לך שאומנות לחימה זו יכולת של קאסטת השחר.

ד. לגבי FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE יש לי כמה דברים להגיד:
1) גם אם בחלק מהתעצומות אפשר להשתמש מחוץ לקרב לכולם יש שימוש מיידי בקרב, בניגוד למשל לתעצומה פני פוקר מאומנות הלחימה שלך.
2) שתי התעצומות הראשונות בכל אחד מהעצים הן בכוחות של תעצומות ראשונות בעץ. לגבי התעצומות המתקדמות, כל אחת עושה דברים בתחום של דרישות הקדם שלה ואין קפיצות מתעצומה שמשפרת זיכרון לחמיקה חברתית מושלמת. לתעצומות הראשונות של יסוד האויר יש קשר להתגנבות, אז גם התעצומות המתקדמות. כל תעצומה חזקה מסתמכת על תעצומה חלשה יותר עם השפעה מספיק דומה.
3) לקחת את כל אומנות הלחימה הזו זה אומר ללמוד 18 תעצומות, אם אתה לומד 18 תעצומות אז זה לא נורא אם זה גם נוגע קצת ביכולת אחרת (כמו התגנבות במקרה הזה). 18 תעצומות אומנות לחימה שמכסות גם התגנבות זה הרבה פחות נורא מ-9 תעצומות שמכסות גם אבחנה, חוסן נפשי ופשיעה.
4) כל תעצומה עושה משהו אחד, אין תעצומה שגם משפרת את הזיכרון וגם מתגברת הצטרפות לקרב. גם לא הגנה מגילוי שקרים והגנה חברתית מושלמת. תעצומה אחת משפרת קפיצות, תעצומה שנייה עוזרת להיסתתר, תעצומה שלישית עוזרת לטפס ותעצומה רביעית עוזרת לשתף פעולה.
5) בגלל שעץ התעצומות של FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE נוגע קצת ביכולת אחרות וזה הופך אותו לשימושי ביותר מצבים, נתנו לו גם חיסרון אחד גדול - כל התעצומות מונעות ממך להשתמש בידיים (או לפחות ביד אחת לכל תעצומה). כמובן שהסגנון גם אוסר על שימוש בשריון. בלי שריון, בלי ידיים ובלי היכולת להשתמש ביותר מתעצומה אחת או שתיים בו זמנית זה בהחלט מחפה על כל היתרונות הגדולים שיש לסגנון (זה שהוא מכסה גם מצבים פחות קרביים).

ה) לא יכולת לדפדף עוד כמה עמודים במגילת הנזיר ולמצוא את EBON SHADOW STYLE?
יש לו הרבה תעצומות שיעילות בהרבה דברים שאינם קרב. הסגנון הזה הוא הגרסה השמיימית של FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE, בערך כמו שסגנון דרקון האדמה הוא הגרסה השמיימית של סגנון הר הברקת. אני ממליץ בחום לעיין בו.

זה שאמנות לחימה היא שמיימית, מציין דבר אחד בלבד: סוגי הנשגבים שמסוגלים ללמוד אותה. אופי אמנות הלחימה אמנם לרוב דומה מאמנות אחת לשניה (כמו סגנונות החיות של העידן הראשון), אבל טיב הצ'ארמים ועוצמתם רנדומליים לגמרי. כך יוצא שיש אמנויות לחימה ארציות שעולות בכוחן על אמנויות לחימה שמיימיות, ואמנויות לחימה שמיימיות שמתקרבות בססגוניותן לאמנויות לחימה סיידריאליות. לא, לא כל אמנות לחימה חייבת לעזור לך להלחם, למרות שאני אישית הייתי מוסיף שימוש קרבי לכל צ'ארם, אבל זו הגישה שלי. לראיה ארצה להביא בפניכם את הצ'ארמים הבסיסיים שדמי דרקון צריכים ללמוד כדי לדעת אמנויות לחימה שמיימיות. אמנם הספר לא מולי, אבל אני זוכר די טוב שהם לא קרביים בעליל.
למה לא קרביים בעליל?
התפקיד העיקרי של נזירים טהורים הוא לטפל באלים ויסודנים סוררים, אלים הם לא גשמיים מטבעם ורוב היסודנים יכולים להפוך ללא ממשיים. התעצומות חניכה לאומנויות לחימה שמיימיות של דמי דרקונים מאפשרות להם להילחם ביצורים לא גשמיים.

וכמו שאמרת אם אתה מגדיר סגנון כאומנות לחימה שמיימית זה מגדיר אוטומטית את סוגי הנשגבים שיכולים ללמוד אותה.
 
א. החוקים הם המלצה בלבד, ואם יש פלאף מגניב אז אפשר לוותר עליהם.
ב. לא אם ממציא הצ'ארם תופר את הצ'ארם לאנימה הספציפית של קאסטה מסויימת, ע"ע סעיף א'

וכמו שאמרת אם אתה מגדיר סגנון כאומנות לחימה שמיימית זה מגדיר אוטומטית את סוגי הנשגבים שיכולים ללמוד אותה.

לא, זה לא, הקיטלוג הזה הוא די מעפן למען האמת, מכיוון ש:
1. בני תמותה מסוגלים ללמוד אמנויות לחימה ארציות.
2. דמי דרקון מסוגלים ללמוד אמנויות לחימה שמיימיות.
3. לעזאזל, יש דם דרקון שלומד אמנות לחימה סיידריאלית.

נכון, שהחוקים היבשים אומרים שזה לא אפשרי, אבל החוקים היבשים יכולים להדחף לתחת של עצמם, ולכל כלל יש שמונים יוצאים מן הכלל. אנחנו משחקים אקזאלטד, ובאקזאלטד יש רק חוק אחד: אם זה מגניב - זה עובד. הניחוש שלי הוא שנוקס מוצא את סגנון המהמר מגניב, ולכן הוא אוטומטית יעבוד מצויין בכל מערכה שהוא ישחק בה. ותשכח מהאיזון, כי אין כזה אף פעם.
 
doctor arbitration אמר/ה:
א. החוקים הם המלצה בלבד, ואם יש פלאף מגניב אז אפשר לוותר עליהם.
ב. לא אם ממציא הצ'ארם תופר את הצ'ארם לאנימה הספציפית של קאסטה מסויימת, ע"ע סעיף א'

וכמו שאמרת אם אתה מגדיר סגנון כאומנות לחימה שמיימית זה מגדיר אוטומטית את סוגי הנשגבים שיכולים ללמוד אותה.

לא, זה לא, הקיטלוג הזה הוא די מעפן למען האמת, מכיוון ש:
1. בני תמותה מסוגלים ללמוד אמנויות לחימה ארציות.
2. דמי דרקון מסוגלים ללמוד אמנויות לחימה שמיימיות.
3. לעזאזל, יש דם דרקון שלומד אמנות לחימה סיידריאלית.

נכון, שהחוקים היבשים אומרים שזה לא אפשרי, אבל החוקים היבשים יכולים להדחף לתחת של עצמם, ולכל כלל יש שמונים יוצאים מן הכלל.
א. אם זה מתאים רק לסוג אחד של נשגב אז אל תקרא לזה אומנות לחימה, תקרא לזה תעצומות א"ל של אותו סוג משגב. יש את TERESTRIAL HERO STYLE, שהוא סגנון אומנות לחימה וגם יש לדמי דרקונים הרבה תעצומות אחרות של אומנות לחימה שלא קשורים לסגנון מסויים. לתעצומות א"ל שרק סוג אחד של נשגב יכול ללמוד לא קוראים סגנון א"ל אלא עץ תעצומות א"ל.
זה לא חידוש מגניב הקטע של אומנות לחימה שמתאימה רק לסוג אחד של נשגב אלא זה בסך הכל ניסיון להלביש לנשגבי שמש עץ תעצומות א"ל (כבר יש כזה מושג) שלא קשור כמעט לאומנות לחימה.

ב. אם זה מגניב לנשגב מקאסטת ליקוי חמה אז שילמד את העץ הזה, אבל אין שום סיבה בעולם שנשגב מקאסטת השחר שגם חושב שמגניב לו ללמוד את התעצומות האלה לא יפתח אותם בעצמו.

אנחנו משחקים אקזאלטד, ובאקזאלטד יש רק חוק אחד: אם זה מגניב - זה עובד. הניחוש שלי הוא שנוקס מוצא את סגנון המהמר מגניב, ולכן הוא אוטומטית יעבוד מצויין בכל מערכה שהוא ישחק בה. ותשכח מהאיזון, כי אין כזה אף פעם.

יש לי רעיון לעץ אומנות לחימה חדש:
סגנון העוצמה האינסופית. רק נשגבי שמש שקוראים להם ברוך והגלגול הקודם שלהם היה אישה יכולים להשתמש בה.
כלי נשק ושריונות: אסור שימוש בשום סוג של נשק או שריון באומנות לחימה זו.

להלן התעצומות:

הגנה אינסופית:
סוג-תגובתי עלות-1מ משך-סצינה אחת מינימום-מהות2 א"ל1 מילות מפתח-רצף
נבחריו של השמש הבלתי מנוצח הם גם בלתי מנוצחים. כאשר נשגב שמש מפעיל תעצומה זו הוא הופך לחסין לכל סוגי הנזק, הרעלים, המחלות, השפעות הנכות והמחסרים שיכולים להשפיע עליו למשך הסצינה. כמו כן הוא גם חסין לכל ההתקפות וההתקפות החברתיות מכל סוג שהוא. ניתן להפעיל תעצומה זו גם כנגד התקפות לא צפויות.

שכנוע אינסופי:
סוג-פשוט (מהירות 3, מחסר 0-) עלות-2מ מינימום-מהות2 א"ל2 מילות מפתח-רצף
משך-מיידי דרישות קדם-הגנה אינסופית.
כאשר המחוקק קובע חוק כולם חייבים לקיים אותו. כל מי שרואה את נשגב השמש בעת שהוא מפעיל תעצומה זו הופך למשועבד לנשגב השמש לנצח בלי יכולת להתנגד לו. אין למטרות שום דרך להתנגד לפקודות של נשגב השמש.

עמידת העוצמה האינסופית:
סוג-פשוט (מהירות 3, מחסר 0-) עלות-5מ מינימום-מהות2 א"ל2 מילות מפתח-רצף, עמידת מוצא
משך-סצינה דרישות קדם-הגנה אינסופית, שכנוע אינסופי.
כשם שהשמש הבלתי מנוצח מביס בקלות כל אויב כך גם נבחריו. כאשר נשגב השמש מפעיל תעצומה זו כל אויביו מושמדים, יצורים חיים מתים ויצורים מתים ואוטומטונים נהרסים. כל עוד עמידת המוצא נמשכת המחוקק יכול באופן תגובתי להגדיר כל יצור כאויב שלו ואז גם הוא מושמד באופן מיידי.

נכון שזו אומנות לחימה מגניבה?
למה שלא נשתמש בה.
 
אוי נו באמת, אתה הבנת לגמה הוא היתכוון בלזרוק את האיזון לפח, ואתה מתנהג קצת כמו ילד. :devilish:

ואחרי הטפת המוסר, מכשף העל אומר פה משהו שהוא נכון, אם יש משהו גמניב, אז ברור שהוא יכול להיתעלות קצת מעל לחוקים, אבל אם יש משהו שמעוגן בחוקים שמתאים לו, אז למה לא להישתמש בו? (הרי, מה זה כבר ישנה אם זו סגנון א"ל שסגור רק לליקוי חמה, או עץ צ'ארמים סולארים שסגור להם?), האפשרות השניה הגיונית יותר, ולא צריך להיכנס לספקולציות מכאניות על החלשת והתאמת לאנימה וכו'...
 
ב"ה
אוי נו באמת, אתה הבנת לגמה הוא היתכוון בלזרוק את האיזון לפח, ואתה מתנהג קצת כמו ילד
למען האמת אני לא כל-כך מבין למה הוא התכוון בלזרוק את האיזון לפח.
דמות אחת בחבורה משקיע הרבה בתעצומות קפא"פ, הטלה, חוסן נפשי, ידע, פשיעה ואבחנה (וכמובן שצריך גם להשקיע הרבה ביכולות בשביל ללמוד תעצומות מתקדמות) והוא מגיע לחסימה מושלמת שמסוגלת להתמודד גם עם התקפות לא צפויות, חמיקה חברתית מושלמת, זיכרון משופר, יכולת משופרת להסתיר דברים ואת היכולת לראות שדים ורוחות. היא צריכה להשקיע בשביל זה את רוב בחירת היכולות המועדפות שלה וללמוד כמות מטורפת של תעצומות שעומדות כדרישות קדם לדברים היותר חזקים, חסימה מושלמת רגילה דורשת מצוינות ועוד שתי תעצומות הגנתיות לפני שאפשר ללמוד אותה. צריך עוד תעצומת אבחנה בשביל להגן מפני התקפות לא צפויות (וכמובן שצריך גם רצף בשביל להשתמש בזה עם חסימה) ומצוינות כדי לתגבר הצטרפות לקרב. עוד תעצומת תורת הנסתר בשביל לחוש בשדים ורוחות ועוד אחד מתורת הנסתר בשביל לתקוף אותם. מצוינות ידע תספיק כדרישת קדם לתעצומה שמחזקת את הזיכרון למשך סצינה. עוד תעצומה ועוד 2 כדרישות קדם בשביל חמיקה חברתית מושלמת.
אם הייתי משחק נשגב שהשקיע המון והשיג את כל זה והמנחה שלי היה מרשה לשחקן אחר להשיג את כל מה שהשגתי עם הרבה מאמץ ב-9 תעצומות אומנות לחימה אז הייתי מתבאס מאוד. לכן במקרים מסויימים איזון כן חשוב.


ובחזרה לנושא:
עכשיו כשעברתי על הגרסה החדשה והמעודכנת של אומנות הלחימה אני מודה שהמצב הרבה יותר טוב. את הגרסה הזו הייתי בשמחה מכניס לכל משחק בתור אומנות לחימה שמיימית לכל דבר, והיא אפילו ממש מגניבה.
כל הכבוד לנוקס על העבודה היפה שהביאה אומנות לחימה שמיימית לתפארת.
 
חזרה
Top