אתגרי מיומנות דיפלומטיים במבוכים ודרקונים מה' 4

אתגרי מיומנות דיפלומטיים במבוכים ודרקונים מה' 4

Information
פורסם ב11 דצמבר 2010
נכתב על ידי האיש הזקן

ThroneDemonאתגרי מיומנות במו"ד 4 מיועדים לא רק בכדי לרדוף אחר יריבים או לפרק מלכודות במבוך - אחד מהשימושים העיקריים שלהם הוא להעניק למנחה ולדמויות ייצוג מכאני לפתרון קונפליקטים שמבוססים על שכנוע ועל שיחה. מאמר זה הוא השני בסדרת אתגרי המיומנות שלנו, לאחר המאמר שעסק באתגרי מיומנות עירוניים. המאמר מציג שלושה אתגרי מיומנות חדשים למשחק המבוכים ודרקונים שלכם, שעוסקים בדיפלומטיה ובשכנוע.

האתגר הראשון הוא אתגר של דין ודברים עם שד. האתגר השני עוסק בשכנוע של קוסם רב-עוצמה שיסייע לדמויות במשימה שלהם. האתגר השלישי והאחרון מעמיד את הדמויות בפני ברון וחצר היועצים כשעליהם לשכנע את הברון לשלוח את צבאו למתקפה.

האתגרים בנויים לכל הדרגות, פשוט צריך להתאים את הד"קים בהתאם לטבלת ד"ק של מו"ד. כהערה מכשפי החוף הוציאו עדכונים לטבלת הד"קים, שניתן למצוא אותם במאמר באתר שלהם.
לטיפים כלליים על שימוש באתגרי מיומנות במו"ד 4, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר אתגרי מיומנות: המלצות לשימוש.

דין ודברים עם שד
אתגר מיומנות זה מתרחש כשהדמויות מגיעות לשאול, לגיהנום או למישור חיצוני עוין אחר במטרה למצוא את הטירה של הנבל שרודף אותם. בדרך לטירה הן פוגשות שד שמברך אותן לשלום, ומחייך אליהן.  השד משמש כזקיף של הטירה, כבול לשם בכוח-רצונו של הנבל. הוא מתעב את הנבל ולכן הוא לא יתקוף את הדמויות ישירות, אלא רק אם הן יתגרו בו.
זוהי ההזדמנות של הדמויות להשיג מידע על המעבר הסודי לטירה, אם הן ייכשלו השד יזעיק את הנבל.

• מורכבות 2 (6 הצלחות לפני 3 כשלונות)
• מיומנויות עיקריות: איום, דיפלומטיה, תרמית.
• מיומנויות משניות: מאגיה, תובנה.

איום (ד"ק בינוני, עד 4 הצלחות): השדים מקבלים איום כצורת שיחה נורמלית לחלוטין – למעשה גישות אחרות מרתיעות אותו. בקש מהשחקנים לתאר באופן ציורי כיצד הם מאיימים עליו.
דיפלומטיה (ד"ק קשה עד 2 הצלחות): שדים לא מבינים מילים מנומסות – להפך, הדבר מעצבן אותם. אחרי כישלון ראשון בדיפלומטיה, תאר את התגובה הנזעמת של השד, אשר מתחיל לפקפק בכוחן של הדמויות.
מאגיה (ד"ק קל עד 1 הצלחה): הדמות יודעות מספיק על אופיים של שדים כדי להבין באילו דרכים ניתן לשכנע אותם. היא יודעת שאיום היא צורת הדיבור הנאותה כלפי שד.
תובנה (ד"ק קל עד 1 הצלחה): הדמות מבינה את סגנון דיבורו, התנהגותו ואופיו של השד ומבינה שהוא מתעב את הנבל שכבל אותו, דבר שמקל על התמרון שלו. בדיקת האיום/דיפלומטיה/תרמית הבאה כנגד השד זוכה לתוסף 2+ לגלגול.
תרמית (ד"ק קשה עד 3 הצלחות): הדמויות יכולות לנסות לרמות את השד, להציג את עצמן כבעלי-ברית של הנבל או לחלופין שליחים של שד אחר, עוצמתי יותר. קשה לשטות בשדים, אך כאשר מצליחים השד נלהב ומתחיל לרקום מזימות לפי התרמית שהדמויות הציגו.
"מי אתה?": אם הדמויות שואלות את השד באשר לזהותו או תפקידו, הוא ישיב: "אני הוא בערות', אומן השערים והמעברים! הוצבתי כאן בכדי לאבטח את המבצר. לא תוכלו להתמודד מול כוחי האדיר!"

הצלחה באתגר: השד מאפשר לדמויות גישה למעבר הסודי.
כשלון באתגר: השד צוחק בקול מהדהד ונמלט בתעופה וצולל לעבר המבצר. המשמעות שהשד יצטרף כיריב של הדמויות בקרב מאוחר יותר ושהנבל מודע לבואן. 

משימת הקוסם
אלוינדרו הוא מכשף רב-עוצמה ובעל ספריית קסם הטומנת בתוכה סודות רבים. הדמויות זקוקים לאחד מהסודות שלו בכדי לפצח את התעלומה, אך לאלוינדרו אין סבלנות להרפתקנים - אלא אם הם יוכיחו את ערכם בפניו.
אתגר זה מחולק לשלוש חלקים, בחלק הראשון, הדמויות מציגות את עצמן בפני אלוינדרו ומעוררות את סקרנות. בחלק השני על הדמויות להשלים את המשימה ולבסוף הן חוזרות לאלוינדרו ואז הן צריכות לדרוש ממנו לקיים את הבטחתו.

• מורכבות 3 (8 הצלחות לפני 3 כשלונות)
• מיומנויות עיקריות:  איום, דיפלומטיה, מאגיה, תובנה.
• מיומנויות משניות: היסטוריה, חוכמת-רחוב, פשיעה.

שלב ראשון - פגישה עם קוסם (2 הצלחות)
בשלב זה הדמויות צריכות לזכות לראיון אצל אלוינדרו ולתשומת ליבו.
דיפלומטיה (ד"ק בינוני עד 2 הצלחות): הדמויות משכנעות את המזכיר של הקוסם שיאפשר להן להכנס או מפגינות נימוסים והליכות כלפי אלוינדרו.
חוכמת רחוב (ד"ק בינוני עד 1 הצלחה): אתה מברר פרטים על אלוינדרו, אולי מגלה איזה מאכל חביב עליו ויכול לשמש כשוחד, או כיצד ניתן לשכנע את המזכיר להעניק ראיון עם אלוינדרו.
מאגיה (ד"ק קשה עד 1 הצלחה): באופן זה הדמות מפגינה את הידע הקסום שלה, מרשימה את אלוינדרו.
תובנה (ד"ק קל עד 1 הצלחה): אתה מנתח את אופי ההתנהגות של אלוינדרו, מבין מה צריך להגיד לו בכדי לשכנעו.

שלב שני - להוכיח את ערככם (3 הצלחות)
אלוינדרו מבקש מהדמויות להשיג עבורו קמע שמוצע למכירה בעיר, הקמע הוא בצורת דולפין.
דיפלומטיה (ד"ק בינוני עד 2 הצלחות): לאחר נסיון רב ושכנוע אתם מצליח לשכנע את הסוחר למכור לכם את הקמע.
חוכמת רחוב (ד"ק בינוני עד 1 הצלחה): אתה מברר פרטים על הקמע ומגלה שהוא שייך לקוסם שסוחר בחפצי-קסם, שמציע אותו למכירה תמורת סכום משמעותי.
מאגיה (ד"ק בינוני עד 2 הצלחות): הדמות מצליחה לאתר את מיקום הקמע בעיר. בבדיקה השנייה היא יכולה לנסות להשיג את הקמע אם הוא בטווח ראיה על-ידי טלקינזיס ו/או יצירת אשליה של הקמע.
פשיעה (ד"ק בינוני עד 2 הצלחות): אתה יוצר קשר עם גילדת הנוכלים המקומית, או פורץ למשרד של הקוסם שמחזיק בקמע, ואז מתגבר על הנעילה הקסומה שהוא הטיל על התיבה שלו.

שלב שלישי - הבטחות צריך לקיים (3 הצלחות)
הדמויות חוזרות לאלוינדרו שהקמע בידם, אך אלוינדרו לא להוט להעניק להם גישה לספרייה, עליהם לשכנע אותו.
איום (ד"ק קשה עד 2 הצלחות): אתה מעוצבן עקב כך שאלוינדרו לא עומד במילתו, ומאיים עליו או באופן ישיר או בכך שתפגע במוניטין שלו כאיש הגון.
דיפלומטיה (ד"ק בינוני עד 2 הצלחות): הדמויות משכנעות את אלוינדרו להעניק להם גישה.
מאגיה (ד"ק בינוני עד 1 הצלחה): אתה מפצח את סודות הקמע, ומדגים את כוחו לאלוינדרו.
תובנה (ד"ק בינוני עד 1 הצלחה): אתה מנתח את אופי ההתנהגות של אלוינדרו, מבין מה צריך להגיד לו בכדי לשכנעו.

הצלחה באתגר: אלוינדרו מקנה לדמויות גישה לספרייתו, והוא הופך להיות בעל-ברית שלהם בעתיד.
כשלון באתגר: אלוינדרו מזלזל בדמויות, ושולח אותן לדרכן. הן יכולות למצוא את המידע בדרך אחרת לחלוטין או אולי למצוא דבר שאלוינדרו חושק בו ולבצע עמו סחר חליפין.

בחצר הברון
אתגר מיומנות זה מתרחש בחצרו של הברון דאנר, המוקף על-ידי אנשי חצרו הכוללים את מפקד הצבא, הכוהן המקומי ויועץ הברון. על הדמויות לשכנע את הברון לנקוט בפעולה, למשל לשלוח צבא לחסל שבט גובלינים שמאיים על עיירה באזור. ניתן להתאים בקלות את המשתתפים ואת בקשת הדמויות בהתאם לעלילה.
שאר חברי החצר לוקחים חלק פעיל בדיון, מסכימים לדברי הדמויות או מתנגדים להם - זה מה שהופך את האתגר למיוחד, שהדמויות לא מדברות לבד עם הברון, אלא מנסות לתמרן את כלל חצר הברון שיפעלו בכיוון הנכון. 

• מורכבות 3 (8 הצלחות לפני 3 כשלונות)
• מיומנויות עיקריות: איום, דיפלומטיה, תרמית.
• מיומנויות משניות: דת, היסטוריה, חוכמת-רחוב, תובנה.

איום (ד"ק בינוני, עד 3 הצלחות): הדמויות גורמות לברון ולאנשי חצרו לפחד מהגובלינים, או מאיימים עליהם ישירות שינקטו בפעולה או שהאשמה תהיה על ראשם.
דיפלומטיה (ד"ק בינוני עד 4 הצלחות): הדמויות מנסות לשכנע את הברון בקיום האיום, בחובתו לנתיניו ובגבורה שבה הוא יזכר אם הוא יגן עליהם.
דת (ד"ק קל עד 2 הצלחות): ניתן לשכנע את הכוהן המקומי שעליו לסייע בשם האלים, או לחלופין לצטט בזעם דברי-קודש המעידים על-כך שהברון חייב למלא את רצון האלים.
היסטוריה (ד"ק קשה, עד 1 הצלחה): סבו של הברון נהרג על-ידי גובלינים, הדמות נזכרת בכך ומשתמשת בכך בכדי לדרבן את הברון לצאת לקרב.
חוכמת-רחוב (ד"ק קשה, עד 2 הצלחות): מיומנות זו יכולה לשמש בכדי להשיג מידע על אחד מאנשי החצר, או בכדי לשלהב את ההמונים שיאיצו בברון לשלוח את הצבא.
תובנה (ד"ק קל): הדמות מבינה את מאזן הכוחות בחצר, ומי מחבב או שונא את מי. בדיקת האיום/דיפלומטיה/תרמית הבאה זוכה לתוסף 2+ לגלגול.
תרמית (ד"ק בינוני עד 3 הצלחות): הדמויות מנסות לטעת כזבים בחצר הברון "היועץ המלכותי אמר ש.." וכיו"ב. לחילופין הן יכולות להציג את עצמן כשליחות של המלך או סמכות אחרת. לבסוף הדמויות יכולות לזייף מסמכים ו/או מפות שמעידות על הפלישה.

הצלחה באתגר: הברון נענה לדמויות, ושולח את הצבא לחסום את הגובלינים, בעוד הדמויות נשלחות ככוח-משימה מיוחד להכות בבסיס הגובלינים.
כשלון באתגר: הצבא לא עוצר את הגובלינים שבוזזים את הכפר, הדמויות מגיעות מאוחר מדי, ועליהן להציל את השבויים ולנקום בגובלינים. 

אודות האיש הזקן

שחקן משחקי-תפקידים מזה 25 שנה, ובנוסף חובב מושבע של משחקי לוח וקלפים. בעלי אתר הפונדק.

מאמרים נוספים של כותב זה

האיש הזקן

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.