מקצוע יוקרה טכנוקרב (Wartech)

מקצוע יוקרה טכנוקרב (Wartech)

Information
פורסם ב20 ספטמבר 2008
נכתב על ידי Icel

מקצוע יוקרה למשחק התפקידים מבוכים ודרקונים מהדורה 3.


בתקופת התהילה של קיסרות נארה האדירה, צבאות של מכונות מאגיות וצעדני מתכת ענקיים הילכו בשדה הקרב וזרעו הרס וחורבן בפקודת אדוניהם הגיאומנסרים. חיילי פשיטה מצוידים במתכות מחושלות קריסטל נלחמו לצד חיילים מכניים המורכבים מגלגלי שיניים ומחוזקים בכוח האדמה, תוגברו באמצעות אבני לחש בשלל צבעים ורמות משתנות של כוח. כוחה המלחמתי של צבא נארה היה בלתי נלאה וגבר על כל כוח אשר ניסה לעצור בעדו. כשם שמלאו גלמי המלחמה הנארים ותותחי הסול את תפקידם בשדה הקרב כמחסלי יחידות ומפוררי חומות, וכשם שקוסמי מלחמה נאריים האחוזים בכוח גיאומנסי עצום מלאו את תפקיד המפקדים העליונים של צבא מכונות זה, כך חיילי העילית של צבא נארה הנהיגו יחידות של חיילים פשוטים בתוך שדה הקרב, כובשים בעוצמה טכנומאגית עמדות מפתח אסטרטגיות או עוצרים בגופם ושריונם צבאות המסתערים לעבר בירתה של נארה – קנטרה המהוללת. חיילי עילית חשובים אלו כונו טכנוקרב ותפקידם במלחמה היה טכנאות שדה כשם שהיה קרב.
מלבד היותם מומחים בתורות לחימה מורכבות, כל הטכנוקרב יודעים לתקן מכונות טכנומאגות על שדה הקרב ולנצל ביעילות את כוחן של אבני הלחש המותקנות בציודם, שריונות ונשקים מחושלי הקריסטל. אימוניהם המפרכים, הנעשים במבצרים ואולמות לחימה מיוחדים בתוך חומות קנטרה, כוללים בחינות רבות על יכולת מעשית יחד עם ידע טכני, והפגנת התמצאות בכל הנוגע לקסם וגיאומנסיה. כבר באימוניהם, מתחלקים הטכנוקרב על פי שתי אסכולות עיקריות – המסתערים והמתבצרים. כל אסכולה מתמחה בטקטיקת לחימה ייעודית לה, אשר מיושמת בשדה הקרב בעת הצורך. טכנוקרב מסתער מאומן רבות בהתנגחות חזיתית באויביו ופריצה דרך שורות חיילים וחיסול מטרות שהוצבו לו על ידי מפקדיו. טכנוקרב מתבצר נשאר מאחור יחד עם החיילים המשוריינים בכבדות, ועומד בגבורה מול צבאות מתקרבים. תפקידו להגן על מבצרי נארה היקרים, בהם נבנות מכונות מלחמה טכנומאגיות.
ללא קשר לתפקידם, טכנוקרב הם משאב יקר לצבא נארה, ולתפקיד זה נבחרים רק החיילים האיכותיים ביותר. בימי קיסרות נארה, לפני מאות שנים, נבחרו הטכנוקרב אישית על ידי שר הצבא העליון שעמד אז בראש צבא נארה. המתמודדים על התפקיד היו צריכים לעבור מבחנים כה קשים ומאמצים, עד שחלקם אף מתו מתשישות לפני שהספיקו לסיים אותם. כמובן שחיילים חלשים לא עברו את המבחנים האכזריים.
אך כיום, שנים רבות לאחר שקיסרות נארה התפרקה, הטכנוקרב הם מיעוט נדיר. הם נחשבים כחיילי העילית של יחידות העילית של צבא קנטרה, לרוב מפקדים על יחידות אלו או מתקבצים יחד על מנת ליצור יחידות כוחניות כדי לבצע משימות הנחשבות כמעט בלתי אפשריות.
במשך השנים התפתחה יריבות עקשנית בין שתי אסכולות הטכנוקרב, וכיום ניתן למצוא שתי אקדמיות צבאיות המסוגלות לאמן חיילים בכירים להיות טכנוקרב: האחת מאמנת טכנוקרב מסתערים בלעדית ומתחרתה העיקרית היוקרתית, בין האימונים למגוננים גמדיים אותה היא מציעה, ניתן גם למצוא בה מתלמדים מעטים לאסכולת הטכנוקרב המתבצר.
רוב רובם של הטכנוקרב הם גמדים, אך ניתן למצוא מעט טכנוקרב מסתערים מהגזע האלפי – אלפים שנמצאו נאמנים מספיק כדי לשרת את צבא קנטרה כטכנוקרב מאומנים.

קפ"ב: ק10.

דרישות
תה"ב: 6+
מיומנויות: משלח-יד (מהנדס) 4 רמות או מלאכה (חרשות מתכת כלשהי) 4 רמות, תורת הלחשים 4 רמות.
כשרונות: התנפלות משופרת, התקפת עוצמה וחייל סער (בשביל טכנוקרב מסתער) או לחימה במבנה קרבי, שליטה במגן צריח ומומחה מבנה-קרב (בשביל טכנוקרב מתבצר).
מיוחד: חייב לעבור את האימונים המפרכים באקדמיה הצבאית המתאימה לאסכולה אותה בחר. אימונים אלו נמשכים חודשיים לפחות.

מיומנויות מקצוע
מיומנויות המקצוע של הטכנו-קרב הן: משלח-יד (חכמ), מלאכה (תבנ), ידע (מאגי) (תבנ), ידע (אדריכלות והנדסה) (תבנ), תורת הלחשים (תבנ), טיפוס (כוח), קפיצה (כוח), איום (כרז).
נקודות מיומנות לדרגה: 2 + תבנ.

טבלת התקדמות
[דרגה, תה"ב, הצלת קשיחות, תגובה, רצון, מיוחד]
1 1+ 2+ 0+ 0+ אסכולת טכנוקרב, שיתוף פעולה 1+
2 2+ 3+ 0+ 0+ מפקד על חיילים, טעינת אבני לחש
3 3+ 3+ 1+ 1+ לוחם-טכנאי, שיתוף פעולה 2+
4 4+ 4+ 1+ 1+ לחימה גיאומנסית
5 5+ 4+ 1+ 1+ קלשון סול, שיתוף פעולה 3+
6 6+ 5+ 2+ 2+ מפקד על מכונות
7 7+ 5+ 2+ 2+ עליונות גיאומנסית, שיתוף פעולה 4+

מאפייני מקצוע

שליטה בכלי נשק ושריונות: הטכנוקרב אינו זוכה בשליטה בכלי נשק ושריונות מעבר לאלו בהם הוא כבר שולט.
אסכולת טכנוקרב: הטכנוקרב משתייכים לשתי אסכולות קרביות ביניהן יש הבדלים אסטרטגיים בעיקר: אסכולת הטכנוקרב המסתער ואסכולת הטכנוקרב המתבצר. טכנוקרב שנכנס למקצוע זה באמצעות כשרון חייל סער הוא טכנוקרב מסתער, וטכנוקרב שנכנס למקצוע זה באמצעות כשרון מומחה מבנה-קרב הוא טכנוקרב מתבצר. טכנוקרב מסתערים לרוב מצוידים בשריונות קלים יותר ובנשקים כבדים יותר, כדי שיוכלו לזוז במהירות על שדה הקרב, ולחסל ביעילות כל אויב ששמו להם כמטרה, תוך כדי פריצה ממוקדת של שורות האויב. טכנוקרב מתבצר משתמשים בשריונות כבדים ומגיני צריח כדי להדוף אויבים וליצור שורות הגנה בלתי ניתנות לפריצה.
שיתוף פעולה (י"ד): טכנוקרב מאותה האסכולה יודעים לשתף פעולה עם חיילים אחרים בקרבתם ולהשיג יתרון מקסימלי על שדה הקרב. כאשר הטכנוקרב ויצור אחר בעל אותו כשרון טקטי כמו שלו (חייל סער או מומחה מבנה-קרב) משתמשים באותו מהלך טקטי מהכשרונות הטקטיים שלהם ונמצאים במרחק של עד 3 מ' זה מזה, הם זוכים לתוסף מצב +1 להתקפה ולדרג"ש, כתוצאה מתזמון מושלם של פעולותיהם והסחת דעת היריב. כדי לזכות ביתרון זה, שתי הדמויות חייבים לפעול בדיוק באותו רגע בסדר היוזמה (יכול להיות שלשם פעולה זאת אחת מהדמויות תאלץ לדחות את פעולותיה), והתוסף תקף רק לתור הזה של שניהם. הדמויות יכולות להמשיך לפעול באותו הזמן גם בסיבוב הבא ולזכות בתוסף, אך ברגע שהם בוחרים לפעול בתורות שונים, התוסף לא חל עליהם יותר. כאשר ישנם יותר משתי דמויות בקרבת מקום, וכולם משתמשים באותו מהלך טקטי, הם יכולים ליצור שרשרת של חיילים הפועלים בצורה מתואמת הזוכים כולם בתוסף, כל עוד המרחק בין שתי דמויות צמודות הוא 3 מ' או פחות. לדוגמא, 3 טכנוקרב מסתערים יכולים להסתער יחדיו אל שורות היריב תוך כדי שימוש במהלך הטקטי הסתערות ללא התחשבות. כל טכנוקרב חייב להימצא במרחק של 3 מ' מהטכנוקרב הקרוב אליו ביותר, כך שהטכנוקרב האמצעי נמצא במרחק של 3 מ' מהשניים האחרים, אך השניים הרחוקים יותר לא צריכים להימצא במרחק 3 מ' אחד מהשני, כל עוד יש ביניהם את הטכנוקרב שמגשר בין פעולותיהם. ברגע שקבוצה כזו של טכנוקרב מתפרקת (החברים בה פועלים בתורות שונים בסיבוב, או מתרחקים אחד מן השני יותר מ-3 מ'), רק הטכנוקרב שנשארים מתואמים וקרובים ממשיכים לקבל את התוסף. אם ישנם כמה טכנוקרב מדרגות שונות, כל אחד זוכה בתוסף הגבוה ביותר שמוענק לו - התוספים אינם מצטברים.
תוסף זה גדל ב1+ כל שתי דרגות אחרי דרגה ראשונה (דרגה 3, 5 ו-7).
מפקד על חיילים (י"ד): לטכנוקרב בדרגה שנייה סמכות ללא עוררין על שדה הקרב. כל חייל פשוט רואה בטכנוקרב כמופת לצבאו ומוכן למלא אחר פקודותיו. בעתות מלחמה, הטכנוקרב זוכה למספר קטן של חיילים בדרגות נמוכות וסגן אחד בדרגה גבוהה יותר. יכולת זו מתפקדת כמו כשרון מנהיגות (ראה במש"מ) כאשר ערך המנהיגות של הטכנוקרב הוא כפליים דרגתו כטכנוקרב ועוד מתאם הכריזמה שלו. יחידה זו מתפרקת בעת שלום, והטכנוקרב זוכה ליתרון זה רק כאשר הוא נלחם בעבור ממלכתו (הטכנוקרב לא יכול לקחת את חייליו למסעות הרפתקנות, לדוגמא).
טעינת אבני לחש (י"ד): החל מדרגה שנייה, הטכנוקרב מסוגל לטעון אבני לחש שהתרוקנו ממטעניהן, כמו גיאומנסר נארי. הטכנוקרב צריך לבצע את בדיקת תורת הלחשים הרגילה כדי לטעון את אבני הלחש, אך זוכה בתוסף השווה לחצי מדרגתו לבדיקה זו. תוסף זה נובע מהאימונים הקוסמים של הטכנוקרב, ששפרו את יכולתו לטעון את אבני הלחש מהר יותר ובתנאי שטח.
לוחם-טכנאי (י"ד): בנוסף על היותו לוחם מאומן, טכנוקרב בדרגה שלישית גם מסוגל לתקן מכונות ומכשירים טכנומגיים שנפגמו, במקצוענות ובמהירות. אם הוא מצליח בבדיקת משלח-יד (מהנדס) או מלאכה (חרשות מתכת כלשהי) בד"ק 10 הוא מסוגל לתקן 1 נקודת נזק שנגרמה לחפץ (שיכול להיות מגן ברזל פשוט או חרב מחושלת קריסטל יקרה) בחצי שעה של עבודה ובעלות חומרים השווה ל-5 מ"ז. הטכנוקרב גם מסוגל לתקן יצירי כפיים אם הוא מצליח בבדיקת משלח-יד (מהנדס) או מלאה (חרשות מתכת כלשהי) נגד ד"ק 15. על כל שעה של עבודה, הוא מסוגל לתקן 1 נקודת נזק, בעלות חומרים השווה ל-50 מ"ז. הטכנוקרב צריך כלים מתאימים למלאכה: ערכת תיקון פשוטה עולה 15 מ"ז ומאפשרת לבצע את העובדה ללא מחסר 2-; ערכת תיקון משוכללת עולה 90 מ"ז ומעניקה תוסף 2+ לבדיקת המיומנות המשמשת לתיקון.
רוב הטכנוקרב נושאים עליהם הרבה חומרי גלם כדי שיוכלו לבצע תיקונים רבים בלי להצטייד מחדש בחומרי גלם. חומרי גלם בעלות של 5 מ"ז שוקלים 1 ק"ג.
לחימה גיאומנסית (ע"ט): בדרגה רביעית לומד הטכנוקרב דרכים לתעל אנרגיה גיאומנסית כדי לשפר את גופו ואת יכולתו הקרבית. הטכנוקרב יכול לתעל מטען אחד מתוך אבן לחש אותה הוא נושא (זו יכולה להיות אבן לחש המותקנת בשריון מחושל קריסטל, בנשק מחושל קריסטל, או אפילו אבן לחש שבה הוא משתמש כחפץ קסום) כדי לחקות יכולת מקצוע מסוימת בהתאם לאסכולה שלו – טכנוקרב מסתער זוכה ביתרונות של הזעם הברברי למשך מספר סיבובים השווה למתאם החוסן שלו. טכנוקרב מתבצר זוכה ביתרונות של עמידת ההגנה של המגונן הגמדי למשך מספר סיבובים השווה למתאם החוסן שלו. הטכנוקרב משתמש ביכולת זו כאילו היה המקצוע בעל המאפיין הזה בדרגה 1 (כך שהזעם מעניק לו 4+ לכוח ולחוסן, ולא 6+ כמו ברברי בדרגה 11, גם אם הטכנוקרב עצמו הוא בדרגה 11). הטכנוקרב מתעייף כרגיל לאחר שימוש במאפיין המקצוע הזה (ראה תיאור זעם בסל"ש, ותיאור עמידת הגנה במש"מ). הטכנוקרב אינו יכול להשתמש ביכולת זו יותר מפעם ביום לכל דרגת מקצוע, ורק פעם אחת בהתקלות.
קלשון סול: טכנוקרב המגיע לדרגתו החמישית זוכה בחפץ קסום זה, המוענק לו בטקס מכובד על ידי מפקדיו. חפץ זה נחשב כנגד העושר הממוצע לדרגתו של הטכנוקרב (ראה פרק 5 במש"מ). יש לציין שיכולת מקצוע זו תלויה בעולם המערכה בו פועל הטכנוקרב, ולכן יכול להיות שקלשונות סול כלל אינם קיימים, או שאין אפשרות להשיג אותם. כדאי שהשה"מ ידאג שטכנוקרב שהגיע ועבר את דרגתו החמישית ולא קיבל קלשון סול, יקבל אחד כזה בהזדמנות הראשונה, באם הדבר אפשרי.
מפקד על מכונות (ע"ט): בדרגה שישית סמכותו של הטכנוקרב על שדה הקרב גדלה אף יותר, והוא מסוגל גם להשתלט על מכונות טכנומאגיות ולהפוך אותן לחלק מיחידתו. פעם ביום, טכנוקרב מסוגל לבצע ניסיון השתלטות על יציר כפיים טכנומאגי (יציר כפיים אשר מותקנות בו תושבות לאבני לחש) הנמצא בטווח 9 מ'. אדונו של יציר הכפיים צריך להצליח בבדיקת דרגת מטיל כנגד ד"ק (11+דרגת הטכנוקרב) או שהשליטה הבלעדית ביציר הכפיים תעבור לידיו של הטכנוקרב. הטכנוקרב שולט שליטה מלאה ביציר כפיים זה למשך שעה/דרגת מקצוע (כך שאם יציר הכפיים עויין, בהמשך היום הוא עשוי לחזור לשליטת אדונו, דבר המסוכן לטכנוקרב). יש לציין שמכיוון שרוב המכונות הטכנומאגיות שייכות לאותו צד בקרב לו שייך הטכנוקרב, מטיל הלחשים שיצר את יציר הכפיים לרוב לא יתנגד לניסיון השתלטות זה, כיוון שהטכנוקרב הוא בעל בריתו, ופועל למען אותה מטרה כמוהו.
עליונות גיאומנסית (ע"ט): טכנוקרב שהגיע לדרגתו האחרונה משיג אימון מושלם בשילוב יכולתו הקרבית עם קרבתו לקסם הגיאומנסי. מעתה, הטכנוקרב מפיץ הילה קסומה במרחק מספרים סנטימטרים מגופו, המשפיעה על כל אבן לחש אותה הוא נושא. כל עוד אבן הלחש נמצאת על גופו של הטכנוקרב, או בשימוש על ידו, כל מטען שלה מתפקד כשני מטענים. ברגע שהאבן עוזבת את קרבתו של הטכנוקרב, יתרון זה אינו תקף על אותה אבן הלחש יותר. לדוגמא, אבן לחש פחותה שבקרבתו של הטכנוקרב היא בעלת 6 מטענים. כאשר הטכנוקרב משתמש במטען אחד, מספר המטענים בה יורד ל-5. אם אבן הלחש עוזבת את קרבתו של הטכנוקרב, היא עכשיו תהיה בעלת 2 מטענים (כי אחד כבר נוצל). אם הטכנוקרב היה מנצל 4 מתוך ששת המטענים שלה ואבן הלחש הייתה מורחקת ממנו, היא הייתה עכשיו בעלת מטען אחד במקום שניים. ואם היא הייתה מוחזרת אליו, היו לה שוב שני מטענים.

 

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.