עשרה זרעי עלילה להרפתקאה הבאה שלכם

עשרה זרעי עלילה להרפתקאה הבאה שלכם

פורסם ב08 ספטמבר 2011
נכתב על ידי האיש הזקן

lady_seedsיש לך מפגש מחר ואתה לא נעול על התוכנית שלך? מחפש שמועות לפונדק העירוני, שתוכל להציג לשחקנים ולתת להם לבחור את ההרפתקה הבאה שלכם? זקוק להשראה למשחק הראשון שאותו אתה מנחה?
המאמר הבא יציג עשרה זרעי עלילה, אשר מבוססים על עולם המערכה איי הסערה, אך מתאימים בקלות לכל עולם פנטזיה קלאסי ולכל שיטה שמדמה סוגה זו – בין אם מבוכים ודרקונים, Pathfinder או שיטות אחרות.
אתם לא חייבים להשתמש בזרעי העלילה כמו שהם, ניתן רק לקחת אותם כהשראה. בכל זרע עלילה השתדלתי לתת בנוסף לסיפור הרגיל גם מאפיין נוסף, שנמצא מתחת לפני השטח.

1) המעליות נעות בלילה
עיר הנמל לונגרוק היא מוקד המסחר העיקרי של טונאל עם שאר העולם. העיר נמצאת על שפת צוק כשהנמל נושק לים בתחתית הצוק, ושני חלקי העיר מקושרים במעליות ענק, המונעות באמצעות טכנו-מאגיה. בשבועות האחרונים הגיעו דיווחים על כך שהמעליות הענק זעות בלילה בחרישיות. האם מדובר במבריחים שלמדו את סוד המעליות? או אולי הכוח הטכנומאגי ששולט על המעליות נפגם? ייתכן שהמפתח לתעלומה נמצא בידיו של הטכנומג נומארק, שחזר לעיר מהעולם שמתחת לאחר היעדרות ארוכה.

2) בית הקברות של פריהולד
בית הקברות של פריהולד ידוע לשמצה כמוקד של טומאה ושל קנוניות – דבר שגרם לכנסייה של שר האור לפתוח במסע לטיהור בית הקברות. הצטרפו לכוהנים ולאבירי הקדושה, חיקרו את בית הקברות וגם את הביובים של פריהולד – אך האם מסע הטיהור נובע ממניעים טהורים, או שמדובר בניסיון להסיח את תשומת הלב של אנשי הכמורה בעיר, בעוד כוהן מושחת של שומרון, המשרת את אל המחלות והטירוף ליפודל, פותח במסע מצמרר של מוות, כשהכוהנים שמטהרים את בית הקברות נעלמים אחד-אחד...

3) הטרובדור שסרח
בשירות קסם אפל, הטרובדור משכנע עוברי אורח בעושר האגדי שמצוי בעומק הרי הפרינאוס, שכל מה שצריך לעשות בשביל להשיגו הוא להצטייד במכוש, באת ובמוכנות להרבה עבודה קשה. אך בפועל, שותפו לפשע, נקרומנסר מבית קרינוס, לוכד את הכורים לעתיד, משעבד אותם תוך כדי נטילת בינתם ודן אותם לחיי עבדות במכרות. הדמויות נשלחות על-ידי משפחה מודאגת בכדי לאתר את קרוב משפחתם שאבד.

4) בשליחות המלך
הכרוז נשלח למרחקים: ממלכת רייוונווד מזמינה הרפתקנים מרחבי איי הסערה לתחרות ראשונה מסוגה, שבה עליהם לפתור חידה מורכבת, המצריכה שימוש בתבונה, כוח וקסם. מדובר בכדור בדולח שלוכד לתוכו כל המתבונן, ובתוכו מוסתר תליון בעל כוח קסם רב-עוצמה. הנימוק הרשמי לעריכת התחרות הוא יום הולדתו של המלך, כשלמעשה קיימת מתיחות בין האלפים שרוצים להוכיח את עליונותם על שאר הגזעים לבין ההרפתקנים שמגיעים לתחרות.
מאחורי הקלעים, ייתכן שהמלך מעוניין בהרפתקנים שיבצעו עבורו משימה, אותה אין הוא מסוגל להטיל על אלפים מסיבות פוליטיות.

5) להציל את החווה
בשעת בוקר מוקדמת מגיע ניצול בודד לפונדק בצדי הדרך, נושא בשורה מרה על חבורות פשיטה גובליניות שתוקפות את החוות באזור. על הדמויות לצאת במהירות למרוץ כנגד הגובלינים במטרה להציל את חוות אנגלהורן, שממוקמת בקרבה לגשר מעל נהר – אם הגובלינים ישתלטו על הגשר ועל החווה, דרכם תהיה פתוחה להטיל אימה על יישובים רבים.

6) מסעו של יהלום הדמים
הדמויות נשכרות ללוות את יהלום הדמים, יהלום שנמצא בחורבה עתיקה ומאז שפך את דמו של כל האוחז בו. עליהם לעבור דרך אזורי הספר, מארצות הנהר לעבר אוקסברי, בירת לירקון. אך היהלום שהם נושאים הוא מזויף, ומטרת הדמויות היא למשוך את אלו שחפצים ביהלום ולהסיח את דעתם, בעוד היהלום האמיתי עושה את דרכו דרך הים.
אך האם למעשה מטרת המשימה היא להפטר מהדמויות עצמן, כשהן נשכרו ללא ידיעתן על-ידי אחד מאויביהם המרים שהפקיד בידיהם למעשה את היהלום האמיתי, שעליו מוטלת קללה עתיקה שמושכת אליו ענקים, שדים ועוד?

7) דרקונים בשמיים, תקוות בכוכבים
הדרקונים החלו להיות פעילים לאחרונה – הם תוקפים בקר וחיות בר, מטילים אימה על ישובים אנושיים ולובשים דמות אנוש בכדי להופיע לפתע במרכזי ערים. קוסמי השמש מדווחים על כך שנראה שנבואה עתיקה משפיעה על הדרקונים. על הדמויות למלא הן תפקיד של דיפלומטים והן תפקיד של חוקרים, בעודן יוצאות למסע לעבר קהילות הלטאים באיי הסערה ומעבר להם, בכדי להבין מהי אותה נבואה ומהו הדבר שמטריד את מנוחת הדרקונים.
האם הדרקונים מנסים להזהיר את איי הסערה מפני אסון שקרב ובא, או שמא גורם כלשהו הצליח לשטות בדרקונים? אולי הנבואה קשורה ישירות לדמויות, בעוד הן מתחילות מסע אפי להצלת העולם?

8) בעקבותיו של לורנס
לורנס איש רימאר הוא איש צעיר ושאפתן, שבשנתיים האחרונות הקדיש את זמנו לעניינים בלתי חוקיים, או כך לפחות מספרות השמועות ברחוב. אומרים שהוא נע ונד בין נסיכות צפון אחת לאחרת, בעוד בסיסו נמצא בדולפיר, דן עם מבריחים, סוכני נירקור ונציגי הנסיכים. לפני עשרה ימים הוא נעלם, ומשפחתו מציעה פרס נכבד למי שיחלץ אותו.
על הדמויות למצוא היכן הוא נמצא, לחלץ אותו מהכלא המאובטח שלו ואז להגן עליו. האם לורנס הסתבך עם גילדת מבריחים מקומית? האם אחד הנסיכים החליט להיפטר ממנו? ואולי פשוט לורנס היה סוכן של כחולי הגלימה שניסה להסתנן לנצי הלילה, אך אלו גילו את מטרתו האמיתית ולכדו אותו?

9) העיר האבודה רוקסבד
המלומד יוהנסון – אציל גאוותן, סקרן וחסר כל חוש חברתי – שוכר את החבורה כמאבטחים ונושאי כלים במשלחת המחקר שלו לעיר האבודה רוקסבד, שנמצאת על קרקעית ים השלווה. לפני הקריעה העיר הייתה משגשגת, ולטענתו של יוהנסון היא מכילה ארכיטקטורה מתקדמת וייחודית, שיכולה לחולל מהפכה בדרכי ההגנה על ערים ובנייתן.
המסע מתחיל על-גבי ספינה של נמיות הים, וכבר שם יוהנסון מתחיל לחולל צרות. האם הדמויות יובילו אותו בבטחה, יצללו למעמקי הים ולעיר האבודה, יתגברו על הסכנות וימצאו אוצר עתיק?
 
10) הגבירה וצעיף החורף
הגבירה אילתלין הגיעה מאיי השמש, בת לאחד מהקוסמים שבמועצת המאגים. עשירה, יפה, שנונה, ומקושרת היטב היא חלומו של כל אציל ותאב-עוצמה. אך מאחורי היופי, אילתלין היא משרתת של אורפל, אל הרוע, שרוקם תוכניות להאדיר את כוחו באמצעות הגבירה.
בשנים האחרונות אילתלין פיתתה רבים משרי הצבא, הסוחרים העשירים ואנשי האצולה שבלירקון וביולנדר יחדיו. השיא הגיע לפני כשבועיים, כאשר בעת דו-קרב בין אציל מאוקסברי למפקד צבא מפריהולד על ליבה של אילתלין נהרגו שניהם – יש הטוענים ממאגיה שחורה או מבגידה. המוות המסתורי גורר אחריו האשמות הדדיות בין אצילי לירקון לאנשי-צבא מיולנדר והסכסוך בין המדינות הולך ומתגבר - האם הדמויות יחשפו את האמת לגבי הדו-קרב, מניעיה של אילתלין, ובכך ימנעו מלחמה?

אודות האיש הזקן

שחקן משחקי-תפקידים מזה 25 שנה, ובנוסף חובב מושבע של משחקי לוח וקלפים. בעלי אתר הפונדק.

מאמרים נוספים של כותב זה

האיש הזקן