• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

אם שחקן מס 1 מגיע לעיר גדולה ראשון (במשחק בכלל) עד לרמה רביעית, ושחקן מס 2 מגיע לעיר אחרת גדולה שני (שני במשחק בכלל, ראשון בעיר הספציפית) לרמה של רביעית.
אם שחקן מס 2 מגיע לרמה חמישית של העיר הגדולה של שחקן מס 1, מה קורה?
כי אם הוא הגיע שני לעיר גדולה אז הוא יכול לעשות רק עיר גדולה אחת. אבל הוא הגיע לרמה החמישית אז העיר הגדולה של שחקן 1 מתבטלת?
 
אורח אמר/ה:
אם שחקן מס 1 מגיע לעיר גדולה ראשון (במשחק בכלל) עד לרמה רביעית, ושחקן מס 2 מגיע לעיר אחרת גדולה שני (שני במשחק בכלל, ראשון בעיר הספציפית) לרמה של רביעית.
אם שחקן מס 2 מגיע לרמה חמישית של העיר הגדולה של שחקן מס 1, מה קורה?
כי אם הוא הגיע שני לעיר גדולה אז הוא יכול לעשות רק עיר גדולה אחת. אבל הוא הגיע לרמה החמישית אז העיר הגדולה של שחקן 1 מתבטלת?
נניח ששחקן א' הגיע לדרגה רביעית במדד הפיתוח הצבאי. אם שחקן ב' מגיע לדרגה הרביעית גם כן באותו מדד- לא קורה כלום, העיר הגדולה נשארת אצל שחקן א' כי הוא הגיע לרמה הרביעית קודם.
אבל, אם שחקן ב' מגיע לדרגה החמישית במדד הפיתוח הצבאי, העיר הגדולה הופכת להיות של שחקן ב', והעיר של שחקן א' חוזרת להיות עיר רגילה.
 
כן אבל השאלה אחרת.
לפי החוקים מי שהגיע לעיר גדולה ראשון רק הוא יכול לעשות יותר מעיר גדולה אחת.
עכשיו אם שני שחקנים הגיעו לעיר גדולה (בשני מדדים שונים) לרמת הפיתוח הרביעית . שחקן מס 1 הגיע לפני שחקן מס 2 זה אומר שרק מס 1 יכולה לעשות עוד עיר גדולה. אבלללל אם שחקן מס 2 מגיע לרמת הפיתוח החמישית של שחקן מס 1. מה קורה? כי הוא לא יכול לעשות עוד עיר
 
הבנתי. אז מה שקורה זה ככה- יכולות להיות סה"כ 3 ערים גדולות- אין לשחקן הגבלה על כמות הערים הגדולות שהוא יכול לבנות.
אם שחקן א' מגיע לדרגת פיתוח 4 ראשון בשני מדדים, הוא מקבל מזה שתי ערים גדולות- אבל אם שחקן ב' עובר אותו באחד מהמדדים הללו ומגיע לדרגת פיתוח 5, אחת הערים הגדולות של שחקן א' עוברת אליו. אין כאן קשר לכמות ערים לשחקן.
 
The oldman אמר/ה:
הי,
קודם כל, זה מופיע בחוברת החוקים :)
בכל תחום אפשר לזכות במטרופוליס אחד. אין מגבלה על כמות המטרופוליס לשחקן. הראשון שמגיע לרמה הרביעית בתחום ספציפי לוקח את המטרופוליס. שחקנים אחרים שמגיעים לרמה הרביעית באותו התחום, לא מקבלים מטרופוליס. שחקן שמגיע לרמה רביעית בתחום אחר, בו הוא הראשון שמגיע לרמה הזו לוקח את המטרופוליס.
דבר דומה מתרחש כשמגיעים לרמה החמישית - שוב השחקן שמגיע ראשון לרמה חמישית בתחום ספציפי מקבל את המטרופוליס (לוקח אותו מהשחקן שהגיע ראשון לרמה הרביעית).
מי שמאבד את המטרופוליס, מסיר אותו מהעיר.

ראשית אחלה סקירה!
בזכותה הלכתי על ההרחבה הזו ולא על יורדי הים.

לגבי חוברת החוקים - ממש לא מוסבר טוב החלק של הערים (לפחות בעברית) .
בחוברת רשום שרק ה1 שמגיע ל4 פיתוחים מקבל מטרופולין, ולא נאמר דבר לגבי השאר..
 
אכן בעברית התרגום (לפחות בהדפסה הראשונה) היה מבלבל.
oriporat אמר/ה:
בחוברת רשום שרק ה1 שמגיע ל4 פיתוחים מקבל מטרופולין, ולא נאמר דבר לגבי השאר..
עבור כל סוג פיתוח יש מטרופוליס אחד במשחק. לכן רק הראשון שמגיע לרמה הרביעית מקבל מטרופוליס. אם מישהו אחר מגיע לרמה החמישית ראשון, הוא מקבל את המטרופוליס במקום זה שהגיע ראשון לרמה הרביעית.

לגבי הדיפלומט, זה ההסבר בחוברת החוקים באנגלית, מה לא ברור?
Capture.JPG
 
The oldman אמר/ה:
אכן בעברית התרגום (לפחות בהדפסה הראשונה) היה מבלבל.
oriporat אמר/ה:
בחוברת רשום שרק ה1 שמגיע ל4 פיתוחים מקבל מטרופולין, ולא נאמר דבר לגבי השאר..
עבור כל סוג פיתוח יש מטרופוליס אחד במשחק. לכן רק הראשון שמגיע לרמה הרביעית מקבל מטרופוליס. אם מישהו אחר מגיע לרמה החמישית ראשון, הוא מקבל את המטרופוליס במקום זה שהגיע ראשון לרמה הרביעית.

תודה על התגובה והמידע.
אם הבנתי נכון אזי ה1 שמגיע לרמת פיתוח רביעית מקבל מטרופולין - בכל תחום פיתוח
ואם מישהו מגיע לרמה חמישית אזי המטרו' הולך אליו.
הבנתי נכון?
 
The oldman אמר/ה:
לגבי הדיפלומט, זה ההסבר בחוברת החוקים באנגלית, מה לא ברור?
Capture.JPG

שוב תודה על המידע..
:)

בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.

האם אני צודק?

אגב,
ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?

שוב תודה!
 
oriporat אמר/ה:
אם הבנתי נכון אזי ה1 שמגיע לרמת פיתוח רביעית מקבל מטרופולין - בכל תחום פיתוח
ואם מישהו מגיע לרמה חמישית אזי המטרו' הולך אליו.
הבנתי נכון?
כן.
oriporat אמר/ה:
בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.
אין לי מושג מה אתה רוצה בטענה שלך. כפי שאולדמן אמר, כתוב בפירוש שאתה יכול להוריד דרך שלך או דרך של מישהו אחר. מה לא מובן כאן? זה שאתה יכול להסיר רק דרך ללא מוצא לא אומר שאתה לא יכול ליהנות מהשפעות הקלף בדרכים מגוונות, כמו למשל להסיר דרך שלך שאין לך מה לעשות איתה ולמקם אותה במקום יעיל יותר. אם נבין מה לא מובן לך בחוקים בכללי נוכל לעזור לך יותר.
oriporat אמר/ה:
ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?
גם בחוברת החוקים בעברית רשום במפורש שדרך צריכה להיבנות בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב או לעיר שלך. ובנוסף, יישוב או אביר של שחקן אחר היושב על קצה הדרך שלך מונע ממך לבנות דרך נוספת המקושרת אליה.
 
אביעד אמר/ה:
oriporat אמר/ה:
בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.
אין לי מושג מה אתה רוצה בטענה שלך. כפי שאולדמן אמר, כתוב בפירוש שאתה יכול להוריד דרך שלך או דרך של מישהו אחר. מה לא מובן כאן? זה שאתה יכול להסיר רק דרך ללא מוצא לא אומר שאתה לא יכול ליהנות מהשפעות הקלף בדרכים מגוונות, כמו למשל להסיר דרך שלך שאין לך מה לעשות איתה ולמקם אותה במקום יעיל יותר. אם נבין מה לא מובן לך בחוקים בכללי נוכל לעזור לך יותר.
oriporat אמר/ה:
ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?
גם בחוברת החוקים בעברית רשום במפורש שדרך צריכה להיבנות בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב או לעיר שלך. ובנוסף, יישוב או אביר של שחקן אחר היושב על קצה הדרך שלך מונע ממך לבנות דרך נוספת המקושרת אליה.

ראשית תודה על התשובה (למרות שהניסוח יכול להשתפר :) ) !
שנית,
לגבי מיקום דרך -
ממה שקראתי בעברית (גם בגרסת הבסיס וגם בערים ואבירים) לא מצויין דבר על כך שחובה למקם דרך ליד דרך אחרת (או ישוב או אביר או עיר). האפשרות להניח דרך בכל מקום נראית מגניבה ופותחת את המשחק ונותנת אפשרות להגיע למקומות שווי ערך.
לגבי דיפלומט -
ביחס לקלפי קידום אחרים שמשפיעים ישירות על המשחק בהתחשב שאפשרי למקם את הדרך בכל מקום אזי ההשפעה של הקלף הינה די זניחה. גם בהנחה שחובה למקם דרך בצמוד לחלק כלשהו של השחקן (ישוב,דרך וכד) הקלף אומר במפורש שאפשרי לקחת דרך שקצה אחד שלה הינו "חופשי" וזה די יוצא דופן למצוא דרך שכזו (מה שהופך את הקלף לכמעט לא יעיל).
בקיצור,
אנחנו משחקים שמי שיוצא לו דיפלומט - מחזיר אותו לתחתית הערימה...

אם יש למישהו דוגמא לתת לגבי שימוש בקלף - אולי יסייע.


שוב תודה.
 
שוב שלום,

שאלה לגבי מרחק בין ישובים\ערים.
אנחנו משחקים כיום ללא הגבלת מרחק מינימלי בין ישובים (מצויין בהוראות 3 צמתים וזה נראה מוגזם).

אשמח לשמוע מה אחרים עושים.

תודה
 
תודה על ההבהרה של הטענה שלך, בהחלט אשתדל לשפר את הניסוח :D
לגבי מיקום דרך - בפעם הקודמת ששאלת, קראתי את חוברת החוקים בעברית, והחוק שמאפשר לבנות דרך רק בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב שלך כתוב שחור על גבי לבן בחוברת הקצרה של חוקי הבסיס.
בנוסף, חוק הבית שלכם (אפשר למקם דרך היכן שרוצים) פוגם בהנאה שמפיקים מהמשחק, אבל אני לא פוסל אותו. אם אתם נהנים אתם יכולים לשנות את החוקים כרצונכם (למרות שאני ממליץ לחזור לחוקים המקוריים כדי להתנסות במשחק ברמה אחרת לגמרי, כשאתה מתכנן את הצבת היישובים ההתחלתית שלך בשביל התפתחות לטווח הרחוק)
לגבי דיפלומט - במשחק שלכם לכל הדרכים כמעט אמור להיות קצה חופשי אחד - בו לא חייבות להיות צמודות אחת לשנייה. אני בונה בכל מקום שאני רוצה להגיע אליו דרך ויישוב, אז עדיין לא הבנתי בדיוק את שאלתך. בכל מקרה, הבעיה בקלף הדיפלומט, היא שאתם לא משחקים על פי החוקים הרגילים. זה כמו שתנסו לשחק בלי ערים ותתפלאו שאין תועלת הקלף רפואה. אם אתם רוצים להשתמש בדיפלומט כמו שצריך מומלץ לעבור לחוקים הרגילים (למרות שגם אצלכם הקלף הזה יכול לעכב מישהו מלבנית יישוב היכן שאתם רוצים לבנות אותו או לתת לכם דרך חינם) בינתיים אתם יכולים פשוט להוציא את קלף הדיפלומט מהערימה כליל, אתם גם ככה לא עושים בו שימוש :D
לגבי חוק המרחק - חוק המרחק מציין שבין כל שני יישובים חייבת להיות צומת אחת פנויה, כלומר, אם נשרטט את זה בכלים המוגבלים שיש לי כאן זה עובד ככה:
-A-B-C-D-E
אותיות הן צמתים, מקפים הם שבילים
אם בניתי יישוב בצומת B, אף אחד לא יכול לבנות יישוב בצמתים הסמוכים, כלומר בA או בC.
כולנו משחקים לפי החוק הזה, אם אתה משחק לפי חוק אחר תעשה מה שאתה רוצה, אבל בהחלט ממליץ לך לחזור לשחק לפי החוקים של קלאוס טויבר - ממציא המשחק, ולקבל חוויה ברמה גבוהה בהרבה.
 
אביעד אמר/ה:
תודה על ההבהרה של הטענה שלך, בהחלט אשתדל לשפר את הניסוח :D
לגבי מיקום דרך - בפעם הקודמת ששאלת, קראתי את חוברת החוקים בעברית, והחוק שמאפשר לבנות דרך רק בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב שלך כתוב שחור על גבי לבן בחוברת הקצרה של חוקי הבסיס.
בנוסף, חוק הבית שלכם (אפשר למקם דרך היכן שרוצים) פוגם בהנאה שמפיקים מהמשחק, אבל אני לא פוסל אותו. אם אתם נהנים אתם יכולים לשנות את החוקים כרצונכם (למרות שאני ממליץ לחזור לחוקים המקוריים כדי להתנסות במשחק ברמה אחרת לגמרי, כשאתה מתכנן את הצבת היישובים ההתחלתית שלך בשביל התפתחות לטווח הרחוק)
לגבי דיפלומט - במשחק שלכם לכל הדרכים כמעט אמור להיות קצה חופשי אחד - בו לא חייבות להיות צמודות אחת לשנייה. אני בונה בכל מקום שאני רוצה להגיע אליו דרך ויישוב, אז עדיין לא הבנתי בדיוק את שאלתך. בכל מקרה, הבעיה בקלף הדיפלומט, היא שאתם לא משחקים על פי החוקים הרגילים. זה כמו שתנסו לשחק בלי ערים ותתפלאו שאין תועלת הקלף רפואה. אם אתם רוצים להשתמש בדיפלומט כמו שצריך מומלץ לעבור לחוקים הרגילים (למרות שגם אצלכם הקלף הזה יכול לעכב מישהו מלבנית יישוב היכן שאתם רוצים לבנות אותו או לתת לכם דרך חינם) בינתיים אתם יכולים פשוט להוציא את קלף הדיפלומט מהערימה כליל, אתם גם ככה לא עושים בו שימוש :D
לגבי חוק המרחק - חוק המרחק מציין שבין כל שני יישובים חייבת להיות צומת אחת פנויה, כלומר, אם נשרטט את זה בכלים המוגבלים שיש לי כאן זה עובד ככה:
-A-B-C-D-E
אותיות הן צמתים, מקפים הם שבילים
אם בניתי יישוב בצומת B, אף אחד לא יכול לבנות יישוב בצמתים הסמוכים, כלומר בA או בC.
כולנו משחקים לפי החוק הזה, אם אתה משחק לפי חוק אחר תעשה מה שאתה רוצה, אבל בהחלט ממליץ לך לחזור לשחק לפי החוקים של קלאוס טויבר - ממציא המשחק, ולקבל חוויה ברמה גבוהה בהרבה.

רוב תודות על ההסבר המפורט !
נראה אם ילדיי יסכימו איתך - אותי שכנעת...
:)

רק בריאות!
 
חזרה
Top