A
Anonymous
Guest
מממ
נניח ששחקן א' הגיע לדרגה רביעית במדד הפיתוח הצבאי. אם שחקן ב' מגיע לדרגה הרביעית גם כן באותו מדד- לא קורה כלום, העיר הגדולה נשארת אצל שחקן א' כי הוא הגיע לרמה הרביעית קודם.אורח אמר/ה:אם שחקן מס 1 מגיע לעיר גדולה ראשון (במשחק בכלל) עד לרמה רביעית, ושחקן מס 2 מגיע לעיר אחרת גדולה שני (שני במשחק בכלל, ראשון בעיר הספציפית) לרמה של רביעית.
אם שחקן מס 2 מגיע לרמה חמישית של העיר הגדולה של שחקן מס 1, מה קורה?
כי אם הוא הגיע שני לעיר גדולה אז הוא יכול לעשות רק עיר גדולה אחת. אבל הוא הגיע לרמה החמישית אז העיר הגדולה של שחקן 1 מתבטלת?
The oldman אמר/ה:הי,
קודם כל, זה מופיע בחוברת החוקים
בכל תחום אפשר לזכות במטרופוליס אחד. אין מגבלה על כמות המטרופוליס לשחקן. הראשון שמגיע לרמה הרביעית בתחום ספציפי לוקח את המטרופוליס. שחקנים אחרים שמגיעים לרמה הרביעית באותו התחום, לא מקבלים מטרופוליס. שחקן שמגיע לרמה רביעית בתחום אחר, בו הוא הראשון שמגיע לרמה הזו לוקח את המטרופוליס.
דבר דומה מתרחש כשמגיעים לרמה החמישית - שוב השחקן שמגיע ראשון לרמה חמישית בתחום ספציפי מקבל את המטרופוליס (לוקח אותו מהשחקן שהגיע ראשון לרמה הרביעית).
מי שמאבד את המטרופוליס, מסיר אותו מהעיר.
עבור כל סוג פיתוח יש מטרופוליס אחד במשחק. לכן רק הראשון שמגיע לרמה הרביעית מקבל מטרופוליס. אם מישהו אחר מגיע לרמה החמישית ראשון, הוא מקבל את המטרופוליס במקום זה שהגיע ראשון לרמה הרביעית.oriporat אמר/ה:בחוברת רשום שרק ה1 שמגיע ל4 פיתוחים מקבל מטרופולין, ולא נאמר דבר לגבי השאר..
The oldman אמר/ה:אכן בעברית התרגום (לפחות בהדפסה הראשונה) היה מבלבל.
עבור כל סוג פיתוח יש מטרופוליס אחד במשחק. לכן רק הראשון שמגיע לרמה הרביעית מקבל מטרופוליס. אם מישהו אחר מגיע לרמה החמישית ראשון, הוא מקבל את המטרופוליס במקום זה שהגיע ראשון לרמה הרביעית.oriporat אמר/ה:בחוברת רשום שרק ה1 שמגיע ל4 פיתוחים מקבל מטרופולין, ולא נאמר דבר לגבי השאר..
The oldman אמר/ה:לגבי הדיפלומט, זה ההסבר בחוברת החוקים באנגלית, מה לא ברור?
Capture.JPG
כן.oriporat אמר/ה:אם הבנתי נכון אזי ה1 שמגיע לרמת פיתוח רביעית מקבל מטרופולין - בכל תחום פיתוח
ואם מישהו מגיע לרמה חמישית אזי המטרו' הולך אליו.
הבנתי נכון?
אין לי מושג מה אתה רוצה בטענה שלך. כפי שאולדמן אמר, כתוב בפירוש שאתה יכול להוריד דרך שלך או דרך של מישהו אחר. מה לא מובן כאן? זה שאתה יכול להסיר רק דרך ללא מוצא לא אומר שאתה לא יכול ליהנות מהשפעות הקלף בדרכים מגוונות, כמו למשל להסיר דרך שלך שאין לך מה לעשות איתה ולמקם אותה במקום יעיל יותר. אם נבין מה לא מובן לך בחוקים בכללי נוכל לעזור לך יותר.oriporat אמר/ה:בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.
גם בחוברת החוקים בעברית רשום במפורש שדרך צריכה להיבנות בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב או לעיר שלך. ובנוסף, יישוב או אביר של שחקן אחר היושב על קצה הדרך שלך מונע ממך לבנות דרך נוספת המקושרת אליה.oriporat אמר/ה:ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?
אביעד אמר/ה:אין לי מושג מה אתה רוצה בטענה שלך. כפי שאולדמן אמר, כתוב בפירוש שאתה יכול להוריד דרך שלך או דרך של מישהו אחר. מה לא מובן כאן? זה שאתה יכול להסיר רק דרך ללא מוצא לא אומר שאתה לא יכול ליהנות מהשפעות הקלף בדרכים מגוונות, כמו למשל להסיר דרך שלך שאין לך מה לעשות איתה ולמקם אותה במקום יעיל יותר. אם נבין מה לא מובן לך בחוקים בכללי נוכל לעזור לך יותר.oriporat אמר/ה:בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.
גם בחוברת החוקים בעברית רשום במפורש שדרך צריכה להיבנות בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב או לעיר שלך. ובנוסף, יישוב או אביר של שחקן אחר היושב על קצה הדרך שלך מונע ממך לבנות דרך נוספת המקושרת אליה.oriporat אמר/ה:ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?
אביעד אמר/ה:תודה על ההבהרה של הטענה שלך, בהחלט אשתדל לשפר את הניסוח
לגבי מיקום דרך - בפעם הקודמת ששאלת, קראתי את חוברת החוקים בעברית, והחוק שמאפשר לבנות דרך רק בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב שלך כתוב שחור על גבי לבן בחוברת הקצרה של חוקי הבסיס.
בנוסף, חוק הבית שלכם (אפשר למקם דרך היכן שרוצים) פוגם בהנאה שמפיקים מהמשחק, אבל אני לא פוסל אותו. אם אתם נהנים אתם יכולים לשנות את החוקים כרצונכם (למרות שאני ממליץ לחזור לחוקים המקוריים כדי להתנסות במשחק ברמה אחרת לגמרי, כשאתה מתכנן את הצבת היישובים ההתחלתית שלך בשביל התפתחות לטווח הרחוק)
לגבי דיפלומט - במשחק שלכם לכל הדרכים כמעט אמור להיות קצה חופשי אחד - בו לא חייבות להיות צמודות אחת לשנייה. אני בונה בכל מקום שאני רוצה להגיע אליו דרך ויישוב, אז עדיין לא הבנתי בדיוק את שאלתך. בכל מקרה, הבעיה בקלף הדיפלומט, היא שאתם לא משחקים על פי החוקים הרגילים. זה כמו שתנסו לשחק בלי ערים ותתפלאו שאין תועלת הקלף רפואה. אם אתם רוצים להשתמש בדיפלומט כמו שצריך מומלץ לעבור לחוקים הרגילים (למרות שגם אצלכם הקלף הזה יכול לעכב מישהו מלבנית יישוב היכן שאתם רוצים לבנות אותו או לתת לכם דרך חינם) בינתיים אתם יכולים פשוט להוציא את קלף הדיפלומט מהערימה כליל, אתם גם ככה לא עושים בו שימוש
לגבי חוק המרחק - חוק המרחק מציין שבין כל שני יישובים חייבת להיות צומת אחת פנויה, כלומר, אם נשרטט את זה בכלים המוגבלים שיש לי כאן זה עובד ככה:
-A-B-C-D-E
אותיות הן צמתים, מקפים הם שבילים
אם בניתי יישוב בצומת B, אף אחד לא יכול לבנות יישוב בצמתים הסמוכים, כלומר בA או בC.
כולנו משחקים לפי החוק הזה, אם אתה משחק לפי חוק אחר תעשה מה שאתה רוצה, אבל בהחלט ממליץ לך לחזור לשחק לפי החוקים של קלאוס טויבר - ממציא המשחק, ולקבל חוויה ברמה גבוהה בהרבה.
אביעד אמר/ה:
אביעד אמר/ה: