• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

The oldman אמר/ה:
ולכן המתחרה העיקרי של 4 היה בעצם פאת'פיינדר שהיא שיטה שלטעמי מסורבלת יותר מאשר 4.

נראה לי שמהדורה 4 הייתה ניסיון (שלא צלח) לעשות "אוקיינוס כחול" - לקחת את המותג של מו"ד למקום חדש לגמרי שלא מלא בכל מיני CLONES של ק20 במקום להישאר איתם באותה נישה. אבל זה היה יותר מידי שונה, בעוד שפאת'פיינדר הציעה את אותה מכניקה מוכרת עם שיפורים שאנשים די התרגלו אליה והיו להם בה "עלויות שקועות" (ספרי הרחבה יקרים שנרכשו, זמן שהוקדש ללמידת כל מיני חוקים על בוריים) פלוס היכולת לתמוך בה בייצור שוטף של תוכן שנחשב לאיכותי יחסית.

The oldman אמר/ה:
אין כזו חיה שולחני ישראלי, זה המצאה של 20 אנשים בארץ, שכבר רובם שכחו ממנה בעצמם ולא דבר אמיתי. באמת חבל להזכיר את זה ... אף אחד מהאנשים שעמם דברתי על הישראבלוף הזה לא הצליח לספק תיאוריה שמסבירה מה מייחד את זה

כשהנפיצו את זה לפני שנתיים, אמרו שזה "משחק שמייצר חוויה טוטאלית" - לשאלה מה זה "חוויה טוטאלית" הייתה תשובה ממש מוזרה - לא לתת לשחקנים לאכול או ללכת לשירותים.

The oldman אמר/ה:
אז ההיפותזה שבמדינת ישראל המציאו משחקים חד-פעמיים בכנסים זה עובדתית לא נכון ופשוט הטעיה לטובת ניפוח אגו

אפשר למצוא את הדיון המקורי כאן למי שממש רוצה:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/37482sid=da1eec78dd7d0833bc18ca40fef23154

כבר בהודעה הראשונה מסבירים לנו שמדובר ב"סוגה ייחודית של העמותה", מה שהופך את כל העניין לגרסא אנושית של כדור פורח (מלא באוויר חם, עף על עצמו, מיותר עבור רוב הציבור מאז שנת 1903).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
קצת כמו שהקולנוע "הפסיד" לאינטרנט ולטלויזיה, אבל המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי-ענק שנראים ממש טוב על מסך גדול + הקטע של יציאה לסרט כבילוי חברתי.

לא הייתי אומרת שהקולנוע המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי ענק ויציאה לסרט כבילוי חברתי, זה משהו שקיים עוד לפחות משנות החמישים

ליזי אמר/ה:
לא הייתי אומר שהיא מרגישה לא זורמת עבורי. דווקא בגלל שהקרבות כאן יחסית פשוטים, הם גם נוטים להיות קצרים, מה שעוזר במיוחד בפלטפורמה כמו הפורום. עם זאת, אני מסכים שהקרבות יכולים להרגיש דלים, ורוב השחקנים יחזרו על אותה פעולה תור אחר תור ומדי פעם יעשו משהו מגניב שחורג מה"התקפה הבסיסית" (אני לא יכול לומר אם ככה גם היה במהדורות קודמות, אבל לפי מה שאני מבין במשחקים כמו PF הקרבות טיפה יותר מעניינים)? אני גם לגמרי מסכים איתך לגבי המצבים, במיוחד דברים כמו prone.
בכ"מ, באמת דיון מעניין, למרות שאין לי מה להוסיף.
מאיפה הציטוט בחתימה?
 
יובל סול-בוקר לנצח אמר/ה:
לא הייתי אומרת שהקולנוע המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי ענק ויציאה לסרט כבילוי חברתי, זה משהו שקיים עוד לפחות משנות החמישים

ומה קרה באמריקה בשנות החמישים? הטלויזיות התחילו להיכנס לבתים.
הקולנוע עבר להתמקד במה שהוא טוב בו - מתי בפעם האחרונה הלכת לקולנוע אחה"צ כדי לראות מקבץ רנדומלי של סרטים מצויירים? ראית סרט שהקדים אותו מבזק חדשות?

אז גם במשחקי תפקידים יש דברים שמשחקי מחשב, לוח וקלפים פשוט עושים טוב יותר ומהר יותר. ומצד שני, במשחקי תפקידים יש משחק תפקידים, שאין בשום משחק אחר.
 
חזרה
Top