מבחינת מאפייני מקצוע - כן, לוחמים וברברים נועדו להיות אנשי קרבות. מו''ד היא שיטה של קרבות, וממוקדת קרב.
אם אתה מדבר על 3.5, פאת'פיינדר או 5, אז יש יותר סצינות חוץ קרביות שלוחם יהיה פחות שימושי בהן, אבל הוא מפצה על זה בקרב. הבעיה שלו היא שהקרב אצל לוחם הרבה פחות מעניין מאשר קרב אצל קוסם, כי הלוחם יכול רק לתקוף והקוסם צריך כל סיבוב לבחור את הלחש המתאים.
בכלל, מטילי לחשים במהדורות האלה באמת מעניינים יותר גם מחוץ לקרב, כי יש להם יותר לחשים.
איך מתמודדים עם זה?
נותנים אתגרים שמתאימים ללוחמים ולא למטילי לחשים, כלומר ברמות הנמוכות זה לטפס על קירות, לקפוץ, לשחות, וכל דרך אחרת להגיע מקום למקום, דבר שקוסמים שונאים כי ערך הכוח שלהם נמוך, ואז הם ירגישו שימושיים. ברמות הביניים, כשהקוסם כבר יכול לעוף, זה נהיה יותר טריקי - אבל בגלל טונות הנק''פ שלהם הם יצטרכו להתמודד עם כל המלכודות, אלא אם הקוסם חכם ויזמן יצור שיפעיל את כולן וימות, אבל אתה כבר תדע להיזהר; במקרה כזה כדאי לתת להם לעשות כל מיני דברים שדורשים ערך כוח - גם עם לחש כוח שור הקוסם עדיין חלש יותר. דוגמא לדבר כזה היא לתת ללוחם לחתור במשוטים של איזו ספינת קרב, וככה להסתנן למקומות שהקוסם לא יכול, או להוביל צבא, מה שקוסם, באופן פלאפי אמנם, לא עושה טוב אותו דבר כי הוא מעולם לא נלחם על אמת. בדרגות הגבוהות באמת הוא אכן פחות שימושי, ולא ממש הגעתי אליהן מעולם לצערי, אבל אפשר לתת ללוחם לתפקד באזורי אל-קסם, שם קוסמים הם חסרי שימוש לחלוטין.
או שאתה יכול ללכת לשחק במהדורה 4: ממוקדת קרבות, הקפא''פניקים שם מעניינים, ומחוץ לקרב כולם לוקחים חלק שווה באתגרים המיומנויות.