שלום.
בזמן האחרון נהיה לי חשק לכתוב פנטזיה.. מעניינת יותר מהרגיל. אחרי שקראתי כמה ספרים של ברנדון סנדרסון והתמכרתי, החלטתי שזה הסגנון שמעניין אותי. אורקים ואלפים אף פעם לא היו תחום העניין הגדול שלי, ומעולם לא הצלחתי לסיים אף ספר או סרט מסדרות טולקין, עד היום.
אבל משהו בספרות המקורית והחכמה של סנדרסון גרמה לי כל כך להתעמק שעשיתי במשך חודשיים התערבות שאצליח לנחש את הסוף של הספר עד העמוד ה150 לפני הסוף, מבלי שיגלו לי אם צדקתי. (הצלחתי דרך אגב, אבל אחרי 2 סיוטים בשבוע אחד שבהם נזכרתי בהתערבות רק אחרי שעברתי את העמוד ההוא, והפסדתי).
ומאוד הושפעתי גם מהספרים של שם הרוח, ומשיטת הקסם שם.
בכל מקרה, אני מציג בפניכם קונספט לשיטה שחשבתי עליו במשך די הרבה זמן:
המרה הוא הכוח לקחת אנרגיה מאובייקט אחד לשני, ולהמיר אותו לאנרגיה אחרת.
סוגי האנרגיות:
אנרגיית חום - כמה חום יש באובייקט או באוויר באזור. אם מורידים מזה זה נהיה יותר קר.
(אנרגיה גרביטציונית) - האנרגיה של כוח המשיכה על אובייקט כלשהו. בעיקרון זה המסה של האובייקט. כשלוקחים ממשהו את הכובד שלו, או חלק מהכובד שלו, אז הוא נהיה קל יותר. הסיבה שזה בסוגריים היא שזה לא ממש אנרגיה, לדעתי. ומצד שני זה מוסיף כל כך הרבה לשיטה הזאת.
אנרגיה קינטית - האנרגיה של התנועה. כשמשהו זז, יש לו אנרגיית תנועה. ככל שהוא זז מהר יותר יש לו יותר אנרגיה. כשלוקחים ממשהו את כל אנרגיית התנועה שלו הוא נעצר, אבל אם לדוגמה הוא באוויר, אז הוא יתחיל מחדש את הירידה לרצפה.
(אנרגיה חשמלית) - האנרגיה של מכשירי חשמל. זה בסוגריים כי לא בטוח שהעולם יהיה מאוד מתפתח טכנולוגית.
אנרגיית קול - אנרגיה של מהירות גלי הקול. זאת אנרגיה קצת מורכבת כי יש המון מהירויות שונות בגלי קול. לדוגמה תדירות, המודדת את גובה הצליל, או לחץ הצליל, כלומר החוזק שלו, או מהירות הצליל, כלומר הזמן שמגיע לאוזן.
אנרגיה כימית - אנרגיה המקיימת את רוב היצורים החיים. האנרגיה הכי מסובכת להמרה, בגלל כל התגובות הכימיות השונות.
(אנרגיה אלסטית) - כמות האלסטיות בחומר כלשהו. שוב, לא ממש אנרגיה, וגם אין לי מושג איך להשתמש בזה בקסם.
חוקי הקסם:
1. אנרגיה לא משנה כמות, גם אחרי המרה.
2. כדי לקחת אנרגיה מאובייקט כלשהו, צריך להכיר אותו. לדעת את המבנה שלו, את המשקל, המראה, הטעם, הריח. לא חייבים את כולם אבל ככל שיודעים יותר ומכירים יותר כך ההמרה נקייה יותר ועם פחות הפרעות והפחתות אנרגיה. (האנרגיה לא יורדת מהכמות, פשוט הממיר [הקוסם בשיטה הזאת] יכול לקחת פחות אנרגיה)
3. ככל שאובייקט יותר מסובך, כך קשה יותר להכיר אותו. לדוגמה אבן מאוד קל להכיר, אבל קובייה הונגרית יותר, וצמח יותר, וחיה לא אינטיליגנטית יותר, וחיה אינטיליגנטית עוד יותר, ובני אדם הכי קשה.
עוד מושגים:
1. המרה - שיטת הקסם
2. ממיר - קוסם
3. מפעיל - קוסם שיכול לשאוב רק סוג אנרגיה אחד.
זאת בערך השיטה.
מה אתם אומרים? חסר משהו? משהו לא ברור?
בעיקרון יש לי כמה בעיות:
1. איך לדעת כמה אנרגיה האיש לקח מהאבן, ואיך מתרגמים את זה לשינויים בגלי קול (לדוגמה).
2. אין מחיר לממיר להשתמש בקסם. הוא יכול להשתמש בזה לנצח בלי בעיה.
עריכה: חשוב להזכיר שמדובר פה על שיטת קסם לסיפורים שאני רוצה לכתוב, לא לעולם משחקי תפקידים. לפחות לא כרגע.
בזמן האחרון נהיה לי חשק לכתוב פנטזיה.. מעניינת יותר מהרגיל. אחרי שקראתי כמה ספרים של ברנדון סנדרסון והתמכרתי, החלטתי שזה הסגנון שמעניין אותי. אורקים ואלפים אף פעם לא היו תחום העניין הגדול שלי, ומעולם לא הצלחתי לסיים אף ספר או סרט מסדרות טולקין, עד היום.
אבל משהו בספרות המקורית והחכמה של סנדרסון גרמה לי כל כך להתעמק שעשיתי במשך חודשיים התערבות שאצליח לנחש את הסוף של הספר עד העמוד ה150 לפני הסוף, מבלי שיגלו לי אם צדקתי. (הצלחתי דרך אגב, אבל אחרי 2 סיוטים בשבוע אחד שבהם נזכרתי בהתערבות רק אחרי שעברתי את העמוד ההוא, והפסדתי).
ומאוד הושפעתי גם מהספרים של שם הרוח, ומשיטת הקסם שם.
בכל מקרה, אני מציג בפניכם קונספט לשיטה שחשבתי עליו במשך די הרבה זמן:
המרה הוא הכוח לקחת אנרגיה מאובייקט אחד לשני, ולהמיר אותו לאנרגיה אחרת.
סוגי האנרגיות:
אנרגיית חום - כמה חום יש באובייקט או באוויר באזור. אם מורידים מזה זה נהיה יותר קר.
(אנרגיה גרביטציונית) - האנרגיה של כוח המשיכה על אובייקט כלשהו. בעיקרון זה המסה של האובייקט. כשלוקחים ממשהו את הכובד שלו, או חלק מהכובד שלו, אז הוא נהיה קל יותר. הסיבה שזה בסוגריים היא שזה לא ממש אנרגיה, לדעתי. ומצד שני זה מוסיף כל כך הרבה לשיטה הזאת.
אנרגיה קינטית - האנרגיה של התנועה. כשמשהו זז, יש לו אנרגיית תנועה. ככל שהוא זז מהר יותר יש לו יותר אנרגיה. כשלוקחים ממשהו את כל אנרגיית התנועה שלו הוא נעצר, אבל אם לדוגמה הוא באוויר, אז הוא יתחיל מחדש את הירידה לרצפה.
(אנרגיה חשמלית) - האנרגיה של מכשירי חשמל. זה בסוגריים כי לא בטוח שהעולם יהיה מאוד מתפתח טכנולוגית.
אנרגיית קול - אנרגיה של מהירות גלי הקול. זאת אנרגיה קצת מורכבת כי יש המון מהירויות שונות בגלי קול. לדוגמה תדירות, המודדת את גובה הצליל, או לחץ הצליל, כלומר החוזק שלו, או מהירות הצליל, כלומר הזמן שמגיע לאוזן.
אנרגיה כימית - אנרגיה המקיימת את רוב היצורים החיים. האנרגיה הכי מסובכת להמרה, בגלל כל התגובות הכימיות השונות.
(אנרגיה אלסטית) - כמות האלסטיות בחומר כלשהו. שוב, לא ממש אנרגיה, וגם אין לי מושג איך להשתמש בזה בקסם.
חוקי הקסם:
1. אנרגיה לא משנה כמות, גם אחרי המרה.
2. כדי לקחת אנרגיה מאובייקט כלשהו, צריך להכיר אותו. לדעת את המבנה שלו, את המשקל, המראה, הטעם, הריח. לא חייבים את כולם אבל ככל שיודעים יותר ומכירים יותר כך ההמרה נקייה יותר ועם פחות הפרעות והפחתות אנרגיה. (האנרגיה לא יורדת מהכמות, פשוט הממיר [הקוסם בשיטה הזאת] יכול לקחת פחות אנרגיה)
3. ככל שאובייקט יותר מסובך, כך קשה יותר להכיר אותו. לדוגמה אבן מאוד קל להכיר, אבל קובייה הונגרית יותר, וצמח יותר, וחיה לא אינטיליגנטית יותר, וחיה אינטיליגנטית עוד יותר, ובני אדם הכי קשה.
עוד מושגים:
1. המרה - שיטת הקסם
2. ממיר - קוסם
3. מפעיל - קוסם שיכול לשאוב רק סוג אנרגיה אחד.
זאת בערך השיטה.
מה אתם אומרים? חסר משהו? משהו לא ברור?
בעיקרון יש לי כמה בעיות:
1. איך לדעת כמה אנרגיה האיש לקח מהאבן, ואיך מתרגמים את זה לשינויים בגלי קול (לדוגמה).
2. אין מחיר לממיר להשתמש בקסם. הוא יכול להשתמש בזה לנצח בלי בעיה.
עריכה: חשוב להזכיר שמדובר פה על שיטת קסם לסיפורים שאני רוצה לכתוב, לא לעולם משחקי תפקידים. לפחות לא כרגע.