• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סקיצה צבעונית (וחלקית) ראשונה של העולם

הנה (ואל תשאלו באילו לוליינויות גרפיות הייתי צריך לעסוק כדי ליצור את זה), סקיצה ראשונה, לא מדוייקת וכמובן חסרה עדיין את אחד החלקים,
אבל בכל זאת - סקיצה כללית צבעונית של עולם המערכה, שגם מבהירה נקודה שהיתה מאד לא ברורה (גם לי) עד אתמול - עד-כמה יש הבדלים בקנה המידה בין המפות השונות שפרסמתי.
נראה, שהסקיצה (שם הפרופורציות פחות או יותר נכונות) מבהירה את הנקודה הזו, וגם למעשה מראה עד כמה איזור הארצות האבודות הוא גדול.

תהנו :)
 

קבצים מצורפים

  • תרשים הסילנאראלד2.doc
    900.4 KB · צפיות: 151
יש קצת בעיה של טישטוש,אבל מובן שלא זו הכוונה.בכל מיקרה,ניראה שעכשו רק תת היבשת הארקלית חסרה כדי להשליןם את הסקיצה.אני מניח שאתה עומד להישתמש בסקיצה על מנת לסרטט את הקווים הכללים של התמונה הגדולה,נכון?

בכל אופן,עכשיו כשרואים את התמונה הגדולה,נחשף פרט חשוב שלא שמתי לב אליו קודם:כעת,כשהתעלה ההורלואנית קיימת,היא למעשה יוצרת תת-יבשת גדולה במעט מהרקאליה,שמופרדת לחלוטין מלוסטליס.האם זה באמת מאין אי ענק כזה,או שיש שלוחה שלו לדדרום-מזרח שבעצם מפרידה בין קיידרהץ לארכפלג הדרומי?
 
לגבי הטשטוש - אני יודע,
הכוונה היא לא שאפשר יהיה להבחין כאן בפרטי פרטים (מה גם שזו אפילו לא גרסה סופית), אלא סתם לתת - גם לקוראים וגם לי, תחושה כללית של העולם.
לגבי האי - אכן כך, זהו למעשה אי ענק (הגם שמבחינה טקטקונית, הוא חלק מהיבשת של הרקאליה - התעלה ההורליאנית יחסית רדודה, כך שאם מפלס המים היה יורד, הוא היה מתחבר ליבשת). יש גם כמה בעיות פרופורציה שנובעות מהאורח בו חיברתי את המפות באיזור שהוא לא מושלם, וגם טעות/בעיה אחת קטנה במפה המזרחית שנחשפתי אליה רק כעת.

בכל מקרה, וזו כבר הודעה כללית מעבר לפתיל הנוכחי: אני מתנצל שעוד לא עניתי לכמה וכמה שאלות - קראתי את הכל, אבל יש לי יום נוראי ועמוס באורח מטורף, כך שאין ביכולתי להתעמק כרגע ולתת תשובות מניחות את הדעת - בתקווה, אגיע לזה מחר
 
ממבט מהיר וחישוב מופשט,הייתי אומר שאם הידרוסט היא כ2,000 מטר לאורך,הרי שהמרחק מטיגובין לארץ המנגורבים הוא בערך 6 וחצי הידרוסט,כלומר גודל עצום של 13,000 קילומטר בערך לאורך.אני משאר שזה פחות או יותר הגודל של צפון אמריקה,גדול לכל הדעות.המרחק מאוטור לקיידרהץ[כולל השטח הלא ממופה]הוא בערך 4-5 הידרוסט על הצד,כלומר בערך 8,000-1,000 קילומטר,כלומר רחב יותר מאמרקה הצפונית,מה שהו]ך את הסינלארנד למקום גדול בהחלט,בדיוק כמו שאינוויטר אמר.
 
אכן כן, תודה על החישוב :)
(ועל המחמאות)

הסיל'נאראלד הוא אכן גדול, אם כי בסופו של דבר, יצא פחות גדול מאשר תכננתי בהתחלה, בהתחשב בכך שהעולם כולו צריך להיות גדול בהרבה מכדור הארץ,
אבל ניחא, לא מקבלים תמיד כל מה שרוצים :p
 
בפירוש עוזר לתפיסה של "איך העולם בנוי".

גם דף הלינקים "מפות העולם לפי מיקום יחסי" מסייע (ויש לו מעין חן מינמליסטי נחמד שכזה :cool: ).

השאלה היא, מדוע לא יהיו מפות לארצות האבודות ולמדבריות הגדולים (אם אני מבין נכון את הכתוב).

אני משער שעשוי בהחלט להיות GM שירצה לקחת את הדמויות למקומות אלו - ואז הוא נתקל בבעיה.
כמובן, אפשר להגיד שהוא יכול להכניס שם "מה שירצה" אבל בד"כ מי שמשתמש בעולמות מערכה עפ"י רוב מצפה שהוא לא יצטרך לכתוב ארצות ולצייר מפות (מעבר לכמה בעיות אחרות שאני יכול לחשוב עליהן).

או שאתה מעוניין להכניס את המפות והארצות הללו בספרי ההמשך...?
 
למעשה, כיצד אתה מדמיין את קלדריה כמכלול? דיסקה שטוחה או כדור תלת-ממדי או צורה אחרת (המפה הסינית הציגה את העולם בצורה אחרת אם כי אני לא זוכר כרגע מה הייתה פרט לכך שהציגה את סין במרכז)? אם אצא מרצועת האמתיסט, כמה זמן אם כבר, בהנחה שאשרוד את המסע, יש סיכוי שאופיע בצד השני של המפה (סביר להניח שהקאהרויאנים גם שקלו אפשרות כזו רק בכיוון ההפוך)?
 
אם תתרחק מחוץ לגבולות העולם (לא הסיל'נאראלד, העולם בכלל), תגיע לאיזורים של חשיכה נצחית וערפל בולעני, עד שכנראה בסופו של דבר לא תוכל להתקדם יותר - כלומר, תחשוב שאתה מתקדם, אבל למעשה תשאר פחות או יותר באותו איזור (זה בהנחה שהסערות האימתנות ומיני מפלצות קדמוניות לא יסיימו את המלאכה קודם).
כל זאת, בכפוף לכך שאם אחד מהאלים יצבור מספיק כח, הוא יוכל להרים מתוך הערפל ארצות חדשות וכ"ו לפי טעמו (ואז כמובן שהערפל יסוג) - עניין שלא קרה כנראה מזה עידנים על עידנים.

מה שכן, המאורות המוכרים לתושבי הסיל'נאראלד הם בעלי טווח מוגבל, מה שמסביר את איזורי החשיכה הנצחית והכפור העז, או את האגדה שאם מעמיקים מספיק לתוך המדבר, השמש והירח שוקעים מאחוריך, ולעומת זאת תתחיל לראות את הירח האספארי הכחול.
באורח כללי, מה שנכון לסיל'נאראלד הוא, שהאיזורים החמים ביותר נמצאים בדרום-מערב (קרי, הם סופגים את השמש בדרך הישירה ביותר); ככל שמתרחקים צפונה ומזרחה, כך באורח כללי קר יותר (בכפוף לאפקט שמכונה 'ביצי דרקון', ע"ע בהמשך).

מדוע אין מפות למדבר הגדול ולארצות האבודות? מסיבה פשוטה, כי בהידרוסט (ובטח שלא בז'ראל) אין מפות כאלו, אלו שטחים אגדיים, מסתוריים ומסוכנים שאף אחד לא הצליח למפות אותם. לתת מפות שלהן, זה להפוך אותם לברורים יותר והרבה פחות מסתוריים; רצוי מאד שדמויות שמעיזות להסתובב בארצות האבודות למשל, לעולם לא ידעו בדיוק איך מגיעים מ-X ל-Y, אלא לכל היותר יפעלו לפי שמועות שלקטו או קטעי מידע שהוציאו מקאהרויאנים כאלו ואחרים.
 
חזרה
Top