• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קלדאריה, הגרסה השלישית

לאחר הפסקה ארוכה ולא מעט היסוסים, אני פותח בזאת פרוייקט חדש-ישן: גרסה חדשה של קלדאריה.
(http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/vol1index.html)

קלדאריה, בסופו של דבר, היא הפרוייקט האישי החשוב ביותר מבחינתי - גם משום שהיא עולם מקורי (להבדיל משאדורייך), גם משום שהיא בסיס לכתיבה, וגם משום שהאופציות בתוכה והאפשרות לפתח אותה (גם לכיוון משחק תפקידים וגם לכיוון ספרותי) הן הרבות ביותר. לכן, אני חוזר אליה.
עזבתי (או ליתר דיוק, נטלתי הפסקה ארוכה) מהגרסה הקודמת (גרסה 2) של קלדאריה, מכמה סיבות - בעיות מבניות עמוקות, חוסר השראה, תחושה שהפרוייקט סבל מאובדן עניין של רוב מוחלט של הקוראים, מה שהתבטא בחוסר תגובות טוטאלי (אולי גם משום שבתוך ים הפרטים, אבדה המסגרת שיכולה להחזיק קוראים).

המעבר לגרסה החדשה לא נועד בכדי "להשליך לפח" את כל הפרטים והעדכונים של הגרסה הקודמת.
המעבר שעשיתי בזמנו מהגרסה הראשונית והמאד ישנה של "העולם הידוע" אל קלדאריה החדשה יותר, נועד כדי להעמיק את הרמה, ולהפטר מלא מעט יסודות לא מקוריים ואפילו נדושים שהשתרשו בעולם המערכה מתקופות מוקדמות מאד, בהן הוא היה תערובת לא מגובשת של רעיונות מפה ומשם.
המעבר שאני עושה עכשיו, אל הגרסה השלישית, נועד הן להשלים את תהליך ההעמקה וההפטרות מפרטים לא מקוריים, אבל מטרתו המרכזית היא לבנות שלד וסדר מוצק וברור מעל ל"ים הפרטים" של הגרסה הקודמת, תוך יצירת סדר עדיפויות וברירה בין עיקר לטפל.

המגמות והשינויים המרכזיים בין הגרסה השניה לשלישית:
1. הורדו סופית כל הגזעים מהמו"ד הישן (אלפים, זוטונים, גמדים ואורקים), והוחלפו בגזעים מקוריים יותר - כמה מהם יזכירו כמה אלמנטים שהצבתי באורח נסיוני בשאדורייך.
2. דגש רב על שלד מסודר של עולם מערכה, שאמור להיות מסגרת-על, חשובה ונמצאת מעל לכל הפרטים. במסגרת זו, אני אנסה לעבוד הפעם לפי תוכן עניינים מסודר יותר, שינסה להקל על קוראים ושחקנים כניסה אל תוך העולם.
3. המשכתי והגברתי את המגמה מהגרסה הקודמת - מרכז עולם המערכה הוא האימפריה ההידרוסטית, וכל תאורי העולם, צורות הפירוט וסדרי החשיבויות יושפעו מכך.

נקודה חשובה שאני רוצה להדגיש: למרות שלכאורה, אני "מתחיל מהיסוד", רוב הפרטים והעדכונים הקודמים נותרים בתוקפם, או עם שינויים מעטים. המשמעות היא פשוטה: קוראים חדשים אינם זקוקים לעדכונים הישנים, והם יכולים להתחיל לקרוא ולהבין את הגרסה החדשה בלא שום צורך לקרוא עדכונים מימי הגרסה הקודמת. קוראים ישנים יוכלו להבין את העדכונים של הגרסה הקודמת באור חדש, מסודר ועמוק יותר, בהתאם לעדכונים הכלליים ולתבנית שלהם

במסגרת זו, אני משחרר כעת את הרעיון לתוכן העניינים המחודש של "ספר הבסיס",
זהו למעשה רעיון שאני חושב לפעול לפיו - ספר הבסיס אמור להכיל את השלד של העולם ושל המערכה, כאשר הפרטים שיש בו הם כלליים יחסית, ועוברים מהמיתולוגיה וההיסטוריה העתיקה של העולם, דרך הגזעים וצורות הקיום, אל האי ההידרוסטי - והסבר כללי על המערכה כפי שהיום, ויצירת דמויות בתוך המערכה.
הספר הבסיסי אינו מכיל, לעומת זאת, את הפירוט על הרבעים השונים של עיר הבירה ההידרוסטית וארצות חוץ, דברים שעודם קיימים - אבל ישמרו ל"הרחבות".

הייתי רוצה מאד לקבל חוות-דעת, בשלב זה בעניין התוכן, סדר הצגת הדברים ועוד (ובכלל, מי מתעניין - זה די עגום לקבל תחושה שאני מתכתב עם עצמי).

------------------
ספר הבסיס: תוכן העניינים

הקדמת המחבר

פרק 1: מיתולוגיה והיסטוריה קדומה

1.1: העידנים הקדומים
1.1.1: האלים והמלחמות של ימי קדם
1.1.2: אגדת העוצר השמימי שסרח: על מנלת'וריוס וטוטנהאגן
1.1.3: מסע הזאהאדרייני אל הארץ הנסתרת וממנה
1.1.4: גשם הכוכבים הבוערים: החורבן הגדול

1.2: עלייתה ונפילתה של האימפריה הקדומה (קורת'אקס הורקארי)
1.2.1: הקדמה
1.2.2: על מוצאם של ההורקארי
1.2.3: הורקרייס בגדולתה
1.2.4: "ככל תועבות הפירל": סאורת'ארק והקללה המשולשת
1.2.5: תור האפלה אחר חורבן הורקרייס
1.2.6: האדה של קלורנוואלק הזקן

1.3: עידן דמדומי השחר (ויילראלדה)
1.3.1: תאור כללי
1.3.2: אחרון האפוסים: שקיעת המועצה הלבנה

פרק 2: ציביליזציות, גזעים וצורות קיום

2.1: הקדמה

2.2: בני האדם
2.2.1: אנשי הדמדומים והלילה הארוך (הידרוסטים ושאריהם)
2.2.2: העממים העתיקים
2.2.3: הזאהאדרינים
2.2.4: אחרים

2.3: ציביליזציות של דמויי-אדם
2.3.1: ראלז'הארק
2.3.2: אנשי התייש
2.3.3: פילושטי
2.3.4: ננסים
2.3.5: קאהרויאנים
2.3.6: שרידי הולקיריות
2.3.7: קלוויזורי
2.3.8: אחרים
2.4: צורות קיום משמעותיות נוספות
2.4.1: דאמונים
2.4.1.1: אוגודי: ילדיה של צ'אוגורה
2.4.2.2: קראוג'וונדה: פלגשיו המקוללות של קראוגון
2.4.2.3: שדי עשן ושאר פולשים "ממעבר להרי החושך"
2.4.2.4: נאהוראג: סיימר (גוגולוס) ומשרתיו
2.4.2.5: נארא'קי מקוללים: שדי צל (Voidhowlers)
2.4.2.6: שדי טבע
2.4.2: דרקונים
2.4.3: אנשי-קוף וגזעי אנושואידים שונים
2.4.4: ענקים

פרק 3: הגאוגרפיה והאקלים של קלדאריה
3.1: כללי
3.2: הידרוסט וים הצעיפים המרקדים
3.3: דרום הסילנארלאד
3.3.1: איזור המיצרים הדרומיים וחורבות אכדארו
3.3.2: איזור הר העקרב ורוזאד
3.3.3: הארכיפלגו הדרומי, מיצרי הקיטור וארץ המנגרובים
3.4: המערב הרחוק: זאהדריין, המדבר הגדול ואספארה
3.5: המזרח: מייצרי הבזלת המייבת, קיידרהרץ ורמת יארקו
3.6: איזור המיצרים הצפוניים, הרקאלסיליי ומאסקארו
3.7: ארצות הצפון הרחוק והאוקיאנוס החיצון
3.8: צילה של קזטיריה: הארצות המקוללות בצפון-מזרח

פרק 4: ההיסטוריה של האי ההידרוסטי
4.1: הקדמה
4.2: הממלכה הראשונה
4.3: תקופת הכאוס הגדולה
4.4: הממלכה השניה
4.5: הכיבוש הקיידהרצי: ליל האימים הארוך
4.6: היסטוריה מודרנית: תקופת הממלכה השלישית
4.6.1: השחרור ומלחמות הדת הגדולות
4.6.2: המסע של סר אסטפורד הפרוע ודעיכת סנט-קודור
4.6.3: תקופת "החצר המרקדת"
4.6.4: משבר המאה ה-24 וקשר הקוסמים
4.6.5: פרופסור הנקן וצבא התבונה
4.6.6: הגלגל מתהפך: ממגננה לאימפריה

פרק 5: האימפריה ההידרוסטית והמערכה

5.1: האימפריה של הוד-מלכותו כיום – כללי

5.2: המצב החברתי-כלכלי באי ההידרוסטי
5.2.1: עליית הפלוטקראטים ושקיעת האריסטוקרטיה הישנה
5.2.2: נפילת האיכרים והווצרות פרברי הדחק
5.2.3: מרד הפועלים הגדול ופולחן רונובסק

5.3: המערכה והפוליטיקה הפנים-הידרוסטית
5.3.1: אמונות ודתות באי ההידרוסטי ובמושבות
5.3.1.1 הפנטאון ההידרוסטי הרשמי
5.3.1.2 מאמיני מנלת'וריוס
5.3.1.3 מאמיני סיימר
5.3.1.4 מאמיני רונובסק
5.3.1.5 מאמיני אלת השמש
5.3.1.6 אמונות מסקאריות והרקאליות
5.3.1.7 רמזים להשפעות קאהרויאניות אפלות
5.3.2: הפרלמנט והסיעות הפוליטיות בהידרוסט
5.3.2.1 המפלגה השמרנית
5.3.2.2 מפלגת הרפורמה והקדמה הכלכלית
5.3.2.3 המפלגה האולטרא-אימפריאליסטית
5.3.2.4 המפלגה הרדיקלית
5.3.3: המאבק על ירושת הכס
5.4: המצב במושבות
5.4.1: כללי
5.4.2: פורט ג'יידבל והארכיפלגו הדרומי
5.4.3: משבר באדוואטר
5.4.4: המצב ברצועת האמתיסט
5.4.5: שיפולי הר-העקרב: נפילת נימלאנטיר ועליית הפילושטי
5.4.6: בשוליו של יער עבות: יחסי הידרוסט ומאסקארו
5.4.7: המושבות בהורלאו ובסתאוס-סתוואנסן
5.4.8: סחר ומדיניות הידרוסטית בתת היבשת ההרקאלית
5.4.9: אל מול הצל העתיק: הורלצריין והמשמר בגבול קזטיריה

5.5: יריבויות, תככים ומאבקים פוליטיים
5.5.1: אחוות המוות והיריבות ההידרוסטית-קיידרהרצית
5.5.2: היריבות בצפון: אסטהארק, אלמאריה ונור א-מנליר
5.5.3: "הכפור השליו והנצחי": יחסי הידרוסט-זאהאדריין
5.5.4: הצל הקאהרויאני

פרק 6: יצירת דמות

6.1: דמויות על רקע המערכה, הסבר כללי
6.2: גזעים ניתנים למשחק ואופן שילובם במערכה
6.3: הדמות והאימפריה של הוד-מלכותו: מוצא ומעמד חברתי
6.4: מקצועות
6.5: סיפורי דמות לדוגמא
6.6: יריית הפתיחה: מבחר רעיונות להרפתקאות וקווי עלילה
 
מגניב!סוף סוף קלדאריה מתחדשת!המבנה ניראה לי בסדר גמור,יש לי רק שתי הערות:

הראשונה,היא מדוע להוריד את כל הגזעים הנדושים כביכול?נכון שהגמדים הם די קישוט בקלדאריה,ושהגובלינים והאורקים לא ממש נחוצים אם כל יצורי הרשע היחודיים לקלדאריה[למרות שאת האורקים אפשר להשאיר,אם כמה שינויים,כביריונים כאלו שמסתובבים בערים,ופחות כמפלצות של ממש],
אבכל אלפי הורד והסערה הם יחודיים לקלדאריה,וחלק חשוב מימנה,לפחות לדעתי.

השנייה,היא הרעיון לבנות הכל סביב הידרוסט:אני חושב שלבנות עולם סביב אזור מוים זה חבל.אין בעיה לפרט עליו הרבה,אבל לבנות את כולו מהראייה של איך הוא משפיע על הידרוסט זה קשה.אגב,איך הילסאס,שבכלל לא קשורה להידרוסט,ניכנסת למערכה כזאתי?

בהצלחה!
 
תודה :)

לשאלותיך: הגזעים הנדושים פוגעים במקוריות של המערכה, ובכל-מקרה הפונקציות של הגזעים החדשים ישלימו את החסר.
לגבי האלפים, במיוחד בדרך בה הוצגו, הקשר שלהם לטולקין היה יותר מדי בוטה מכדי שאוכל להשאיר אותם; אבל הקאהרויאנים, אפלים ומתוסבכים ככל שיהיו, ימלאו חלק מהפונקציות שלהם (כמו שהחלפתי את האלפים של שאדוראן בטואטה דה-דנאן).
המיקוד בהידרוסט הוא חיוני, כדי ליצור מערכה אחת שאפשר להעמיק בה ולשחק בה, ושכל פרט בה קשור לאחרים - אחרת הייתי צריך לפזר את הכל בין הידרוסט, הילאסיאס וז'ראל, מה ששוב היה יוצר סבך של פרטים לא קשורים, מפלג את תשומת הלב ומבלבל את הקוראים. אפשר להתייחס להידרוסט, כמו היחס לגרמניה ב-Shadowreich - מרכז המערכה.

הילאסיאס פשוט לא נכנסת.
אני לא מערב במערכה את כל הארצות שנמצאות ממערב לזאהאדריין ומהצד השני של המדבר הגדול.
 
אז אתה שורף את כל הגשרים לטולקין?כלומר,מעכשיו לא יהיה עוד שום קשר בין העולם המקביל לעולם של טולקין?

ובקשר לקטע אם הילסאס,את ה אני בהחלט מוכן להבין,מדובר פה בקלישאה די גדולה,למרות שהעיניין אם האושגורו הוא אחת ההברקות של קלדאריה.
ומה אם ז'ראל?וקרייסנאו?ורוסלאן?כולן מקוריות מאוד[למרות שז'ראל במפורש מושראת מימי הבביניים הצרפתיים],וז'ראל היא הרץ הכי מפורטת בקלדאריה,כמו גם המוקד של לא מעט סיפורים.
 
תודה על התגובות והעניין :)

לשאלות: אני משתדל מאד שלא יהיה, בוודאי לא מעבר לרמה של השראה מאד עקיפה. סה"כ, אני רוצה ליצור את העולם שלי, לא לחזור על זה שיצר מישהו אחר.
ז'ראל לא במערכה, אבל כמובן שהיא תוסיף להתקיים במסגרת "יורשת הקרדינל", אם הספר ההוא יראה אי-פעם אור...
לגבי האושגורו - חלק מהתכונות והחשיבה שלהם הועברו אל אנשי-התיש (אושגאארו הוא אחד משני השבטים המרכזיים שלהם). בכל מקרה, בין האושגורו לאורקים המקוריים לא היה הרבה במשותף, ואין שום טעם להמשיך לשמור עליהם כ"אורקים" דווקא.

בכל מקרה, אני עומד לשים מיד הודעה נפרדת על עדכון התוכן הראשון.
 
אני מסכים בקשר לעיניין אם טולקין.

בקשר לז'ראל,דווקא די חבל לי עליה,כל הקונספט של כנסייה מושחטת וארץ קנאית וברברית דווקא די מעניין.מה אם קרייסנאו ורוסלאן?הם רעיונות לא רעים.בקשר לאושגרו,מעולם לא היתייחסתי אליהם כאורקים,התחלתי לקרוא את המערכה הרבה אחרי התקופה בה הם היו כאלו.למרות זאת,אםלא תהיה להם אימפריה מאורגנת שהפילה אימפריה עתיקה,איבדת פה חלק גודל מהפואנטה לא?
 
לא רוצה להעליב, או להיות לא קשור, אבל לדעתי יש לי שאלה חשובה כאן -

מה שחשוב בכל עולם מערכה הוא לא הפירוט, אלא הרעיון שמסביבו הכל צומח. אי אפשר לבנות מגדל על חולות חסרי יציבות.

מה הקונספט? מהו הגימיק המעניין? מה יגרום לי להיכנס ולומר "וואו, מגניב"? מה יגרום לי להגיב בהתלהבות לכל העדכונים שלך?

אני לא מבין את הקונספט, אז, אם תוכל להסביר לי אותו...
 
פלדריק אמר/ה:
אני מסכים בקשר לעיניין אם טולקין.

בקשר לז'ראל,דווקא די חבל לי עליה,כל הקונספט של כנסייה מושחטת וארץ קנאית וברברית דווקא די מעניין.מה אם קרייסנאו ורוסלאן?הם רעיונות לא רעים.בקשר לאושגרו,מעולם לא היתייחסתי אליהם כאורקים,התחלתי לקרוא את המערכה הרבה אחרי התקופה בה הם היו כאלו.למרות זאת,אםלא תהיה להם אימפריה מאורגנת שהפילה אימפריה עתיקה,איבדת פה חלק גודל מהפואנטה לא?

אני מבין ומסכים איתך, אבל אין לי הרבה ברירות.
המחיר של חוסר המיקוד התגלה כפשוט גבוה מדי.
בכל מקרה, ישאר עדיין הקשר הלא קדוש בין האושגורו ודומיהם לבין הרדיקלים האנושיים שחותרים תחת האימפריה (במקרה הזה הידרוסט).

לשאלה שעלתה כאן לגבי הקונספט,
קונספט מורכב אי אפשר להעביר בשלוש מילים. אלו שאפשר לתמצת כך, הם בדרך כלל הקונספטים ה"מגניבים!!!!1" שרמתם בהתאם.
אם אתה בכל-זאת רוצה משהו מאד כללי, עולם המערכה הוא הלחמה של מערכה אפית, עם עולם בעל מאפיינים של האימפריה הבריטית (ובאורח חלקי, אלמנטים מהמהפכה התעשתייתית), עם מאבק מדיני שמזכיר את המאבק הבריטי-גרמני של 1937-1938.
בכל מקרה, אשארדאלון (גם בלי להעליב) חוששני שנוכח אורח ואופי הכתיבה שלך וכ"ו, סוגי העניין והאורח בו אנחנו מעריכים איכות שונים באורח תהומי, שספק אם אפשר לגשר עליו.
 
אני חייב להודות שאני מברך על פרוייקט, הרבה זמן רציתי להביט מה זה הקאלדריה הזאת, וזה נראה לי גדול מדיי כדי פשוט להיכנס ולהתחיל לקרוא, לא יודע תמיד דחיתי את זה, עכשיו זו היזדמנות להיזון מהעידכונים אחד אחרי השני.
העידכונים יהיו באתר של קאלדריה? או כאן בפורום? PDF (?!), והכי חשוב, איפה אני מתחיל לקרוא?

אגב, ביטול גזעים ישנים זה לאו דווקא מבורך, אם אתה משאיר מעט ועושה להם ספין מעניין (אבל משאיר מספיק כדי שיזכירו למי שמכיר אותם משהו), זה יכול להיות לפעמים יותר מגניב אפילו מגזע מקורי. ככה אני מרגיש לפחות. (לדוגמא, האלף מדבריות שכתבתי לעולם המערכה המצרי, אני חושב שזה סוג של ספין שמשאיר את האלף אלף אבל העולם מעניין כי האלפים הם בכלל בדואיים נבדים מעט בורים... או שכתבנו שם שהגמדים הם העבדים באימפריה האנושית והם בכלל ישויות של מחלה במקור שנדחקו לגוף אנושי, הם גמדים לכול דבר, אבל גם לא).
טוב זה מעניין בכול מקרה.

אגב ב'- הפילשוטי זהות לפילשוטי ברייך צללים?
 
תודה על התגובה,
ולשאלותיך -

1. את העדכון הראשון אתה יכול למצוא כבר עכשיו בפורום, בתוך ההודעות הדביקות.
יש שם גם הפניה לסידור נוח של הדברים באתר של קלדאריה, וגם העלאה של הטקסט לפורום (פחות נוח, אבל טוב למי שיש לו בעיה עם כניסה לאתר).
אגב, הבקשה שלך לגבי עדכונים קצרים יחסית מיושמת שם - בינתיים, פרסמתי רק חלק מהחומר שכבר יש לי, כדי לתת זמן לכל המעוניינים לקרוא בניחותא כמות לא גדולה מדי של טקסט.

2. אני לוקח קונספטים מתוך גזעים שמצאו חן בעיני, אבל מרכיב אותם על גזעים מקוריים.
בכל מקרה, מאחר והעולם הוא גם בסיס לכתיבה, רצוי שלא יהיו שם הגזעים המוכרים, אלא אחרים.
לגבי הפילושטי - כן ולא. זה גזע דומה, אבל השילוב שלו בעולם אחר יצר הרבה מאד שינויים (ומנגד, בניגוד למה שהיה בגרסה השניה של קלדאריה, הפילושטי הן לא מפלצות תבוניות גרידא, אלא ציביליזציה - גם אם עויינת ומגעילה במושגים של רוב בני האדם).
 
אולי תנסה לשלב את ז'ארל כארץ קיידרהצית?כלומר,זה יהיה טוויסט מעניין אם שבט ז'רראל הוא שבט קיידרהצי שעבר להאמין בזוהר,ושולט על אזורים איפשהוא מיזרחית לחוף העשן.

אגב,אתה מתכנן להפוך גם את עלמות הדומן לציוויליזציה בדומה לפילושטי,או להשאיר אותן כמפלצות טפרימיטיביות?
 
בדיוק כתבתי על זה בתגובה לדון גובלאונה.
הפילושטי ישארו ציביליזציה - גם אם בעלת מנהגים שנראים לרוב בני האדם מגעילים ומפלצתיים. אבל בהחלט - ציביליזציה עתיקה (גם אם כמה מבנותיה הדרדרו במשך השנים לקיום פראי יותר, לחלקים מהן יש עדיין שליטות, חברה מפותחת וערים תת-קרקעיות) ולא מפלצות.
 
לא ממש מתאים.
הז'ראלים הם ימי-בינמיים, בעלי צורת משטר מבולגנת מאד; הקיידרהרצים הם תרבות אחרת לגמרי - דייקנים, ממושמעים, מסודרים ויעילים, בעל מנגנונים מודרניים בהרבה (ומכאן גם האימה שהם מטילים). בניגוד לכנסיה הז'ראלית, הדת האפלה של טוטנהאגן מקדשת יעילות, שכלולים וחידושים שמסייעים להפיץ את "השלשלאות הנאצלות".
 
מצוין ברשימת ראשי הפרקים פרק של יצירת דמות.האם הפרק הזה יהיה סיפורי ותאורי בלבד,או שיכיל גם את המכאניקה של קלדאריה[שהיה לה ביקוש גדול מקרב אנשים שכבר לא בפונדק,באסה להם...]?

אגב,ציינת שחלק מהעובדה שהפסקת לעסוק בקלדאריה הוא חוסר התגובה.אם כך,אולי כדי שתעביר את העידכונים הראשונים של קלדאריה לפורום משחקי תפקידים כללי,כדי לעניין קוראים חדשים,ורק אז תחזור לפורום הרגיל של קלדאריה?
 
שאלה טובה,
עקרונית אולי אכלול בו גם מעט מכניקה, לפחות את הבסיס.

לגבי התגובות - קלדאריה בגרסה הקודמת פורסמה גם בפורום מ"ת כללי, וזה לא ממש עזר.
בכל מקרה נראה, אבל מטבע הדברים קלדאריה מיועדת קודם-כל לפורום קלדאריה, בפורום מ"ת כללי אולי יהיה מקום לכמה הודעות כלליות.
 
בגדול, מגניב לראות פרויקטים מקוריים חיים ובועטים, אבל לצערי אני חייב לחזור פלוס מינוס על השאלה של אשאר.
אני אחדד: עולמות מערכה, ועל אחת כמה וכמה עולמות מערכה של פנטזיה, יש המונים על גבי המונים ועל גבי עוד קצת המונים, גנריים יותר או פחות, עם דגשים יותר פה או יותר שם. השאלה היא, למה אני צריך לרצות לקרוא דווקא את קלדאריה ולא משהו אחר?
כשאתה אומר שאתה מוריד אלמנטים לא מקוריים ומחליף אותם באלמנטים יותר מקוריים, אני לא בטוח עד כמה אני משתכנע. זה לא כזה קריטי איך אתה קורא לגזעים. אורקים של מו"ד ושנים מהאורקים של וורהאמר ושניהם ביחד שונים מהאורקים של וורקראפט. המראה החיצוני לא עד כדי כך קריטי, ואפילו אם כל האורקים האלה היו פשוט שבטים שונים של אנשים זה גם לא היה כזה משנה הרבה.

אז, בשורה התחתונה - מה קלדאריה מציעה לי שלא מציע לי אף אחד אחר?
 
ODDin אמר/ה:
בגדול, מגניב לראות פרויקטים מקוריים חיים ובועטים, אבל לצערי אני חייב לחזור פלוס מינוס על השאלה של אשאר.
אני אחדד: עולמות מערכה, ועל אחת כמה וכמה עולמות מערכה של פנטזיה, יש המונים על גבי המונים ועל גבי עוד קצת המונים, גנריים יותר או פחות, עם דגשים יותר פה או יותר שם. השאלה היא, למה אני צריך לרצות לקרוא דווקא את קלדאריה ולא משהו אחר?
כשאתה אומר שאתה מוריד אלמנטים לא מקוריים ומחליף אותם באלמנטים יותר מקוריים, אני לא בטוח עד כמה אני משתכנע. זה לא כזה קריטי איך אתה קורא לגזעים. אורקים של מו"ד ושנים מהאורקים של וורהאמר ושניהם ביחד שונים מהאורקים של וורקראפט. המראה החיצוני לא עד כדי כך קריטי, ואפילו אם כל האורקים האלה היו פשוט שבטים שונים של אנשים זה גם לא היה כזה משנה הרבה.

אז, בשורה התחתונה - מה קלדאריה מציעה לי שלא מציע לי אף אחד אחר?

אוקי,
האמירה בדבר האלמנטים המקוריים יותר או פחות, לא נועדה לקוראים חדשים אלא למי שהכיר את המהדורה הקודמת. בכל מקרה, זו בוודאי לא נקודת המשיכה, אלא לכל היותר סילוק של פגם שהעיק על המהדורה הקודמת.
אני עדיין בדעה, שקשה לתמצת עולם מערכה לתוך סלוגנים מצלצלים (ואני מודה, אף פעם לא הייתי פרסומאי טוב במיוחד), אבל אם כבר לנסות להעביר את התמה העיקרית, אז אני אחזור על מה שציינתי מוקדם יותר בפתיל - העברה של המאבק הגרמני-בריטי של לפני מלחמת העולם השניה אל תוך מערכת מ"ת אפית, ושילוב בין עולם מ"ת קלאסי לבין אלמנטים מתוך המהפכה התעשייתית.
זה כמובן חלקי מאד, אבל זה מה שעולה לי בראש בתור אפיון.
 
חזרה
Top