• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 פת'פיינדר- שריון כמוריד נזק

ברוב השיטות המודרניות, מקובל ששריון מפחית מהנזק, ולא מסיכויי הפגיעה. זה גם יותר הגיוני[הרי לא יותר קשה לפגוע באדם עם שריון], וגם מונע את המצב של דמויות עם דרגש ממש גבוהה שכולם פשוט מפספסים כל הזמן, שזה כאילו פיצ'ר חזק אבל בפועל זה לא ממש כיף.

במו"ד ופתפיינדר, משום מה, זה לא ככה, וזה מעט מתסכל אותי, מעט בגלל ההיגיון המשחקי, ויותר בגלל התחושה שכל הפספוסים האלו מייצרים, של 'נו כבר'.

להפתעתי, סתם שיטוט בSRD של פת'פיינדר גילה ואריאנט רשמי די פשוט להמרה לפורמט של נזק כמפית שריון[דירוג שריון ממגן מצטרף לדרגש, דירוג שריון משריון הופך ישירת להפחתת נזק].

אני מניח שאני לא הראשון שחשב שזה נראה ממש פשוט וקול, ולכן תהיתי אם אנשים פה עושים את זה, ואם לא אז אם יש סיבה, לפני שאציע את זה לשחקנים שלי.

אז מה דעתכם? מישהוא שקל? מישהו ניסה? מה דעתכם בכללי על מכאניקת הדרגש של פת'פיינדר?
 
מכניקת השריון של מו"ד מופשטת ונוחה יחסית. במו"ד 5 גם המספרים לא כל כך פסיכיים כמו במו"ד3. יתר על כן גלגול של 20 תמיד פוגע.

פלדריק אמר/ה:
ברוב השיטות המודרניות

למעשה, מלא שיטות עשו את זה כבר בסוף שנות השבעים. ברונקווסט (שיטה מ1978) שריון חוסם נזק ולא משפיע על גלגול הפגיעה למשל, אבל אם מתקיפים אותך אתה יכול לנסות להתחמק או לחסות את המכה עם המגן או החרב. לדמויות באופן כללי אין המון נק"פ ויש גם פגיעות קריטיות שגורמות לנזק כפול (ובמהדורות ווריאנטים מאוחרים יותר - חלק מכלי הנשק גם "משפדים" ומתעלמים מהשריון בכלל בגלגול ממש ממש טוב. כמה טוב? 1% מ-100)

ברולמאסטר, שעבדה עם טבלאות, אתה צריך גלגול פגיעה גבוה יותר כדי לפגוע במישהו בלי שריון (כי הוא מתחמק) אבל אם פגעת תגרום לו הרבה נזק וגם פגיעות חמורות קשות יותר מאשר עם אותו גלגול בדיוק נגד מישהו משוריין. מצד שני, ככל שהשריון כבד יותר, תוכ לפגוע גם בגלגול נמוך יותר - אבל כל פגיעה תגרום לפחות נזק ופגיעות חמורות ידרשו גלגולים גבוהים יותר ויותר.
 
כמו שדמויות עם דרג"ש ממש גבוה שלא פוגעים בהם לא מתות, ככה גם הפחתת נזק מכול אורק לובש שריון יכולה להאריך ממש קרבות. בנוסף, זה מחליש מקצועות שמבוססים על התקפות מרובות (שעכשיו חלקם יהיו חייבים כישרונות שעוזרים להתגבר על הפחתת נזק ולחלקם יהיה חייב להמציא כאלו כדי לשמור עליהם בקצב) ומחזק ממש בניות שמבוססות על פגיעות בודדות וחזקות שעכשיו יפגעו הרבה יותר (בניות של קריט, בניות של Vital Strike, ובכללי הרבה לוחמים בנשק דו ידני).

אישית, אני מרגיש שבעוד שהחוק קיים, השיטה אוזנה ועוצבה בהנחה ששריון=בונוס דרג"ש. לשנות את זה מבחינתי זה לפגוע באיזון של השיטה וליצור איזשהו פער יכולות ברור בין בניות כאלו ואחרות. ואני לא חושב שיש לי את הכוח עכשיו לבדוק ולאזן מחדש מקצועות קרביים בפאת'פיינדר על פי השיטה הזו.
 
@עוג - אני מערער על הטענה שיש איזון בין צורות הלחימה הקיימות במבוכים ודרקונים או פתפיינדר. אני כן מסכים שלשנות את שיטת הדרג"ש כנראה תפגע באיזון עוד יותר ויכולה לגרום לצורות לחימה מסוימות (האמ שני נשקים) להרגיש מיותרות.

בכללי הפחתת נזק לא עובדת כל כך טוב במו"ד. הנק"פ של הדמויות עולה לינארית עם הדרגות, ולכן גם הנזק צריך לעלות פחות-או-יותר לינארית. אם השריון מוריד 4 נזק מכל התקפה, הוא מדהים בדרגה ראשונה ודי מיותר בדרגה 10. לעומת דרג"ש שבמיוחד במהדורה 5 עולה בקצב איטי בהרבה מנק"פ.

פתרון אחד הוא לשים רף עליון (קשיח או רך) לכמות הנק"פ של הדמויות, אבל זה חוק בית שמשנה את המשחק באופן משמעותי. כנ"ל להגביל משמעותית את טווח הדרגות, שמשחקים בו.
אולי לתת גישה לשריונות שנותנים יותר ויותר הפחתת נזק (איכות, קסם?) או לזרוק את הריאליזם מהחלון ולתת לשריון הפחתת נזק שתלויה בנק"פ של הלובש.
 
שריון כמוריד נזק נשמע נכון יותר במבט ראשון, אבל כן יש הגיון בשיטה של מו"ד.
דבר ראשון, אם אני לובש שריון לוחות כבד ומישהו מתקיף אותי עם סכין, הסיכוי שלו לפגוע באמת יורד. אם הוא ירביץ לשריון עם הסכין הסיכוי שמשהו יקרה הוא אפסי - אבל אם הוא יצליח לפגוע בין הלוחות, הוא יוכל לעשות נזק מלא ולהתעלם מהשריון.

בנוסף, הפחתת נזק יכולה להיות יותר מתסכלת מפספוסים חוזרים. אם לכולם יש הפחתת נזק משמעותית, חבורת גובלינים - לא משנה כמה היא גדולה, או כל אויב חלש במיוחד אחר - לא תוכל לעשות כלום. כי אם יש לי הפחתת נזק של 5 והאויב עושה 1ק4 + 1 נזק, הוא יוכל לעשות לי משהו רק במכה קריטית, וגם זה יהיה לא משמעותי. הפחתת נזק שבורה הרבה יותר מתוסף לדרג"ש, לפחות לדעתי.

לסיום, אני לא יודע כמה זה עובד בפאת'פיינדר, אבל במו"ד 5 שריונות בנויים מאוד אחרת ויהיה הרבה יותר קשה לבנות את זה לשם.

אני כן מסכים ששריונות שונים עם הפחתת נזק יכולים לעבוד, אבל היחס של הכל או כלום - לפגוע דרך השריון או בו ולא להשפיע - מרגיש לי נכון יותר.
 
גאלאן אמר/ה:
ויכולה לגרום לצורות לחימה מסוימות (האמ שני נשקים) להרגיש מיותרות.
זה דווקא מבורך, באמת שיטת לחימה מיותרת. בעידן ה-13 באמת נתנו לה את המקום הראוי לה.

גאלאן אמר/ה:
בכללי הפחתת נזק לא עובדת כל כך טוב במו"ד. הנק"פ של הדמויות עולה לינארית עם הדרגות, ולכן גם הנזק צריך לעלות פחות-או-יותר לינארית. אם השריון מוריד 4 נזק מכל התקפה, הוא מדהים בדרגה ראשונה ודי מיותר בדרגה 10. לעומת דרג"ש שבמיוחד במהדורה 5 עולה בקצב איטי בהרבה מנק"פ.
מה דעתך על הפחתת נזק יחסית? למשל 0.4 מהנזק שגולגל בקוביות (אח"כ מוסיפים כל מיני תוספים קבועים).
 
יכול לעבוד? זה מרגיש לי כמו גרסה חלשה יותר של סיכויי החטאה, שהיא אחת מהיכולות ההגנתיות החזקות ביותר. אני לא בטוח למה להפריד בין הנזק שגולגל בקוביה לתוספים, זה נשמע לי מסובך יותר במהלך המשחק. באופן כללי זה נשמע לי כמו עוד אריתמטיקה שצריך לעשות בכל סיבוב, שזה אולי מעצבן.
 
חזרה
Top