• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] קור, הטלת אנקול ונפחי האבן

הקור הם אחד הגזעים של מישור זנדיקר, מישור רחב ידיים וחי בו פני השטח משתנים תדיר, על פי גחמות המישור עצמו. הקור הם נוודים במהותם, נודדים ממקום למקום בקבוצות גדולות. עם זאת, יש להם חיבור אדיר לאדמה עליה הם צועדים - או מדלגים מעליה. נאהירי, אחת מהולכות המישורים העתיקות ביותר שחיות כיום, היא קור מזנדיקר.

*הערה: כל האומנות, וכן המשפטים באנגלית בתחילת כל פסקת פלייבור, נלקחו מקלפי מג'יק והם לא בחזקתי. הדבר היחיד שהוא מקורי שלי הוא הטקסט בעברית והנתונים המשחקיים. כל הזכויות שמורות לWotC.*

מראה
gym2qzoyngmy.jpg

The Kor of Zendikar are known for quiet determination in the face of overwhelming odds.
הקור הם דמויי אדם צנומים ,בעלי עור ושיער לבנים אפורים ועצמות לחיים מוארכות. לגברים יש זיזי עצם ארוכים על סנטרם. הקור מכוסים לרוב בקעקועים לבנים בוהקים בצורת זוויות ישרות, המייצגים את הקשר שלהם אל האדמה. עיניהם לבנות כמעט לחלוטין, בלי קרנית, ועם אישון קטן מאוד. הם נוטים לענוד תכשיטים עשויים מעצם, והגברים והנשים מאריכים שיערם לאורך.

נודדים תמיד
kor-cartographer-13-med.jpeg

Kor have no concept of exploration. They return to homelands forgotten.
תרבות הקור מבוססת במהותה על הנדודים. הם לעולם לא נשארים במקום אחד יותר מדי זמן. הקור מאמינים שכל זנדיקר היא הנחלה שלהם לשוטט בה. היחס של הקור ליישובי קבע הוא אותו היחס שלהם לשאר זנדיקר: מבחינתם, זה שלהם. הם יגיעו, יתיישבו, יחפשו, יחיו, ואז יעזבו.

מבודדים
nomads-assembly-39-med.jpeg

The Kor forsake roots for the winding of the path; forsake voices for the silence of the mind; forsake all else for the poverty of isolation.
הקור שומרים את עצמם לעצמם. הם חושדים בזרים באופן טבעי, ומסתודדים בינם לבין עצמם. כאשר הם חייבים לתקשר עם אחרים, הם עושים זו בזהירות ובעוינות. הסיטואציה היחידה בה שבט של קור ישתף פעולה עם אנשים חיצוניים היא סיטואציה של סכנה קיומית.
במקום זאת, הקור מקיימים יחסים עשירים בינם לבין עצמם. בין השבטים השונים מתקיימים יחסים של מחויבות פנים-גזעית ושל הדדיות. הקור חיים ביחד, נלחמים ביחד ומתים ביחד.

הרפתקנים בלתי-נלאים
caio-monteiro-410675-kor-protector-final-web.jpg

"A river of lava is just another river to cross."
הקור מאומנים מגיל צעיר לתעוזה והצלחה. חבר בשבט של קור יהיה מוכן לקפוץ לאש כדי לסייע לשבט. בנדודיהם, הקור צולחים סכנות רבות וגדולות, וצולחים את כולם בתעוזה ויכולת מרשימים.

היה נכון
belledin.jpg

"We prepare for the known with daggers, rations, rope, and pitons. But we also prepare for the unknown with billycat tails, pikku roots, hedron chips . . ."
הרפתקן מגזע הקור תמיד יהיה מוכן לכל תרחיש. הקור הם יצירתיים ומוכשרים ביצירה של כלים שונים לסייע להם במלאכתם. הם מאמינים שהשלב הכי חשוב במסע הוא ההתכוננות.
אחד הכלים העיקריים, המשמשים את כל הקור באשר הם, הוא החבל והאנקול. הקור מתאמנים בשימוש בחבל ואנקול במומחיות רבה, מטפסים על הצוקים המסוכנים ביותר של זנדיקר בקלילות. הקור מאמינים שהקרסים מייצגים את הקשרים שלהם אחד לשני, והחבלים מייצגים את החיבור שלהם לזנדיקר. האומנות של הטלת אנקול פותחה בידי הקור במשך מאות שנים, והיא אחת הגאוות הגדולות שלהם.

נפחי האבן
eryf8ka2zzx21.jpg

"The stone speaks. We are merely interpreters."
מאז שנאהירי, הולכת המישורים האגדית, יצרה את התחום של קסם אבן לפני אלפי שנים, הקור פיתחו אותה וייצרו את האומנות של נפחות אבן, היכולת ליצור נשקים, שריונות וכלים מאבנים לוהטות. נפחי האבן לעולם לא יוצרים דבר בהזמנה מראש. הם מקשיבים לאבנים, ומביאים את קולן לידי ביטוי. נפח אבן מומחה לא מחשיב את עצמו כנפח אבן, אלא כנביא, אחד שמביא את הבשורה של זנדיקר אל הקור.

תכונות קור
Munda.jpg

עליית ערכי תכונה. אתה מקבל תוסף 2+ לחוכמה, ותוסף 1+ לזריזות.
גיל. קור מגיעים לבגרות באותו הקצב של בני אדם, אבל מזדקנים בקצב איטי יותר, ומגיעים לגיל של 200 שנים בערך.
גודל. גודלך וצורתך דומים לאלה של בן אנוש. אתה בגודל בינוני.
נטייה. הקור נוטים לסדר יותר מאשר לתוהו, והם לרוב נייטרליים בנוגע לטוב ורע.
מהירות. 30 פיט.
חוסן מנטלי. אתה מקבל יתרון להצלות כנגד השפעות פחד הקסמה או שינה.
נווד. אתה מקבל התמחות במיומנויות האקרובטיקה וההישרדות, וכן בכלי נווט.
חוש אבן. בכל פעם שאתה מטיל בדיקת היסטוריה שנועדה לבדוק את המקור של מבנה אבן, אתה מוסיף פעמיים תוסף התמחות לבדיקה הזו במקום תוסף ההתמחות הרגיל שלך לבדיקות היסטוריה.
התמחות בנשק. אתה מומחה בשימוש באנקול קרב (שווה ערך לגרזן יד) וכאשר אתה מבצע התקפת קפא"פ עם אנקול קרב, אתה יכול לנסות להפיל את היריב כפעולת בונוס.
שפות. אתה דובר מדוברת וקדמונית, בנוסף לשפה אחת נוספת לבחירתך.

הטלת אנקול (כישרון)
192cc49f65580b2034732024be8893af.jpg

אתה יודע להשתמש באומנות הטלת האנקול של הקור. אתה יכול להשתמש בה ללחימה ולתנועה כאחד, ולאמץ את סגנון הטלת האנקול במלואו. הדבר נותן לך את היתרונות הבאים:
- אתה מקבל יתרון לבדיקות אקרובטיקה או אתלטיקה שנעשות באמצעות אנקול, כגון בדיקת הכשלה או טיפוס עם האנקול.
- אתה יכול להשתמש בתוסף הזריזות שלך במקום תוסף הכוח כשאתה משתמש באנקול קרב.
- אם לאנקול הקרב שלך מחובר חבל, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להניף את האנקול מהחבל. אם אתה עושה זאת, האנקול חוזר לידך בכל פעם שאתה מטיל אותו עד סוף התור.
- כפעולה בתורך, אתה יכול לנסות לכבול אויב באמצעות האנקול והחבל. האויב חייב להצליח בהצלת זריזות. ד"ק של הכבילה שלך שווה ל8+מתאם התמחות+מתאם זריזות. אם הוא נכשל, הוא נחשב כבול. אתה חייב להמשיך להחזיק בחבל כדי להשאיר אותו כבול, או לקבע אותו על חפץ כלשהו כפעולה בתורך. בתורו, הנכבל יכול להשתמש בפעולה שלו כדי לבצע הצלת כוח או זריזות כדי לנסות להשתחרר מהחבל.

נפח אבן (נתיב לארטיפיסר)
אתה נפח אבן, אחד האנשים שלמדו את האומנות העתיקה של יצירת כלים ונשקים מאבנים. אתה מקשיב לאבנים על מנת לדעת מה להכין מהן, ומייצר נשקים חזקים יותר מכל מתכת.

da853a46c39b2486233ac5882a8e976f.jpg

שימוש בכלים - כאשר אתה הופך לנפח אבן בדרגה 3, אתה מקבל התמחות בכלי חרש. אם כבר יש לך התמחות בכלי חרש, אתה מקבל התמחות בסוג כלים אחר לבחירתך.

Stone-Haven-Pilgrim-Jumpstart-MtG-Art.jpg

לחשי חרש אבן - הלחשים הבאים תמיד נחשבים מוכנים בשבילך כלחשי ארטיפיסר, ולא באים על חשבון כמות הלחשים שאתה יכול להכין ביום.
דרגה 3 - Earth Tremor, Ensnaring Strike
דרגה 5 - Earthbind, Magic Weapon
דרגה 9 - Erupting Earth, Glyph of Warding
דרגה 13 - Stone Shape, Stoneskin
דרגה 17 - Conjure Volley, Wall of Stone

nahiri-the-lithomancer-9-med.jpeg

נפחות אבן - אתה יכול ליצור נשקים וכלים מאבן, חזקים יותר מכל כלי מתכת רגיל. עם זאת, השליטה שלך על מה שאתה יוצר נמוכה מאוד. אתה רק מקשיב לאבן.
כאשר אתה מסיים מנוחה ארוכה, פעם ביום, אתה יכול לייצר כלי אבן. אתה זקוק לסלע בגודל גדול ומעלה ולרכיבים בשווי 100 מ"ז כדי ליצור כלי. כדי לקבוע את סוג הכלי, גלגל ק20 מספר פעמים השווה לתוסף המומחיות שלך ובחר אחת מהתוצאות:
1. כלי חרש
2. מוט 10 פיט
3. 10 דוקרנים
4. 20 אבני קלע
5. מגן
6. שריון קשקשים
7. שריון טבעות
8. שריון חזה
9.שריון חצי לוח
10. שריון לוחות
11.מטה
12. חנית הטלה
13. מגל
14. גרזן קרב
15. פטיש קרב
16. חרב קצרה
17. חרב ארוכה
18. אנקול קרב
19. סיף
20. בחר אחד מהרשימה לבחירתך

כלי האבן שאתה יוצר נחשבים קסומים. אתה מיומן בכל כלי שאתה יוצר באמצעות נפחות אבן.
בנוסף, אתה יכול ליצור להבי אבן מאולתרים מכל סלע במידת הצורך. כפעולה, אתה יכול להפוך סלע (או חתיכת סלע) בגודל קטן ללהב אבן אחד או לשתי להבי אבן קצרים. הם נחשבים לחרב ארוכה או לזוג חרבות קצרות שאתה מומחה בהם, אך לא נחשבים קסומים כמו נשקי האבן הרגילים. הם מתפרקים כעבור עשר דקות. אתה יכול להשתמש ביכולת זו מספר פעמים השווה לתוסף התבונה שלך בין מנוחות ארוכות.

EN_SOI_2_ww075x32ot.jpg

שליטת אבן - החל מדרגה 3, אתה יכול להשתמש בכלי האבן שאתה יוצר ביעילות רבה.
- אתה יכול להשתמש בהשראות ארטיפיסר על כלי האבן שלך כאילו לא היו קסומים.
- כאשר אתה תוקף עם נשק אבן ביד החלשה, אתה יכול להוסיף את תוסף התכונה לנזק כרגיל.
- אי אפשר לפרוק אותך מנשקך.
- אתה יכול להשתמש בלחשים עם רכיב תנועה גם אם יד אחת או שתיים שלך תפוסות בכלי אבן.

37890f548999ab42536a76bfb2e9963c.jpg

אבן לוהטת - כאשר אתה מגיע לדרגה 5, אתה מסוגל להלהיט את להבי האבן שלך בקרב על מנת להעצים את הנזק שלהם. התקפת הנשק הראשונה שאתה מבצע עם נשק נפחות אבן בכל סיבוב גורמת 1ק6 נזק אש נוסף.
הנזק הנוסף גדל ל2ק6 שאתה מגיע לדרגה 9, ל3ק6 שאתה מגיע לדרגה 14, ול4ק6 כשאתה מגיע לדרגה 20.

dnoxkdhnzemx.jpg

התאמת אבן - כאשר אתה מגיע לדרגה 9, החיבור שלך לאבן נעשה גדול עוד יותר. אתה יכול להשתמש בעד שתי השראות ארטיפיסר על כל כלי אבן. לא ניתן לשים את אותה ההשראה פעמיים על אותו החפץ.

stoneforge_mystic.jpg

נפח אגדי - כאשר אתה מגיע לדרגה 15, אתה מסוגל ליצור נשקים וכלים ברמה גבוהה בהרבה מהרגיל. כאשר אתה יוצר כלי אבן, אתה יכול להכניס לתוכו השראת ארטיפיסר אחת. ההשראה לא נחשבת כאחת מההשראות שלך, והדרגה שלך נחשבת נמוכה ב-10 למטרות ההשראה הזו. תכונה זו לא מאפשרת לך לעבור את מספר ההשראות המקסימלי על חפץ כתוצאה מהתאמת אבן.


אשמח לביקורת בונה, רעיונות, הצעות איזון וסתם תגובות. :D
 
עד שהגעתי לתמונה האחרונה, הייתי ממש מופתע שלא מופיעה התמונה של הkor המופרסמת ביותר - stoneforge mystic.

תקן אותי אם אני טועה, אבל הסיבה לקיום של הקור במשחק היא כדי למנוע מיותר מידי קלפים להיות בני אדם. האם הם ראויים לגזע משל עצמם במבוכים ודרקונים, לעומת תת-סוג של בן אדם (או אפילו background)?

אני גם לא מתמצא בlore בכלל, אבל משעשע אותי שהקלף שמאפשר לך להתחמק מרנדומליות ולבחור מתוך החפיסה את החפץ הספציפי שאתה רוצה מיוצג על ידי מקצוע שלא קובע מה הוא יוצר אלא מגלגל רנדומלית. בכלאופן, גם אם מתעלמים מהרכיב הרנדומלי של נפחות אבן (הוא אפילו נחמד בעיניי), היכולת עצמה מרגישה לי מאוד מוגבלת - בסופו של דבר כמעט כל התוצאות מאוד דומות אחת לשנייה. אופציות 6-10 הן "שריון, אבל רוב הסיכויים שלא תקבל את האחד שאתה רוצה" ו11-19 הן "נשק, אבל רוב הסיכויים שלא תקבל את האחד שאתה רוצה". הייתי שוקל לצמצם אופציות ל"נשק חד ידני", "נשק דו ידני" ולתת לשחקן מעט יותר שליטה על החפצים שהוא מקבל. במיוחד כשאתה משלם 100 מ"ז רק בשביל לנסות, זה מרגיש לי כמו הימור שתיקח לעיתים רחוקות מאוד (אני בעיקר מדמיין מצב שהדמויות תקועות הרבה מאוד זמן רחוק מציוויליזציה. גם אז, מה הסיכוי שפטיש קרב זה בדיוק מה שהן צריכות? נשקים פשוטים לרוב יש בשפע).
 
חזרה
Top