המפקד האלמוני אמר/ה:
היה פעם בפורום מישהו די טיפש שהתווכח ש"כל הקנדרים עם אותו אופי אלא אם כן הם חצי קנדר", אבל בתכלס כבר במוד"מ1 גדילן קוץ רגל היה פשוט וריאנט של זוטון והאישיות המעצבנת הייתה שלו בלבד).
קראת את קנדרמור (אם לא מומלץ) במונחים של קנדרים גדילן דווקה היה אחד היותר נוחים.
המפקד האלמוני אמר/ה:
הקוסמים - אתה יכול לנסות להמיר את ההשפעה של הירח על לחשים (לתת יתרון/חיסרון לגלגולי הצלה וכיוון לחש לפי מצב הירח) אבל לא נראה לי שאפילו שחקני רומח הדרקון המקורי התייחסו למעקב אחרי הירח. שים את הקטע של הגלימות ואת הקטע שצריך לעשות מבחן כדי לעבור לדרגה 4 וסגרת עניין.
ברור שהתייחסנו (אלים כמה שאני גיראטרי) לרומך הדרקון היו (בתקופת ה ADND ) המון ספרים שעזרו לשחקנים ולשהמים לעשות את ההתאמות (יש לי בערך שני ארגזים של ספרים מהתקופה ההיא בבוידם), השפעת הירחים היא קריטית ומוסיפה המון לעניין של המערכה.
חבל לאבד את זה. לדעתי צריך לשחק עם זה קצת לבצע את ההתאמות עניין של + ו - בגלגולים אבל זה לא אמור להיות בעיה גדולה וזה מוסיף המון כיף למשחק, רומח הדרקון הוא עולם עשיר מאוד וכייפי מאוד.
המפקד האלמוני אמר/ה:
אבירי סולמאניה - במקור היית יכול להתקדם במסדר שלך או לעבור למסדר יותר "בכיר" כשהיית עולה בדרגות מסויימות, ככה שלהמיר את זה יהיה מסובך. מצד שני, בספרים סער בהיר להב הוא פשוט לוחם, בלי לחשי הפלדין של המסדרים הבכירים יותר. אתה יכול פשוט לקבוע שאבירי החרב הם לוחמים, ואבירי הכתר והורד הם פלדינים, וזהו.
dragonian אמר/ה:
לאבירים סולמאנים צריך לעשות משהו
אבירי סלומניה תמיד היו אתגר והשאלה האם הם פאלדינים או לוחמים נמשכה דפים על גבי דפים לפני בפורומים הכחולים (למי שמספיק זקן לזכור אותם) כאן כשהם אני חושב שרוב האחריות להחליט את זה תלויה בתקופת המשחק שלך. אם אנו מדברים על התקופה של לפני החורבן אז הם פלאדינים, אם אנו מדברים על התקופה של אחרי החורבן שהאלים נעלמו אז ברור שלא יהיה להם כוחות, סער בהיר להב היה בתקופה השאלים "נעלמו" ולכן לא היה יותר מלוחם, לכן הוא לא ממש דוגמה. אז כפי שאני אומר, זה עניין של תקופה ושל סגנון מערכה שלך, אם אתה רוצה שהם יהיו פלאדינים אז תתן להם להיות פלאדינים אם לא אז תעשה אותם לוחמים רגילים, אתה גם יכול לעשות קצת מישמש, לקחת לוחם רגיל, לגנוב כמה תכונות של הפלאדין, קצת מהסייר, קצת מהנזיר ולעשות משהו כזה. בתכלס אם אני מנסה להזכר מה היה במהדורה 2 סביב זה (בספר המקורי היה ממש דמות של אביר סלומניה. מיומנויות לחימה עם שריון כבד (ללא מחסרים) חוסן (שינה עם שריון כבד) ועוד כל מיני, זה לא היה כזה מוצלח לכן רובנו פשוט השתמשנו בפלאדין או לוחם בהתאם לתקופה. חשוב לזכור שאין לו ממש חסידים. אז צריך "לפצות" אותו במשהו בשביל שיהיה מאוזן. אולי פשוט תעשה לוחם עם קב"פ 12 ותוסיף לו עוד כמה דברים קטנים ותסגור עניין אם לא בא לך להשקיע.
נ.ב קיטיארה היא לגמרה פאלדינית אפלה בספרים, אם כבר הייתי מחפש רפרנס לאביר קודש הייתי דווקה בונה עליה את הרעיון של איך להכניס פאלדינים לרומך הדרקון.
dragonian אמר/ה:
וגם לאלים, האם הדומיינים הקיימים מספיקים לאלים של רומח הדרקון?
לא אמור להיות בעיה, יש המון אלים וחוץ מטאקיזיס ופלאדין שהם סוג אלי דרקונים (שגם זה פתיר אם בא לך להשקיע אבל אתה פשוט יכול להגיד לשחקנים שלך שזה לא אופציה) כל השאר האלים הם בדיוק כמו ההתאמות שיש לך לכל המערכות שבאו אחר כך.
המפקד האלמוני אמר/ה:
היחיד שאולי צריך שיפצור כלשהו זה הקנדר.
dragonian אמר/ה:
לקנדרים דווקא הייתי רוצה להוסיף את הפיצ'ר שיש להם אוסף של זבל אקראי.
לקנדרים היינו (במהדורה שניה) השה"ם היה פשוט זורק כל תחילת יום משחק D4 לראות כמה פעמים הוא הולך לכייס אנשים במהלך היום ואז אקראית היה זורק גלגול של כיוס בסיטואציות מסויימות (לא זוכר בדיוק אבל היו לו מקדמים ממש גבוהיים לזה) ואז בסוף היום הקנדרים היו "מוצאים" כל מיני דברים בכיסים שלהם. (ממש כיף לשחק קנדר) מה שכן צריך להזכיר לשחקן שקנדרים לא יודעים מהו פחד וזה אתגר משחקי לא קל. תן את זה לשחקן שהוא שחקן בנשמה, הוא בכללי צריך להוציא את הקבוצה מהכלים על בסיס דו יומי.
המפקד האלמוני אמר/ה:
מפלצות - הרוב זה מפלצות מו"ד גנריות. המפלצות הייחודיות היחידות שתצטרך ממש לכתוב להן נתונים זה הדרגונים (דרקוניאנים אם לתעתק נכון) כי הם הgoons הקבועים שאמורים להילחם בהם. אתה יכול להעביר מערכה שלמה בלי שתצטרך נתונים לסליג, טיילור, תאנוי (אנשי הניבתן) ושאר יצורים נידחים שגרים בכל מיני חורים כמו הקוטב או יבשת טאלאדאס שאף אחד לא התעניין בה מספיק כדי לבקר בה למרות שהייתה לה ערכת קופסא משלה.
אתה צודק מאה אחוז, והדרך הכי טובה להתמודד איתם זה להתייחס אל דגרונים כלטאישים. זה הכי דומה וזה הכי קרוב מבחינת הנראות (רק הסיפור שונה) ואם אתה ממש רוצה לעשות התאמה חזקה ומדוייקת פשוט כך לך דם דרקון ותשנה לו את הנראות לדמות של דרקונינאן (דרגונים) שיראה כמוהם וכל השאר זה אותו דבר. הלוק נובע מהאב הדרקוני. זה אמור לפתור לך את הבעיה אם אתה רוצה לעשות משהו מותאם מבחינה מערכתית כי אחרת הם דיי חלשים. ותוסיף את הקטע של המוות שלהם לפי הסוג דרקון שממנו הם באו, זה דיי מגניב.