אז חשבתי על רעיון לעולם מערכה שנשמע לי מוצלח. הוא מבוסס על שני עקרונות:אין מחלות טבעיות ו-חוק שימור החיים.
אין מחלות טבעיות
בעולם המערכה של אלמוות שבור, אין חיידקים, ואין "רוחות מחלה" טבעיות. כל דבר שהורג אותך שהוא לא פציעה פיסית מישהו היה צריך ליצור בקסם. אבל זה לא אומר שאין מחלות - להפך, כל המחלות הרגילות שאנחנו מצפים לראות בעולם קסום או רגיל צפויות להתקיים גם באלמוות שבור. פשוט כולן נוצרו בצורה מלאכותית. אבל למה? בגלל...
חוק שימור החיים
שלכל יצור חי יש שנות חיים קצובות מראש, וכשנגמר הזמן היצור פשוט מת. יש אנשים שלא מרוצים מההקצבה שלהם. אבל באלמוות שבור, החיים מצייתים לחוקיות מאוד נוקשה - על כל שעה נוספת שאתה חי מעבר למה שהוקצב לך, מישהו אחר צריך לחיות פחות.
ויחסי ההמרה מזעזעים.
זה לא מספיק לקחת שעה אחת ממישהו אחר בשביל לחיות שעה נוספת, אלא אם כן אתה רב אומן בקסמי החיים, שעה של יצור חי אחר תיתן לך אולי כמה דקות. כדי לחיות מעבר לקצבה שלך אתה צריך להשיג כמות מסיבית, פנומנלית, מזעזעת של חיים גנובים.
אז מה יצור רב עצמה שהגיע למכסת החיים שנקצבה לו יכול לעשות? הוא יוצר מגפה.
שרי המגפה
כל מי שחולה בעולם של אלמוות שבור חולה באשמת מישהו ספציפי, אבל חוץ מזה מחלות עובדות כרגיל. הילד שלך חולה? הוא כרנאה נדבק ממישהו אחר, אבל מי שהפיץ את המחלה במקור הוא יצור שרצה לגנוב לעצמו זמן חיים. המחלה לא חייבת להרוג בשביל להשיג את מטרתה. חובבנים יוצרים לפעמים מחלות שמשיגות את הסחורה רק אם הקרבן מת, אבל האומנים האמיתיים של החיים והמוות, שרי המגפה, יודעים ליצור מחלות שגונבים זמן חיים מהקרבנות שלהם בעודם בחיים. לכל שר מגפה יש לפחות מחלה אחת שהוא יצר ושמע נלחש בפחד בכל קצוות תבל - מלריה, שחפת, דבר, שחין, שפעת, כורלה, וכמובן, צינון.
אל תזלזלו בצינון. פשוטי העם אולי מבטלים את המחלה הזאת כשולית, אבל היא תוקפת חלקים עצומים מהאוכלוסיה בכל חורף, ומתגלה כעמידה לרוב צורות הטיפול הרגילות, כולל חלק גדול מסוגי הקסם. הכהנים הבכירים של אלי המרפא משערים שמדובר בשר מגפה שהצליח לפתח מגפה שהיא גם עמידה, גם מדבקת, וגם יעילה מאוד ועשה אותה כמעט בלתי מורגשת. מי שבאמת מבינים במחלות מבועתים מהמחשבה על שר מגפה חזק מספיק בשביל להרשות לעצמו לגנוב את החיים שעה שעה במקום שנים כל פעם, ובכך להרוג את הקרבנות שלו לאט כל כך שאינם מרגישים.
אבל לתושבי אלמוות שבור יש יתרון אחד על פני עולמות אחרים כשזה נוגע למחלות. כל המחלות מצייתות לחוק הברזל של המגפה, שידוע לכל מאחרון הכפריים ועד למבקשי האלמוות עצמם - אם תהרוג את שר המגפה, כל המחלות שקשר אליו יעברו מן העולם מייד. כאן הדמויות נכנסות לתמונה -
הדמויות
מרפאים נודדים או ציידי מגפות, ההרפתקנים המוערכים ביותר באלמוות שבור הם אלה שצוללים עמוק לתוך איזורי אסון ומגדלים אפלים, או מסכנים את עצמם בתככי החצר של ממלכות שבהן שימוש בקסמי מחלה להארכת החיים הוא סוד גלוי, בשביל לחסל את שרי המגפה.
עבור דרגות נמוכות - הדמויות יכולות לנסות להתמודד עם חובבנים. קוסמים שעסקו בתחום אחר בכלל של קסם ונכנסו לפאניקה בגיל הזקנה. צפו לראות אמבטיות של דם, קרבנות אדם, או מגפות שהורגות מהר אבל בולטות מאוד ולא מאוד מדבקות.
עבור דרגות בינוניות - הדמויות יצטרכו להתמודד עם התפרצויות של מגפות חדשות. דברים שמזכירים יותר מגפות בעולם שלנו. הן אלה שייכנסו לאיזורים שתחת בידוד בשביל לחפש את מקור המחלה, ואז יצטרכו גם לצאת מהבידוד כדי ללכת ולצוד את שר המגפה הטרי. לחלופין, הדמויות יוכלו גם לשחק את המשחק האיטי והפוליטי יותר של לצוד שרי מגפות שמפיצים מחלות שהורגות אותך לאט. לעקוב אחרי שובל החולים בעיר גדולה עד לעולם התחתון ולתחקר את מפיצי המחלה, לגלות מי שכר אותם ולעקוב אחרי הרמזים עד לאחוזה של אציל רב השפעה, לבחור בין התנקשות שעלולה להסתיים בכך שיהיו גולים או פורעי חוק ובין משפט המלך שעלול לתת לשר המגפה זמן לברוח לעיר אחרת ולהשאיר את המגפה שלו מאחוריו, שותה את השנים מהעניים והזקנים בלי שלאיש מבעלי השררה יהיה אכפת.
עבור דרגות גבוהות - אנחנו נכנסים למגרש משחקים גלובלי. זה הזמן לתכנן תכניות להתנקשות בשר הכולרה, שר הדבר ואולי אפילו שר השפעת הנורא. שושלות סוחרים בעלי עושר בלתי נתפס, אצילים מחליפי פנים, שליטים בני אלמוות של ממלכות רבות עצמה או פשוט ליצ'ים ממש פאקינג זקנים. זה הזמן להכחיד מהעולם מחלות שהדמויות ראו אבל לא יכלו לעשות כלום בשביל לעצור אותן עד עכשיו, דברים שנחשבו פשוט עובדות חיים.
עוד דברים
נשמע לי כמו רעיון טוב שגם האלים יעבדו לפי אותם כללים - כל חיים שאתה נותן הם חיים שלקחת ממישהו - אבל שיהיה להם מאגר גדול הרבה יותר בזכות אלפי שנים של תפילות, ועלייה בדרגות בתור כהן מייצגת את הגישה ההולכת וגדלה למאגר (הסופי אך גדול) של כוחו של האל. נשמע לי כמו רעיון טוב שלא לאפשר לשרי המגפה את הגישה לכוח התפילה, כדי לשמור על התמה של מחלה ומאבק במוות קונסיסטנטית. גם "השליט האל" של האמפריה המרושעת צריך להיות שר מגפה, גם אם בסתר.
אם מישהו הולך ליישם את זה, אני ממליץ לעבור שוב על החוקים למחלות במשחק, ואולי גם לבטל או להגביל לחשים כמו הסרת מחלה בשביל להפוך את האימפקט של כלי הנשק של שרי המגפה לרציני יותר. אם אתם עושים את זה כדאי גם לשים לב לדירוגי האתגר של דברים - אם חצי מהקבוצה חולה במחלה קטלנית יכול להיות שכדאי לחשב את דירוגי האתגר בהתאם.
מומלץ גם להקשיב לפרק הזה של הגמדים.
אז מה אתם חושבים? נשמע כמו מקום מעניין לצאת בו להרפתקאות? אילו שרי מגפה אתם הייתם רוצים להרוג? אילו דמויות לשחק?
אין מחלות טבעיות
בעולם המערכה של אלמוות שבור, אין חיידקים, ואין "רוחות מחלה" טבעיות. כל דבר שהורג אותך שהוא לא פציעה פיסית מישהו היה צריך ליצור בקסם. אבל זה לא אומר שאין מחלות - להפך, כל המחלות הרגילות שאנחנו מצפים לראות בעולם קסום או רגיל צפויות להתקיים גם באלמוות שבור. פשוט כולן נוצרו בצורה מלאכותית. אבל למה? בגלל...
חוק שימור החיים
שלכל יצור חי יש שנות חיים קצובות מראש, וכשנגמר הזמן היצור פשוט מת. יש אנשים שלא מרוצים מההקצבה שלהם. אבל באלמוות שבור, החיים מצייתים לחוקיות מאוד נוקשה - על כל שעה נוספת שאתה חי מעבר למה שהוקצב לך, מישהו אחר צריך לחיות פחות.
ויחסי ההמרה מזעזעים.
זה לא מספיק לקחת שעה אחת ממישהו אחר בשביל לחיות שעה נוספת, אלא אם כן אתה רב אומן בקסמי החיים, שעה של יצור חי אחר תיתן לך אולי כמה דקות. כדי לחיות מעבר לקצבה שלך אתה צריך להשיג כמות מסיבית, פנומנלית, מזעזעת של חיים גנובים.
אז מה יצור רב עצמה שהגיע למכסת החיים שנקצבה לו יכול לעשות? הוא יוצר מגפה.
שרי המגפה
כל מי שחולה בעולם של אלמוות שבור חולה באשמת מישהו ספציפי, אבל חוץ מזה מחלות עובדות כרגיל. הילד שלך חולה? הוא כרנאה נדבק ממישהו אחר, אבל מי שהפיץ את המחלה במקור הוא יצור שרצה לגנוב לעצמו זמן חיים. המחלה לא חייבת להרוג בשביל להשיג את מטרתה. חובבנים יוצרים לפעמים מחלות שמשיגות את הסחורה רק אם הקרבן מת, אבל האומנים האמיתיים של החיים והמוות, שרי המגפה, יודעים ליצור מחלות שגונבים זמן חיים מהקרבנות שלהם בעודם בחיים. לכל שר מגפה יש לפחות מחלה אחת שהוא יצר ושמע נלחש בפחד בכל קצוות תבל - מלריה, שחפת, דבר, שחין, שפעת, כורלה, וכמובן, צינון.
אל תזלזלו בצינון. פשוטי העם אולי מבטלים את המחלה הזאת כשולית, אבל היא תוקפת חלקים עצומים מהאוכלוסיה בכל חורף, ומתגלה כעמידה לרוב צורות הטיפול הרגילות, כולל חלק גדול מסוגי הקסם. הכהנים הבכירים של אלי המרפא משערים שמדובר בשר מגפה שהצליח לפתח מגפה שהיא גם עמידה, גם מדבקת, וגם יעילה מאוד ועשה אותה כמעט בלתי מורגשת. מי שבאמת מבינים במחלות מבועתים מהמחשבה על שר מגפה חזק מספיק בשביל להרשות לעצמו לגנוב את החיים שעה שעה במקום שנים כל פעם, ובכך להרוג את הקרבנות שלו לאט כל כך שאינם מרגישים.
אבל לתושבי אלמוות שבור יש יתרון אחד על פני עולמות אחרים כשזה נוגע למחלות. כל המחלות מצייתות לחוק הברזל של המגפה, שידוע לכל מאחרון הכפריים ועד למבקשי האלמוות עצמם - אם תהרוג את שר המגפה, כל המחלות שקשר אליו יעברו מן העולם מייד. כאן הדמויות נכנסות לתמונה -
הדמויות
מרפאים נודדים או ציידי מגפות, ההרפתקנים המוערכים ביותר באלמוות שבור הם אלה שצוללים עמוק לתוך איזורי אסון ומגדלים אפלים, או מסכנים את עצמם בתככי החצר של ממלכות שבהן שימוש בקסמי מחלה להארכת החיים הוא סוד גלוי, בשביל לחסל את שרי המגפה.
עבור דרגות נמוכות - הדמויות יכולות לנסות להתמודד עם חובבנים. קוסמים שעסקו בתחום אחר בכלל של קסם ונכנסו לפאניקה בגיל הזקנה. צפו לראות אמבטיות של דם, קרבנות אדם, או מגפות שהורגות מהר אבל בולטות מאוד ולא מאוד מדבקות.
עבור דרגות בינוניות - הדמויות יצטרכו להתמודד עם התפרצויות של מגפות חדשות. דברים שמזכירים יותר מגפות בעולם שלנו. הן אלה שייכנסו לאיזורים שתחת בידוד בשביל לחפש את מקור המחלה, ואז יצטרכו גם לצאת מהבידוד כדי ללכת ולצוד את שר המגפה הטרי. לחלופין, הדמויות יוכלו גם לשחק את המשחק האיטי והפוליטי יותר של לצוד שרי מגפות שמפיצים מחלות שהורגות אותך לאט. לעקוב אחרי שובל החולים בעיר גדולה עד לעולם התחתון ולתחקר את מפיצי המחלה, לגלות מי שכר אותם ולעקוב אחרי הרמזים עד לאחוזה של אציל רב השפעה, לבחור בין התנקשות שעלולה להסתיים בכך שיהיו גולים או פורעי חוק ובין משפט המלך שעלול לתת לשר המגפה זמן לברוח לעיר אחרת ולהשאיר את המגפה שלו מאחוריו, שותה את השנים מהעניים והזקנים בלי שלאיש מבעלי השררה יהיה אכפת.
עבור דרגות גבוהות - אנחנו נכנסים למגרש משחקים גלובלי. זה הזמן לתכנן תכניות להתנקשות בשר הכולרה, שר הדבר ואולי אפילו שר השפעת הנורא. שושלות סוחרים בעלי עושר בלתי נתפס, אצילים מחליפי פנים, שליטים בני אלמוות של ממלכות רבות עצמה או פשוט ליצ'ים ממש פאקינג זקנים. זה הזמן להכחיד מהעולם מחלות שהדמויות ראו אבל לא יכלו לעשות כלום בשביל לעצור אותן עד עכשיו, דברים שנחשבו פשוט עובדות חיים.
עוד דברים
נשמע לי כמו רעיון טוב שגם האלים יעבדו לפי אותם כללים - כל חיים שאתה נותן הם חיים שלקחת ממישהו - אבל שיהיה להם מאגר גדול הרבה יותר בזכות אלפי שנים של תפילות, ועלייה בדרגות בתור כהן מייצגת את הגישה ההולכת וגדלה למאגר (הסופי אך גדול) של כוחו של האל. נשמע לי כמו רעיון טוב שלא לאפשר לשרי המגפה את הגישה לכוח התפילה, כדי לשמור על התמה של מחלה ומאבק במוות קונסיסטנטית. גם "השליט האל" של האמפריה המרושעת צריך להיות שר מגפה, גם אם בסתר.
אם מישהו הולך ליישם את זה, אני ממליץ לעבור שוב על החוקים למחלות במשחק, ואולי גם לבטל או להגביל לחשים כמו הסרת מחלה בשביל להפוך את האימפקט של כלי הנשק של שרי המגפה לרציני יותר. אם אתם עושים את זה כדאי גם לשים לב לדירוגי האתגר של דברים - אם חצי מהקבוצה חולה במחלה קטלנית יכול להיות שכדאי לחשב את דירוגי האתגר בהתאם.
מומלץ גם להקשיב לפרק הזה של הגמדים.
אז מה אתם חושבים? נשמע כמו מקום מעניין לצאת בו להרפתקאות? אילו שרי מגפה אתם הייתם רוצים להרוג? אילו דמויות לשחק?