במקור כתבתי את האפורים לשיטת BRP בתור האנטגוניסטים העיקריים של עולם המערכה. תחשבו על החייזרים האפורים הקלאסיים, אלה שנראים ככה:
עכשיו תלבישו עליהם גלימה ותנו להם כוחות מנטליים ושימו אותם בעולם פנטזיה דמוי ימי הביניים.
סיפור הרקע של האפורים היה שהם תושבי הירח של עולם המשחק, הם גזע מלאכותי שנוצר על ידי איזה גזע חייזרי אחר שנעלם כבר, והם משבטים את עצמם בתוך מיכלים של נוזלים קסומים. הם מסוגלים להגיע מהירח לארץ ובחזרה באמצעות "בארות ירח" - בארות מים שנמצאות בנקודות מיסטיות וכאשר שופכים לתוכן שיקוי מיוחד בזמן שהירח משתקף בהן (או הארץ במקרה של באר מקבילה על הירח) הן הופכות לשער קסום שניתן לעבור דרכו - צוללים בבאר על הירח ויוצאים מבאר על הארץ, או להיפך.
באותו קו עלילה, הם היו קשורים ל"מקללי הירח" - ארגון שהוקם להילחם נגדם בפלישה הקודמת שלהם לארץ ולימים הידרדר לארגון של מתנקשים שכירים. גירסה קצת יותר גנרית שלו למו"ד5 כתבתי כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=711681#p711681
בכל אופן, הנה גרסא של האפורים למו"ד5.
אפור
תפלצת קטנה, נטייה סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 21 (6ק6)
מהירות: 25 רגל (7.5 מטר)
תכונות: כוח 8 (1-), זריזות 14 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 18 (4+), חוכמה 19 (4+), כריזמה 8 (1-)
חסינות למצב: מוקסם, מבוהל
גלגולי הצלה: חוכמה 8+, תבונה 6+
מיומנויות: התגנבות 4+ , תורת הנסתר 6+ , תובנה 6+, הבחנה 8+, מעבדת אלכימיה 8+
חושים: הבחנה פסיבית 18, ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ')
שפות: מבין כחמש או שש שפות ובהן מדוברת. מדבר בטלפטיה לטווח של 120 רגל (36 מ')
אתגר: 3 (700 נק"נ)
חסינות-מוח: לא ניתן להקסים, להפחיד או להרדים את האפורים באמצעות קסם.
ראייה לכל הספקטרום: האפורים מסוגלים לראות יצורים בלתי נראים או כאלה הנמצאים במישור האתר ממרחק של 30 רגל (9 מ')
כוחות מנטליים: האפורים מסוגלים להטיל מספר לחשים באמצעות כוח המחשבה שלהם מבלי שהם יזדקקו למרכיבי-לחש. תכונת הטלת הלחשים שלהם היא תבונה.
לפי רצון: יד המג (היד היא בלתי נראית)
3 פעמים/יום כ"א: אי-גילוי (על עצמו בלבד), התחזות עצמית
פעם 1/יום כ"א: היעלמות מעין, ריחוף
פעולות:
פגיון: התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר ועל המותקף להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להיות מורעל למשך שעה. אם גלגול ההצלה נכשל בהפרש של 5 או יותר הקורבן מאבד את ההכרה למשך הזמן שהוא מורעל.
אקדח קשת: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועל המותקף להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להיות מורעל למשך שעה. אם גלגול ההצלה נכשל בהפרש של 5 או יותר הקורבן מאבד את ההכרה למשך הזמן שהוא מורעל.
שליטה מוחית (מתחדש לאחר מנוחה קצרה או ארוכה): האפור מתרכז ביצור אחד הנמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממנו. על היצור להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או להיות מוקסם לשירותו של האפור למשך יום אחד או עד שהאפור מת או נמצא במרחק של יותר מקילומטר וחצי ממנו. האפור נותן ליצור המוקסם הוראות טלפטיות ומסוגל לתקשר איתו עד למרחק של קילומטר וחצי. היצור המושפע מבולבל מעט ולא יכול לנקוט בפעולות מסוג "תגובה". כל פעם שהוא סופג נזק, הוא רשאי לגלגל הצלה מחדש.
עכשיו תלבישו עליהם גלימה ותנו להם כוחות מנטליים ושימו אותם בעולם פנטזיה דמוי ימי הביניים.
סיפור הרקע של האפורים היה שהם תושבי הירח של עולם המשחק, הם גזע מלאכותי שנוצר על ידי איזה גזע חייזרי אחר שנעלם כבר, והם משבטים את עצמם בתוך מיכלים של נוזלים קסומים. הם מסוגלים להגיע מהירח לארץ ובחזרה באמצעות "בארות ירח" - בארות מים שנמצאות בנקודות מיסטיות וכאשר שופכים לתוכן שיקוי מיוחד בזמן שהירח משתקף בהן (או הארץ במקרה של באר מקבילה על הירח) הן הופכות לשער קסום שניתן לעבור דרכו - צוללים בבאר על הירח ויוצאים מבאר על הארץ, או להיפך.
באותו קו עלילה, הם היו קשורים ל"מקללי הירח" - ארגון שהוקם להילחם נגדם בפלישה הקודמת שלהם לארץ ולימים הידרדר לארגון של מתנקשים שכירים. גירסה קצת יותר גנרית שלו למו"ד5 כתבתי כאן:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=711681#p711681
בכל אופן, הנה גרסא של האפורים למו"ד5.
אפור
תפלצת קטנה, נטייה סדר נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 21 (6ק6)
מהירות: 25 רגל (7.5 מטר)
תכונות: כוח 8 (1-), זריזות 14 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 18 (4+), חוכמה 19 (4+), כריזמה 8 (1-)
חסינות למצב: מוקסם, מבוהל
גלגולי הצלה: חוכמה 8+, תבונה 6+
מיומנויות: התגנבות 4+ , תורת הנסתר 6+ , תובנה 6+, הבחנה 8+, מעבדת אלכימיה 8+
חושים: הבחנה פסיבית 18, ראיית חושך לטווח 120 רגל (36 מ')
שפות: מבין כחמש או שש שפות ובהן מדוברת. מדבר בטלפטיה לטווח של 120 רגל (36 מ')
אתגר: 3 (700 נק"נ)
חסינות-מוח: לא ניתן להקסים, להפחיד או להרדים את האפורים באמצעות קסם.
ראייה לכל הספקטרום: האפורים מסוגלים לראות יצורים בלתי נראים או כאלה הנמצאים במישור האתר ממרחק של 30 רגל (9 מ')
כוחות מנטליים: האפורים מסוגלים להטיל מספר לחשים באמצעות כוח המחשבה שלהם מבלי שהם יזדקקו למרכיבי-לחש. תכונת הטלת הלחשים שלהם היא תבונה.
לפי רצון: יד המג (היד היא בלתי נראית)
3 פעמים/יום כ"א: אי-גילוי (על עצמו בלבד), התחזות עצמית
פעם 1/יום כ"א: היעלמות מעין, ריחוף
פעולות:
פגיון: התקפת קפא"פ או טווח 20/60 רגל (6/18 מ'), 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר ועל המותקף להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להיות מורעל למשך שעה. אם גלגול ההצלה נכשל בהפרש של 5 או יותר הקורבן מאבד את ההכרה למשך הזמן שהוא מורעל.
אקדח קשת: התקפת טווח 30/120 רגל (9/36 מ') 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר ועל המותקף להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להיות מורעל למשך שעה. אם גלגול ההצלה נכשל בהפרש של 5 או יותר הקורבן מאבד את ההכרה למשך הזמן שהוא מורעל.
שליטה מוחית (מתחדש לאחר מנוחה קצרה או ארוכה): האפור מתרכז ביצור אחד הנמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממנו. על היצור להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 14 או להיות מוקסם לשירותו של האפור למשך יום אחד או עד שהאפור מת או נמצא במרחק של יותר מקילומטר וחצי ממנו. האפור נותן ליצור המוקסם הוראות טלפטיות ומסוגל לתקשר איתו עד למרחק של קילומטר וחצי. היצור המושפע מבולבל מעט ולא יכול לנקוט בפעולות מסוג "תגובה". כל פעם שהוא סופג נזק, הוא רשאי לגלגל הצלה מחדש.