אני מאוד בעד הדברים האלו, אבל אני חושב שיש לחלק קשרים כאלו ל-2. קשרים שבונים היכרות, וקשרים שבונים מערכת יחסים.
אם הדמות שלי היא טרובדור שהוא המעריץ המושבע של מצביא דם דרקון צעיר שנחשב לגאון, ופתאום הוא יוצא איתו להרפתקה, זה קשר שבונה מערכת יחסים- יש לנו טרובדור מעריץ ומצביא מוערץ, וזה משנה את האינטראקציה ביניהם. פתאום למצביא יש ציפיות ממשיות לידו בכול רגע, פתאום הטרובדור רואה את האנושיות של דמות שהוא העריץ בלי הרבה מחשבה לפני זה.
לעומת זאת, אם הלוחמת והאשף של החבורה שניהם בעבר עבדו ביחד בפונדק כשלא היה להם כסף, וזוכרים אחד את השני. זה קשר שנותן היכרות, אבל לא מערכת יחסים מיוחדת. הם עבדו ביחד, הם יכולים להיזכר טיפה בזמנים האלו ולצחוק אולי אחד על השנייה, אבל אין באמת איזה משהו מיוחד בזה שפעם הם עבדו באותה עבודה.
וזה לדעתי משהו שבעיקר ואנור, כשיטה, פספסה עם מערכת הקשרים שלה- "פעם כתבתי שיר על ____" זה קשר מאוד מאוד שונה מ"ב____ יש ניצוץ של משורר אמתי שחבוי בו עמוק, עליי לאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו".
רוב הקשרים משלבים את שניהם, נכון, אבל בעוד שהקשר הראשון נועד בשביל זמן המשחק, כאשר הדמויות כבר ביחד, לתת מימד נוסף של עומק, הסוג השני בעצם נועד למטרה הפשוטה שאמרתם- שזה יהיה הגיוני למה הדמויות פועלות יחד ולא נפרדות, ואולי גם להרחיב מעט את הרקע והעבר של הדמות. אם למדנו ביחד בתיכון לאשפים ואתה נשרת מהלימודים בעוד אני הפכתי לאשף, יש הסבר ממש טוב למה אני אבחר ללכת איתך ולא עם מישהו אקראי מהפונדק.
===
אישית, אני ו[mention]מירטוקן[/mention] משחקים כרגע במשחק הפורום השחר מפציע זוג אחים נזירים, וכך היה מתחילת המשחק. האינטרקציה מעניינת הרבה יותר מאם הם היו סתם 2 נזירים, הם דואגים אחד לשני כמו שאחים אמורים לעשות ולמרות ששניהם גודלו ביחד יש להם אישיות שונה מאוד.
הקשר הכי משמעותי שיצא לי לשחק אי פעם, גם אם לזמן קצר, היה לא במו"ד אלא בנשגבים, כשאני ועוד שחקן שיחקנו זוג של סולארית ולונאר שהקשר שלהם עמוק עד העידן הראשות.