• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עזרה ביצירת לחש וכישרון לדרואיד (שוב)

כשקראתי על צפרדע חץ זהובה שמפיקה רעל מחרקים שהיא אוכלת זה העלה לי רעיון לכישרון מעניין לדרואיד, אשמח לראות עם הוא מאוזן:

דם רעיל
דרישות: חסינות לרעל טבעי.
תועלת: דמה של הדמות הופך להיות מעט רעיל.
תיאור: הדמות יכולה לצרוך רעל טבעי שהיא חסינה לו ולקבל מעט מכוחו לדמה, היא צריכה לצרוך לפחות מנה אחת של הרעל כול יום במשך שבוע בשביל לגרום ליכולת הזו לעבוד וכאשר הדמות לא צורכת את הרעל באותו יום הוא מפסיק להשפיע, במידה והיא לא צרכה אותו במשך יותר מיומיים יש לספור שבוע מחדש בשביל שהרעל יחזור להשפיע.
הרעל יכול לעבור דרך פציעה (על ידי משיכת הדם על הנשק, במידה והדמות לא נפצע קודם זה דורש ממנה לגרום לעצמה נקודת נזק אחת) או בליעה, בכול פעם שאויב תוקף אותך בצורה שבדם מגיע למערכת החיסונית שלו הוא מורעל.
הרעל נקבע לפי סוג הרעל שאתה צורך, הוא גורם נזק תכונות לפי סוגו (רעל של כוח יגרום לנזק כוח וכן הלאה. רעל כוח וזריזות יגרום לשני התכונות לנזק) הוא לא יגרום להשפעות כמו שיתוק ושינה. הרעל גורם לנקודת נזק אחת לתכונה (או לתכונות) כנזק ראשוני ומשני ללא קשר לכמות הנזק שהוא גורם בדרך כלל, דק לנזק הראשוני והמשני הוא או הד"ק של הרעל או הד"ק של הדמות (10+חצי מקוביות הפגיעה+מתאם חוסן), יש להשתמש בנמוך מהם.
לא ניתן להשתמש ביכולת הזו עם יותר מרעל אחד.


הרעיון ללחש קצת פחות אפוי ודורש הרבה עזרה:
הלחש מדרג 7 ממסורת יצירה ונועד לדרואידים.
הלחש גורם לגולם לצמוח בטווח קרוב למטיל. הגולם בגודל גדול ובוא בוקע לאחר 1ק4 סיבובים ואחד מ4 יצורים באופן אקראי (25% לכול אחד, המטיל לא יודע איזה יצור הוא קיבל עד שהוא בוקע), הרכיב החומרים הוא גולם של חרק כול שהוא, במידה והדמות משתמשת בגולם של אחד מהיצורים האלה היא יכולה לבחור להגביר את הסיכויים שלה לקבל אותו ב15%, למשל דרואיד משתמש בגולם של פרפר יכול להגביר את הסיכויים שלו לקבל את הפרפר וכך לדרום לכך שיש לו 40% לקבל את הפרפר ולשאר היצורים יש רק סיכוי של 20% לכול אחד.
לכול יצור יש יכולת אחרת וכולם בגודל גדול בינתיים המלחתי לחשוב רק על שתי יצורים שבוקעים מגולם באופן טבעי ויתאימו, כול אחד מהיצורים נשאר במשך סיבוב/2 דרגות ולאחר מיכן מת, במידה ומשמידים את הגולם לפני שהיצור בוקע הוא מת והלחש נגמר.
הראשון הוא פרפר מרהיב ביופיו, כול האויבים שמסתכלים עליו חייבים להציל רצון או להתמקד בפרפר, במידה והאויב הצליח להציל הוא חסין לאותו פרפר ואינו צריך להציל שוב כאשר הוא רואה אותו.
אויב שהתמקד בפרפר מאבד את תוסף הזריזות לדרגש ואינו עושה שום פעולה חוץ מלעקוב אחרי הפרפר, במידה ממסתירים ממנו את הפרפר הוא עושה כול מה שביכולתו כדי לראותו שוב.
במידה ומשהוא תוקף את הפרפר הוא ינסה למנוע מהפרפר להיפגע, הוא לא יתקוף את התוקפים אבל יגן על הפרפר בגופו ובלחשים.
כאשר הפרפר מת האויב שקוע ביאוש (בדומה ללחש רגש) וסובל ממחסר -2 לגילגולי הצלה מיומנויות תכונות התקפה ונזק למשך 4 סיבובים (ללא הצלה).
במידה מישהו הרג את הפרפר האויב המוקסם צריך להציל רצון או להיכנס לזעם (כמו הלחש רגש) למשך 4 סיבובים ןלנסות להרוג את מי שהרג את הפרפר. דמות שהצליחה להציל כנגד הזעם נכנסת לדיכאון כרגיל.
השני הוא צרעה בגודל גדול שהעקיצה שלה גורמת לשיתוק למשך 1ק2+4 סיבובים הצלת קשיחות (ההשפעה היא של רעל ולכן תוספים ולחשים כנגד רעל משפיעים כרגיל.


אני צריך עזרה במציאת עוד שני יצורים שבוקעים מגולם והיכולת שלהם יהיו יחידיות להם, בנתיים אני חושב על יתוש וגחלילית אבל אני לא בטוח בזה.
בנוסף אני צריך קווים מנחים כדי לקבוע את הנתונים של הגולם והיצורים, עקרונית הם תלויים בדרגת ההטלה.
 
בקשר לכישרון - נחמד, יש לאליכימאי בפאת'פיינדר יכולת דומה, כדאי לך לבדוק. חוץ מזה - נראה לי מסובך מדי. לדעתי עדיף פשוט לחכות את השפעת הרעל במדויק בכל פעם שהדרואיד נפגע בהתקפת קפא''פ שאינה בעלת הישג, ויש צורך להגביל לרעך אחד בכל פעם.
לגבי הלחש - הפרפר והצרעה (שבעצם יכולה לקבל נתוני דבורה ענקית) לא מאוזנים אחד ביחס לשני, לקבל זימון אקראי זה מעצבן, ולמה לא להוסיף עוד כמה יצורים לרשימת זימון בעל ברית מן הטבע?
 
בכשר לכישרון-אשמח לקישור (במידה וזה חוקי) לאלכימאי, אבל להפוך את הרעל לזהה לנתונים הרגילים שלו יעשה את זה יותר מדי חזק, אפשר לעשות שזה לפי המנות שהוא שותה (אם הוא שותה שתי מנות אז זה ישפיע בפעם הראשונה והשנייה) אבל זה יפגע ברעיון שזה מבוסס עליו, וזה כישרון שצריך לתת לו תיאור ארוך כדי שלא יפרשו אותו בצורה לא נכונה ויהפכו אותו לשבור.

הפרפר מנטרל את האויבים ויש רק הצלה אחת אבל לא הופך אותם לחסרי אונים, הצרעה לאומת זאת הופחת אותם לחסרי אונים (משותקים) אבל היא יכולה לפגוע רק באויב אחד בכול תור, הפרפר טוב כנגד הרבה אויבים והצרעה כנגד מספר קטן של אויבים, מי לדעתך חזק יותר?
ולי יש חיבה ללחשים אקראיים וגם יש דרך להעצים את הסיכויים שלך לקבל את היצור שאתה רוצה (שחכתי לכתוב אותה, אני מתקן את זה אחשב).
לחשי זימון לא מתאימים כאן בגלל שזה לא בדיוק יצור רגיל, והנתונים של צרעת ענק (מהירות תנוע והנזק שהעוקץ עושה) מתאימים ותכננתי להשתמש בהם, השאלה היא על דברים כמו דרגש תוסף התקפה הצלות ונק"פ .
 
קישור - לא חוקי. לך תחפש בגוגל
כישרון - תיאור מסובך מבריח אנשים, ורעלים מרדימים זולים בהרבה מרעלים אחרים, כי הם חלשים יותר. תאר את זה כמה שבא לך, אבל תשתדל לפשט.
לגבי הלחש - הפרפר משבית את כל האויבים (למה רק אויבים?) שלך בבת אחת, בטווח ראייה, וגם להרוג אותו לא יעזור מיד. הצרעה משתקת בטווח מגע ודי, אז הפרפר חזק מאוד, הרבה יותר מהצרעה.
ולמה אם היצור לא רגיל אי אפשר לזמן אותו?
הערת אגב - שמתי לב לחיבה שלך ללחשים אקראיים, אני ממליץ לך לפרסם בפונדק גרסא לא אקראית של הלחש, ואת הגרסא האקראית לשמור לבית או לכושף תוהו ממהדורה 4.
 
הפרפר אומנם פוגע בהרבה בבת אחת אבל הוא דורש רק הצלה אחת לטוב ולרע, אויב שהצליח להתנגד לא יושפע מהפרפר, לאומת זאת הצרעה אומנם תוקפת רק אויב אחד בכול תור וגם דורשת גילגול התקפה מוצלח, אבל היא יכולה לתקוף את אותו אויב שהצליח להתנגד לה שוב ושוב ושוב עד שהוא משותק.

ואני חולק אליך בקשר לרעלים מרדימים, כאשר אויב מורדם הוא חסר אונים וניתן להפעיל עליו התקפת מוות ואין לו הרבה סיכויים לשרוד אותה.

והלחש הזה חזק יחסית לאומת לחשים מאותו הדרג (או לפחות אמור להיות) בגלל האקראיות והטעינה שלו, אילו שתי מגבילים שאמורים לעזור לאזן את הלחש.
 
או עד שהצרעה מתה, מה שיקרה מאוד מהר כשמדובר בדרגה 13.
בנוסף, בגלל זמן ההמתנה ללחש ניתן לזמן מספר יצורים לפני תחילת הקרב, כך שהם יופיעו בתחילתו. האקראית של ההמתנה במקרה הזה מאוד יעילה כדי להפחית את היעילות של האפשרות הזאת.
לגבי רעלים - אל תשכח שהוא צריך לשלם עליהן כדי לשתות אותם. רעל חזק יעלה לו יותר, לכן זה לא משנה באיזה איך הוא משתמש.
לגבי כוח של רעלים - רעלים מרדימים חזקים יותר אם למטרה שלך אין חברים, וחוץ מזה הד''קים שלהם נמוכים.
 
בגלל זה אני צריך עזרה בקביעת החיים שלה.

אחרי הכול הרעל בעל נזק פוטנציאליי גבוהה יותר, אם רעל גורם 1ק10 נזק זיריזות אבל אתה נלחם נגד יצור שנושך בתור התקפה ראשית אחרי שהוא יפגע בך 5 פעמים הוא יקבל נזק ששווה לנזק הממוצע שלך.
מה עוד שאם אתה פצוע אתה מקבל אספקה בלתי נדלת של רעל למרוח על הנשק שלך (אם כי זה דורש פעולות משיכת רעלים שלמיטב זכרוני היא פעולה שוות ערך לתנועה)
 
לכן הצעתי לא לאפשר למרוח את הרעל על הנשק. בוא לא נשכח שמן הסתם יש לידידנו הדרואיד אספקת רעל נחמדה כדי שהכישרון יעבוד כראוי לאורך זמן.
ולגבי הצרעה - פשוט תוסיף לה קב''פ עד שהיא תגיע לעוצמה הרצויה. זה גם יעלה את הד''ק של הרעל שלה.
בכל מקרה אני ממליץ לחשוב על דרך פעולה חדשה לגמרי בשביל הלחש הזה, למשל ליצור לחש ''זימון גולם'' שהוא בעצם כמו כדור אש מושהה. אתה יוצר גולם ממנו בוקע יצור נסוג רמש לאחר 1-5 סיבובים, כאשר אתה קובע את זמן ההמתנה וניתן להשמיד את הגולם לפני שהיצור בוקע. מובן שהגולם יזמן יצור חלש יותר (לחש בדרג 7 יזמן יצור בדרג 6)
 
הרעיון של הלחש הוא רעיון שראיתי במשחקים שונים, אבל לא ראיתי אף פעם כלחש. הזרע שהאויבים רוצים להשמיד לפני שיתפוצץ כי ברגע שהוא יתפוצץ תהיה השפעה ממש רעה. אבל כרגע זה נראה פשוט כמו גרסה גרועה של לחש זימון. עדיף אם המפלצות שהיית מזמן היו עם יכולות AOE או משנות את תוואי השטח, ככה שהן יכולות לגרום להרס מורגש בשדה הקרב.

בנוגע לכישרון, לדעתי פשוט עדיף ליצור כמה גרסאות של הרעל שאתה יכול להחדיר אל הדם שלך, ולהוריד את כול הסיבוך. בפאת'פיינדר ביססו על הקונספט של "דם רעיל" גזע שלם ( http://www.d20pfsrd.com/races/other-races/uncommon-races/arg-vishkanyas/ ), ויש לכמה וכמה גזעים את האפשרות לקבל את מאפיין הגזע החלופי Poison Minion, שאומר שהם היו קורבן לניסויים של דרו שהפכו את הדם שלהם לרעיל. ממליץ לקחת מהדברים האלו השראה, הביצוע שלהם הרבה יותר אלגנטי ודורש הרבה פחות סיבוך לטעמי.
 
חזרה
Top