פאיזו פרסמו בלוג חדש על הפעולות בפאת'פיינדר 2 ואיך זה שונה מפאת'פיינדר הקודם (וכנגזרת מבוכים ודרקונים 3.5). לפני שאני נכנס לבלוג שלהם זה עורר בי מחשבה על איך זה עבד עד היום. http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lklh?All-About-Actions
ב- 3.5 / פאת'פיינדר זה פעולה רגילה, תנועה ופעולות חופשיות. כמובן שגם יש פעולת סיבוב מלא ושיש תגובות. זה מצד אחד מעניק הרבה אפשרויות אבל מצד שני תוך כדי משחק זה מעורר בלבול לפעמים. מי ששולט בשיטה - שולט בה. מי שמשחק מזדמן, זה יותר מורכב.
ב- 5 צמצמו את זה דרמטית. יש פעולת תנועה ורגילה. יש גם חינמי, פעולות בונוס (שמופעל ע"י יכולות מסוימות) ותגובה. זה הרבה יותר פשוט ועובד טוב. אבל מה שלי הפריע במשחקים שלי, שלמעשה זה הופך כל פעולה שהיא לא התקפה/הטלת לחש לפעולה מבוזבזת. כמעט תמיד להתגנב כפעולה ואז בסיבוב הבא לתקוף פחות טוב מאשר שתי התקפות סיבוב אחר סיבוב.
בהשוואה ביניהם אני מעדיף את 5, למרות המגבלה שלה.
לפי התיאור בבלוג החדש של פאיזו התכנון לפ'2 הוא לבטל את סוגי הפעולות השונות ולהשאיר שני סוגים בלבד: פעולה ותגובה. בכל תור דמות מקבלת שלוש פעולות שעימן היא יכולה לעשות הכל - לזוז, לתקוף, לכייס, לפתוח דלת וכך הלאה. אני בטוח שגם יהיו פעולות חינמיות אבל נתעלם.
בנוסף, תהיה תגובה אחת, פעולה שהדמות מבצעת שלא בתורה אחת לסיבוב. כמו התקפה מזדמנת.
זה הבסיס והוא נשמע בסיס טוב. הוא משפר על פאת'פיינדר אבל משאיר את המורכבות שלה ביחס למבוכים ודרקונים 5 - ולדעתי זה גם פתרון עדיף מכאנית. אני אוהב את הפשטות של 5, אבל לדעתי זה פשטות מגבילה.
מה דעתכם?
ב- 3.5 / פאת'פיינדר זה פעולה רגילה, תנועה ופעולות חופשיות. כמובן שגם יש פעולת סיבוב מלא ושיש תגובות. זה מצד אחד מעניק הרבה אפשרויות אבל מצד שני תוך כדי משחק זה מעורר בלבול לפעמים. מי ששולט בשיטה - שולט בה. מי שמשחק מזדמן, זה יותר מורכב.
ב- 5 צמצמו את זה דרמטית. יש פעולת תנועה ורגילה. יש גם חינמי, פעולות בונוס (שמופעל ע"י יכולות מסוימות) ותגובה. זה הרבה יותר פשוט ועובד טוב. אבל מה שלי הפריע במשחקים שלי, שלמעשה זה הופך כל פעולה שהיא לא התקפה/הטלת לחש לפעולה מבוזבזת. כמעט תמיד להתגנב כפעולה ואז בסיבוב הבא לתקוף פחות טוב מאשר שתי התקפות סיבוב אחר סיבוב.
בהשוואה ביניהם אני מעדיף את 5, למרות המגבלה שלה.
לפי התיאור בבלוג החדש של פאיזו התכנון לפ'2 הוא לבטל את סוגי הפעולות השונות ולהשאיר שני סוגים בלבד: פעולה ותגובה. בכל תור דמות מקבלת שלוש פעולות שעימן היא יכולה לעשות הכל - לזוז, לתקוף, לכייס, לפתוח דלת וכך הלאה. אני בטוח שגם יהיו פעולות חינמיות אבל נתעלם.
בנוסף, תהיה תגובה אחת, פעולה שהדמות מבצעת שלא בתורה אחת לסיבוב. כמו התקפה מזדמנת.
זה הבסיס והוא נשמע בסיס טוב. הוא משפר על פאת'פיינדר אבל משאיר את המורכבות שלה ביחס למבוכים ודרקונים 5 - ולדעתי זה גם פתרון עדיף מכאנית. אני אוהב את הפשטות של 5, אבל לדעתי זה פשטות מגבילה.
מה דעתכם?