• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים (דו"נ 14) 3.5 - rage elf-אלף זעם

גוף של אלף, נשמה של אורק, לא שייך לאף אחד מהגזעים, ולא שונה מספיק כדי להיות אחר.

המלחמה בין האלפים לאורקים עתיקה כמו הזמן עצמו, נראה שמהיום ששני הגזעים נפגשו לראשונה, הם הפכו לאויבים מרים, ואיך ניתן להאשים אותם? כמו חתול וכלב כל אחד מהם מסמל אידאל אחר לגמרי, הנגדי לצד השני.

אם השנים, האורקים מצאו דרך חדשה למלחמה באלפים, הם ניסו להשחית אותם, השבויים האלפים שלהם היו מורעבים, נזרקים לבורות מלחמה, מוכים, נשברים, מאבדים כל צלם שהיה בהם. התוצאה הייתה אמורה להיות צל חסר חיים של אלף, עבד חסר כל ותו לא, אבל האורקים לא לקחו בחשבון הכל, כי כשהחזקים נחלשים, החלשים ומתגברים, ולעולם, אל תזלזל בנשמה של מי שיכול להחיות לנצח, כל עוד גורלו שפר עליו.

התוצאה הסופית הייתה מפחידה בלשון המעטה, אלה ששרדו את ההליך, הצליחו להפוך לאיום הגדול ביותר על אורקים ואלפים כאחד.

משהו בהליך שינה אותם, אולי זה יצר ההישרדות שהופיע, אולי זה התנאים הקשים שהכריחו את הגוף שלהם להתחזק, ואולי זה כוח חבוי שפשוט היה אצור בהם כל הזמן הזה, רק חיכה לפרוץ החוצה.

האזכור הראשון של אלף-זעם מגיע מדיווח של פלוגת סיירים אלפית שפשטה על מחנה אורקים :
כשהגנו לבור הלחימה שלהם, היו שם הרבה גופות, רובם של אורקים, אבל היו שם גם שני אלפים, הם היו מלאי חבלות וחתכים, אבל אחרי בדיקת שדה הקרב, לא היה קשה להאמין שהשבווים עשו זאת, אבל הסגנון בו מתו האורקים, אלה היו מכות של כוח גדול, לא של זריזות, כמעט כאילו כוחם של האלפים גבר. מאוחר יותר נתקלנו בשבוי חי, הוא התרחק מאיתנו, ואני מתבייש להודות שאיבדנו אותו במהלך החיפוש,
הצרה האמיתית הייתה שהצלחנו לתגרם את המסמכים, יכול להיות שצ'יף "חד אוזן" לא היה אורק? ולמה הוא חילק פקודות?


אלף-זעם הוא הגרסה הפראית של האלף, כזה שהתרבות האורקית נספגה עמוק בתוכו, הוא חזק יותר, מסוגל לספוג יותר נזק, ומסוכן הרבה יותר, נראה שהוא מחזיק בתוחלת חיים זהה לשל האלף הרגיל, הם גבוהים מעט יותר מהרגיל, ועורם מאבד את העדינות והחן האלפי, מקבל תווי גוף אורקים, השמועה אומרת שחלקם אפילו מקבלים גוון ירוק לעיניים שלהם.

אף אחד לא ירצה להודות בזה, אבל העבדים האלפים יהפכו מהר מאוד לאדונים, הם יתעלו מעל השובים שלהם, אורך החיים החדש שלהם יגרום להם להרגיש יותר מחוברים לאורקים, וחלקם ירגישו נכון יותר לשתף פעולה עם "גזעם החדש" יותר מאשר עם האלפים, הם יתחילו בתור גששים בצבא האורקי, ימשיכו בתור קצינים וסגנים, ולבסוף כאשר יגיע הרגע הנכון ועוד צ'יף יאבד את חייו בקרב מול הזמן, יהיה זה הלוחם המסוכן שלא מת שיתפוס את מקומו.

אלפים יכחישו את קיומו של הגזע הזה, האורקים לא ירצו להודות שהם שינו כמה סיפורים כדי להתאים את האגדות על הצ'יף האגדי, שאיש לא יודה שאלף הנהיג אותם לניצחון.

והשאלה שנותרת בעינה, מה יקרה כאשר בודדים אלה יתחילו להתרבות?


META
תכונות אלף-זעם
תכונות- אלף זעם מקבל תוסף 2 לכוח, ושומר על מחסר 2 לחוסן, גם אם כוחו הפיזי גבר, יש דברים שיקח לאבולוציה דורות רבים לשנות, עד היום בו גם חולשה זו תיעלם.
גודל וסוג- דמוי אדם בינוני
מהירות- 40 פיט (8 משבצות) - חיים של לחימה גרמו לאלף לפעול מהר יותר, הוא אומנם לא גמיש כמו פעם, אבל הוא המיר יכולת זו באפשרות לנוע מהר יותר, וטוב יותר
חסינות ללחשי והשפעות שינה, ותוסף 2 להצלות נגד לחשי הקסמה -(אין חדש)
ראיה באור מועט - אין חדש
שליטה בנשקים- אלף הזעם שומר את השליטה בחרבות ארוכות וקשתות ארוכות (אבל לא בסיף) בנוסף הוא נחשב כ"אורק" בשביל נשקים אקזוטים השייכים לתרבות זו (גרזן אורקי כפול וכו') והוא לא נחשב עוד אלף בשביל נשקים השייכם לתרבות זו (להבדק/להבקל אלפי, וכו')
תוסף 2 למיונות זיהוי,חיפוש והאזנה- אין חדש
עומד אחרון- אלף זעם למד לספוג הרבה יותר, מה שיוציא אורק מהקרב, רק יגרד לאלף זעם. אלף זעם מאבד את הכרתו רק ב-5 נק"פ, הוא עדיין מדמם כרגיל כשהוא יורד ל0 נק"פ, ומת ב-10.
שפות אוטומטיות - אלפית, סחר ואורקית (לא חושב שעוד שפה אחת תפגע באיזון של גזע ביחד לאחרים)- לא חושב שצריך להסביר למה הם מבינים אורקית.
מקצוע מועדף (למי שעובד עם זה בכלל) - ברברי/סייר (הגבוה מבין ה2)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לא בדיוק אורק, אני יודע אבל זה היה שמור אצלי במגירה הרבה זמן, (במקור קראתי לזה אלף-להב, עדיין לא יודע למה) וחשבתי להעלאות את זה על הכתב סוף סוף.
בכל מקרה, לא חושב שיש הרבה מה להוסיף, אני מנסה לשמור על זה מאוזן לגזע במתאם דרגה 0, אבל אולי כדי לתת לו מתאם 1 ולהוסיף לו עוד כמה דברים. פתוח להצעות.

פידבקים, המון זועם, ותביעות דיבה יתקבלו בברכה
 
אני מניח שאתה מתכוון ל"עומד אחרון" - ובכוונה הוא לא מאבד את עצמו לדעת, תחשוב על יצור פראי, אבל מחושב, הוא לא נכנס לזעם עיוור, הוא פשוט מסוגל לספוג הרבה יותר כאב מאשר כל אחד אחר.

מה שכן, היכולת הזו קצת מפריעה ל"מת לחיות" מישהו מכיר כישרון שדורש את "מת-לחיות" בתור כישרון קודם? יש טעם לרשום שהיכלות הזו נחשבת לכישרון הזה?
 
מגניב מאוד אבל לא כל כך יעיל. לפי היכולות שלו מניחים שהוא היה ברברי ממש טוב. אבל המחסר לחוסן מבטל את זה. אין לו תוספים מתאימים לשום מטילי לחשים. המקצוע היחיד שיכול להיות "סביר" בו הוא לוחם. למרות שגם לוחם צריך חוסן... בקיצור, פלאף מגניב, ביצוע מגניב, אבל גזע בלתי יעיל בעליל.
 
למעשה הוא גם אחלה סייר, לוחם ונוכל. הוא לא נועד להיות מטיל לחשים, והוא כנראה יהיה אחד לא מוצלח, אבל בניגוד לאורק- הוא לא יסבול מלהיות אחד כזה.

אני גם חושב שאני מעדיף אותו על אורק לתפקיד הברברי, הוא מהר מאוד מכזז את המחסר לחוסן בנק"פ שהוא יקבל מהזעם, אין לו מחסר לכל המיומניות המנטליות ולרצון (הצלה שגם ככה נמוכה אצלו) והמחסר שלו לחוסן לא יפריע לקשיחות שלו, בעיקר בגלל שהוא במילא יהיה עם הרבה קשיחות בתור ברברי.

שים לב שהוא גם הרבה יותר מהיר מכל גזע אחר כרגע (גם אלפים רגילים לא נמצאים במהירות שלו) אז הוא הופך למאוד מסוכן עם נשק מוט.

נכון שבכללי הוא לא נפלא (חוסן וכוח עובדים טוב ביחד, ) אבל הוא נותן הרבה בניות מעניינות, נוכל שנלחם עם כוח במקום זריזות, סייר דו להבי ירוויח הרבה מאוד מלקחת את זה, לוחם עם נשק גישה ארוכה, נזיר בכלל ישבור את הגבולות שלו...

ואל תשכח שיש לו עוד 5 נק"פ לפני שהוא נופל חסר הכרה. זה הרבה.
 
אסיד- אני לא בטוח שהם ממלאים את מלא הדרישה למתאם דרגה 1... התחושה הכללית שלי היא שהם איפשהו בין 0 ל1, אבל נעשה חושבים.

אבירה- אין בדיוק חוסן מינמלאי בשיטה (חוץ מזה שחוסן 0 אומר שאתה מת) הרעיון שאני מנסה להעביר בהם זה שהחוסן שלהם חלש, אבל הכוח שלהם לא. ואלה בדיוק אלה ששרדו- מי שהצליח להתגבר על המכשול הפיזי שלו ולהתעלות על אלף רגיל (שבדרך כלל מקבל תוסף לזריזות ומחסר לחוסן) מאחר וגזעים בשיטה עובדים בדרך כלל עם בונס ומחסר לתכונות, והוא אמור להיות בערך שווה (תכונות פיזיות מקבלות משקל גבוה יותר מאשר מנטליות,כאשר כריזמה נחשבת להכי פחות כבדה- בגלל שהכי מעט מקצועות צריכים אותה) אז יותר כוח אמור להגיד פחות זריז/חסון, או פחות חכם/כריזמתי/נבון.
אורקים רגילים כבר מקבלים מחסר כפול בשביל תוסף הכוח שלהם, והרגיש לי שאלף לא יכול להיות פחות זריז מבן אנוש. לכן השארתי את מחסר החוסן הרגיל שלהם, והחלפתי אותו בסוג של "כוח רצון" שנותן להם לעמוד הרבה אחרי שכל גזע/מקצוע/יצור אחר נופל חסר הכרה.
 
נכון שהמהירות הופכת אותו לחזק בטירוף בתור נוכל, אבל אם אתה נוכל שמתמחה בכוח, שזה אומר בקפא''פ, אתה צריך חוסן טוב בשביל להחזיק מעמד, היכולת מעניקה פיצוי לא רע על זה, אבל אם הממוצא הוא 10, זה אומר שהחוסן הוא 8, וזה אומר שיש לך נק''פ בערך כמו האשף.
ואם יש לך מספרים יותר גבוהים מ10(מה שכנראה יקרה) אתה נמצא בבעיה אחרת, אתה צריך להשקיע בחוסן(בשביל שהיה לך נק''פ נורמלי) בזריזות(כי אתה לוחם) ובכוח(כי אתה מתמחה בקפא''פ).
אז בקיצור, זה נותן אתגר די גדול של מזל, חוכמה ומנצ'קיניות בשביל להיות שווה לשאר השחקנים בחבורה.
 
התייחסתי לעוד כמה מקצועות בתור אופציה, לא רק נוכל, מאחר והתייחסת רק לנוכל כרגע, אני אענה לך עליו...

נוכל לא צריך חוסן טוב, בקבוצה הגינוית, יש לו לוחם שמוודא שהוא עומד (כן, ב3.5 יש מספיק דרכים לשדל אויב שלא לתקוף אותך, אלא את החבר שלך.) ואם לא, אז נוכל אם חנית שתוקף מטווח הישג עם לוחם/סייר שמאגף איתו.

ב'- אני לא אומר שלא תשקיע בחוסן, אלפים יכולים להיות אחלה לוחמים וסיירים, נכון שהחוסן שלהם נמוך,אז במקום לשים שם 16 בחוסן, יהיה לך רק 14.

ג'- זה שאתה מתמחה בכוח לא אומר זריזות נמוכה, בכללי רוב הנוכלים יצטרכו לחכות לדרגה 3 כדי לקחת לחימה מסוגננת כדי להתמודד בקפאפ (קצת קשה לעשות התקפות פתע סדירות בטווח, מניסיון), הנוכל שיקח את הגזע הזה יתחיל עם +1 יותר להתקפה בקפאפ מאשר נוכל אחר, זה די הרבה. (שיטת הניקוד אומרת שאתה מתחיל ב8 בהכל... להתחיל עם 10 כוח בסיס זה אחלה. גם אם 6 חוסן התחלתי.) נוכל שלא ישקיע בכלל בזריזות זה קצת התאבדות, בגלל שרוב המיומניות שלו עובדות על זריזות, והוא צריך אותן כדי להתגנב/לעשות התקפות פתע סדירות. אבל תחשוב שאתה לא צריך לשרוף כישרון על לחימה מסוגננת, או לפחות לקחת אותו בשלב מאוחר יותר.

כל מקצוע+ גזע זה אתגר של חוכמה, אפשר ליצור גם חצי אורק אשף מוצלח, גמד מכשף, בן מחצית לוחם או אלף ברברי. יש פה אשפרות לבילד קצת אחר, ואני כן רואה נוכל נהנה לקחת את הגזע הזה.

סתם כקו מחשבה- נוכל/לוחם שיקח את הכישרון spring attack ירוויח הרבה מאוד מהגזע הזה.
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]686428[/post] אסיד- אני לא בטוח שהם ממלאים את מלא הדרישה למתאם דרגה 1... התחושה הכללית שלי היא שהם איפשהו בין 0 ל1, אבל נעשה חושבים.
זה רק בגלל שאתה משווה אותם לטונות של דברים שבורים עם מתאם 1 מכל מיני ספרים. אם תשים אותם מול הגזעים הממוצעים שנותנים לך מתאם דרגה 1, אתה תראה שהם בהחלט לא נופלים מהם.
 
חזרה
Top