• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 עזרה בבניית הרפתקה 3.5 [שחקנים שלי לא להיכנס] (שאלה מספר שתיים)

המאה ה-17 היא התקופה שבין 1601 ל-1701. אתה בטוח שאתה לא מתכוון למאה ה-18?

בכל אופן, דרגות במסורת הצבאית האירופית עברו כמה וכמה גלגולים. למשל היום קולונל (אלוף משנה) הוא דרגה מתחת לבריגדיר/בריגדיר גנרל (תת אלוף) אבל בצבאות של פעם הדרגות היו כמעט מקבילות ופשוט נבעו מפיקוד על יחידות שונות - הדרגה הייתה תואר-תפקיד ולא דרגה בפני עצמה.

קולונל פיקד על רגימנט - הוא היה מקבל חוזה מהשליט לגייס יחידה צבאית ותקציב לשם כך - הרגימנט בדרך כלל התבסס על יחידה מסוג אחד (או פרשים, או רובאים וכו') ולפעמים גוייס על בסיס אזורי או שבטי.
בריגדיר פיקד על בריגדה (חטיבה) שבהרבה מקרים הייתה רב-חילית וכללה גם פרשים וגם רגלים, ארטילריה וכו' ובעיקרה הייתה דומה יותר למה שמוכר היום כ"צוות קרב חטיבתי" שמגובש לצורך משימה טקטית מסויימת.

בגדול, אפשר לומר שברוב הצבאות האירופיים של אותה תקופה הדרגות נראו בערך ככה:

קורופרל (רב"ט) - מפקד זוטר - על 10-20 חיילים לכל היותר.
סרג'נט (סמל) - מפקד על לפחות שני קורפורלים והחיילים שלהם, או מהווה סגן לקצין שמפקד על מסגרת דומה. בתוך הסמלים אפשר למנות גם את רבי-הסמלים שיש להם יותר אחריות (בדרך כלל בתחומי לוגיסטיקה, משמעת, אימונים וכו').

קאדט (צוער) - מישהו שלומד להיות קצין - בדרך כלל בכך שמצמידים אותו לחונכות אצל קצין אחר, בתי ספר לקצינים הם פטנט מאוחר יותר.
לויטננט (סגן) - כשמו כן הוא, הוא הסגן של הקפטן או מפקד על יחידת משנה ביחידה של הקפטן.
קפטן (סרן) - מפקד על פלוגה, שזה בסביבות המאה ומשהו איש או יותר.
מייג'ור (רב-סרן) - מפקד על פלוגה גדולה יותר, או כמה פלוגות.
לויטננט-קולונל (סגן אלוף) - סגנו של הקולונל (כפי שנובע משמו) או מפקד על גדוד, שמורכב מכמה פלוגות.
קולונל (אלוף משנה) - מפקד על רגימנט שמורכב מכמה פלוגות או גדודים.
בריגדיר (תת אלוף) - מפקד על בריגדה שמורכבת מכמה גדודים (בדרך כלל יותר גדודים מהרגימנט) וכאמור - בדרך כלל רב חילית.
גנרל (אלוף) - גנרל הוא "קצין כללי" (זו משמעות השם) - הוא אחראי על תחום שלם (למשל תותחנות או אספקה) או על כמה בריגדות ורגימנטים בחזית שלמה. כששמים כמה קצינים כלליים כאלה ביחד, מקבלים מטה כללי (מטכ"ל).
מרשל/פילדמרשל/מייג'ור-גנרל - זה כבר מפקד המערכה כולה או מפקד המטה הכללי. הוא לא בהכרח מפקד הצבא - שיכול להיות בכלל אזרח כמו המלך, הנשיא, שר המלחמה וכיו"ב.
 
עצה כללית, כי גם נתקלתי בסיטואציה דומה בעבר (חוסר היכרות עם דרגות עתיקות), אתה תמיד יכול להלביש על זה דרגות מודרניות, לקרוא למישהו סרן X במקום קפטן X או רב סרן במקום מיג'ור לא עד כדי כך משפיע, מניסיון.

אולי כדי רק להגיד את זה לשחקנים שלך לפני, כדי לא ליצור טעויות
 
במרבית הצבאות המודרניים, דרגה היא משהו שנפרד מהתפקיד ועומד בפני עצמו. אתה צריך דרגה מסויימת כדי למלא תפקיד מסויים, אבל לא כל מי שבאותה דרגה עושה אותו תפקיד או להיפך.

בצבאות העבר, הדרגה היא פשוט תיאור של התפקיד. אתה לא סרן, אלא פשוט מפקד פלוגה. גם ב"הגנה" ובפלמ"ח זה היה ככה ואנשים נשאו בתואר התפקיד - מפקד כיתה, מפקד גדוד וכו' - רק כשהוקם צה"ל ניתנו דרגות שקיבלו וריאציות על שמות מהתנ"ך: סגן זה מסגני הלוויים, סרן זה מסרני הפלישתים ואלוף זה מאלופי מואב. וסמל? סמל זה ראשי תיבות של "סגן מחוץ למניין" (כמו Non-Comissioned Officer או NCO שתרגום יותר מדוייק שלו זה "מפקד שאינו קצין" או "מש"ק")
 
אם זה משחק מבוסס היסטוריה ברמה שדורשת כזאת דיוק, ואתה לא יודע אפילו למצוא לבד את הדרגות האלו אני חושש שאין לך מספיק ידע היסטורי להריץ כזה דבר.
אם זה לא מבוסס היסטוריה בכזאת רמה, זה ממש לא יפגע באווירה ועדיף לך לנצל את זמן ההכנה שלך על דברים מהותיים יותר.
 
מצד שני זה יכול להיות משחק בהשראה היסטורית, לא שחזור היסטורי מדוייק. כמה שיותר פרטים "אמיתיים", גם אם יוצאו מהקשרם, תורמים לאווירה. קשה למשל להריץ משחק באווירת סמוראים ונינג'ות בלי לברר מה ההבדל בין שוגון לדאיימיו, או מה הפירוש של מושגים כמו רונין, ספוקו והאריגטה. גם מישהו שאין לו מושג בתרבות היפנית והוא מצא את כל הדברים האלה כרגע בוויקיפדיה, יכול להיעזר בהם כדי להכניס קצת אווירה יפנית למשחק המו"ד הסטנדרטי שלו.
 
כל פרט יתרום לאווירה, אני התחייסתי למה שהוא אמר, והוא אמר שחוסר הפרוט הזה יהרוס את האווירה, על זה דיברתי.
למרות שגם בזה אני מניח שיש גישות, אם אני היתי צריך ללמוד עכשיו מערכת דרגות שלמות בשביל אווירה זה היה סתם עושה לי כאב ראש, והיתי מתבלבל בין שוגון לדאמיוני כל הזמן. אני חושב שיש דרכים אחרות להעביר אווירה.
 
מצד שני, משחקי תפקידים יכולים להיות הזדמנות מעולה לפתח תחומי עניין.
אם למשל ראית סרט על ויקינגים וממש אהבת אותו, ואתה רוצה לשלב במשחק דברים שראית בסרט - די טבעי שתתחיל לחפש על זה חומר ובסופו של דבר גם לקבל משחק עם אווירה עשירה ואמינה יותר וגם ללמוד משהו חדש ומעניין.
 
בעניין הדרגות אין צורך במשהו מדויק-סרז'נט, קפיטן, מאיור, ואז כל מני מרשלים/פילדמרשלים/סתם ''גנרלים''. זה לא אמור להיות כאב ראש.
בכל אופן, זה לא פרט כזה חשוב, ולדוגמא המוסר של המאה ה-17 הרבה יותר חשוב למשחק (מניסיון... למרות שאני לא מתגאה ב''הפולשים מהמזרח'' כיצירת שיהו''ם למופת או אפילו לכיתה יעונית).
 
שאלה שניה: במדריך לשה"ם רובה מוסקט הוא נשק 2 ידיים שגורם ל1ק12 נזק ודורש פעולת סיבוב מלא לטעינה, אקדח (מסיבה לא ברורה) הוא נשק יד חזקה שגורם 1ק10 נזק ןדורש פעולה רגילה לטעינה, הבעיה היא שכחו את הקרבין (קרוב משפחה של המוסקט ששימש את חיל הפרשים) בגלל זה נראה לי אהפוך את האקדח ליד חלשה שגורם ל1ק8 נזק ודורש פעולת תנועה, והקרבין יהיה יד חזקה שדורש שתיי ידיים לתפעול (כמו רובה קשת קל) ויגרום ל1ק10 נזק ודורש פעלה רגילה לטעינה, מה שאני לא בטוח בוא זה האם הפרשים השתמשו בוא ביד אחת או שתיים? אם ביד אחת אני מתכוון לאפשר שימוש בוא במחסר של -2, משהו יודע בכמה ידיים השתמשו בוא?
 
אני זוכר שכשהצצתי בספר שתורגם לעברית (הבנתי שהוא גרסה 3) ראיתי שם רובים, רובי לייזר, רימונים, ושלל דברים אחרים שהרחיקו אותי מהשיטה.
והיה שם רובה אנטי חומר. פשוט חשבתי שמגיע לטמטום כזה בשיטת משחק מבוססת טכנולוגיה ימי בינמית שורה משלה.
 
אסיד- יש חקוים לנשק חם של תקופת הרנסס (בערך) במדריך לשליט המבוך.

tkhag1- מציע לך להסתכל על החוקים של נשק חם בPF, לרבות סוגי הנשקים שיש שם, נראה לי שזה יקל עליך יותר.
בנוסף, אני יכול להציע לך לעשות את מה שאני עשיתי ולתת לנשק החם את הנתונים של רובי קשת/אקדחי קשת בהתאם, ורק לעשות לזה ריסקין.

בעניין השאלה שלך, אני הייתי מהמר שזה נשק של יד אחת, בעיקר בגלל שאתה רוצה להמשיך ולשלוט על הסוס שלך, אבל אני לא יודע בוודאות, ממליץ לך לעשות מחקר על יחידת הפרשים "דרגון", יכול להיות שם יותר מידע.


שאלה קצת פחות שייכת, אבל יכול לעזור לך עם המשחק שאתה מתכנן (נראה לי), את סדרת הספרים של מאגי האבקה קראת? אם לא, ממליץ לך לעבור עליה (2 ספרים תורגמו לעברית מתוך ה3) אני חושב שהיא יכולה לעזור לך לקבל רעינות נוספים ולהיכנס לרוח הדברים.


הל- דובר בזמנו על לשחק בעולם של מו"ד, אבל במצב עתידי, קוסמים שיורים כדורי אש לצד חיילים עם רובי ליזר, אני לא חושב שאי פעם זה צלח
 
liorgonen3
ההשראה למערכה הזאת באה מהסדרה הזו, נכון שהיא מדהימה?
והנשקים של העתידים הוצאו בתור עתקים (אפילו דגולים) אם איזה תרוץ די עלוב של "התרסקה שם ספינת חלל בלבלה בלבלה" שורה תחתונה זה היה אמור להיות מבוכים מיוחדים או משהו כזה, לא מערכה של עתיד, יותר בכיוון של מרוץ על "חפצי הקסם היחודים"
 
חזרה
Top