קודם כל נרוב, ברוך שובך. מזמן לא ביקרת!
אני רוצה רק להעיר שדובר כאן על כך שניתן להגיע להתקפה קטלנית רק ב-20 טבעי, לא בכל פג"ח. כך שלהתמקד על הגברת טווח האיום לא יעזור.
ההשערה שלי שהמשחק לא ישתנה כהוא זה. הסיכויים להוציא 20 טבעי הם קטנים, והסיכויים להוציא 20 טבעי נוסף הם קטנים בצורה אסטרונומית. וגם אחרי שיצא שני 20, עדיין צריך לפגוע בדרג"ש כדי להרוג (על פי החוק החלופי של מו"ד). זה אומר שיש לך סיכוי של 1 ל-20, כפול סיכוי של 1 ל-20, כפול סיכוי של נגיד 50% כדי לפגוע (בממוצע). זה אומר שהתקפה קטלנית כזאת יכולה להתרחש פעם ב-800 התקפות, מה שהופך אותה לבלתי סבירה בעליל. על דמויות בדרגות נמוכות זה לא ישפיע בכלל, כי גם ככה הסיכוי שלהן להיהרג בכל סיבוב נתון הוא די גבוה, והן כנראה לא יחטפו את ההתקפה ה-800 שלהן עד שהם הגיעו לדרגות גבוהות ומעלה. ככל שמשחקים יותר, הסבירות שיתרחש דבר נדיר כזה גדלה, כך שקבוצה ותיקה היא בעלת סיכוי הולך וגובר שמתישהו זה יקרה. ובנוסף, ככל שעולים בדרגות מתמודדים עם יריבים עם יותר התקפות לסיבוב, כך שגם זה משפיע על הסבירות. מה שאומר שרק דמויות בדרגות גבוהות צריכות להתחיל לדאוג ברצינות מהתקפות קטלניות כאלו. אמה-מה, בדרגות האלו כבר יש גישה ללחשי החייאה, ויש הרבה מאוד דברים שיכולים להרוג את הדמויות בצורה קונבנציונאלית בלי מזל מופרע, כך שזה הופך לפקטור די חסר משמעות.
בקיצור, המסקנה היא שההשפעה שיש לחוק הספציפי הזה על המשחק היא זניחה. אם רוצים לעשות משחק שהוא קטלני יותר ורנדומאלי יותר, צריך להגביר את ההסתברות להתקפות קטלניות ליותר מ1 ל-800. אני חושב שהסתברות של 1 ל-100 (בערך רבע מהסיכוי להוציא 20 טבעי בכל רגע נתון) תשפיע יותר על המשחק, בלי לגרום להשפעות רדיקאליות מדי על הקטלניות שלו. אפשר להגיע להסתברות כזאת אם למשל הולכים על עניין של פג"ח ואז פג"ח בוידוא - לנשקים רגילים זה יהיה הסתברות נמוכה, אבל מצד שני יהיו דמויות\נפסים שיוכלו למקסם את הסיכוי להגיע לתוצאה כזאת עם נשקים עם טווח איום גדול, כך שאצלם ההסתברות תהיה יותר טובה מ1ל-100, וההסתברות תהיה 1 ל-100 בממוצע על פני כל המשחק. דבר כזה יגרום לכמה מהתופעות שנרוב דיבר עליהן.
אבל עניין נוסף זה שצריך לחשוב גם על השיטה באופן כללי. לא כל קרב מוכרע על ידי גלגולי התקפה, ואם התקפה קטלנית זה הדבר היחיד שמשנים, אז זה לא בהכרח הופך את המשחק לקטלני יותר בצורה משמעותית. לדוגמא, זה לא משפיע על הסיכוי של לחשים להרוג, או התקפות מיוחדות כמו נשק נשיפה. מה שאומר שלא יהיה לזה השפעה על המשחק שגוררת "יחס זהיר ושקול לקרבות", בגלל שזו השפעה כל כך קטנה.
אם רוצים לעשות חוקי בית להגברת הקטלניות, צריך להוסיף גם התייחסות לגלגולי הצלה. נגיד, 1 טבעי ואז שוב 1 טבעי גם יכול לגרור מוות, אפילו מלחשים שלא עושים מספיק נזק כדי להרוג.