אנחנו לקראת סוף הרפתקת ההתחלה המהירה של מו"ד 5, שלקחה הרבה יותר זמן ממה שציפינו (משחקים 3 שעות כל פעם, פעם בשבועיים, מה לעשות אנשים מבוגרים עם חיים עמוסים...). בכל אופן ההרפתקה נחמדה בהחלט וחלקים מאוד גדולים ממנה מעניינים. כרגע הדמויות בדרגה 4 - לוחם, נזיר וכוהן. כמה רשמים עד כה:
1) מו"ד 5 זו שיטה סלחנית. באופן כללי דברים שבמהדורות ישנות (במיוחד מו"ד קופסאות\מוד"מ, חרבות וכשפים ו-ACKS) היו עושים לדמות נזק לטווח ארוך וגורמים לדמויות לחשוב פעמיים, כאן על פי רוב לא מזיקים לטווח הארוך. נק"פ נרפא במלואו במנוחה ארוכה, וכך כמעט כל מצב שלילי שפוגע בדמות (כולל ניקוז חיים בידי אלמתים!). גלגולי ההצלה של המוות גורמים לכך שגם כאשר מגיעים ל-0 נק"פ, לא מתים בקלות. גם מנוחה קצרה יכולנה לרפא מאוד את הדמות. וחפצי קסם - קלים מאוד לזיהוי (מתרכזים בהם במנוחה קצרה). כל דבר גרוע פחות ממוות כמעט אף פעם לא ישפיע לאחר שנת הלילה הבאה. זה בעיקרון החיסרון העיקרי של השיטה הזו, שחוץ מזה מאוד מהנה. בקמפיין הבא - אשתמש בכמה חוקים כואבים מתוך המש"מ בכדי להפוך את הקרב למאתגר יותר.
2) דיפלומטיה זה כיף, וכן מפלצות משונות. "פוליטיקת מבוך" זה כיף. אפשר להעביר פגישת משחק של 3 שעות בלי קרב רציני כמעט ולהינות מאוד מאינטראקציות שונות שאינן בהכרח קרב. בניגוד למנחה קודם שחלק מהשחקנים שלי (ואני גם) שיחקנו איתו, אצלי לא כל מפלצת תוקפת מיד, לחלקן אין כוונת זדון וחלקן יעדיפו לנצל את הדמויות, לקחת בני ערובה וכו' למטרות מיקוח ושימוש בדמויות. השיטה בנויה יופי לזה כי קל מאוד לאלתר גלגול מיומנות לפי הצורך אם הדמויות נזקקות לגלגול.
3) רקעים של הדמויות זה כיף כי זה נותן לי דברים לשחק בהם כמנחה. לדמות אחת בחבורה (הלוחם) השחקנית כתבה ברקע שלו שהייתה לו אחות שנעלמה\נחטפה לפני 4 שנים ומאז הוא מחפש אותה, בקרב הכמעט סופי של הקמפיין היא הופיעה בידיו של הנבל הגדול גם כבת ערובה וגם מסיבות אחרות (שהשחקנים יגלו ביום רביעי ה-15 בחודש ), זה כמובן הפך את כל הסיטואציה למעניינת יותר. בדיוק כמו שהנוכל שהיה בעבר בחבורה פותה לעבוד בעבור הזנת'ארים (מאפיה איומה במיוחד בממלכות נשכחות) מאחר והוא חובב ממון ניטראלי מבחינת נטייה...
4) המקצועות שהשתתפו בקמפיין הזה (כיום לוחם, נזיר וכוהן, בעבר גם ברברי ונוכל) עובדים "כמו שצריך", הווה אומר הברברי באמת מרגיש כמו שיכור-קרב שמסתער קדימה בלי חשבון ולא חש בנזק כמעט כשהוא משתולל, הלוחם מרגיש כמו גיבור סרט פעולה מהאייטיז (שזה דבר מעולה לפחות בסגנון המשחק שלנו), הכוהן כבר לא פלסטר מהלך אלא אביר קדוש שמשוריין אפילו יותר מהלוחם ושיש לו באפים בנוסף לפטיש הקרב ולשריון והמגן, הנוכל הוא נינג'ה-מתנקש של ממש והנזיר זוכה למכות מרובות שהוא מנחית על הסביבה כמו אומן קונג-פו. הלוחם, הכוהן, הברברי והנוכל חזקים, הנזיר טיפ-טיפה פחות אבל עדיין מעניין ולא מרגיש מיותר. בקיצור - מרגיש כמו פנטזיה הירואית והמקצועות מותאמים לכך היטב. עוד לא ניסיתי ממש מטילי לחשים ארקאניים כך שאיני מתמצא בדרך בה הם מופיעים במשחק עצמו.
5) לפחות בדרגות 1-4, קל מאוד להנחות בשיטה הזו, מזמן לא נהיניתי כל-כך מהנחייה במו"זד או במשחק שדומה לו.
1) מו"ד 5 זו שיטה סלחנית. באופן כללי דברים שבמהדורות ישנות (במיוחד מו"ד קופסאות\מוד"מ, חרבות וכשפים ו-ACKS) היו עושים לדמות נזק לטווח ארוך וגורמים לדמויות לחשוב פעמיים, כאן על פי רוב לא מזיקים לטווח הארוך. נק"פ נרפא במלואו במנוחה ארוכה, וכך כמעט כל מצב שלילי שפוגע בדמות (כולל ניקוז חיים בידי אלמתים!). גלגולי ההצלה של המוות גורמים לכך שגם כאשר מגיעים ל-0 נק"פ, לא מתים בקלות. גם מנוחה קצרה יכולנה לרפא מאוד את הדמות. וחפצי קסם - קלים מאוד לזיהוי (מתרכזים בהם במנוחה קצרה). כל דבר גרוע פחות ממוות כמעט אף פעם לא ישפיע לאחר שנת הלילה הבאה. זה בעיקרון החיסרון העיקרי של השיטה הזו, שחוץ מזה מאוד מהנה. בקמפיין הבא - אשתמש בכמה חוקים כואבים מתוך המש"מ בכדי להפוך את הקרב למאתגר יותר.
2) דיפלומטיה זה כיף, וכן מפלצות משונות. "פוליטיקת מבוך" זה כיף. אפשר להעביר פגישת משחק של 3 שעות בלי קרב רציני כמעט ולהינות מאוד מאינטראקציות שונות שאינן בהכרח קרב. בניגוד למנחה קודם שחלק מהשחקנים שלי (ואני גם) שיחקנו איתו, אצלי לא כל מפלצת תוקפת מיד, לחלקן אין כוונת זדון וחלקן יעדיפו לנצל את הדמויות, לקחת בני ערובה וכו' למטרות מיקוח ושימוש בדמויות. השיטה בנויה יופי לזה כי קל מאוד לאלתר גלגול מיומנות לפי הצורך אם הדמויות נזקקות לגלגול.
3) רקעים של הדמויות זה כיף כי זה נותן לי דברים לשחק בהם כמנחה. לדמות אחת בחבורה (הלוחם) השחקנית כתבה ברקע שלו שהייתה לו אחות שנעלמה\נחטפה לפני 4 שנים ומאז הוא מחפש אותה, בקרב הכמעט סופי של הקמפיין היא הופיעה בידיו של הנבל הגדול גם כבת ערובה וגם מסיבות אחרות (שהשחקנים יגלו ביום רביעי ה-15 בחודש ), זה כמובן הפך את כל הסיטואציה למעניינת יותר. בדיוק כמו שהנוכל שהיה בעבר בחבורה פותה לעבוד בעבור הזנת'ארים (מאפיה איומה במיוחד בממלכות נשכחות) מאחר והוא חובב ממון ניטראלי מבחינת נטייה...
4) המקצועות שהשתתפו בקמפיין הזה (כיום לוחם, נזיר וכוהן, בעבר גם ברברי ונוכל) עובדים "כמו שצריך", הווה אומר הברברי באמת מרגיש כמו שיכור-קרב שמסתער קדימה בלי חשבון ולא חש בנזק כמעט כשהוא משתולל, הלוחם מרגיש כמו גיבור סרט פעולה מהאייטיז (שזה דבר מעולה לפחות בסגנון המשחק שלנו), הכוהן כבר לא פלסטר מהלך אלא אביר קדוש שמשוריין אפילו יותר מהלוחם ושיש לו באפים בנוסף לפטיש הקרב ולשריון והמגן, הנוכל הוא נינג'ה-מתנקש של ממש והנזיר זוכה למכות מרובות שהוא מנחית על הסביבה כמו אומן קונג-פו. הלוחם, הכוהן, הברברי והנוכל חזקים, הנזיר טיפ-טיפה פחות אבל עדיין מעניין ולא מרגיש מיותר. בקיצור - מרגיש כמו פנטזיה הירואית והמקצועות מותאמים לכך היטב. עוד לא ניסיתי ממש מטילי לחשים ארקאניים כך שאיני מתמצא בדרך בה הם מופיעים במשחק עצמו.
5) לפחות בדרגות 1-4, קל מאוד להנחות בשיטה הזו, מזמן לא נהיניתי כל-כך מהנחייה במו"זד או במשחק שדומה לו.