• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 המעפש, מקצוע יוקרה למו"ד 3.5

King Revange אמר/ה:
הנה התיקון...
מעפש
הרוב רואים את היער כמדשאה של פרחים המוארת בקרני שמש חמימות, כציור גס של עצים, אדמה ושמיים תכולים. זה נכון, אבל זה לא הכל. אף אחד לא יודע הכל על היער. יש לו צדדים אחרים. נעימים פחות. אפלים יותר. ביצות ערפיליות שבהן נתיבי מים קרים מציפים שורשי עצים ויוצרים מנגרובים מסועפים. אגמים שקטים ושחורים בחצות הלילה שזרמים דקיקים של בועות עולים מקרקעיתם אל פני המים. צלליות שנעות בגניבה לאורות מרצדים. זהו היער של המעפש. בכל זאת, גם בלב יער ישנם מקומות בהם העצים רקובים מפנים, הקרקע מלאה בחרקים והמים מזוהמים מפגרי הדגים. בכל זאת, גם ליער יש צדדים חשוכים יותר. המעפש מבין זאת, ומגן גם עליהם ועל הטחב שלכפות רגליו. מעפשים הם אנשים שהופנטו על ידי צדו הדלוח והקריר של הפרא. הם באים מכל המקומות ומכל הגזעים - דרואידים כפופי קומה המהלכים בשקט על גדות הנהר, סיירים שרוצים לנקום את הרס היערות שעליהם הגנו, ופתאום הבינו שאי אפשר להגן בחיוך על היער. רוצחים שלמדו לחבב את מקומות המסתור שלהם וילידים שהפכו את הביצה ליותר ממקום לחיות בו. חיות ביצה שחכמות מספיק בכדי להטיל קללות ולחשים נוטות להיהפך ברבות השנים למעפשות קשוחות שמגנות על ביתן בחירוף נפש. המעפש רואה את העולם כמקום יבש וחמים, שלעתים צריך מנה של לחות וקור מרענן בכדי לחזור לחיים. המעפש אינו יצור טוב, שכן הוא איבד את אמונתו באנשים אחרים והוא הופך בהדרגה ל... משהו אחר. משהו אחר שאמנם מדבר וחושב, אבל יש בו יותר יער וביצה משיש באחרים. משהו שמוכן לרצוח כדי להמשיך להתקיים, משהו שמוכן למות בשביל הפרא שלו. מעפשים משתמשים בקסמי אשלייה ובחוסן פיזי יוצא דופן בשביל למשוך מטיילים המחריבים את היערות, ולרצוח אותם. הם לא נוטים להתרחק מהפרא ויחושו שלא בנוח בסביבה עירונית, אם כי כמה מהם הסתגלו למערכות ביוב.

ק"פ: ק10.

דרישות
  • תה"ב: +4.
  • נטייה: שאיננה טובה.
  • מיומנויות: ידע [טבע]/הישרדות 8 רמות, שחייה 8 רמות.
  • כשרונות: תודעת רפש, עמידות.
  • לחשים: מסוגל להטיל לחשי מאגיה או קודש מדרג 1 לפחות.
  • מיוחד: חייב היה לשרוד לפחות שבוע באזורי פרא לחים ומיוערים.

מאפייני המקצוע
תה"ב: בינוני.
הצלות: קשיחות גבוהה, תגובה ורצון נמוכות.
נק' מיומנות לדרגה: 2 + מתאם תבונה.
מיומנויות המקצוע: תרמית, טיפוס, ריכוז, אומנות הבריחה, טיפול בחיות, מרפא, הסתתרות, תנועה שקטה, התחזות, איום, האזנה, ידע [טבע], הישרדות, זיהוי, חיפוש, משלח יד, שחייה.
שליטה בכלי נשק ושריון: לא שולט בשום נשק או שריון.

דרגה 1
ריקבון - המעפש הולך וסביבתו משתנה עמו. בכל מקום שבו המעפש עומד יותר משעה מתחילה להתפתח ביצה. כל האזור ברדיוס 3/דרגה מטרים מהמעפש הופך להיות לח ובהדרגה מתעפש, מסריח מצחנת היערות ונעשה ערפילי. המקום נחשב לביצה קרה, וכל מזון או מים שאינם מוגנים באמצעים מיוחדים או קסומים מתעפשים ומתקלקלים גם כן ואינם ניתנים לאכילה או לשתייה. צמחים מתחילים לגדול לאט בקצב של יום, והערפל גורם לראות מתעמעמת כך שכל היצורים שראייתם מבוססת על אור וחום בטווח השפעתה של היכולת רואים 3 מטרים פחות. המעפש מתפקד כרגיל בתוך הביצה שיצר לעצמו. המעפש נעשה חסין לחלוטין לכל רעל או מחלה טבעיים וזוכה לתוסף +1 לכל גלגולי המיומנות המבוצעים כנגד יצורים בטווח היכולת שלו. עם זאת, המים המטפטפים ממנו וצורתו המשונה גורמים לו לסבול ממחסר -2 לכל הבדיקות וההצלות מבוססות הכריזמה. בדרגה החמישית הריקבון מתחיל לפעול בתוך 30 דקות, ולא בתוך שעה, והראייה המעומעמת מפחיתה 6 מטרים של ראיית אור וחום, ולא 3 מטרים כמו בדרגה הראשונה. בדרגה העשירית הריקבון מתחיל לפעול בתוך 10 דקות. כשהמעפש מתרחק ממרכז האזור שהושפע ליותר משעה, המקום מתחיל לחזור לקדמותו מים.
פרץ משחית - המעפש מסוגל להשתמש באנרגיות טבע אפלות לצרכיו ולתקוף את שונאי היער בעזרתן. הפרץ המשחית הוא יכולת דמוית לחש בצורת קרן של 9 מטרים, הנחשבת להתקפת מגע מטווח רחוק ושוות ערך ללחש מן הדרג הראשון. התנגדות לחשים עובדת כנגד הפרץ המשחית על אף שכשרונות המסייעים להתגבר על התנגדויות לחשים עובדים עם הפרץ המשחית. פרץ משחית מסב חצי נזק לחפצים, והוא מושפע מכישלון לחשים בשריון, אך לא מכישלון לחשים בשריון קל. כשרונות על-קסם אינם משפיעים על הפרץ המשחית. פרץ משחית דורש רכיב קולי. בדרגה הראשונה הפרץ המשחית של המעפש מסב 1ק4 נזק, ובכל שתי דרגות שמעבר לראשונה הוא משתפר ב+1ק4.
מגע מלוכלך - ידיו של המעפש הוא מגע הביצה עצמה. כל יצור שבא במגע שאורך יותר מסיבוב מלא עם המעפש חייב בהצלת קשיחות [ד"ק 10 + דרגת המעפש] או שהוא יחלה בקדחת ביצות [דגירה יום, נזק ראשוני עייפות, נזק משני תשישות]. יצורים החסינים למחלות טבעיות חסינים ליכולת זו. יצור שחלה פעם אחת במחלה שהעביר לו אותו המעפש חסין למחלה זו.
לחשים - בכל דרגה אי זוגית, המעפש נחשב כאילו עלה דרגה אחת במקצוע מטיל הלחשים שלו, דבר היכול להעניק לו יותר לחשים ליום, או גישה ללחשים חזקים יותר, אך לא כל יתרון נוסף מעליית דרגות. אם יש יותר ממקצוע מטיל לחשים אחד, המעפש בוחר באיזה מקצוע להעלות את דרגת המטיל שלו.

דרגה 2
צף כמו הסחף - באזורי הביצות המוצפים, המעפש חייב ללמוד איך להסתדר ולשרוד. הוא יכול לעצור את נשימתו למשך 4 סיבובים לכל נקודת חוסן שיש לו. בנוסף, המעפש זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות השחייה שהוא מבצע.
מתת הרפש - המעפש מכיר בכוחו של הרפש ובחיוניותו, ומנסה ללמוד כיצד להיות כמוהו. בדרגות 2, 5, 8, המעפש בוחר יכולת אחת מרשימת היכולות של מתת הרפש. לא ניתן לבחור פעמיים באותה היכולת.
- גמישות מבחילה - המעפש מאבד את קשיחותו של הגוף הקודם ובמקומו זוכה לגוף גמיש, חלקלק ושימושי יותר. המעפש זוכה בתת הסוג [משנה צורה], ובהתנגדות 5 לנזק מוחץ, שמשתפרת בכל 3 דרגות ב5. כמו כן, המעפש סופג אוטומטית 50% פחות נזק נפילה, וקשה מאוד לכבול אותו או לאזוק אותו, ולפיכך הוא זוכה בתוסף +8 לגלגולי אומנות הבריחה. הוא נעשה חסין להשפעות של פגיעות חמורות ושינוי צורה. עם זאת, המעפש מאבד חלק מאישיותו הנושנה, ופניו נעשים חסרי הבעה, והדבר מזכה אותו בתוסף +6 לכל בדיקות ההתחזות. המעפש אינו יכול לעטות שריון והוא סופג מחסר -2 לכל גלגולי המיומנויות מבוססות הכריזמה.
- רסיסי ביצות - על גבו של המעפש צומחים ומתקשחים קוצי ענק חדים כתער, מכוסים בטחב. המעפש אינו יכול לעטות שריון יותר. בתמורה, הוא זוכה לשריון טבעי +2 וזוכה בנשק טבעי ראשי. הנשק הטבעי נחשב כדקרי שריון לכל דבר ועניין, אך הם מסבים נזק של 1ק8 חודר.
- חוש רפש - המעפש מסגל לעצמו את יכולתם של הרפשים לחוש את סביבתם בדיוק רב. עיניו מתכסות בדוק מנבגים לבנים והוא מתעוור. המעפש זוכה לחוש סומא 36 מ', אך עיניו נפגעות והוא מאבד את ראיית האור והחום שלו [אינו יכול לראות בחושך, באור מועט או כרגיל].
- מפלצת בוץ - גופו של המעפש גדל ומתעבה, והוא נעשה כולו בוץ. המעפש גדל בקטגוריית גודל אחת וזוכה בנשק טבעי ראשי [טפרים, 1ק8 נזק חותך/חודר], ובנשק טבעי משני [נשיכה, 1ק6 נזק מוחץ]. בנוסף, המעפש זוכה בהתנגדות 5 לאש ולחשמל, אך צורתו, תנועתו והתנהגויותיו המשונות מרחיקות אותו מסביבתו והוא מתקשה לדבר. המעפש אינו מסוגל לדבר עוד [אך הוא מסוגל לכתוב], אם כי הוא מבין כל שפה שלמד בחייו, ויכול ללמוד ולהבין חדשות, אך לא לדבר בהן.
- טורף לילי - המעפש חי את הלילה, ולכן מפתח ראייה חדה יותר. המעפש זוכה בראיית חושך 36 מ' ובראייה באור מועט, ובנוסף זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות הטיפוס, הקפיצה, ההאזנה, הזיהוי, ההסתתרות והתנועה השקטה שהוא מבצע. קפיצה, לוליינות ואיזון הן מיומנויות מקצוע עבור המעפש מעתה. המעפש הוא יצור שאוהב חשיכה, והוא מקבל מאפיין "רגישות לאור".
- מטייל אבוד - המעפש חי את הטבע, אך הוא חי אותו מנקודת מבט של שורד וחוקר, ולא של ילד מהופנט. המעפש זוכה ביכולת "צעד החורש" אם לא זכה בה מלפני כן, ואם כן הוא זוכה בתוסף +3 מ' למהירות התנועה הבסיסית שלו. המעפש יכול לקחת תמיד 10 בידע [טבע] ובהישרדות, גם אם הוא נתון במצבי לחץ. בנוסף, הוא מוסיף את דרגותיו לכל בדיקות ההישרדות שהוא מבצע, אך ההתבודדות שלו פוגעת בכישוריו והוא סופג מחסר -2 לכל הבדיקות וההצלות מבוססות התבונה.
- מטפטף מים - המעפש משפיע על סביבתו בעוצמה רבה יותר והריקבון גדל ומתפשט במהירות עצומה. טווח היכולת "ריקבון" גדל ב12 מטרים, ופעם בשעה, המעפש יכול להחליט כי ברדיוס הריקבון האזור נחשב כאילו הוטל במקום לחש "יצירת מים" מדרגת מטיל השווה לדרגתו של המעפש, למשך דקה אחת. המקום חוזר לעצמו רק אם המעפש התרחק ממנו ליתר מיום אחד. כל עוד המעפש נמצא באזור הריקבון, הוא זוכה לתוסף +2 לכל בדיקות ההסתתרות, השחייה והתנועה השקטה שהוא מבצע.
- צחוק משוגע - המעפש תמיד מגחך בשקט וממלמל קללות ושבועות לנקמה במחריבי היער. הוא סובל ממחסר -2 לכל הבדיקות המבוססות כריזמה שהוא מבצע. בתמורה, השיגעון שלו מחלחל לתוך הסביבה. 6 פעמים ביום, המעפש יכול להכריז שהוא משתמש ביכולת כפעולה מהירה. כל יצור בטווח 3 מ'/3 דרגות צריך להציל רצון [ד"ק 10 + דרגת המעפש] או להיתקף בבעתה ולהתחיל לצחקק במבוכה הולכת וגוברת. היצור סופג מחסר -2 לכל הצלות התגובה, ההתקפות והנזק, אינו יכול לדבר וצריך להצליח בהצלת רצון [ד"ק 10 + דרג הלחש] כדי להטיל לחשים. היצור אינו יכול לדבר או להשתמש במיומנויות הדורשות דיבור. ההשפעה פגה מעצמה לאחר סיבוב/דרגה, או לאחר שהיצור יוצא מרדיוס הריקבון של המעפש. בכל סיבוב ניתן להציל מחדש.
- שוכן מצולות - המעפש חי את המעמקים החשוכים של הביצה וייתכן כי בכלל הגיע מתוכם, יצור קר ואפל שמחפש את חומן של קרני השמש. הוא נראה כמו מלח טבוע שהתעורר לחיים ויצא מן המים שבהם מת. הוא זוכה להתנגדות 5 לקור, המשתפרת ב5 בכל 3 דרגות, ובנוסף מאבד את היכולת לנשום אוויר ומסוגל לנשום מים כרגיל. הוא יכול לעצור את נשימתו על הקרקע למספר סיבובים השווה לערך החוסן שלו. מהירותו הקרקעית פוחתת ב6 מ' [מינימום 0] והוא זוכה במהירות שחייה השווה לכפליים מהירות הבסיס המקורית שלו. עם זאת, המעפש חי באגמים האבודים ובמצולות ואינו זוכר עוד את היבשה, וסופג מחסר -4 לכל בדיקות הידע [היסטוריה/מקומי] כאשר הוא על הקרקע.
- אורב דרוך - המעפש חי את חייו בשביל להרוג ציידים ואנשים שהורסים את ביתו. הוא תמיד רכון בשיחים, מוכן לזנק להתקפה. המעפש מוסיף את מיומנות הקפיצה לרשימת המיומנויות שלו, ומוסיף את דרגותיו לכל בדיקות הקפיצה, ההסתתרות והתנועה השקטה שהוא מבצע. בנוסף, המעפש זוכה בכישרון "התקפת זינוק" גם אם לא עמד בדרישות אליו.
- יציר חומר - גופו ופניו של המעפש אינם יציבים ומסוגלים להשתנות בבדיקת התחזות [ד"ק 20] כמו הלחש "תחפושת אישית". כמו כן, היכולת מאפשרת למעפש להידחק דרך חללים צרים של סנטימטרים בודדים עם כל ציודו.
- יד חומצית - המעפש מסב במגע [5 + חצי ק"פ + מתאם חוסן] נזק חומצה, הצלת קשיחות [ד"ק 10 + חצי ק"פ] לחצי נזק. כמו כן, המעפש זוכה להתנגדות 10 לחומצה.
- מזמן ערפילים - המעפש יכול לראות דרך כל ערפל או עשן שאינם קסומים, והוא רואה 6 מ' יותר בכאלו שהם כן קסומים. המעפש יכול, כפעולת סיבוב מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות, לבצע בדיקת ריכוז [ד"ק 15 + 1/לכל פעם שהשתמש ביכולת ב24 השעות האחרונות + 10 אם יש אור שמש ישיר]. אם הצליח, הוא זוכה להשפעה זהה ללחש "מעטה ערפל".
- גירוש צללים - המעפש זוכה ביכולת "גערה באל מתים" כנגד כל מפלצת שסביבתה היא ביצה או יער והיא אינה דמויית אנוש, דמויית אנוש מפלצתית, דרקון או ענק. דרגת היכולת היא פעמיים דרגותיו כמעפש. היכולת לא מצטברת עם אחרות.
- חידוש מחליא - המעפש יכול להתחדש, כפעולת סיבוב מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות. היכולת זהה ללחש "התחדשות", אך היא פועלת רק על המעפש עצמו ובסביבה שהושפעה מהריקבון שלו. היכולת מרפאת 4ק6 נק"פ ויצירה מחדש של איברים שנכרתו או נהרסו לגמרי אורכת 2ק10 סיבובים במקום סיבוב אחד.

דרגה 3
צורת רפש - המעפש הוא אדון לרפשים וליצורי הביצה הפשוטים. פעם ביום, הוא יכול לשנות את צורתו ליצור מן הסוג חיה, רפש או צמח, כמו היכולת "צורת פרא" של הדרואיד. אם הוא כבר דרואיד, הוא מסוגל לשנות את צורתו פעם נוספת ביום והוא יכול לשנות מעתה את צורתו לרפש ולצמח.

דרגה 4
מבט מלוכלך - המעפש מזהה ממבט ראשון מי הוא יצור הקשור בפרא ובביצה ומי הוא לא, מי נגוע ומי בריא. המעפש זוכה לתוסף השווה למחצית מדרגותיו לכל גלגולי הזיהוי, הסקירה, וזיהוי המניע כנגד יצורים שסביבתם היא ביצה או יער. כמו כן, המעפש מסוגל לאתר יצורים חולים בקלות רבה יותר, וזוכה לתוסף +4 לכל בדיקות המיומנות המבוצעות בכדי לגלות יצורים חולים.
אחד משלהם - המעפש יכול להסוות את עצמו כרפש לכל דבר ועניין ולהסתתר מפני יצורים אלו, המבקשים לאכול כל דבר שנקרה בדרכם. אם רפש מסוים זיהה את המעפש והחל לנוע לעברו כדי לתקוף אותו או לפגוע בו, המעפש זכאי לגלגל בדיקת חוכמה [ד"ק הוא ק"פ הרפש]. אם הצליח בבדיקה, הרפש מאבד בו עניין מיד. היכולת אינה עובדת על רפשים בעלי ערך תבונה או רפשים שזומנו במטרה לתקוף את המעפש.

דרגה 5
צעד טחב - המעפש מכיר את האזורים הפראיים ככף ידו. כאשר הוא נמצא באזור ביצתי או מיוער הוא זוכה לתוסף +3 מ' למהירות התנועה הבסיסית שלו [או למהירות השחייה שלו אם אין לו מהירות קרקעית]. כמו כן הוא זוכה לחוש מלכודות +2 כאשר הוא נמצא בסביבה ביצתית או מיוערת.

דרגה 6
דממת ביצות - דממת ביצות אופפת את המעפש, הופכת את סביבתו לשקטה ומתוחה. המעפש נחשב כאילו הוטל מסביבו לחש "דממה" מדרגת מטיל השווה ל5 + דרגותיו. טווח היכולת הוא מחצית מרדיוס הריקבון. יצורים בעלי התנגדות לחשים חסינים ליכולת זו. ד"ק הצלת הרצון הוא 5 + דרגותיו של המעפש + מתאם החוכמה שלו, כך שיצורים שינסו לדבר בכל כוחם יצליחו. יש לגלגל בכל סיבוב מחדש. היכולת היא יכולת דמויית לחש. ניתן להפסיק/להפעיל את היכולת כפעולת תנועה.

דרגה 7
מים דלוחים - המעפש משתלב בסביבת הביצות ונעשה לשוכן ביצות בעצמו. הוא מפתח דרכים לשרוד את האזורים שכף רגלו של אדם רגיל אינה יכולה לדרוך בהם - האגמים. המעפש זוכה במהירות שחייה השווה למהירות הבסיס שלו, ואם יש לו מהירות שחייה [כתוצאה ממתת הרפש] הוא זוכה במהירות התנועה הקרקעית המקורית שלו, עם התוספים אך ללא המחסרים.

דרגה 8
שליטה בישויות הביצה - מעפשים הם נגידי היער האפלים, השולטים בביצה כמו שהדרואיד שולט ביער. שלוש פעמים ביום, המעפש יכול לנסות ולצוות על יצורי ביצה שבקרבתו לעשות את רצונו. כל יצור בעל ערך תבונה הנמוך מ3 שנמצא בטווח הריקבון של המעפש זכאי להצלת רצון. אם נכשל, המעפש יכול לצוות עליו למשך שלושה סיבובים לרצות אותו, כמו הלחש "פקודה דגולה". לאחר מכן הכל ממשיך כרגיל וייתכן שהיצור יתקוף את המעפש בשל מה שגרם לו לעשות.

דרגה 9
מישהו ביער - המעפש לוכד את קורבנותיו ומטהר את היערות והביצות החשוכות. הוא אדון האשליות הפשוטות והלחישות הנישאות ברוח. המעפש יכול להטיל לפי רצונו את הלחשים "אורות מרצדים" ו"צלילי רפאים", כיכולת דמויית לחש מדרגת מטיל השווה ל10 + דרגותיו כמעפש.

דרגה 10
עיניים במים - כשהוא אורב לקורבנותיו, המעפש מנצל את היתרון האולטימטיבי ומחכה בקרבת גדות נהרות, אגמים ושלוליות רחבות. המעפש זוכה לכישרון "דג מעופף" גם אם לא עמד בדרישות אליו. המעפש רואה במים צלולים למרחק של 36 מטרים, ובמים עכורים למרחק של 12 מטרים. כאשר הוא במים עמוקים [ולא עומד על טיפה], המעפש זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות ההיאבקות, והוא יכול לקחת 10 בבדיקות שחייה גם אם הוא נתון במצבי לחץ. זוהי טכניקת התנין, להטיל יצירת מים ולהתאבק בתוכם.
אדון הרקב - בדרגה העשירית השינוי הושלם, והמעפש נעשה אדון לכל אשר בביצה, הרקב, הטחב והמים הדלוחים. כעת הריקבון מתפשט בתוך 10 דקות, ולא בתוך חצי שעה. בנוסף, המעפש נחשב כאילו הוא נשוא לחש טשטוש מדרגת מטיל השווה ל5 + דרגותיו כמעפש. מדובר ביכולת דמויית לחש. ולבסוף, סוגו של המעפש משתנה לרפש, והוא זוכה בחסינות לפגיעות חמורות ולאיגוף, חסינות לשינה ולהשפעות שינה.
תודעת רפש [כללי]
אתה מתחבר לצד הטבעי שלך, ומקבל הזדמנות לחיות תודעה פשוטה יותר משלך.
דרישות: תה"ב +3, ידע [טבע] או הישרדות 6 רמות.
תועלת: פעם ביום, כאשר אתה נחשף להשפעה מזיקה וצריך לגלגל בדיקה או הצלה מבוססת תבונה, אתה יכול להחשיב את עצמך כאילו ערך התבונה שלך לא קיים למשך סיבוב אחד. אם יצורים ללא ערך תבונה אינם חסינים להשפעה, אתה מושפע כרגיל.
דג מעופף [כללי]*
אתה יכול לזנק מחוץ למים בקלות.
דרישות: קפיצה 8 רמות, שחייה 4 רמות.
תועלת: אתה לא סופג את המחסר הרגיל כשאתה מזנק אל מחוץ למים. כשאתה קופץ אל מחוץ למים מרחק הקפיצה שלך שווה לגובה הקפיצה שלך.
*Stormwrack, כל הזכויות שמורות.
[/quote]
 
הרעיון של אקו-טרוריסט בעולם פנטסיה מעניין. הפגם היחיד שמצאתי בתיאור המקצוע היא העובדה שהמעפש נעשה בסופו של דבר אדון לדברים שהוא אמור להגן עליהם. אני חושב שהתפתחות היגיונית יותר היא שאפשרויות הבחירה שלו נעשות מוגבלות יותר ויותר ככל שהוא מתמקצע בתחום שלו ולבסוף להפסיק להיות מעפש משמעותו בחירה במוות.
 
מקצוע חמוד ביותר, וגם יחסית מאוזן, אך אני מוצא את יכולותיו מוגבלות מאוד , כלומר - בדרך כלל המסעות של מבוכים ודרקונים לא דווקא כוללים אזורי ביצות, אלא יותר מבוכים/יערות/אזורים עירוניים...

יהיה קצת מצחיק אם הוא יהווה עזר לקבוצה פעם ב-3,4 מסעות - לא?
 
רק רפרפתי על המקצוע, אבל כעקרון לא כדאי לתת רשימת לחשים חדשה למקצוע שאחת הדרישות שלו זה דרגת מטיל, כי זה דופק לך את הבחירות שעשית לפני שלקחת את המקצוע. לכן, כמעט תמיד עדיף לשפר את דרגת המטיל במקום רשימת לחשים חדשה
 
muzar אמר/ה:
ממש טוב. רק משהו קראנצ'י קטן: בכמה ממתות הרפש כתוב שהוא מקבל מחסר לבדיקות והצלות כריזמה, לא קצת מוזר שבגלל שהוא נראה לא אנושי יהיה לו מחסר להצלת רצון?
הצלות רצון מגיעות מחכמה, שהיא כנראה לפחות סבירה עבור המעפש (הוא מטיל לחשי קודש, ככלות הכל).

יש כאן שילוב מעניין בין לחשים, פרץ משחית ותכונות מיוחדות בדומה לבן דרקון או מובהק הכוכב הירוק, אבל אני לא בטוח כמה השילוב הזה מסתדר. הכוונה היא שפרץ משחית יהיה אופן ההתקפה העיקרי שלו?
כדאי לבדוק שוב את יכולת הדממה שנראית לי קצת חזקה מדיי (התגנבות מטורפת!) וגם שים לב שיש לו הרבה יכולות שקשורות לראייה אבל גם יכולת שעושה אותו עיוור.

האיזון לא נראה לי עד כדי כך קריטי, פשוט כי זה מקצוע יוקרה שמתאימים לדב"שים. לא רואה אותו חלק מקבוצה.
 
מבקש ביקורת איזון יותר מסודרת, לא הצלחתי להבין.

המטרה היא ליצור מקצוע יוקרה שמתאים גם לדב"שים וגם לדמויות שחקן. הוא מתאים כנבל אבל גם כדמות שמחפה ומשתמשת בטקטיקה טובה.

הכוונה היא שפרץ משחית יהיה אופן ההתקפה העיקרי שלו מטווח רחוק, כן. אני כן רואה מעפש ברברי.

גאלאן אמר/ה:
רק רפרפתי על המקצוע, אבל כעקרון לא כדאי לתת רשימת לחשים חדשה למקצוע שאחת הדרישות שלו זה דרגת מטיל, כי זה דופק לך את הבחירות שעשית לפני שלקחת את המקצוע. לכן, כמעט תמיד עדיף לשפר את דרגת המטיל במקום רשימת לחשים חדשה
גם נכון. עדיף.

הלדין אמר/ה:
הרעיון של אקו-טרוריסט בעולם פנטסיה מעניין. הפגם היחיד שמצאתי בתיאור המקצוע היא העובדה שהמעפש נעשה בסופו של דבר אדון לדברים שהוא אמור להגן עליהם. אני חושב שהתפתחות היגיונית יותר היא שאפשרויות הבחירה שלו נעשות מוגבלות יותר ויותר ככל שהוא מתמקצע בתחום שלו ולבסוף להפסיק להיות מעפש משמעותו בחירה במוות.
אא"א
 
אני מרגיש קצת מיותר. ההערות העיקריות שלי כבר הוערו.

כמו שהלדין אמר, הרעיון יוצא דופן ומגניב.
כמו שגאלאן אמר, למקצוע שמיועד עבור מטילי לחשים כדאי לתת שיפור הטלה על פני לחשים, או שבדרגה שבה אשפים אחרים מטילים מטחי מטאורים אתה תקוע עם לחשים מדרג 4.
כמו שנרוב ואיהילאס אמרו, המקצוע לא מתאים לד"שים אלא לדב"שים. אם אתה רוצה להפוך אותו לשווה לכל נפש, תן לו כמה מתתי רפש שפשוט נותנים משהו נחמד בלי להפוך את המרפש להכלאה בין המפלצת מלוך-נס, המפלצת של פרנקנשטיין ושלולית.

אם חשוב לך איזון, אז המקצוע חזק יותר מדי, בעיקר בגלל שהוא מקבל 2-3 דברים חדשים בכל דרגה שהיו ממלאים דרגה לבדם במקצועות אחרים.
*חישוב מהיר*
2.8 דברים חדשים בממוצע כל דרגה, כולל דרגים חדשים ושיפורים ליכולות קודמות. זה בהחלט יותר מדי. אתה יכול להיפטר ממגע מלוכלך (ממנה אני ממליץ להיפטר בכל מקרה. מחלה באופן כל כך חופשי לא מתאימה) ומהלחשים והמקצוע יהיה מאוזן למדי, ואולי עדיין חזק מדי.

ודברים אחרונים - באופן רגיל, דמויות יכולות לעצור את נשימתן למשך 2 סיבובים\נקודת חוסן. אני ממליץ על 4 סיבובים\נקודת חוסן בשביל צף כמו הסחף.
לחשים מבוססי חוכמה יגרמו למטילים מבוססי לא-חוכמה לסבול מ-MAD גדול מדי, למרות שאני רואה שכבר החלטת להחליף לשיפור מקצוע מטיל קיים.
 
טוב שריכזת הכל בהודעה אחת. איזון זה עניין חשוב בגלל שהוא מאפשר לי לשחק משהו שיצרתי בלי בעיות.

אני מסכם את ההערות שלך, תגיד לי אם נכון או לא נכון.
1. המקצוע יוצא דופן ומגניב.
2. שיפור הטלה במקום לחשים חדשים.
3. לתת לו תכונות שגם ד"ש יוכל לקחת כמו שצריך.
4. להפחית מספר יכולות לדרגה ואת אלה ספציפית: מגע מלוכלך, לחשים.
5. במהדורה 3 [לא 3.5] אז זה מספר סיבובים כערך החוסן. 3.5 תיקנו את זה, אני אתקן ותודה.
6. לגבי מחסרי חוכמה - אעבוד על זה.

מרתוס יעצלן צריך לערוך!
 
1. נכון.
2. נכון.
3. נכון.
4. נכון.
5. נכון.
6. לא רלוונטי בגלל נק' 2. מתי הזכרתי מחסרי חוכמה?

כמו, כן, נקודה נוספת ששכחתי קודם:
7. תן מחסרים לבדיקות שמבוססות על תכונה שהיא לא כריזמה. תמיד אפשר לקחת את היכולות עם המחסרים הכי גדולים ואז לתת לאלף הטרובדור לשכנע את כולם לתת להם עוגיות בזמן שהמעפש מוסתר בבטחה בתוך ארגז כדי שלא ישימו לב אליו.
 
6. בלבול שלי, סליחה סליחה.

King Revange אמר/ה:
כמו, כן, נקודה נוספת ששכחתי קודם:
7. תן מחסרים לבדיקות שמבוססות על תכונה שהיא לא כריזמה. תמיד אפשר לקחת את היכולות עם המחסרים הכי גדולים ואז לתת לאלף הטרובדור לשכנע את כולם לתת להם עוגיות בזמן שהמעפש מוסתר בבטחה בתוך ארגז כדי שלא ישימו לב אליו.
God_Of_War_Awesome_Smiley-s300x400-75883.jpg


יתוקן בהקדם.

*טעות*
 
אני עדיין לא מבין מה בדיוק חשבת כשביקשת ממני לפרסם את זה..

בכל מקרה-כתוב בדיוק איזה שינויים אתה רוצה, כך גם אני אוכל לערוך וגם האחרים יוכלו לראות מה עשית עם התגובות שלהם ויוכלו להגיב על כך.
 
אתה גם צריך לפרסם דברים.

- הריקבון הופך בדרגה ה10 למשפיע תוך 10 דקות. נסביר אחר כך למה.

- לחשים - כל שתי דרגות +1 לדרגת מטיל לחשים קיימת. אם כוהן מתווסף התחום "רפשים", אם אשף או מכשף אז יכול ללמוד כמה לחשים חדשים.

- את הפרץ המשחית להפוך ל1ק4 נזק כל 2 דרגות ולא 1ק6. הדרגות הן 1, 3, 5, 7, 9. סה"כ 5ק4. יותר חלש, עדיין אפקטיבי.

- מגע מלוכלך אני מעדיף להשאיר, בניגוד לת'ור. זו יכולת אופי, ובינינו היא צריכה להישאר שם. היא לא כזאת חזקה ואנחנו יודעים את זה.

- צף כמו הסחף זה פי 4 מערך החוסן.

- מתת הרפש... אני לא באמת יודע מה לכתוב עכשיו. מה שברור הוא שצריך לכתוב משהו. לפחות עוד 4-5 יכולות לבחירה. לעשות שיכול לקחת מתת רפש בדרגה 2, 5, 8. פחות שתי יכולות.

- עיניים במים - צריך להוסיף שזוכה בכישרון "דג מעופף". אני אוסיף אותו אחר כך. זה קשור לשאר הפרויקט.

- אדון הרקב. להוריד ריקבון מהיר וגם את "המעפש מסב [10 + חצי ק"פ + מתאם חוסן] נזק חומצה, במגע הנמשך סיבוב שלם", להשאיר את השאר.

בינתיים זה נראה לי מספיק מאוד. אם למישהו יש השגות בנושא אשמח לשמוע.

מרתוס, נערוך בה"פ, אחר כך תעדכן.
 
muzar אמר/ה:
אני לא בטוח עד כמה 5ק4 אפקטיבי בדרגה 14... הממוצע של זה זה... מישהו יכול להזכיר לי איך מחשבים ממוצע :( :oops:
12.5 נזק בדרגה 14 זה סבבה לגמרי, בייחוד כשיש לך כשרונות שמעצימים את הפרץ המשחית. אבל בסדר, אולי אתה צודק.
 
דבר נוסף - אפשרות כיבוי לדממת הביצות, או שהוא יוכל לדבר רק בצעקות.

מגע מלוכלך כן חזק. אולי לא במערכה שבה כל יריב מת עד סוף הקרב, אבל המעפש יכול לדגדג מישהו ולתת לו קדחת. זה פשוט... לא נראה מתאים. מגע למשך סיבוב מלא, אולי. מספר מוגבל של פעמים ביום, כן. אבל כל מגע גורם לקדחת? זה כבר מוגזם.

לבסוף, לא רואה צורך להוסיף תחום השפעה או לחשים. שיפור הד"מ מספיק.
 
ת'ור אמר/ה:
דבר נוסף - אפשרות כיבוי לדממת הביצות, או שהוא יוכל לדבר רק בצעקות.
חחח

ת'ור אמר/ה:
מגע מלוכלך כן חזק. אולי לא במערכה שבה כל יריב מת עד סוף הקרב, אבל המעפש יכול לדגדג מישהו ולתת לו קדחת. זה פשוט... לא נראה מתאים. מגע למשך סיבוב מלא, אולי. מספר מוגבל של פעמים ביום, כן. אבל כל מגע גורם לקדחת? זה כבר מוגזם.
סיבוב מלא. שכחתי.

ת'ור אמר/ה:
לבסוף, לא רואה צורך להוסיף תחום השפעה או לחשים. שיפור הד"מ מספיק.
OK בוס.

אחלה. מה עם נתונים לבהמת הביצות?
 
הנה התיקון...
מעפש
הרוב רואים את היער כמדשאה של פרחים המוארת בקרני שמש חמימות, כציור גס של עצים, אדמה ושמיים תכולים. זה נכון, אבל זה לא הכל. אף אחד לא יודע הכל על היער. יש לו צדדים אחרים. נעימים פחות. אפלים יותר. ביצות ערפיליות שבהן נתיבי מים קרים מציפים שורשי עצים ויוצרים מנגרובים מסועפים. אגמים שקטים ושחורים בחצות הלילה שזרמים דקיקים של בועות עולים מקרקעיתם אל פני המים. צלליות שנעות בגניבה לאורות מרצדים. זהו היער של המעפש. בכל זאת, גם בלב יער ישנם מקומות בהם העצים רקובים מפנים, הקרקע מלאה בחרקים והמים מזוהמים מפגרי הדגים. בכל זאת, גם ליער יש צדדים חשוכים יותר. המעפש מבין זאת, ומגן גם עליהם ועל הטחב שלכפות רגליו. מעפשים הם אנשים שהופנטו על ידי צדו הדלוח והקריר של הפרא. הם באים מכל המקומות ומכל הגזעים - דרואידים כפופי קומה המהלכים בשקט על גדות הנהר, סיירים שרוצים לנקום את הרס היערות שעליהם הגנו, ופתאום הבינו שאי אפשר להגן בחיוך על היער. רוצחים שלמדו לחבב את מקומות המסתור שלהם וילידים שהפכו את הביצה ליותר ממקום לחיות בו. חיות ביצה שחכמות מספיק בכדי להטיל קללות ולחשים נוטות להיהפך ברבות השנים למעפשות קשוחות שמגנות על ביתן בחירוף נפש. המעפש רואה את העולם כמקום יבש וחמים, שלעתים צריך מנה של לחות וקור מרענן בכדי לחזור לחיים. המעפש אינו יצור טוב, שכן הוא איבד את אמונתו באנשים אחרים והוא הופך בהדרגה ל... משהו אחר. משהו אחר שאמנם מדבר וחושב, אבל יש בו יותר יער וביצה משיש באחרים. משהו שמוכן לרצוח כדי להמשיך להתקיים, משהו שמוכן למות בשביל הפרא שלו. מעפשים משתמשים בקסמי אשלייה ובחוסן פיזי יוצא דופן בשביל למשוך מטיילים המחריבים את היערות, ולרצוח אותם. הם לא נוטים להתרחק מהפרא ויחושו שלא בנוח בסביבה עירונית, אם כי כמה מהם הסתגלו למערכות ביוב.

ק"פ: ק10.

דרישות
  • תה"ב: +4.
  • נטייה: שאיננה טובה.
  • מיומנויות: ידע [טבע]/הישרדות 8 רמות, שחייה 8 רמות.
  • כשרונות: תודעת רפש, עמידות.
  • לחשים: מסוגל להטיל לחשי מאגיה או קודש מדרג 1 לפחות.
  • מיוחד: חייב היה לשרוד לפחות שבוע באזורי פרא לחים ומיוערים.

מאפייני המקצוע
תה"ב: בינוני.
הצלות: קשיחות גבוהה, תגובה ורצון נמוכות.
נק' מיומנות לדרגה: 2 + מתאם תבונה.
מיומנויות המקצוע: תרמית, טיפוס, ריכוז, אומנות הבריחה, טיפול בחיות, מרפא, הסתתרות, תנועה שקטה, התחזות, איום, האזנה, ידע [טבע], הישרדות, זיהוי, חיפוש, משלח יד, שחייה.
שליטה בכלי נשק ושריון: לא שולט בשום נשק או שריון.

דרגה 1
ריקבון - המעפש הולך וסביבתו משתנה עמו. בכל מקום שבו המעפש עומד יותר משעה מתחילה להתפתח ביצה. כל האזור ברדיוס 3/דרגה מטרים מהמעפש הופך להיות לח ובהדרגה מתעפש, מסריח מצחנת היערות ונעשה ערפילי. המקום נחשב לביצה קרה, וכל מזון או מים שאינם מוגנים באמצעים מיוחדים או קסומים מתעפשים ומתקלקלים גם כן ואינם ניתנים לאכילה או לשתייה. צמחים מתחילים לגדול לאט בקצב של יום, והערפל גורם לראות מתעמעמת כך שכל היצורים שראייתם מבוססת על אור וחום בטווח השפעתה של היכולת רואים 3 מטרים פחות. המעפש מתפקד כרגיל בתוך הביצה שיצר לעצמו. המעפש נעשה חסין לחלוטין לכל רעל או מחלה טבעיים וזוכה לתוסף +1 לכל גלגולי המיומנות המבוצעים כנגד יצורים בטווח היכולת שלו. עם זאת, המים המטפטפים ממנו וצורתו המשונה גורמים לו לסבול ממחסר -2 לכל הבדיקות וההצלות מבוססות הכריזמה. בדרגה החמישית הריקבון מתחיל לפעול בתוך 30 דקות, ולא בתוך שעה, והראייה המעומעמת מפחיתה 6 מטרים של ראיית אור וחום, ולא 3 מטרים כמו בדרגה הראשונה. בדרגה העשירית הריקבון מתחיל לפעול בתוך 10 דקות. כשהמעפש מתרחק ממרכז האזור שהושפע ליותר משעה, המקום מתחיל לחזור לקדמותו מים.
פרץ משחית - המעפש מסוגל להשתמש באנרגיות טבע אפלות לצרכיו ולתקוף את שונאי היער בעזרתן. הפרץ המשחית הוא יכולת דמוית לחש בצורת קרן של 9 מטרים, הנחשבת להתקפת מגע מטווח רחוק ושוות ערך ללחש מן הדרג הראשון. התנגדות לחשים עובדת כנגד הפרץ המשחית על אף שכשרונות המסייעים להתגבר על התנגדויות לחשים עובדים עם הפרץ המשחית. פרץ משחית מסב חצי נזק לחפצים, והוא מושפע מכישלון לחשים בשריון, אך לא מכישלון לחשים בשריון קל. כשרונות על-קסם אינם משפיעים על הפרץ המשחית. פרץ משחית דורש רכיב קולי. בדרגה הראשונה הפרץ המשחית של המעפש מסב 1ק4 נזק, ובכל שתי דרגות שמעבר לראשונה הוא משתפר ב+1ק4.
מגע מלוכלך - ידיו של המעפש הוא מגע הביצה עצמה. כל יצור שבא במגע שאורך יותר מסיבוב מלא עם המעפש חייב בהצלת קשיחות [ד"ק 10 + דרגת המעפש] או שהוא יחלה בקדחת ביצות [דגירה יום, נזק ראשוני עייפות, נזק משני תשישות]. יצורים החסינים למחלות טבעיות חסינים ליכולת זו. יצור שחלה פעם אחת במחלה שהעביר לו אותו המעפש חסין למחלה זו.
לחשים - בכל דרגה אי זוגית, המעפש נחשב כאילו עלה דרגה אחת במקצוע מטיל הלחשים שלו, דבר היכול להעניק לו יותר לחשים ליום, או גישה ללחשים חזקים יותר, אך לא כל יתרון נוסף מעליית דרגות. אם יש יותר ממקצוע מטיל לחשים אחד, המעפש בוחר באיזה מקצוע להעלות את דרגת המטיל שלו.

דרגה 2
צף כמו הסחף - באזורי הביצות המוצפים, המעפש חייב ללמוד איך להסתדר ולשרוד. הוא יכול לעצור את נשימתו למשך 4 סיבובים לכל נקודת חוסן שיש לו. בנוסף, המעפש זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות השחייה שהוא מבצע.
מתת הרפש - המעפש מכיר בכוחו של הרפש ובחיוניותו, ומנסה ללמוד כיצד להיות כמוהו. בדרגות 2, 5, 8, המעפש בוחר יכולת אחת מרשימת היכולות של מתת הרפש. לא ניתן לבחור פעמיים באותה היכולת.
- גמישות מבחילה - המעפש מאבד את קשיחותו של הגוף הקודם ובמקומו זוכה לגוף גמיש, חלקלק ושימושי יותר. המעפש זוכה בתת הסוג [משנה צורה], ובהתנגדות 5 לנזק מוחץ, שמשתפרת בכל 3 דרגות ב5. כמו כן, המעפש סופג אוטומטית 50% פחות נזק נפילה, וקשה מאוד לכבול אותו או לאזוק אותו, ולפיכך הוא זוכה בתוסף +8 לגלגולי אומנות הבריחה. הוא נעשה חסין להשפעות של פגיעות חמורות ושינוי צורה. עם זאת, המעפש מאבד חלק מאישיותו הנושנה, ופניו נעשים חסרי הבעה, והדבר מזכה אותו בתוסף +6 לכל בדיקות ההתחזות. המעפש אינו יכול לעטות שריון והוא סופג מחסר -2 לכל גלגולי המיומנויות מבוססות הכריזמה.
- רסיסי ביצות - על גבו של המעפש צומחים ומתקשחים קוצי ענק חדים כתער, מכוסים בטחב. המעפש אינו יכול לעטות שריון יותר. בתמורה, הוא זוכה לשריון טבעי +2 וזוכה בנשק טבעי ראשי. הנשק הטבעי נחשב כדקרי שריון לכל דבר ועניין, אך הם מסבים נזק של 1ק8 חודר.
- חוש רפש - המעפש מסגל לעצמו את יכולתם של הרפשים לחוש את סביבתם בדיוק רב. עיניו מתכסות בדוק מנבגים לבנים והוא מתעוור. המעפש זוכה לחוש סומא 36 מ', אך עיניו נפגעות והוא מאבד את ראיית האור והחום שלו [אינו יכול לראות בחושך, באור מועט או כרגיל].
- מפלצת בוץ - גופו של המעפש גדל ומתעבה, והוא נעשה כולו בוץ. המעפש גדל בקטגוריית גודל אחת וזוכה בנשק טבעי ראשי [טפרים, 1ק8 נזק חותך/חודר], ובנשק טבעי משני [נשיכה, 1ק6 נזק מוחץ]. בנוסף, המעפש זוכה בהתנגדות 5 לאש ולחשמל, אך צורתו, תנועתו והתנהגויותיו המשונות מרחיקות אותו מסביבתו והוא מתקשה לדבר. המעפש אינו מסוגל לדבר עוד [אך הוא מסוגל לכתוב], אם כי הוא מבין כל שפה שלמד בחייו, ויכול ללמוד ולהבין חדשות, אך לא לדבר בהן.
- טורף לילי - המעפש חי את הלילה, ולכן מפתח ראייה חדה יותר. המעפש זוכה בראיית חושך 36 מ' ובראייה באור מועט, ובנוסף זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות הטיפוס, הקפיצה, ההאזנה, הזיהוי, ההסתתרות והתנועה השקטה שהוא מבצע. קפיצה, לוליינות ואיזון הן מיומנויות מקצוע עבור המעפש מעתה. המעפש הוא יצור שאוהב חשיכה, והוא מקבל מאפיין "רגישות לאור".
- מטייל אבוד - המעפש חי את הטבע, אך הוא חי אותו מנקודת מבט של שורד וחוקר, ולא של ילד מהופנט. המעפש זוכה ביכולת "צעד החורש" אם לא זכה בה מלפני כן, ואם כן הוא זוכה בתוסף +3 מ' למהירות התנועה הבסיסית שלו. המעפש יכול לקחת תמיד 10 בידע [טבע] ובהישרדות, גם אם הוא נתון במצבי לחץ. בנוסף, הוא מוסיף את דרגותיו לכל בדיקות ההישרדות שהוא מבצע, אך ההתבודדות שלו פוגעת בכישוריו והוא סופג מחסר -2 לכל הבדיקות וההצלות מבוססות התבונה.
- מטפטף מים - המעפש משפיע על סביבתו בעוצמה רבה יותר והריקבון גדל ומתפשט במהירות עצומה. טווח היכולת "ריקבון" גדל ב12 מטרים, ופעם בשעה, המעפש יכול להחליט כי ברדיוס הריקבון האזור נחשב כאילו הוטל במקום לחש "יצירת מים" מדרגת מטיל השווה לדרגתו של המעפש, למשך דקה אחת. המקום חוזר לעצמו רק אם המעפש התרחק ממנו ליתר מיום אחד. כל עוד המעפש נמצא באזור הריקבון, הוא זוכה לתוסף +2 לכל בדיקות ההסתתרות, השחייה והתנועה השקטה שהוא מבצע.
- צחוק משוגע - המעפש תמיד מגחך בשקט וממלמל קללות ושבועות לנקמה במחריבי היער. הוא סובל ממחסר -2 לכל הבדיקות המבוססות כריזמה שהוא מבצע. בתמורה, השיגעון שלו מחלחל לתוך הסביבה. 6 פעמים ביום, המעפש יכול להכריז שהוא משתמש ביכולת כפעולה מהירה. כל יצור בטווח 3 מ'/3 דרגות צריך להציל רצון [ד"ק 10 + דרגת המעפש] או להיתקף בבעתה ולהתחיל לצחקק במבוכה הולכת וגוברת. היצור סופג מחסר -2 לכל הצלות התגובה, ההתקפות והנזק, אינו יכול לדבר וצריך להצליח בהצלת רצון [ד"ק 10 + דרג הלחש] כדי להטיל לחשים. היצור אינו יכול לדבר או להשתמש במיומנויות הדורשות דיבור. ההשפעה פגה מעצמה לאחר סיבוב/דרגה, או לאחר שהיצור יוצא מרדיוס הריקבון של המעפש. בכל סיבוב ניתן להציל מחדש.
- שוכן מצולות - המעפש חי את המעמקים החשוכים של הביצה וייתכן כי בכלל הגיע מתוכם, יצור קר ואפל שמחפש את חומן של קרני השמש. הוא נראה כמו מלח טבוע שהתעורר לחיים ויצא מן המים שבהם מת. הוא זוכה להתנגדות 5 לקור, המשתפרת ב5 בכל 3 דרגות, ובנוסף מאבד את היכולת לנשום אוויר ומסוגל לנשום מים כרגיל. הוא יכול לעצור את נשימתו על הקרקע למספר סיבובים השווה לערך החוסן שלו. מהירותו הקרקעית פוחתת ב6 מ' [מינימום 0] והוא זוכה במהירות שחייה השווה לכפליים מהירות הבסיס המקורית שלו. עם זאת, המעפש חי באגמים האבודים ובמצולות ואינו זוכר עוד את היבשה, וסופג מחסר -4 לכל בדיקות הידע [היסטוריה/מקומי] כאשר הוא על הקרקע.
- אורב דרוך - המעפש חי את חייו בשביל להרוג ציידים ואנשים שהורסים את ביתו. הוא תמיד רכון בשיחים, מוכן לזנק להתקפה. המעפש מוסיף את מיומנות הקפיצה לרשימת המיומנויות שלו, ומוסיף את דרגותיו לכל בדיקות הקפיצה, ההסתתרות והתנועה השקטה שהוא מבצע. בנוסף, המעפש זוכה בכישרון "התקפת זינוק" גם אם לא עמד בדרישות אליו.
- יציר חומר - גופו ופניו של המעפש אינם יציבים ומסוגלים להשתנות בבדיקת התחזות [ד"ק 20] כמו הלחש "תחפושת אישית". כמו כן, היכולת מאפשרת למעפש להידחק דרך חללים צרים של סנטימטרים בודדים עם כל ציודו.
- יד חומצית - המעפש מסב במגע [5 + חצי ק"פ + מתאם חוסן] נזק חומצה, הצלת קשיחות [ד"ק 10 + חצי ק"פ] לחצי נזק. כמו כן, המעפש זוכה להתנגדות 10 לחומצה.
- מזמן ערפילים - המעפש יכול לראות דרך כל ערפל או עשן שאינם קסומים, והוא רואה 6 מ' יותר בכאלו שהם כן קסומים. המעפש יכול, כפעולת סיבוב מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות, לבצע בדיקת ריכוז [ד"ק 15 + 1/לכל פעם שהשתמש ביכולת ב24 השעות האחרונות + 10 אם יש אור שמש ישיר]. אם הצליח, הוא זוכה להשפעה זהה ללחש "מעטה ערפל".
- גירוש צללים - המעפש זוכה ביכולת "גערה באל מתים" כנגד כל מפלצת שסביבתה היא ביצה או יער והיא אינה דמויית אנוש, דמויית אנוש מפלצתית, דרקון או ענק. דרגת היכולת היא פעמיים דרגותיו כמעפש. היכולת לא מצטברת עם אחרות.
- חידוש מחליא - המעפש יכול להתחדש, כפעולת סיבוב מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות. היכולת זהה ללחש "התחדשות", אך היא פועלת רק על המעפש עצמו ובסביבה שהושפעה מהריקבון שלו. היכולת מרפאת 4ק6 נק"פ ויצירה מחדש של איברים שנכרתו או נהרסו לגמרי אורכת 2ק10 סיבובים במקום סיבוב אחד.

דרגה 3
צורת רפש - המעפש הוא אדון לרפשים וליצורי הביצה הפשוטים. פעם ביום, הוא יכול לשנות את צורתו ליצור מן הסוג חיה, רפש או צמח, כמו היכולת "צורת פרא" של הדרואיד. אם הוא כבר דרואיד, הוא מסוגל לשנות את צורתו פעם נוספת ביום והוא יכול לשנות מעתה את צורתו לרפש ולצמח.

דרגה 4
מבט מלוכלך - המעפש מזהה ממבט ראשון מי הוא יצור הקשור בפרא ובביצה ומי הוא לא, מי נגוע ומי בריא. המעפש זוכה לתוסף השווה למחצית מדרגותיו לכל גלגולי הזיהוי, הסקירה, וזיהוי המניע כנגד יצורים שסביבתם היא ביצה או יער. כמו כן, המעפש מסוגל לאתר יצורים חולים בקלות רבה יותר, וזוכה לתוסף +4 לכל בדיקות המיומנות המבוצעות בכדי לגלות יצורים חולים.
אחד משלהם - המעפש יכול להסוות את עצמו כרפש לכל דבר ועניין ולהסתתר מפני יצורים אלו, המבקשים לאכול כל דבר שנקרה בדרכם. אם רפש מסוים זיהה את המעפש והחל לנוע לעברו כדי לתקוף אותו או לפגוע בו, המעפש זכאי לגלגל בדיקת חוכמה [ד"ק הוא ק"פ הרפש]. אם הצליח בבדיקה, הרפש מאבד בו עניין מיד. היכולת אינה עובדת על רפשים בעלי ערך תבונה או רפשים שזומנו במטרה לתקוף את המעפש.

דרגה 5
צעד טחב - המעפש מכיר את האזורים הפראיים ככף ידו. כאשר הוא נמצא באזור ביצתי או מיוער הוא זוכה לתוסף +3 מ' למהירות התנועה הבסיסית שלו [או למהירות השחייה שלו אם אין לו מהירות קרקעית]. כמו כן הוא זוכה לחוש מלכודות +2 כאשר הוא נמצא בסביבה ביצתית או מיוערת.

דרגה 6
דממת ביצות - דממת ביצות אופפת את המעפש, הופכת את סביבתו לשקטה ומתוחה. המעפש נחשב כאילו הוטל מסביבו לחש "דממה" מדרגת מטיל השווה ל5 + דרגותיו. טווח היכולת הוא מחצית מרדיוס הריקבון. יצורים בעלי התנגדות לחשים חסינים ליכולת זו. ד"ק הצלת הרצון הוא 5 + דרגותיו של המעפש + מתאם החוכמה שלו, כך שיצורים שינסו לדבר בכל כוחם יצליחו. יש לגלגל בכל סיבוב מחדש. היכולת היא יכולת דמויית לחש. ניתן להפסיק/להפעיל את היכולת כפעולת תנועה.

דרגה 7
מים דלוחים - המעפש משתלב בסביבת הביצות ונעשה לשוכן ביצות בעצמו. הוא מפתח דרכים לשרוד את האזורים שכף רגלו של אדם רגיל אינה יכולה לדרוך בהם - האגמים. המעפש זוכה במהירות שחייה השווה למהירות הבסיס שלו, ואם יש לו מהירות שחייה [כתוצאה ממתת הרפש] הוא זוכה במהירות התנועה הקרקעית המקורית שלו, עם התוספים אך ללא המחסרים.

דרגה 8
שליטה בישויות הביצה - מעפשים הם נגידי היער האפלים, השולטים בביצה כמו שהדרואיד שולט ביער. שלוש פעמים ביום, המעפש יכול לנסות ולצוות על יצורי ביצה שבקרבתו לעשות את רצונו. כל יצור בעל ערך תבונה הנמוך מ3 שנמצא בטווח הריקבון של המעפש זכאי להצלת רצון. אם נכשל, המעפש יכול לצוות עליו למשך שלושה סיבובים לרצות אותו, כמו הלחש "פקודה דגולה". לאחר מכן הכל ממשיך כרגיל וייתכן שהיצור יתקוף את המעפש בשל מה שגרם לו לעשות.

דרגה 9
מישהו ביער - המעפש לוכד את קורבנותיו ומטהר את היערות והביצות החשוכות. הוא אדון האשליות הפשוטות והלחישות הנישאות ברוח. המעפש יכול להטיל לפי רצונו את הלחשים "אורות מרצדים" ו"צלילי רפאים", כיכולת דמויית לחש מדרגת מטיל השווה ל10 + דרגותיו כמעפש.

דרגה 10
עיניים במים - כשהוא אורב לקורבנותיו, המעפש מנצל את היתרון האולטימטיבי ומחכה בקרבת גדות נהרות, אגמים ושלוליות רחבות. המעפש זוכה לכישרון "דג מעופף" גם אם לא עמד בדרישות אליו. המעפש רואה במים צלולים למרחק של 36 מטרים, ובמים עכורים למרחק של 12 מטרים. כאשר הוא במים עמוקים [ולא עומד על טיפה], המעפש זוכה לתוסף +4 לכל בדיקות ההיאבקות, והוא יכול לקחת 10 בבדיקות שחייה גם אם הוא נתון במצבי לחץ. זוהי טכניקת התנין, להטיל יצירת מים ולהתאבק בתוכם.
אדון הרקב - בדרגה העשירית השינוי הושלם, והמעפש נעשה אדון לכל אשר בביצה, הרקב, הטחב והמים הדלוחים. כעת הריקבון מתפשט בתוך 10 דקות, ולא בתוך חצי שעה. בנוסף, המעפש נחשב כאילו הוא נשוא לחש טשטוש מדרגת מטיל השווה ל5 + דרגותיו כמעפש. מדובר ביכולת דמויית לחש. ולבסוף, סוגו של המעפש משתנה לרפש, והוא זוכה בחסינות לפגיעות חמורות ולאיגוף, חסינות לשינה ולהשפעות שינה.[/quote]
תודעת רפש [כללי]
אתה מתחבר לצד הטבעי שלך, ומקבל הזדמנות לחיות תודעה פשוטה יותר משלך.
דרישות: תה"ב +3, ידע [טבע] או הישרדות 6 רמות.
תועלת: פעם ביום, כאשר אתה נחשף להשפעה מזיקה וצריך לגלגל בדיקה או הצלה מבוססת תבונה, אתה יכול להחשיב את עצמך כאילו ערך התבונה שלך לא קיים למשך סיבוב אחד. אם יצורים ללא ערך תבונה אינם חסינים להשפעה, אתה מושפע כרגיל.
דג מעופף [כללי]*
אתה יכול לזנק מחוץ למים בקלות.
דרישות: קפיצה 8 רמות, שחייה 4 רמות.
תועלת: אתה לא סופג את המחסר הרגיל כשאתה מזנק אל מחוץ למים. כשאתה קופץ אל מחוץ למים מרחק הקפיצה שלך שווה לגובה הקפיצה שלך.
*Stormwrack, כל הזכויות שמורות.
 
חזרה
Top