• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] רעיון למקצוע - משנה צורה

King Revange

פונדקאי ותיק
עיון קצרצר אצל הChangeling חשף אותי לאפשרות שלא חשבתי עליה - מקצוע שמבוסס על שינוי צורה בלבד. בתחילה זה רק שינוי קוסמטי, אחר כך זה שינוי פיזי מינורי, ובסופו של דבר הדמות יכולה ללבוש כל צורה באשר היא. EVER. כמובן שזה מתגלגל לתתי סוגים, סוגים, גזעים וכיוצא בזה. לאורך הזמן הבחור שלוקח דרגות במקצוע הזה מאבד את גזע הבסיס שלו, ומאבד גם את הזהות שלו, עד שהוא הופך למין חייזר מכוכב אחר. הוא מאבד את השם, וכל השינויים הפלפיים האלה עושים אותו נורא זר ומוזר.

עכשיו - האם זה פרקטי לבנות משהו כזה? האם בנייה של מקצוע כזה מחייבת כתיבה של הרבה הרבה מכאניקה? האם ניתן לכתוב את המקצוע הזה כך שלא יהיו בו פרצות בכל מקום?

תודה רבה, ונראה מה קורה.
 
לי תמיד הפריע ביכולת הזו שהיא מאוד מנצקינית וכל פעם שמישהו רוצה לשנות צורה אז הוא עוצר הכל פותח את ספר המפלצות ובוחר במשך כחצי שעה מה הכי מתאים למצב.
הכי מתאים לדעתי זה להגביל את מספר יכולות שינויי הצורה ל(תבונה + דרגה) והגבלות הבחירה לתלויי רקע ומגבלות היכלות ואז זה חוסך המון זמן סשן. ולגבי גזעים משני צורה זה כמו החפצ"ק 'כובע של תחפושת'.

לא נראה מבחינה מכאנית שזה יהיה שונה מדרואיד רק במקום להיות מוכוון טבע להיות מוכוון התמרה זה לא חזק או מעניין מספיק ומעבר לזה מה הוא יהיה לוחם? מטיל לחשים? מסתנן? הרבה גם ממה שתארת הוא שינוי פלאפי ולא קרנצי כאילו הוא מאבד מהכריזמה שלו בלי באמת לאבד אותה.
 
עדכון 1#

אז מה זה בעצם משנה צורה?
משנה צורה הוא יצור שמתאים את עצמו למצב בצורה הכי יצירתית - מרכיב את עצמו מחדש! אם אני עומד להילחם ביצורי מים, בתוך אוקיינוס סוער, כדאי שיהיו לי זימים. אם אני עומד להילחם בדרקון נושף אש, למה לא להיות יסודן אש זעיר עם מגה-יכולות? משנה הצורה לוקח את הכוחות של הדרואיד צעד אחד קדימה, מדלג בקלילות מעל אדון הצורות הרבות, ואוסף לתוכו את גזע הChangeling המרהיב בהחלט.

פלאף - התחלתי לעבוד על הרעיון הכללי של המקצוע. הפלאף מדבר על זה שכל יצור יכול לקחת דרגות במקצוע הזה, אבל יש לו כמה מאפיינים בולטים. ראשית, בדרך כלל כל משני הצורה הם חסרי אישיות באופן קצת יוצא דופן. בדרגות הגבוהות הם כבר לא זוכרים מי הם היו פעם, או מהם השמות שלהם. הם טובים מאוד בלאסוף מידע, בהתנקשויות ובכל אומנות שמערבת אדם חסר מצפון שהולך אחרי אנשים ועושה להם פיגוע בשכל.

קראנץ' - לגבי הנתונים היבשים - הוא בעל ק"פ נמוך, ק4, כי הוא לא ממש מיועד לעמוד מול יריבים קשוחים ממנו לבד, או להילחם בכלל. מה שכן, שינוי הצורה שלו יכול להעניק לו את נקודות הפגיעה שחסרות לו, וכך הוא מתגבר על המכשול הזה. בדרגות הראשונות הוא יצטרך לאלתר דרכים לסייע בקרב, משום שהוא לא יוכל לעשות יותר מדי. הוא יוכל, כמובן, להשתמש בכלי נשק רגילים ולהילחם עם שריון, אבל לאט לאט הוא יזנח את הכיוון המופלא הזה.

איך זה ייראה?

שינוי הצורה יהיה יכולת מיוחדת. בכל 5 דרגות, שינוי הצורה משתפר ומאפשר למשנה הצורה להיות יותר מניאק ויותר אכזרי כלפי היריבים שלו. לכל דרגת שינוי צורה יש 10 טכניקות שינוי אפשריות ללקיחה עבור משנה הצורה. בכל דרגה הוא בוחר 1, כך שהוא בוחר חצי מן היכולות בסה"כ. ברור שיהיו כשרונות שירחיבו את היכולות שלו. ככל שהוא מתקדם בדרגות שינויי הצורה יהפכו לאפשריים לפי רצון. התכונה המרכזית עבור משנה הצורה חסר האישיות אינה כריזמה, כמו שאתם בוודאי חושבים, אלא חוכמה או תבונה.
משני - שינוי צורה קוסמטי בעיקרו. מעניק קצת יותר חוסן כאן, מחקה לחשי אשליה שם, ובסופו של דבר נחמד מאוד. בדרגות גבוהות יותר שילוב של הרבה יכולות משניות יהיה משהו שמשנה הצורה יעשה אינסטנט.
בסיסי - שינוי צורה מתקדם במעט יותר, שמוסיף בוסטים חביבים לתכונות, משנה גודל, מעניק נשקים טבעיים והתקפות מיוחדות פחותות. בדרגות הגבוהות שינוי צורה בסיסי הופך להיות חלק עיקרי מאוד בהשמדת היריבים ובהוצאת מידע.
משופר - שינוי צורה משמעותי ביותר, שמתעסק עם הרבה יותר מאשר עור קשקשים או גודל של חתול. כאן מדובר על שינוי מאסיבי של הדמות, הענקת יכולות עוצמתית יותר, ומחיקת עברה של הדמות. בהדרגה, אמנם, אבל בסופו של דבר לחלוטין.
דגול - כמו שינוי צורה משופר, רק משוגע יותר. הדמות תרכיב את עצמה מחדש בכל קרב, ולמרות שהתהליך יהיה מהיר, אני אשתדל שהוא יהיה מגניב.
עליון - שינוי צורה בודד שייבחר בדרגה העשרים. מעניק תכונה יוצאת דופן באופן יוצא דופן לדמות. יכולת מגניבה תהיה, לדעתי, שילוב בין שתי יכולות שסותרות את עצמן, או העצמת יכולת בצורה קיצונית.

נקווה שייצא טוב.
 
מה שאתה מחפש זה המזמן של פת'פינדר בגירסת הSynthesist שלו.המשנה מתחיל את הקרירה שלו בצורת הBiped
וכל ארבע דרגות אחרי זה הוא יכול לקבל צורה אחרת (Quadruped, Aquatic, Serpentine), משנה הצורה מקהל את מאגר הנקודות של האידילון ליכולת שינוי צורה שלו.
 
מזמן יכול לזמן יצור בצורה המוגדרת עליידי הבסיס שלו כהולך על שתיים/ היומנויד ואז להוסיף לה עוד שינויי צורה מובנים לפי מאגר הנקודות שלו המזמן שהבאתי מתאחד עם האידלון שלו ומקבל את הצורה שלו. הרעיון שלי שהמשנה צורה יכול לפשוט וללבוש את צורת האידלון כרצונו ואז להוסיף לפי ראות עינייו עוד שינויי צורה לפי מאגר הנקודות יש לו.
מעבר למה שנאמר קודם משנה הצורה מקבל את היכולת שינוי דמות למספר דקות ביום כתלות בנקודות התבונה שלו +דרגה. שינויי צורה נוספים הם הגדלה או הקטנה של הגוף
 
עדכון 2#

בהשראת הRevenant Blade, החקיין הכושל שנכשלתי בבנייתו וגם פארסק, אני שיניתי את היכולת ואני חושב שפחות או יותר יש לי את התבנית שלה, וכמה יכולות לדוגמה. לאורך הזמן שינוי הצורה ייעשה מהיר יותר, חזק יותר ומגוון יותר. אני מניח שבסופו של דבר יהיו לו מחסרים רציניים לכריזמה -

כוח השינוי [ע"ט]: החל מן הדרגה הראשונה, למשנה הצורה ישנה היכולת לעוות ולשפר את עצמו. המשנה זוכה למאגר נקודות שינוי השווה למחצית מדרגתו + תוסף החוכמה שלו. לא ניתן לפגוע במאגר, להפחית או לשנות את מספר הנקודות, או לעשות בהן שימוש אחר.

שינוי צורה [ע"ט]: משנה הצורה יכול להרכיב את גופו מחדש, להוסיף ולגרוע ממנו תכונות וכוחות. כפעולת סיבוב-מלא שחושפת את משנה הצורה להתקפות מזדמנות, הדמות מסוגלת לשנות צורה. משנה הצורה בוחר מספר יכולות לפי מספר הנקודות במאגר השינוי שלו, ובהתאם זוכה להן לאחר הפעולה הרגילה. כל יכולת עולה מספר נקודות שינוי מסוים, גבוה או נמוך בהתאם לעוצמתה. בכדי לשנות צורה שוב, משנה הצורה צריך לבצע פעולת סיבוב-מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות, כרגיל.
יכולות משניות [נקודת שינוי 1 לכל יכולת]
זימים - משנה הצורה הופך ליצור אמפיבי, ומאבד את היכולת לנשום אוויר כרגיל. משנה הצורה נושם מים, ומסוגל לשרוד מחוץ להם במשך מספר סיבובים השווה למתאם החוסן שלו.
קרומי שחייה - משנה הצורה מתאים את עצמו לשחייה זריזה בתוך המים. הוא נע במהירותו הרגילה בתוך מים, ואילו על הקרקע סופג מחסר -3 מ' למהירותו.
שרירי - משנה הצורה דוחס ומעבה את השרירים שבגופו, ובכך הופך ליצור קשוח, מגודל וכבד. משנה הצורה זוכה לתוסף +2 לחוסן ולכוח, ולמחסר -2 לזריזות.
זיקית - משנה הצורה משנה את תווי פניו, צורת גופו ומרקם עורו בצורה משנית, בכדי להידמות למישהו אחר. יכולת הזיקית מתפקדת כלחש Disguise Self, ואינה מאפשרת שינוי גודל, גזע, תכונות פיזיות או נפשיות, או כל נתון יבש אחר של הדמות. מדובר ביכולת פלאפית כמעט לחלוטין. יכולת הזיקית היא קוסמטית לחלוטין, אך מעניקה תוסף +8 לכל בדיקות ההתחזות שמשנה הצורה מבצע לאחר שהשתמש ביכולת הזיקית.
דואה - משנה הצורה פורש קפלי עור בין ידיו לרגליו, וזוכה ליכולת לדאות. על כל 3 מטרים של נפילה, משנה הצורה יכול לנוע 6 מטרים, ולא לספוג נזק נפילה כלל וכלל. אם נזק הנפילה לא נוצר כתוצאה מהנפילה לקרקע אלא ממחץ קסום או כל השפעה מיוחדת אחרת, משנה הצורה סופג נזק כרגיל.
חייתי - משנה הצורה מחבר את עצמו אל הטבע ואל הפשטות שבפראות, ובתגובה רואה את העולם אחרת. משנה הצורה סופג מחסר -4 לערך התבונה שלו, ובתמורה זוכה ליכולות העל טבעיות חוש ריח וראייה באור מועט. כמו כן, משנה הצורה מסוגל לראות למרחק גדול פי 2 באור רגיל. במהלך השינוי משנה הצורה לא מסוגל לדבר, להשתמש בכל מיומנות מבוססת תבונה, להטיל לחשים, לקרוא ולכתוב, אף שהוא מסוגל להבין כרגיל הכל.

בהמשך - להפוך לתפלץ שחום? קטן עליי.
 
ראשית, אני חושב שכל העניין של איבוד זהות עצמית וזיכרונות הוא רעיון רע כמתכונת הנוכחית. זה יוצר מגבלה רצינית על כל מי שמשחק את המקצוע, ולא מרגיש (לי, לפחות) מתאים במיוחד לרעיון. תציע את זה כאפשרות או תחליש את זה קצת, אבל אל תעשה מזה כורח כזה רציני.

באשר למכאניקה, למה שלא תנסה לקחת את זה לכיוון מעניין יותר? כרגע זה נראה נחמד, אבל די דומה להרבה דברים אחרים. מה אם שינוי צורה נותן יתרונות אבל גם חסרונות - כל יתרון גורר חיסרון שווה בערכו. כמו כן, ככל שאתה משנה את עצמך יותר ככה קשה יותר לחזור לצורה המקורית.

או שאולי שינוי צורה גורר בעיות שונות, בהתאם לבחירה בכל שינוי צורה - הוא יכול להביא חסרונות ולגרום לאיבוד השליטה העצמית. מצד שני, אפשר לבחור במקום ששינוי הצורה יפגום או יעלים יכולות אחרות של משנה הצורה (כישרונות, מיומנויות, וכו') ואז שינוי צורה יוביל גם לשכחה. ואפשר להוסיף אפשרויות אחרות. ויהיה אפשר לשלב ביניהן וליצור ערבוב מעניין - קצת שכחה, קצת פראיות, קצת משהו אחר.
זה יכול לצאת ממש מגניב.
 
חשבתי להוסיף מערכת מעודכנת ומאוזנת יותר של הפגמים שמוצגים בוויקי של מו"ד - פגמים באישיות, במראה, בהתנהגות, ברקע וכן הלאה. לאט לאט אפשר לעשות שילובים מעניינים ביניהם - דמות שיש לה פוביה ממלחמה ויחד עם זאת חסינה לנזק מקבלת יכולת להיתקף בזעם מטורף שקשור לזה שהיא משחררת אגרסיות.

ברור שלאורך זמן שינוי הצורה דופק את הדמות בדיוק כמו שהוא עוזר לה. אם בהתחלה יש לה פחות או יותר איזון נפשי ופיזי, לאט לאט היא מאבדת את הצפון ואת המצפן ביחד איתו. בדרגות הגבוהות או שאתה מטורף לחלוטין, או שאתה מתאבד, או שאתה סנוב משוגע שמחפש אלמוות. משני צורה בכירים במיוחד פשוט יוצאים כדי לכבוש את המישור שמעבר, ולהפוך למלכי התפלצים EVER.

מן הסתם, ההצעה של חוסר אישיות וכן הלאה היא אופציונלית - אני אכתוב אותה בפלאף בלבד. שחקן שירצה משנה צורה החלטי במיוחד, יוכל ליצור אותו. זו פשוט הצעה.

הרעיון הוא שזה שינוי צורה אינסטנט - אם אתה מותקף בידי נחיל גובלינים, כדאי שתשנה צורה למשהו כבד שמסוגל לספוג הרבה נזק ולעשות נזק אזורי.
 
עדכון 3#

שיכחה [ע"ט]: החל מדרגתו השנייה, משנה הצורה סובל מבעיות שהופכות בהדרגה לחמורות ביותר, בנוגע לאישיותו, עברו ומראה גופו המקורי. בדרגות 2, 6, 10, משנה הצורה נעשה מקולל יותר ויותר, כתוצאה משינויי הצורה התכופים שלו. הוא בוחר שיכחה אחת שבה ייעשה מקולל לנצח. לא ניתן להסיר את השיכחה של משנה הצורה, לרכך אותה או להעלים אותה זמנית. עם היכולת המופלאה לשנות את עצמו בהתאם לנסיבות, הנסיבות כופות עליו תנאים איומים ונוראים.
עבר אבוד - משנה הצורה שוכח את עברו לאט לאט, עד שהחיים הופכים עבורו לטשטוש חושים ארוך, קשה ואכזרי. הוא זוכר פרטים החשובים לו באותו הרגע, או לאורך זמן, אך הוא מאבד את היכולת לקשר בינו ובין דורות קודמים. משנה הצורה סובל ממחסר -4 לכל בדיקות הידע [היסטוריה, אצולה, מקומי] המבוצעות על ידו.
זהות אבודה - משנה הצורה מאבד חלקים מאישיותו, פשוטו כמשמעו. הוא מתקשה להתעניין בנעשה מסביבו, מתעלם מנימוסים ומגינונים בחברה ומהתנהגות מכובדת, והופך להיות קצת פחות אנושי, בדרך אל השלמות. משנה הצורה סופג מחסר -2 לערך הכריזמה שלו [מינימום 1].
מציאות אבודה - משנה הצורה מתנתק מההווה ומרחף בין העבר לעתיד בקיצוניות. ניתן לומר שהוא מנותק מהמציאות, הזוי וכן הלאה. משנה הצורה סובל ממחסר -1 לגלגולי היוזמה, הצלות התגובה מבוססות הזריזות, ובדיקות הזריזות.
גוף אבוד - משנה הצורה מאבד את הקשר לגופו המקורי, נשחק ומתגלגל בתוך הגופים החדשים שהוא יוצר לעצמו. משנה הצורה מאבד את כל יתרונותיו וחסרונותיו של גזע הבסיס שבחר - במילים אחרות, הוא חסר גזע ומין.
נפש אבודה - משנה הצורה מאבד את הקשר לנשמתו, ונעשה חומרי הרבה יותר מכפי שהיה בעבר. הוא אינו מסוגל לתפוס דברים בצורה שראה אותם בעבר, ולעתים משני צורה שמאבדים את הקשר לנפשם רואים את העולם בשני ממדים בלבד. משנה הצורה סופג מחסר -2 לערך החוכמה שלו [מינימום 1].

מי אני?
 
האפשרויות של השיכחה לא מאוזנות זו לזו. עבר אבוד כמעט לא מפריע לרוב הדמויות, וגוף אבוד הוא בכלל לא חסרון. אלא אם הוא גם לא מקבל תכונות של גזעים כאשר הוא משתנה לאחד, ואז זה חסרון די רציני.
 
זהו, בדיוק דבר כזה אני חושב שכדאי להימנע ממנו. שכחה צריכה להיות אפשרות פלאפית (וגם אז לא הכרח), אבל איך שעשית את זה? חיסרון קראנצ'י משמעותי (אם נתעלם מחוסר האיזון הברור בין האפשרויות)? ממש לא. אין אף מקצוע אחר שעושה משהו דומה, ובצדק.
אתה רוצה ייצוג מכאני של שכחה\איבוד עצמי? תן הצלת רצון נמוכה ותסביר את זה שהשינוי המתמיד של הגוף מערער את התודעה ומקשה על משני הצורה לעמוד על שלהם.
 
עדכון 4#

איכשהו לא נשמע לי טוב להתנות תוסף במחסר. אני מעדיף שלא להפוך את השיכחה לחלק מהמקצוע, ובסופו של דבר להתחיל לכתוב את הבסיס שלו באופן הפשוט ביותר - שינוי צורה רגיל. אני מסכים שצריך להפוך את זה לפלאפי לחלוטין, אבל לפחות ניסיתי. בינתיים אני אסתפק בלבנות אותו כמו שהוא.

קטע קצר של פלאף -
השינויים חגים מסביבנו כמערבולות, מסדרים והופכים את עולמנו כרצונם. אנו ניצבים חסרי אונים בפניהם, זקנה, חולי, תשישות, רעב, חולשות, פציעות ומוות. מדוע שלא למשוך אותם, לנצל אותם, להשתמש בהם לרצוננו שלנו, שואל משנה הצורה. לראות את התהליך ולא את הנתון הקבוע, זו צורת החשיבה של משנה הצורה. במקום לנסות ולהתאים את המציאות אליו, הוא מתאים את עצמו אל המציאות - קל יותר, מהיר יותר, יעיל יותר. האגדה מספרת שחסר הפנים, משנה הצורה הראשון, היה בעברו לוחם מאגי רב עוצמה. הוא כבש עשרות אם לא מאות עולמות, מצעיד את לגיונות הדרקון הסגול על אדמתם, משליט אימה ופחד על בני המקום. מאז שינה את שמו האיש שהיה כובש דגול, ומצביאי הדרקון הסגול אינם חזקים כפי שהיו... אך דבר אחד נחקק בלבבותיהם של חסידיו של חסר הפנים: בקרב האחרון שלו כמצביא האיום, התעמת חסר הפנים עם דרקון לבן אכזרי במיוחד, שהביס אותו בקלי קלות ופצע אותו אנושות. הדרקון תפס את מושכות השלטון בצבאו של חסר הפנים, והותיר אותו לדמם למוות אי-שם, בקרה ובכפור. צבאו פנה נגדו, הוא נוצח, והוא מת. שם היה השינוי. שם הבין את הטעות, ואת התיקון שיש לעשות. כעבור אלף שנים, כשהדרקון הנורא משל בשיא עוצמתו בחייליו שהיו ככחול אשר על שפת הים, התקיף חסר הפנים. לבדו, ללא כל סיוע. כאשר ניצב מולו צבא, הוא היה טיטאן מעוות, חסר פה, עיניו רושפות אש וברקים, שהטיל סלעים לכל עבר, ובמחץ ידיו קרע אלפי יצורים אומללים מתוך סערת הקרב והטיל אותם אל האבדון. כאשר התעמת עם המכשפים הגדולים של האימפריה, הוא היה רב-מג מעורר ייראה, שעננות הלחשים שריחפו מסביבו שיוו לו מראה אלוהי של ממש. וכאשר התעמת עם הדרקון משנה הצורה לא היסס להשתמש בתרגילים המלוכלכים ביותר. הוא שינה את צורתו ליצור קטנטן, חסר מאפיינים מוגדרים. בועה שחורה של שנאה בים של כפור ומוות. הדרקון הלבן גיחך למראה עיניו - האיש מתכוון להיאבק בו בתור חרק זעיר. בועה של שמן שחור מצחין שנמחצת תחת כף רגלו בשנייה. פסולת. בועת השמן השחור הזו הפילה הר שלם על הדרקון, נבלעה בתוכו ופוצצה אותו לאלף חתיכות מדממות. ומאז, כל משני הצורה יודעים את האמת. והמשפט המנחה אותם בימיהם ולילותיהם, תחת שמיים קודרים, מערות של סלע וקסם מסתחרר, הוא אחד. "היה לא צפוי". במילים אחרות, אם למטבע ישנם רק שני צדדים, משנה הצורה הוא הצד הרביעי.

בסדר?
 
עדכון 5#

הוספתי ושיניתי כמה מהדברים כאן. לקחתי קדימה את ההצעות של המשתמשים ואני ממשיך עם הכיוון הראשוני שלי.

כוח השינוי [ע"ט]: החל מן הדרגה הראשונה, למשנה הצורה ישנה היכולת לעוות ולשפר את עצמו. המשנה זוכה למאגר נקודות שינוי השווה למחצית מדרגתו + תוסף החוכמה שלו. לא ניתן לפגוע במאגר, להפחית או לשנות את מספר הנקודות, או לעשות בהן שימוש אחר.

שינוי צורה [ע"ט]: משנה הצורה יכול להרכיב את גופו מחדש, להוסיף ולגרוע ממנו תכונות וכוחות. כפעולת סיבוב-מלא שחושפת את משנה הצורה להתקפות מזדמנות, הדמות מסוגלת לשנות צורה. משנה הצורה בוחר מספר יכולות לפי מספר הנקודות במאגר השינוי שלו, ובהתאם זוכה להן לאחר הפעולה הרגילה. כל יכולת עולה מספר נקודות שינוי מסוים, גבוה או נמוך בהתאם לעוצמתה. בכדי לשנות צורה שוב, משנה הצורה צריך לבצע פעולת סיבוב-מלא החושפת אותו להתקפות מזדמנות, כרגיל. משנה הצורה לא יכול לבחור מספר יכולות העולה על מספר דרגותיו + תוסף החוכמה שלו.
יכולות משניות [נקודת שינוי 1 לכל יכולת] - דרגה 1
שרירי - משנה הצורה דוחס ומעבה את השרירים שבגופו, ובכך הופך ליצור קשוח, מגודל וכבד. משנה הצורה זוכה לתוסף +2 לחוסן ולכוח, ולמחסר -2 לזריזות.
זיקית - משנה הצורה משנה את תווי פניו, צורת גופו ומרקם עורו בצורה משנית, בכדי להידמות למישהו אחר במראה, בקול ובהתנהגות. יכולת הזיקית מתפקדת כלחש Disguise Self, ואינה מאפשרת שינוי גודל, גזע, תכונות פיזיות או נפשיות, או כל נתון יבש אחר של הדמות. מדובר ביכולת פלאפית כמעט לחלוטין. יכולת הזיקית היא קוסמטית לחלוטין, אך מעניקה תוסף +10 לכל בדיקות ההתחזות שמשנה הצורה מבצע לאחר שהשתמש ביכולת הזיקית.
חמקן - משנה הצורה הופך לשברירי ודחוס יותר, בנוי כדי לחמוק ממהלומות ולברוח. הוא נע במהירותו הרגילה פי 2 מהר יותר, וזוכה לתוסף חמיקה +1 לדירוג השריון שלו. עם זאת, חוסנו נחלש מהותית, והוא סופג מחסר -2 לחוסן ולכוח.
חד עין - משנה הצורה משפר את עיניו בכדי להפוך אותן לכלי תצפית טובים יותר. הוא יכול לראות למרחק משולש מזה שבני גזעו מסוגלים לראות, הוא זוכה לראייה באור מועט ולראיית חושך 36 מ', אך הריכוז המאומץ באזור העיניים מותיר אותו חשוף ופגיע, והוא סופג מחסר -2 לחוסן ולדירוג השריון שלו.
דואה - משנה הצורה פורש קפלי עור בין ידיו לרגליו, וזוכה ליכולת לדאות. על כל 3 מטרים של נפילה, משנה הצורה יכול לנוע 6 מטרים, ולא לספוג נזק נפילה כלל וכלל. אם נזק הנפילה לא נוצר כתוצאה מהנפילה לקרקע אלא ממחץ קסום או כל השפעה מיוחדת אחרת, משנה הצורה סופג נזק כרגיל.
חייתי - משנה הצורה מחבר את עצמו אל הטבע ואל הפשטות שבפראות, ובתגובה רואה את העולם אחרת. משנה הצורה סופג מחסר -4 לערך התבונה שלו, ובתמורה זוכה ליכולות העל טבעיות חוש ריח וראייה באור מועט. כמו כן, משנה הצורה מסוגל לראות למרחק גדול פי 2 באור רגיל. במהלך השינוי משנה הצורה לא מסוגל לדבר, להשתמש בכל מיומנות מבוססת תבונה, להטיל לחשים, לקרוא ולכתוב, אף שהוא מסוגל להבין כרגיל הכל.
משוריין - עורו של משנה הצורה מתעבה, מתקשח ומתקשה. לעתים מופיעות דוגמאות של קשקשים דקים, או פרווה גסה, לבחירתו של משנה הצורה. משנה הצורה זוכה לתוסף שריון טבעי +1 לדירוג השריון שלו.
יכולות בסיסיות [3 נקודות שינוי לכל יכולת] - דרגה 3
ימי - משנה הצורה מתאים את עצמו לשחייה זריזה בתוך המים, הופך ליצור אמפיבי ומאבד את יכולתו לנשום אוויר כרגיל. הוא נע במהירותו הרגילה בתוך מים, ואילו על הקרקע נע במחצית ממהירותו. משנה הצורה נושם מים, ומסוגל לשרוד מחוץ להם במשך מספר סיבובים השווה למתאם החוסן שלו.
מעופף - משנה הצורה בונה את עצמותיו מחדש, חלולות וקלות יותר. גופו מאבד את רגליו לטובת כנפיים חזקות. משנה הצורה זוכה במהירות מעוף השווה לפעמיים מהירותו הרגילה, בתמרון ממוצע. הוא מאבד את יכולתו לנוע על הקרקע - הוא לא יכול ללכת בכלל.
שוכן עצים - משנה הצורה מתאים את עצמו לחיים ביער, על אילנות גבוהים. זרועותיו מתארכות ונעשות חזקות יותר, בזמן שרגליו מתקצרות ונעשות גמישות. על הקרקע הוא נע במחצית ממהירותו הרגילה, ואילו כאשר הוא מטפס הוא נע במהירותו הרגילה, זוכה לתוסף +2 לבדיקות הקפיצה, האיזון והלוליינות, ויכול לקחת תמיד 10 בטיפוס, גם אם הוא נתון תחת לחץ.
מערן - משנה הצורה הופך את עצמו ליצור מתחפר שחי היטב בחול ובאדמה. משנה הצורה זוכה בחוש רעד 9 מ', מהירות התחפרות 3 מ'. בנוסף, הוא מאבד את ראייתו, וכאשר אינו מתחפר, הוא נע על הקרקע במחצית ממהירותו הרגילה.
גודל שונה - משנה הצורה משנה את גודלו בהתאם לנסיבות. הוא גדל או קטן בסיווג גודל אחד, לבחירתו, וזוכה לכל מאפייני הגודל החדש שלו, טובים או רעים.
 
עדכון 6#

אני חושב שעליתי על רעיון טוב יותר. במקום שינויי צורה נקודתיים, כמו זימים או זרועות ארוכות, פשוט להעניק Templates מכל הבא ליד. בדרגות הנמוכות זה יהיה טמפלייט אחד, ואחר כך נשלב דרקון מתאבד עם יצור משתכפל. אני לוקח השראה מכמה כישרונות לדרואיד משנה צורה, ומהרעיון בכלל.

בקרוב... תבניות מגניבות שיעשו לכם את החג. את הצום.
 
לתבניות יש מגבלה מסויימת - הן שומרות על יצור הבסיס ולכן לא בטוח שהן מתאימות למה שאתה צריך.
כמו-כן, מה אם הדמות משנה צורה ליצור\תבנית עם יכולות המוגבלות בשימושים ליום (כמו יכולות דמויות לחש)? האם אני יכול להפוך לחצי דרקון עם נשק נשיפה, ואחר כך למשהו אחר ושוב לחצי דרקון ולהשתמש בנשק הנשיפה בשנית?

כמו שאני רואה את זה, אתה יכול ללכת על אחת משלוש שיטות שונות של שינויי צורה:
1. קוסמטי. הדמות יכולה להלביש על עצמה כל מיני יתרונות ולקבוע איך הם באים לידי ביטוי ויזואלית (ראה את מקצוע היוקרה לדרואיד שפנג ואני עבדנו עליו פעם - הוא עושה בדיוק את זה). דוגמה נוספת, הוריאנט לדרואיד מהסל"ש 2 (משנה צורה לפי-רצון).
2. שינוי צורה "אמיתי". הדמות משנה צורה תוך התבססות על הלחש התמרה המוצג בסל"ש 3.5 (שהוא לחש ממש לא מאוזן עוד רגע נגיע לזה). דוגמה למקצוע שעושה שימוש בשיטה הזו: דרואיד.
3. שינוי צורה תלוי צורה. כמו לחשי ההתמרה החדשים שהופיעו בערך באזור Spell Compedium. וויזארדס הבינו שהלחש התמרה לא מאוד מאוזן (השחקן עובר על כל מגדירי המפלצות ואז השחקן של הדרואיד מגלה את הדינוזאורים בסל"ש 3 ומקבל 5 התקפות ארסיות בכל סיבוב בדרגה 6). לכן הם הטילו עליו מגבלות שלא היו קיימות קודם ויצרו קבוצת לחשים שכל אחד מהם הופך את הדמות ליצור מאוד ספציפי (Dragon Form, Body of War ולחשים דומים). אפשר להתבסס על העקרון הזה, כך שהדמות מתחילה עם גישה לנניח 2-3 צורות ועם הזמן מגדילה את המבחר ועוצמת הצורות האפשרויות, אולם היא מוגבלת לצורות אלו בלבד (כמובן שאפשר לשלב בפנים גם תחפושת אישית ושינוי עצמי כדי ליצור אפקט של משנה צורה "חופשי" יותר).
 
אני מקווה שאני מספיק מעניין אותך. אני אשמח אם תענה לי [לא דחוף, אבל בעיקרון כן תקרא ולא תשתעמם] לגבי התשובות שלי.

the Nerubian אמר/ה:
לתבניות יש מגבלה מסויימת - הן שומרות על יצור הבסיס ולכן לא בטוח שהן מתאימות למה שאתה צריך.
בדיוק בגלל זה בחרתי את התבניות. אני רוצה שבסופו של דבר השחקן לא ישב לי חצי שעה יותר משאר השחקנים עם המקצוע המודפס שלו, ויבחר את יכולות 9, 22, 18, 41. כי זה הכיוון הרע שהלכתי לעברו - לכתוב איזה 20 שינויים אפשרים לכל רמה [ויש 5. זה אומר בערך 100 יכולות, זה יותר גרוע מלהעתיק את הנזיר מזיכרון]. אני מעדיף 5-6 תבניות בסיסיות, מספר זהה של כאלה שקשורות למישורים חיצוניים וכאלה, ובסופו של דבר עוד 4-5 תבניות אגדיות. כשאני אומר "תבניות", אני מתכוון לכזה -
1. המתחמק הקטן [כמו של קופיל, בשינויים]. בחור קטן, שתוקף כמו זבוב, אבל קטן וחמקן.
2. שוכן עצים. זרועות ארוכות, גוף מכוסה פרווה, יצור מגעיל שמטפס על קרשים ואוכל דברים.
3. מערן. יצור שמקריב את הראייה שלו לטובת התחפרות באדמה, תנועה איטית וחישת רעד.

וכן הלאה. ברור שחלקם ישתנו.

אם יש לך הצעה כלשהי לפשט את הנושא בלי לשחק עם תבניות, אני מאוד אשמח לשמוע את זה.

לגבי השאלות האחרות -
1. הבעיה העיקרית עם קוסמטיקה היא שיש יותר מדי לבחור. אני שונא מטילי לחשים בדיוק מהסיבה הזו - לשבת שעה על כל לחש, ועוד שעה על השימוש בהם. אם אתה חשבת על רעיון אחר [כמו למשל, בחירה חופשית בהגבלים מסוימים], שגם עובד וגם לא ימשוך מנצ'קיניזם, אני אשמח עוד יותר לשמוע עליו.
2-3. יש לי בעיה קשה עם ההתמרה. איכשהו, אם אתה מספיק יצירתי, אתה כל הזמן מוצא פרצות בחוקים בעזרת כל מיני טריקים מלוכלכים. אני מחפש מערכת שגם תהיה מספיק חזקה כדי להתמודד עם מקצועות מהטיירים הגבוהים, וגם תהיה מאוזנת כמה שאפשר. אם אני טועה, תתקן אותי.
 
חזרה
Top