• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דיון: משחק יותר ריאלי.

mr.dnd

פונדקאי מהשורה
למי שלא הבין[את הכותרת].אני רוצה שהמשחק יראה יותר אמיתי.איך?
אני חשבתי אולי[אם זה לא מוגזם]שיהיה מקצועות שיהיו אמיתיים כמו:
נפח,מרפא,להחזיר את הטרובדור[למרות שאני חושב שהשם זמר נודד יותר טוב].
או שאולי כדי לעשות את זה בתור כישרונות וזהו?
וגם בספר[מהדורה 4 וגם קצת פחות 3],לא מתארים מספיק: צריך יותר על התנהגות[של הגזע],וקולות[שמפריע לי מאוד שאני רוצה לחקות את הדמות],וגם שידברו יותר על השפות[של העולם],שיפרטו עליהם קצת.
מה אתם חושבים?יש לכם עוד דברים שזה נראה לכם לא אמיתי?יש לכם מקום אם פתרונות לבעיה?
תכתבו כאן! :!: :!: :!: :!: :!:
 
בקשר לריאליסטיות: מבוכים ודרקונים היא שיטה מאוד לא ריאליסטית, יהיה יותר פשוט לקחת שיטה יותר ריאליסטית מאשר להפוך את מבוכים ודרקונים לריאליסטית.
נפח יכול להיות מיוצג על ידי מיומנויות בגרסה 3.5, אם כי אולי לא בגרסה 4. ובהחלט לא יתאים לכישרונות, הרי יש רמות שונות של נפחים, יש הבדל בין נפח מתחיל לנפח מקצועי.
בקשר לקולות, הכי פשוט ללכת לפי סטריאוטיפים בהתאם לאישיות הסטריאוטיפית. לדוגמא, אורקים עם קול נמוך, אלפים עם קול רך ויותר גבוה. נדמה לי שרשום איפה שהוא שננסים הם ילדותיים, אז אפשר לעשות שהקול שלהם גבוה מאוד ושהם אומרים סלום במקום שלום (אין לי כוח לעשות ניקוד). אם כי זה נגזר מהתנהגות, מה שאולי נראה לא מציאותי (למרות שאני זוכר שקראתי שטון הקול מצביע על האישיות, כי טון הקול נשלט על ידי חלק במוח ולא על ידי מיתרי הקול לגמרי). השפות הם בהתאם לקול של הגזע, ותמיד דמיינתי אלפית עם הרבה ל ואורקית עם הרבה אותיות גרוניות.
בקשר להתנהגות, כמה פירוט אתה בדיוק רוצה?
 
akma אמר/ה:
בקשר לריאליסטיות: מבוכים ודרקונים היא שיטה מאוד לא ריאליסטית, יהיה יותר פשוט לקחת שיטה יותר ריאליסטית מאשר להפוך את מבוכים ודרקונים לריאליסטית.
נפח יכול להיות מיוצג על ידי מיומנויות בגרסה 3.5, אם כי אולי לא בגרסה 4. ובהחלט לא יתאים לכישרונות, הרי יש רמות שונות של נפחים, יש הבדל בין נפח מתחיל לנפח מקצועי.
בקשר לקולות, הכי פשוט ללכת לפי סטריאוטיפים בהתאם לאישיות הסטריאוטיפית. לדוגמא, אורקים עם קול נמוך, אלפים עם קול רך ויותר גבוה. נדמה לי שרשום איפה שהוא שננסים הם ילדותיים, אז אפשר לעשות שהקול שלהם גבוה מאוד ושהם אומרים סלום במקום שלום (אין לי כוח לעשות ניקוד). אם כי זה נגזר מהתנהגות, מה שאולי נראה לא מציאותי (למרות שאני זוכר שקראתי שטון הקול מצביע על האישיות, כי טון הקול נשלט על ידי חלק במוח ולא על ידי מיתרי הקול לגמרי). השפות הם בהתאם לקול של הגזע, ותמיד דמיינתי אלפית עם הרבה ל ואורקית עם הרבה אותיות גרוניות.
בקשר להתנהגות, כמה פירוט אתה בדיוק רוצה?
זה לא רק קשור לראלסטיות.זה פשוט משהו שאני חושב שצריך.[אם אתם חושבים שאני צריך לשנות את הכותרת אין בעיה]
זה יהיה מגניב שבמקום לקנות נשק תבנה בעצמך וביותר זול.[זה יוצר צד כלכלי שיוצר עניין יותר רב למשחק]
וגם אני משחק מהדורה 4,אז למי שיש רעיוןלמהדורה 4שיגיד לי.
ואני מתכוון פירוט רחב.


ובנתיים יש למישהו רעיון להוספה מגניבה?
 
תחליף מהדורה, תשחק 3.5 או משהו אחר בארבע אין ראליות.
אתה יכול להכניס מיומנות נוספת שנקראת מקצוע או מלאכה ואז להחליט איזה מקצוע הדמות בוחרת להתאמן בו, ואם התקדמות הדמות אז המיומנות עולה.
אבל יש את זה כבר במהדורה 3.5.
היתה לי דמות של גמד עם דרגה גבוהה במיומנות מלאכה עשית נשקים שהיתה בונה את הגרזנים שלה לעצמה עם מוטו "עד שלא הכנת את הנשק שלך לעצמך אתה אף פעם לא תוכל להתמחות בו". אבל היתה לי בעיה שלא היה לי מספיק זמן בביקורים בעיר במהלך ההרפתקה לעבוד על נשקים נוספים. אז הסתובבתי עם ציוד כבד להכנת נשקים ומיומניות שלא הועילו לי בשיט.
במהדורה 3.5 יש ספרי גזעים מאוד מפורטים.
ולגבי המבטא נו באמת, זה משחק ולא הצגת תאטרון
 
פארסק אמר/ה:
תחליף מהדורה, תשחק 3.5 או משהו אחר בארבע אין ראליות.
אתה יכול להכניס מיומנות נוספת שנקראת מקצוע או מלאכה ואז להחליט איזה מקצוע הדמות בוחרת להתאמן בו, ואם התקדמות הדמות אז המיומנות עולה.
אבל יש את זה כבר במהדורה 3.5.
היתה לי דמות של גמד עם דרגה גבוהה במיומנות מלאכה עשית נשקים שהיתה בונה את הגרזנים שלה לעצמה עם מוטו "עד שלא הכנת את הנשק שלך לעצמך אתה אף פעם לא תוכל להתמחות בו". אבל היתה לי בעיה שלא היה לי מספיק זמן בביקורים בעיר במהלך ההרפתקה לעבוד על נשקים נוספים. אז הסתובבתי עם ציוד כבד להכנת נשקים ומיומניות שלא הועילו לי בשיט.
במהדורה 3.5 יש ספרי גזעים מאוד מפורטים.
ולגבי המבטא נו באמת, זה משחק ולא הצגת תאטרון
תודה רבה על העצות![ד"א שיחקתי מהדורה 4 אני יודע את זה]
אבל אני רוצה גם לעשות הופעות[ז"א שהשחקנים יעשו הופעות וע"י כך ירוויחו כסף]האם להשתמש בחוקים שיש ב3.5?
 
mr.dnd אמר/ה:
ואני מתכוון פירוט רחב.

פירוט רחב זה מונח מאוד לא ברור. כמה פירוט בדיוק זה פירוט רחב? 3 פסקאות? חצי עמוד? 10 עמודים?

mr.dnd אמר/ה:
למי שלא הבין[את הכותרת].אני רוצה שהמשחק יראה יותר אמיתי.איך?

מה בדיוק גורם למשחק להיראות לא אמיתי לדעתך?
באופן כללי אני יכול לייעץ לך לשמור על היגיון פנימי, ולחשוב על אקולוגיה - אם יש שבט אנושי באזור מסויים, אז צריך להיות אוכל זמין באזור, ומים זמינים, למשל.
 
mr.dnd אמר/ה:
למי שלא הבין[את הכותרת].אני רוצה שהמשחק יראה יותר אמיתי.איך?
אני חשבתי אולי[אם זה לא מוגזם]שיהיה מקצועות שיהיו אמיתיים כמו:
נפח,מרפא,להחזיר את הטרובדור[למרות שאני חושב שהשם זמר נודד יותר טוב].
או שאולי כדי לעשות את זה בתור כישרונות וזהו?
וגם בספר[מהדורה 4 וגם קצת פחות 3],לא מתארים מספיק: צריך יותר על התנהגות[של הגזע],וקולות[שמפריע לי מאוד שאני רוצה לחקות את הדמות],וגם שידברו יותר על השפות[של העולם],שיפרטו עליהם קצת.
[/b][/center]
1.אני יכול להבין איך זמר נודד ואיך מרפא השתלבו בקרב,אבל קצת קשה לי לחשוב על נפח בקרב כי זה מזכיר מאוד לוחם.איך אתה רוצה שהוא ישתלב בקרב?
2.שיש לפחות פיסקה על ההתנהגות ועוד כמה אזכורים בספר החוקים לשחקן שמהם אפשר להבין מה ההתנהגות הכללית של הגזעים.אני אישית תמיד מדמיין את
האלדרינים בתור המתנשאים ואלה שבקושי מוכננים להתלכלך,ולהשתמש בנשקים כמו גרזן ודברים ברברים ויותר נשקים כמו סייף או קשת מגונדרת.
3.את הקולות אתה צריך יותר לדמיין אני אישית תמיד מדמיין את הקול של הדמי דרקון נמוך,את של בני המחצית עליז ומלא חיים,את הקול של האלפים בערך כמו קול אנושי אבל יותר קשור אל הטבע ואת הקול של הזדים לחשני וארסי.
4.השפות הן חלק שאמור להזכיר לדעתי את האופי של מי שמדבר אותו ושיהיה קל ביותר לטבע של דוברו.השפה המדוברת צריכה להיות עממית אך לא פשוטה מידי
וגם לא בעלת מילים גבוהות,היא גם צריכה להיות בעלת שום קסם בשביל שכולם יוכלו לדבר אותה,בקיצור היא צריכה להיות מוסכמת על כולם.
שפת המרום צריכה להיות בעלת קסם חינני,מוזכר גם שהיא מובנת לכולם.מרום צריכה בכל מקרה גם אם היא מובנת לכולם בשפה המובנת עליו ביותר לזרוע תחושה שהוא מדבר בדרך הכי טובה,בשפה הכי גבוהה ובדרך הכי מורכבת.שאול לעומת זאת צריכה לזרוע את מלוא הפחד גם בשביל מי שלא מבין אותה היא צריכה ממש להרוס כל זכרון שמחה באיש השומע אותה.
 
יכול להיות שלנפח יהיה לו כוח שבו הוא יודע איך נשק עובד.ואז הוא יכול לפרק אותו[ככה הוא ישתלב בקרב].יש עוד מלאאא כוחות שאפשר.
ולפירוט:אני מתכוון לפירוט הכי גדול שאפשר[כן אפילו ל100 עמודים].
 
אני אשאיר את הרשמים האישיים שלי לגבי מהדורה 4 בצד ולשם שינוי אתמוך בה קצת:

המאפיינים "האמיתיים" עליהם דיברת קשורים למשחק תפקידים בעיקרם ולא לשיטה כזו או אחרת. כך שאין צורך לעבור חזרה למו"ד 3.5 או לקנות שיטה שונה לחלוטין. בשביל לדעת איך מתנהגים ננסים אתה בתור שה"מ צריך לשבת על התחת קצת ולחשוב איך הם מתנהגים. בשביל לדעת איך אלפים מדברים אתה בתור שה"מ צריך להחליט איך הם מדברים ולדבר בהתאם. לא כל דבר צריך להיות חקוק בספר באותיות קידוש לבנה ולא צריך להאכיל בכפית את המנחה בכל שעל.

אז העצה שלי אליך היא פשוטה:
קרא ספרים, תראה סרטים, לך להצגות ותדמיין הרבה. עולם המשחק שייך לך ולקבוצה שלך ולא לאף ספר - אתה הוא זה שמשחק בו ולך מותר לערוך אותו איך שתרצה. אותם רעיונות בספרים, סרטים וכו' באים לעזור לך ולפתח לך את הדמיון, אבל אין צורך שהם יגידו לך בדיוק מה לעשות.
אז איך אלפים מדברים? לא יודע.. איך אתה חושב שהם צריכים לדבר? איך אתה חושב ששפת מרום אמורה להישמע? וכן הלאה.
ולמען הסר ספק: אין בעיה לקחת רעיונות. אני אחזור על זה שוב: אין שום בעיה לקחת רעיונות. אחרי שתשמע על כל מיני רעיונות תפתח אותם לאן שאתה רוצה, אבל איך שזה נראה אתה לא מחפש רעיונות כלליים שיעזרו לך, אלא ממש מדריך שינחה אותך מ- א' ועד ת', ומדריך שכזה מוציא ממך את כל היצירתיות והכיף שבלהיות מנחה ולפתח דברים גם לבד (אחרת מה הטעם בלהיות מנחה?).

נ.ב -
להיות נפח, איש מלאכה, דיג וכו' - זה לא מקצוע למו"ד. אם אתה משחק מו"ד אתם יודע בעצמך במה מתרכזת השיטה - בקרב. אין טעם לאנוס את השיטה ולגרום לכך שלכל מפחלץ עורות יש כוח "מריטת עור עצבנית" שגורמת 2ק6 נזק ודוחפת את המטרה 1 משבצת.. המקצועות של מו"ד הם לוחמניים וקרביים בכוונה תחילה - לוחם שהקדיש את חייו לקרבות, אשף המפוצץ את אויביו בכדורי אש - ולא "סתם" איזה מפרזל פרסות שנקלע לקטטה בפונדק.
"המקצועות הריאלים" הללו שהצעת הם לא מקצועות של מו"ד, אלא מקצועות של דמות בחיי ההתבגרות שלה (עד שנעשתה הרפתקנית) או שהם פשוט משלח-יד או תחביב כזה או אחר.
אז לסיכום: אני לא בטוח שמו"ד 4 לא מאפשרת לדמות שלך לדעת גם נפחות וגם להיות אביר קודש (למשל), אבל גם אם לא - בשביל זה יש חוקי בית והרבה דמיון. אז תקבעו שהדמות שלך התחילה כדיג, הדמות שלי ייצרה רעפים בילדותה והדמות של מוישל'ה בישלה שיכר למחייתה אי שם בעבר.
 
mr.dnd אמר/ה:
יכול להיות שלנפח יהיה לו כוח שבו הוא יודע איך נשק עובד.ואז הוא יכול לפרק אותו[ככה הוא ישתלב בקרב].יש עוד מלאאא כוחות שאפשר.

אני בספק אם מבחינה היסטורית נפחים השתלבו בקרב. לדעתי עדיף לעשות נפחות כמיומנות, ואולי גם כוחות שההצלחה בהם תלויה בבדיקת נפחות.

mr.dnd אמר/ה:
ולפירוט:אני מתכוון לפירוט הכי גדול שאפשר[כן אפילו ל100 עמודים].

אתה באמת היית קורא פירוט של מאה עמודים? בכלל, אני חושב שאי אפשר להגיע למאה עמודים בלי לעשות שהטקסט יהיה כללי מספיק בשביל כל עולם מערכה (לא שזה יהיה פשוט לעשות מאה עמודים על גזע בשביל עולם מערכה ספציפי). מה שיש בספר לשחקן של גרסה 3 על הגזעים מספק אותי, והתקשיתי לשים פירוט ברמה של הספר כשהשתמשתי באותה תבנית של גזע (אני באופן כללי לא מאריך במילים).
עדיף משהו קצר ותמציתי על פני משהו מאוד ארוך.

פארסק אמר/ה:
mr.dnd אמר/ה:
ולפירוט:אני מתכוון לפירוט הכי גדול שאפשר[כן אפילו ל100 עמודים].
אני כבר עובד על זה מקצועות למהדורה ארבע כמו נפח, מאמן חיות, איכר, ושף גורמה. מאה עמודים זה כלום לעומת מה שאני הולך לכתוב לך, רק תחכה. :p

תזכיר לי לעולם לא להתעסק איתך :lol:
 
פארסק אמר/ה:
mr.dnd אמר/ה:
ולפירוט:אני מתכוון לפירוט הכי גדול שאפשר[כן אפילו ל100 עמודים].
אני כבר עובד על זה מקצועות למהדורה ארבע כמו נפח, מאמן חיות, איכר, ושף גורמה. מאה עמודים זה כלום לעומת מה שאני הולך לכתוב לך, רק תחכה. :p
תודה.אני מחכה בקוצר רוח.
דרך אגב.אני מקווה שתיתן לי גם זכיות יוצרים.

אני כן יכול לקרוא 100 עמודים.[יש לי יכולת קריאה טובה]
אבל זה לא עניין אם אני יכול או לא.מישהו יוכל להביא לי בבקשה?
 
RONER אמר/ה:
הקול של האלפים בערך כמו קול אנושי אבל יותר קשור אל הטבע

סלח לי על הבוטות אבל... מה?

ולנושא,
אם אתה רוצה להכניס למשחק את חרשות הנשק בצורה ריאליסטית אתה תבין כמו שפארסק תיאר שזו עבודה מאוד מורכבת בפועל. נשק צריך ליהיות עניין מאוד מאוד יקר. לשיקולך.
ככה כמעט עם כל דבר, ברגע שמסתכלים על דברים ברצינות מגלים שעולם בתקופה הדומה לימי הביניים הוא עולם קשה למחייה ומאוד לא דומה לאוטופיה שניתן לראות הרבה במו"ד.
 
ריאליזם היא לא הדרך בה אתה משחק במשחק, אלא הדרך בה אתה מסתכל עליו. אם אני אגיד לך "נק"פ" אתה ישר תגיד שזה לא פייר ולא טוב וכוסאמק ובכלל זה לא הגיוני שקיים דבר כזה. אבל אם אני אגיד לך "הנק"פ מייצג את כוח הסיבולת הפיזי והנפשי שלך, דרכך להתמודד עם סבל ולהתחמק ממהלומות", זה יישמע הגיוני יותר. כמובן שיהיו טענות בעד ונגד, אבל זה שורש העניין.

אז במקום מכאניקה, תשב ליד פסקאות הנתונים ותסביר אותן בדרך ראליסטית.
 
חזרה
Top