• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 [4] בניית מקצוע חדש - עבודה בתהליך

מאפיל

"אני יכול לראות אותך כפי שאתה באמת, לא יותר מצל חיוור של עצמך האמיתי."


תכונות מקצוע

תפקיד: מנהיג. אתה הוא המהלך בחשכה, המוכתם. אויביך רועדים באימה מנוכחותך וחבריך מבקשים מחסה בצילך. אתה נוטה לכיוון הרכז או הסער כתפקיד משני.
מקור כוח: צל. הפקדת חלק מנשמתך בידי בבואתך האפלה והפכת לאחד מייצורי האופל.
תכונות מפתח: כריזמה, חוכמה, חוסן.

שליטה בשריון: בד, עור, עור מחוזק.
אביזר קסום: כדור, מטה.
תוספים להגנות: קשיחות +1, רצון +1.
נקודות פגיעה בדרגה ראשונה: 12 + ערך החוסן.
נקודות פגיעה לדרגה: 5.
מספר פרצי ריפוי ליום: 6 + מתאם החוסן.

מיומנויות: תובנה. בדרגה ראשונה בחר שלוש מיומנויות נוספות בהן אתה מוכשר מתוך רשימת מיומנויות המקצוע המופיעה למטה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דת (תבנ), מאגיה (תבנ), סיבולת (חסן), תובנה(חכמ), תפיסה (חכמ), תרמית (כרז).

מאפייני מקצוע: נוכחות קודרת, מעטפת צל, יישות אפלה.


העיסוק בקסם צל משול להליכה על פי תהום, לעולם אינך יכול לדעת מתי ולאיזה עומק אתה עלול ליפול.
ישנן דרכים רבות לזכות בגישה לכוח זה, אך אף אחת מהן אינה באה ללא מחיר. עבורך, הדרך אל העוצמה, צמחה מתוך הכרח.
איש מלבדך לא יבין את הקשיים והזוועות שראית בחייך, איש מלבדך לא יבין מה היה זה שגרם לך לצלול אל תוך עצמך ולבקש את עזרתה של בבואתך האפלה,
ואיש מלבדך לעולם לא יוכל להבין שלאחר שהדלת הזו נפתחת - היא לעולם לא באמת נסגרת. הצל תמיד יאחז בחלק מנשמתך.

כדי להפוך למאפיל, הנחת מרצונך לרסיס אופל להכתים את נשמתך. חייך הם מאבק מתמשך בין טוב ורע, בין המותר לאסור.
לעיתים אתה מרגיש שאתה שולט באפלה ומנצל אותה למטרותיך ולעיתים אתה מרגיש ככלי בידיה.


מאפייני מקצוע המאפיל

המאפיל זוכה למאפייני המקצוע הבאים.

נוכחות קודרת:
עקב השפעתה של בבואתך האפלה, צילך מתממש כהילה המתפרשת למרחק של 2 משבצות מסביבך.
תחושת קרירות אל-טבעית נובעת ממך ומלווה אותך בכל אשר תלך.
אתה זוכה לתוסף של +2 עבור כל גילגולי האיום כנגד יצורים שיכולים לראות את צילך. בדרגה 11 התוסף גדל ל +4 ובדרגה 21 הוא גדל ל +6.

בבואות אפלות הן ישויות של רגש טהור. היה זה הרגש שאפשר לכם לתקשר מלכתחילה.
לאחר שנוצר החיבור ביניכם והבבואה החלה לזלוג אל נשמתך היא תמשיך ותפעל בהתאם לרגש שעורר אותה.
בחר אחת מבין האפשרויות הבאות. בחירתך תעניק לך את היתרון המפורט למטה וכן תזכה אותך בתוספים מיוחדים עבור חלק מכוחות המאפיל כפי שיפורט בכוחות אלו.

הילה מאיימת: צילך הוא ההתממשות של תחושת הנקם שהובילה אותך לפנות אל האופל. נקמה כנגד אלו שפגעו בך, נקמה כנגד אלו שנטשו אותך, רצית לגרום להם לשלם על הכל. ושלם הם ישלמו.
כאשר אתה צועד לעבר אויביך צלליותיהם נסוגות בפחד ומותירות את בעליהן פגיעים בפני כוחות האופל. אויבים המצויים בתוך ההילה סובלים מרגישות לנזק מוות בגובה מתאם החוכמה שלך.

הילה מעמעמת: אתה רק רצית לשרוד, כל אשר עשית היה בשם הרצון לשמר את עצמך.
האוויר הכבד שמסביבך מכהה את עוצמתם של אלו המבקשים לפגוע בך ובחבריך.
כל גילגולי הנזק כנגדך או נגד בני ברית המצויים בהילה סובלים ממחסר בגובה מחצית מתאם החוסן שלך.

מעטפת צל:
אתה יכול להשתמש בצל בכדי להגן על עצמך או על אחד מבני בריתך מפני נזק. אתה מקבל את הכוח מעטפת צל.

יישות אפלה:
כוחות הרוע והמוות אינם זרים לנשמתך, הם אינם מסוגלים להשפיע עליך באותה קלות בה הם משפיעים על אחרים.
אתה זוכה בעמידות 5 לנזק מוות (בדרגה 11 העמידות גדלה ל-10 ובדרגה 21 היא גדלה ל-15).


כוחות מאפיל
כוחותיך נקראים ערעורים. הם עושים שימוש בחלקיק האפל של נשמתך בכדי להחליש את אויביך ולתגבר את התקפותיך ואת התקפות בני בריתך כנגדם.

מאפייני מקצוע
כל המאפילים יכולים להשתמש בכוח מעטפת צל.

מעטפת צל מאפיין מקצוע של מאפיל
אתה שולח את צלך להכרך סביב אחד מחבריך, מוכן לספוג עבורו כל נזק שיגיע.
התקלות (מיוחד) * צל
פעולה משנית פרץ קרוב 2
מטרה: אתה או בן ברית בטווח
השפעה: המטרה רשאית לנצל פרץ ריפוי. במידה והיא עושה כן היא אינה משיבה לעצמה נקודות פגיעה כרגיל אלא מקבלת מאגר של נקודות פגיעה זמניות בגובה פרץ הריפוי שלה + מתאם הכריזמה שלך.
בנוסף, המטרה זוכה בהסתרה עד תחילת תורה הבא.

דרגה 6: מתאם כריזמה + 2
דרגה 11: מתאם כריזמה + 4
דרגה 16: מתאם כריזמה + 6
דרגה 21: מתאם כריזמה + 8
דרגה 26: מתאם כריזמה + 10

מיוחד: אתה רשאי להשתמש בכוח זה פעמיים בהתקלות, אך לא יותר מפעם בסיבוב. בדרגה 16 אתה רשאי להתשמש בכוח זה שלוש פעמים בהתקלות, אך לא יותר מפעם בסיבוב.

ערעורים לפי רצון מדרגה 1:

הרתעה אפלה התקפת מאפיל 1
צלליתך מתמקדת במטרה, כאילו מאיימת לסגור עליה, לו רק תעז לפעול.
לפי רצון * צל, אביזר, תודעה, מוות
פעולה רגילה טווח 5
מטרה: אויב אחד בטווח
פגיעה: כריזמה נגד רצון
השפעה: 1ק6 + מתאם כריזמה של נזק תודעה. בפעם הראשונה שהמטרה נכנסת או מבצעת התקפה כשהיא בתוך ההילה שלך היא סופגת נזק מוות בגובה מתאם החוכמה שלך.
 
Place holder.
For now includes the original english version i wrote.

Edit: Bummer can't align to the left.

Diminisher

"I see you for what you truly are, A mere shadow of a shadow."

Class Traits

Role: Leader.
Power Source: Shadow.
Key Abilities: Charisma, Wisdom, Constitution.

Armor Proficiencies: Cloth, Leather, Hide.
Weapon Proficiencies: Simple Melee.
Implements: Orb, Staff.
Bonus to Defense: +1 Will, +1 Fort.

Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score.
Hit Points per Level Gained: 5.
Healing Surges: 6 + Constitution modifier.

Trained Skills: Insight. From the class skills list below, Choose three more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Bluff (Cha), Endurance (Con), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Religion (Int).

Build Options: Suppressing Diminisher, Overpowering Diminisher.
Class Features: Dark Aura, Eyes of the Void, Penumbral Shield.


Class Features

Dark Aura
Due to your close connection with the Shadowfell, Your shadow manifests as a two squares aura all around you.
An unnatural sensation of cold emanates from the aura wherever you go.
Any rolls made to intimidate enemies within your aura receive half your charisma modifier as a bonus.
If you are rendered stunned or unconscious your aura is suppressed until you overcome those conditions.

Choose one of the following options. The choice you make give you the benefit described below and also provides bonuses to certain diminisher powers, as detailed in those powers.



Engulfing Aura: As you step closer to your enemies, their own shadows flee in fear of your aura, leaving them fragile against the powers of darkness.
While within your aura, enemies gain vulnerability to necrotic equal to your Wisdom modifier.
Dampening Aura: While within your aura, any damage you and your allies take is reduced by half your Constitution modifier.



Eyes of the Void
One might be able to hide himself in body, be he cannot hide his soul.
Your eyes can see both into this world and the Shadowfell.
You add your Wisdom modifier to any perception roll made to notice hidden creatures.



Penumbral Shield
You can use the shadows to protect your allies from harm.
You gain the Penumbral Shield power.



Penumbral Shield Diminisher Feature
You wrap your shadow around your ally like a cocoon, ready to absorb any incoming damage.
Encounter (Special) * Shadow
Standard action Close burst Aura
Target: You or one ally in burst
Effect: The target can spend an healing surge. If the target does so, it gains temporary hit points equal to it's healing surge value + your Charisma modifier.
The target also gain concealment until it is first hit by an attack.

Level 6: Healing surge value + Charisma modifier + 2.
Level 11: Healing surge value + Charisma modifier + 4.
Level 16: Healing surge value + Charisma modifier + 6.
Level 21: Healing surge value + Charisma modifier + 8.
Level 26: Healing surge value + Charisma modifier + 10.

Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter, but only once per round.
 
I think something very basic is missing - what is the gameplay vision for this class? How do you see it being used and maneuvered in combat, and how will it affect the team's strategy?

Without it , it is very hard to judge the class. It's very hard to make it as well, imo.

From what I see, the core concept of this class is to cluster other characters around her, with the minor roles of either controller(suppressing) or defender(diminishing).
 
Is that correct? What are your thoughts about it?
 
פסקי, אתה צודק בהנחותיך, נתתי מספר דוגמאות לעניין בפוסט הראשון שבעברית:

זהו המאפיין המרכזי של המקצוע והוא בעל חשיבות מכרעת על האופן בה דמות המשתייכת למקצוע זה תתנהל וכיצד אחרים יתנהלו בקרבתה.
לדוגמא:
בכדי לנצל את כוחה כראוי, הדמות תשאף לעמוד קרוב ככל הניתן לאויביה/חבריה כך שהם ימצאו בטווח ההשפעה של ההילה שלה.
דמות בעלת הילה משתלטת נוטה מעט לכיוון הסער בתפקידה הודות ליכולתה לייצר נזק נוסף לאויבים תחת השפעתה.
דמות בעלת הילה מעמעמת מעודדת את שאר החבורה לעמוד בקרבתה כאשר הם תוקפים או לסגת לשטחה בטרם הם מסיימים את תורם.

בכל מקרה, אני ירחיב קצת על האסטרטגיה והאינטראקציה עם החבורה:


1. כאמור, בכדי שהמאפיל ישפיע על אחרים הוא צריך להימצא קרוב מאוד להתרחשות, המיקום הקלאסי בשבילו יהיה בין המגונן לשאר החבורה.
ההילה מכסה שטח של 5X5 משבצות עם המאפיל במרכז כך שהמיקום המדוייק של הדמות כמובן יאלץ להשתנות בהתאם לתצורת החבורה (קפא"פיסטים, טווחיסטים), ולסיטואציה.
כמו כן, מאפיל בעל הילה מעמעמת יעבוד אחרת מאשר מאפיל בעל הילה מתשלטת - הראשון מקנה לחבריו יתרון מעצם קרבתו אליהם ולכן ישאף לעמוד בין כמה שיותר בני ברית, לעומתו, לאחרון מספיק לעמוד ממש מאחורי המגונן וקרוב לאויביו בשביל להסב להם נזק.


2. כמו שכתבתי קודם מאפיל בעל הילה משתלטת נוטה יותר לכיוון סער, כיוון שהוא מייצר רגישות לנזק מוות (עדיין לא הראתי כוחות לדוגמא בפורום אבל נזק מוות בהחלט מאפיין אותו). בחבורה בה עוד אנשים מסוגלים לייצר נזק מוות (Dark Pact Warlock, Assassin למשל) היתרון שלו כמובן גדל.
בנוסף, המאפיין יכול לעודד את שאר החבורה לקחת חפצי קסם שממירים את סוג הנזק לנזק מוות.
נזק מוות, נזק קור, מילת מפתח פחד יהיו מאוד נפוצים עבור המקצוע הנ"ל, ולכן כשרונות או ציוד שמתגברים אותם יהיו לו שימושיים יותר.


3. כוח "הריפוי" מעטפת צל מעודד טקטיקה מסוג שונה לגמרי מזו שנפוצה אצל שאר המנהיגים - בעוד שבד"כ מנהיגים יפעלו לאחר שחבריהם נפגעו וזקוקים לריפוי, כאן יש עידוד לשימוש Preemptive כיוון שמדובר בנקודות פגיעה זמניות.
לדבר יש כמובן יתרונות וחסרונות:
מצד אחד, מעטפת צל אינה יכולה לאושש בן ברית גוסס, כמו כן כיוון שנקודות פגיעה זמניות אינן מצטברות יתכנו התנגשויות עם כוחות בני ברית מסויימים.
מצד שני, היא יכולה לאפשר לבן ברית "לשהות" זמן רב יותר במצבו הנוכחי (בריא, מדמם) ובכך להגדיל את משך הפעולה של כוחות וכשרונות מסויימים (ישנם כוחות שמפסיקים לעבוד ברגע שנכנסים למצב מדמם, לחילופין ישנם כוחות וכשרונות שמייצרים יותר נזק כאשר אתה מדמם).

למעטפת צל ישנו יתרון נוסף והוא שהיא מעניקה הסתרה עד תחילת תורה של המטרה, ולכן כדאי להשתמש בכוח מייד לאחר שהמטרה פעלה או על מטרה בעלת יוזמה נמוכה שתפעל לאחר כל האויבים.
מאפיל בעל יוזמה גבוהה (כשרונות, זריזות) יוכל לממש את היתרון הזה בקלות רבה יותר, כמו כן, מתוכננים כשרונות שישפרו את היתרון הזה בהמשך.

מקווה שזה עונה לך פחות או יותר.


מספר שאלות לאנשים:
1. מה דעתכם על תמת הצל של המקצוע באופן כללי?
2. במקור כתבתי את המקצוע עם הילה 3 ולא 2, אבל במחשבה נוספת 9X9 נראה לי גדול מדי, מצד שני זה בהחלט היה מקל על המאפיל להתמקם בזירת הקרב בנוחות.
3. יש לי כמה כוחות מוכנים, אבל אני עדיין לא סגור על התצורה של הכוחות היומיים: חשבתי על תוספת של מילת מפתח הילה עבור הכוחות היומיים ושכוחות אלו יקנו יתרון נוסף להילה במשך ההיתקלות. מה דעתכם?
4. אני מתלבט לגבי המאפיין השלישי של המקצוע, EYES OF THE VOID כפי שהוא מופיע בגרסה האנגלית, האם הוא נראה מתאים? לחילופין חשבתי לתת לו את הכישרון מטיל טקסים וטקס בודד מבוסס צל כמובן.
 
המאפיל שולט בשריונות קלים, אין לו לא תבונה ולא זריזות כתכונת מפתח, יש לו נק"פ נמוך מאוד ואין לו דרך להפחית נזק על עצמו (אפילו הנוכחות המעמעמת שלו משפיעה רק על נזק נגד בני-ברית). עם כל זאת, אתה מציב אותו בשורה הקדמית, משום שגם ההילה שלו וגם מגן הצללים משפיעים בטווח קצר של שתי משבצות.

כיצד המאפיל מתחבר לכוחות הצל ומושך מהם את כוחותיו? מה עושה את הדמות קשורה לצללים ומעניק לה את כוחותיה?

כוחות יומיים שמעצימית את ההילה נשמעים מוצלחים, אבל שים לב לא ללכת עם ההשפעות שלהם יותר מדיי לכיוון של מגונן או רכז.

EYES OF THE VOID נראה לי לא ממש לעניין, משום שחכמה היא ממילא תכונת המפתח של תפיסה. אני גם חושב שמנהיג שקשור לצללים צריך להיות מוצלח בהתגנבות - לאו דווקא בגילוי התגנבות.
 
תודה על ההערות.

הנק"פ אכן נמוך למדי, הסתכלתי על המתנקש כשיצרתי את המקצוע וזה משהו שנשאר, אני יעדכן את הנק"פ ההתחלתי ל-12 במקום 10 ויעלה את מספר פרצי הריפוי ב-1.
ההילה המעמעמת אמורה להפחית נזק שמכוון גם למאפיל עצמו, אני ישכתב כדי שזה יהיה ברור.
לגבי השריון הקל והעמידה בשורה הקדמית - יש הבדל גדול בין לעמוד מאחורי המגונן ללאגף עם המגונן או לעמוד לצידו. סייר קפא"פ למשל, מסתכן הרבה יותר מאשר מאפיל לצורך העניין.
בכל מקרה, חשבתי על מאפיין חלופי שמאפשר להוסיף את מתאם החוסן לשיריון כל עוד לובשים שריון קל (או שמא כישרון עבור בעלי הילה מעמעמת)

עם זאת, שתי משבצות זה אכן טווח קצר, ייתכן שאני יחזיר את זה להילה 3 כמו שכתבתי במקור או לחילופין יאפשר את זה בכישרון.
לגבי מעטפת הצל זה לא מאוד קריטי המרחק הקצר, משתמשים בזה על הקפא"פיסטים לפני שהם מסתערים פנימה, שוב, המטרה היא לעודד גישה הפוכה - FRONTLOADING בתחילת ההתקלות במקום ריפויים לקראת סופה. זה גם מבטל גישה של "קמצנות" בריפויים שישנה לפעמים.

לגבי EYES OF THE VOID, כמובן שהסתרה זה הדבר שהכי קופץ לעין (האירוניה!), אבל זה קרוב מדי למאפיין של המכשף, המאפיל רואה אל תוך הנפש פנימה דרך עולם הצללים ומזהה את הפחדים / החששות של האויב, ואת אלה אי אפשר להסתיר בהתגנבות.
אולי זה קצת far fetched אבל זה היה הרעיון.

כשיגיע הרקע הסיפורי אני מניח שדברים יהיו ברורים יותר.
 
Hugh אמר/ה:
1. מה דעתכם על תמת הצל של המקצוע באופן כללי?
2. במקור כתבתי את המקצוע עם הילה 3 ולא 2, אבל במחשבה נוספת 9X9 נראה לי גדול מדי, מצד שני זה בהחלט היה מקל על המאפיל להתמקם בזירת הקרב בנוחות.
3. יש לי כמה כוחות מוכנים, אבל אני עדיין לא סגור על התצורה של הכוחות היומיים: חשבתי על תוספת של מילת מפתח הילה עבור הכוחות היומיים ושכוחות אלו יקנו יתרון נוסף להילה במשך ההיתקלות. מה דעתכם?
4. אני מתלבט לגבי המאפיין השלישי של המקצוע, EYES OF THE VOID כפי שהוא מופיע בגרסה האנגלית, האם הוא נראה מתאים? לחילופין חשבתי לתת לו את הכישרון מטיל טקסים וטקס בודד מבוסס צל כמובן.

1. Seems nice, although since we still lack classes that use the necrotic damage, it could be kind of problematic.
2. I think 9X9 is way too big, unless people are running combats in larger areas than me
3. I dont like it. Just adding bonuses is boring, i think. I prefer more active abilities.
4. I agree with the nerubian, it is kind of redundant. If you cant find anything better, I'd go with the ritual and something in shadow/necrotic theme.
 
חזרה
Top