• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[מקצוע יוקרה] אמן להב

הדון גובלאונה

פונדקאי ותיק
אמן להב
אבן הלהב, הלוחם האולטימטיי בחרב, תנועותיו כה מהירות ומדוייקות, עד שקשה לעקוב אחריהן, וקשה להיתגונן מהן, כאשר הוא נלחם תנועותיו נראות כמו ריקוד יפיה, ריקוד קטלני. אמן הלהב מתמחה בלחימה בחרב כול שהיא אותה בחר, הוא מקבליכולות מיוחדות שקשורת בה, ולבסוף אף מפתח אם סוג החרב הזאת, מעין קשר נפשי הדוק.

דרישות
תה"ב 8
מיומנויות- מלאכה (עשיית חרבות)4, ידע (חרבות)2
כשרונות- מיקוד נשק (חרב כול שהיא), פ"ח משופר (באותה החרב),לחימה מסוגננת , שליטה בשתי ידיים, לחיימה בשני נשקים.
מיוחד- עליך לבחור סוג חרב חד ידני, שבה יש לך את הכשרונות- מיקוד נשק, פ"ח משופר, ולחימה מסוגננת, והיא הופכת לשק הנבחר שלך


דרגה---תה"ב---תגובה-רצון-קשיחות---מיוחד
1---------0------2------1-----1-------אמן להב
2---------1-----3------1----- 1------- לחימת נוצה
3-------- 1 ----3-------2-----2------- סופת להבים
4-------- 2---- -4------2------2-------הדיפת חיצים
5-------- 2---- 4------2------2-------לחימה מחשבתית
6---------3------5-----3------3-------ניצול מושלם
7---------3------5---- 3------3-------נשק ערפילי

מאפיינים
שליטה בנשק ושיריון נשק ושיריון
אין חדש
---
ק"פ לדרגה
1ק10
---
דרגה 1
אמן להב
בשל בקיאות בטכניקות לחימה בנשק הזנבחר מוסיף אמן הלהב את דרגתו כאמן להב לגילגולי ההתקפה בנשק הנבחר
---
דרגה 2
לחימת נוצה
אמן הלהב יוע כיצד לשלוט בחרבו בצורה, טובה הרבה יותר ולכן כאשר הוא נלחם בחר הזאת הוא יכול להיתיחס אליה כאילו היא קלה בסיווג גודל אחד.
---
דרגה 3
סופת להבים
אמן הלהב נעשה מיומן מאי פעם, כעת הוא מקבל התקפה נוספת, אם תוסף ההתקפה הגבוהה ביותר שלו, בכול סיבוב, בעת שהוא נלחם בנשק הנבחר, ולוקח מחסר -2 לכול ההתקפות באותו סיבוב
---
דרגה 4
הדיפת חיצים
בעת שהוא אוחז בנשקהנבחר יכול אמן הלהב להסיט איתו קליאים וחיצים שנורים לעברו, אם הוא מצליח בגילגול זריזות ד"ק 20 - בדומה לכישרון
---
דרגה 5
לחימה מחשבתית
לאחר שלוש סיבובי לחימה באויב מסויים עם הנשק הנבחר, יכול אמן הלהב כפיעולת סיבוב מלא לבצע בדיקת ריכוז ד"ק 15כדי לחדור לתודעת היצור ולנסות לחפות עליו קרב מוחי, אם אמן החרב הצליח אז על היצור לערוך, הצלת רצון עם ד"ק השווה לתוצאת בדיקת הריכוז של אמן הלהב (הוא יכול להיכשל אוטומטית אם הוא מסכים לאמן הלהב לחדור לתודעתו), אם הוא נכשל, או מסכים לקרב, נפתח קרב מחשבתי, הקרב זהה לקרב רגיל בכול מובן, אך במהלכו, לא זזים שני הלוחמים ויכולים לצע פעולה חלקית בלבד בכול תור, ואם אחד הלוחמים מת בקרב המחשבתי, אז גופו הפיזי נופל על האדמה מעולף ודם מתחיל לזרום מאפו, כול הנזק שספג מומר לנזק הכנעה, ששוה לכמות הנזק שספג במחשבה.
לאחר קרב מחשבתי המנצח עייף למשך סיבוב על כול סיבוב שנמשך הקרב.
קרב מחשבתי נמשך אותה כמות סיבובים בעולם הפיזי כמו שנמשך בעולם המחשבה.
אמן החרב יכול להפסיק את הקרב מתיי שהוא רוצה, אך אם הוא לא מתכונן בתוך מחשבתו בפעולת סיבוב מלא של הליכה או עמידה שקטה, הוא יצא המום לסיבוב אחד.
(מודה ומתוודה העתקתי מהסרט "גיבור", אבל תודו שזה דיי מגניב!)
---
דרגה 6
ניצול מושלם
אמן הלהב מנצל את כוחו באופן מושלם כשהוא נלחם בנשק הנבחר, כך שגם כאשר הוא נלחם ביד אחת הוא זוכה לתוסף לנזק של 1.5 פעמים הכוח שלו. (שימו לב שאם הואט אוחז בה בשתיי ידיים זה לא משנה כלום)
---
דרגה 7
נשק ערפילי
אמן הלהב יכול להפוך את הנשק שלו ללא מוחשי לשניות בודדות בכול סיבוב, בגלל זה, כאשר הוא משתמש בנשק הנבחר, הוא מתעלם מתוספיי שריון ומגן שאינם קסומים, ומתוספת מחסה לרג"ש, הוא יכול גם לפגוע ללא מחסרים והפחתות, ביצורים לא גשמיים, אתריים, או צללים.
בנוסף, אמן הלהב יכול להישתמש בהדיפת חיצים על קליעי אנרגיה, וקליעים לא מוחשיים, כמו חיצי אנרגיה זוהרת, או לחשי קליע קסם.
 
מטורף.
א' כל, השליטה בנשק אקזוטי לא הגיונית. למה שזאת לא תהיה חרב ארוכה או קצרה?
ב' כל, התוסף להתקפה הוא מטורף. תוסף התקפה בסיסי של 14+ ב7 דרגות מקצוע? זה פשוט עוצמתי מדיי.
וזה רק מרפרוף מהיר.

עריכה: מלאכה (עשיית חרבות) משתלב ביחד עם שאר כלי הנשק. וידע (חרבות) לא קיים.
 
אל תגזים, עדיין לא הוכחת את האיכות שלך מספיק בשביל לשים כותרת שכזאת.

ולמקצוע -
- אין דבר כזה ידע חרבות, גם לא מומצא. ממש אין הרבה לדעת על חרבות. מקצוע לוחמני גם לא צריך הרבה דרישות במיומנויות.
- לא רשמת דרישה להתמחות בנשק? בושה.
- שליטה בנשק אקזוטי (באותה חרב, גם אם בדרך כלל לא צריך) ??? לא צריך. אז אפשר להוריד את זה ולשים התמחות בנשק.
אמן להב - יופי, +7 להתקפה ולנזק. מאוזן מאוד. NOT.
לחימת נוצה - מה אם הוא משתמש בכוח שלו? אזי היכולת הופכת מיותרת לחלוטין בשבילו.
סופת להבים - סביר.
הדיפת חצים - לסייף כבר יש את היכולת הזאת. למען האמת, כבר יש את המקצוע סייף, ככה שהמקצוע שלך קצת מיותר. ניחא.
לחימה מחשבתית - רעיון טוב (גיבור שולתת), אבל ביצוע לא מוצא חן בעיניי. בעיקר בגלל שזה רעיון טוב אחד במקצוע שרובו לא טוב. עדיף להפוך את זה לכישרון.
ניצול מושלם - סביר, אבל אפשר לוותר על התוסף כוח 1.5.
נשק ערפילי - אנשים כל הזמן חושבים על דרכים חדשות להתעלם מהפחתת נזק ללא מתאר (X/-). ובכן לא, יש לה מטרה - שום דבר חוץ מאנרגיות וקסם לא עובר אותה. וזהו. ומה השריון הטבעי קשור? אם הוא עובר את השריון הטבעי, הוא כבר יכול לעבור דרך כל הגוף וזהו. ואז לא לגרום נזק :p

בקיצור, ככה ככה.
ושוב, תשנה את הכותרת ל"הנה עוד מקצוע שאני חושב שהוא מבריק אבל בעצם הוא לא" ;)
 
מסכים עם פלאפי.
אני חושב שהמקצוע חזק נורא (סופת להבים? ללוחם ברמה גבוהה זה יכולת קטלנית. לחימת נוצה? ואם הוא משתמש בכוח שלו (כמו שאמר פלאפי לפני)?). נראה לי שהמקצוע סייף יותר מאוזן וחבל להמציא סתם משהו. ישנו גם עז-להב (שהוא לא מקצוע יוקרה) מהמדריך השלם ללוחמה שהולך על הרעיון של סייפות.
 
האסטור, ישנם מקצועות דומים מאוד למה שכתבת, לפחות ברמת העיקרון, ואני לא מוצא שום ייחוד במקצוע שלך.
אבל אם אתה מתעקש:
המקצוע הזה מאנצ'קיני! תעלה את מספר הדרגות לעשר, תוריד כמה יכולות או תחליש אותן.
וכן, כמו שפלאפי כתב כבר בפרש האפור, הצלה לא משתווה לבדיקת מיומנות בכלל.
תנסה לחשוב על כל מקצוע יוקרה בנפרד, ולא להוציא אחד כל יומיים.
 
פלאפי אמר/ה:
אל תגזים, עדיין לא הוכחת את האיכות שלך מספיק בשביל לשים כותרת שכזאת.

ולמקצוע -
- אין דבר כזה ידע חרבות, גם לא מומצא. ממש אין הרבה לדעת על חרבות. מקצוע לוחמני גם לא צריך הרבה דרישות במיומנויות.
- לא רשמת דרישה להתמחות בנשק? בושה.
- שליטה בנשק אקזוטי (באותה חרב, גם אם בדרך כלל לא צריך) ??? לא צריך. אז אפשר להוריד את זה ולשים התמחות בנשק.
אמן להב - יופי, +7 להתקפה ולנזק. מאוזן מאוד. NOT.
לחימת נוצה - מה אם הוא משתמש בכוח שלו? אזי היכולת הופכת מיותרת לחלוטין בשבילו.
סופת להבים - סביר.
הדיפת חצים - לסייף כבר יש את היכולת הזאת. למען האמת, כבר יש את המקצוע סייף, ככה שהמקצוע שלך קצת מיותר. ניחא.
לחימה מחשבתית - רעיון טוב (גיבור שולתת), אבל ביצוע לא מוצא חן בעיניי. בעיקר בגלל שזה רעיון טוב אחד במקצוע שרובו לא טוב. עדיף להפוך את זה לכישרון.
ניצול מושלם - סביר, אבל אפשר לוותר על התוסף כוח 1.5.
נשק ערפילי - אנשים כל הזמן חושבים על דרכים חדשות להתעלם מהפחתת נזק ללא מתאר (X/-). ובכן לא, יש לה מטרה - שום דבר חוץ מאנרגיות וקסם לא עובר אותה. וזהו. ומה השריון הטבעי קשור? אם הוא עובר את השריון הטבעי, הוא כבר יכול לעבור דרך כל הגוף וזהו. ואז לא לגרום נזק :p

בקיצור, ככה ככה.
ושוב, תשנה את הכותרת ל"הנה עוד מקצוע שאני חושב שהוא מבריק אבל בעצם הוא לא" ;)

פלאפ'לה, זו הייתה הצהרה יהירה, טיפשית, ושבבהירות מצהירה על חוסר ידע בנושא. אתה עוסק בסייף? אתה מחשל חרבות? אתה היסטוריון? אם לא, בבקשה תשתוק.
אהם: http://en.wikipedia.org/wiki/Sword
נראה לי כמו קצת הרבה אותיות בשביל משהו "שאין מה לדעת עליו".
להבא, תבדוק לפני שאתה כותב.
 
גם אז, אם יורשה לי, הוא טעה, שכן "ידע" יכול להיות כל סוג של ידע, בדומה ל"מלאכה" או ל-"משלח יד". אצולה\היסטוריה\מישורים\דת\מאגיה\טבע\בננות הן רק דוגמאות למיומנויות ידע נפוצות.
 
וורלדאנדר, אתה לא מבין את המושג ידע במושג המו"די שלו - ידע זה הגדרה נרחבת מאוד. אפשר לעשות מיומנות ידע (לוחמה) שתכלול כל מה שאפשר לדעת על לוחמה, ובזה גם חרבות. מיומנויות ידע הם דברים כל כך כלליים שנושא צר כמו "חרבות" יכול להיכנס כולו לנקודת מיומנות ידע אחת.
לדוגמא, מיומנות ידע (טבע) - כל המידע שקיים על טבע (במו"ד, וגם בעולם שלנו) גדול פי לפחות מליון מכל המידע שקיים על חרבות. כי טבע גם כולל את שתי ממלכות היצורים החיים, בעלי חהיים והצמחים, וכל המערכות, והסוגים, והמשפחות והמינים שבפנים. וגם ידע על מזג האוויר, וגם גיאולוגי ועוד ועוד ועוד. תסתכל על המונח מויקיפדיה על חרב. בהתעלם מהעובדה שהמונח הזה מצומצם להחריד (דבר כה קצר לא יכול לכלול מספיק מידע על כלום), מונח בפירוט דומה על טבע ייקח לך איזה שעה לגלול למטה.
מקווה שהבנת את כוונתי.
ולדעתי, כל הידע שיש על חרבות אפשר להכניס לתוך משלח-יד (משהו עם חרב) או מלאכה (נפחות נשקים).

אז אני אתעלם מהיהרות העצמית שלך בכך שאתה קורא לי יהיר.
ודבר נוסף, שגם אתה לא"עוסק בסייף? אתה מחשל חרבות? אתה היסטוריון?". אל תגיד שכן, כי בגילך אתה אפילו לא יכול לדעת מספיק כדי להעניק לעצמך אחד מהכינויים האלה (אולי "עוסק בסייף" אבל לא ברמה של מישהו בן 50 ש"עוסק בסייף").
 
אל תשים לי מלים בפה, פלאפי. מעולם לא אמרתי אחד מהדברים האלה(אף על פי שאני כן עוסק בסייף). אני התייחסתי להצהרה שלך שנאמרה ביהירות כאילו שאתה איזה מבין גדול.
אני פורש כרגע מהוויכוח הזה. וויכוחים עם פלאפי אף פעם לא נגמרים טוב, לשני הצדדים.
 
אני מעדיף שלאלהתערב, אבל פלאפי צודק.
כל הידע שיש בחרבות מחוויר לעומת הידע שיש על המישורים, על הדת ועל ההיסטוריה. אי אפשר לשים מיומות ידע על חרבות, זה כללי מדי, אף אחד לא יקח מיומנות ידע חרבות.
 
איזה יהירות ואיזה שיט? אין מספיק לדעת על חרבות כדי שזה ייחשב מיומנות ידע. בכלל, המיומנויות ידע שמופיעות בסל"ש לדעתי כוללות כמעט כל נושא שקיים, ואין הרבה דברים להרחיב מעבר להן. אולי משהו שקשור במלחמה, כי זה לא נכנס תחת אף אחת מקטגוריות הידע הקיימות. קטגוריות נוספות שאפשר להרחיב ועשו מהן מיומנויות ידע (מוצדקות) הן דרקונולוגיה, דימונולוגיה, ומיומנות ידע שעוסקת בפסיוניקס (לא זוכר איך היא נקראת). אבל ידע (חרבות) זה פשוט צר מדי.
חוץ מזה, מיומנות ידע גם צריכה להיות כדאית כדי לקחת אותה. מיומנות שעוסקת בנושא מאוד צר פשוט לא שווה לשחקן, כי סביר שהוא לא ישתמש בה הרבה (בבקשה לא להתחיל עם "מה אם הוא עוסק כל חייו בחרבות?"). כמו ידע (לחשים ממסורת יצירה). פשוט לא כדאי.
 
ב-3.5, הבלבול הופחת.
ידע מוגבל כעת לדת, טבע, המישורים, מאגיה, גאוגרפיה, מקומי (שמייצג בעצם תרבויות), מבוכים (שכולל מערות ומתמקד יותר מכל שאר המיומנויות בזיהוי יצורים), ארכיטקטורה והנדסה, אצולה, והיסטוריה (כולל מלחמות, ידידיי). נקודה. ספרי ההרחבה של וויזארדס הוסיפו את ידע (פסיוני), שמקביל לידע מאגי, אבל מתעסק בפסיונים, וידע (מהלכי קרב) בעל שימוש זהה לחלוטין, אבל עבור הטכניקות המוצגות ב"ספר תשעת החרבות". כל מיומנות ידע אחרת אינה של וויזאדס.
מלאכה הוא בתאוריה לא מוגבל, אבל הספר לשחקן מציג רק את הדוגמאות של אלכימיה, חרשות שריון, חרשות נשק, הכנת קשתות והכנת מלכודות. גמדים זוכים בתוסף 2+ לכל בדיקת מלאכה "המשלבת עבודה באבן או במתכת"- אז אין שום בעיה ליצור עוד מלאכות, למעשה.
משלח-יד הוא באמת אינסופי, ומוגבל רק בידי הדימיון.
הופעה, בדומה לידע, הוגבל לרשימה מוגבלת לחלוטין. אני אישית חושב שדברים כמו "הופעה (כלי נשיפה)" הוא לא הגיוני, משום שנגינה בחליל שונה מהותית מנגינה בטרומבון, אבל נתעלם מזה כרגע. הופעה כולל: משחק, קומדיה (בדיחות, סטנד-אפ), ריקוד, כלי קלידים (פסנתר), סיפור (סיפור-סיפורים, אגדות, אודאות), כלי הקשה (בניגוד לקלידים, זה כולל פעמונים או תופים), כלי מיתר, כלי נשיפה, שירה.

סוף הדיון בנושא הידע.


נעבור למקצוע:
לא חסרים מקצועות מצויינים שמאפשרים לך להתמקד במיוחד בלחימה בכלי נשק מסויים. אני מציע לך במיוחד את אומן הנשק האקזוטי (שאפשר להתאימו בקלות גם עבור כלי נשק פשוטים ורגילים, והוא בן 3 דרגות בלבד), או הקנסאי. יש גם הרבה מקצועות שמתמקדים בסוגי נשק מסויימים- אומן הטלה, להב-נעלם, משליך מגודל. כל המקצועות הנ"ל מופיעים במדריך ללוחמה- ואל דאגה, הוא אחד מהספרים הטובים יותר בסדרת המדריכים השלמים, אחרי המדריך להרפתקנות. ישנו גם הסייף במדריך לשה"ם.
בספר לשחקן 2, יש רשימת כשרונות אדירה כהמשך ל"מיקוד נשק" העלוב- רשימת כשרונות שהופכת את הדרגה ה-20 כלוחם למשהו שבאמת שווה לשאוף אליו, למעשה. הכשרונות האלו עושים את רוב הדברים שהמקצוע שלך מציע- תוספי התקפה, נזק, דרג"ש, הגנה מפריקת נשק, וכו'.

המקצוע עצמו עוצמתי בטירוף, ומוזר בטירוף. למה "שליטה בנשק אקזוטי" הוא חובה, גם אם אנחנו מדברים על נשק פשוט? למה "שליטה בשתי הידיים"? (ואני די בטוח שהתכוונת ל"לחימה בשני כלי נשק").
נעבור ליכולות המקצוע:
"אומן להב"- רגע, זה לא השם של המקצוע הזה? שמע, היכולת הזו פשוט לא הוגנת. מילא, אם הוא היה מקבל תה"ב נמוך, שמייצג את העובדה שהוא מפסיק להתאמן בכל כלי נשק אחר מלבד הנשק הנבחר, אבל ככה זה פשוט לא הגיוני ולא הוגן.
"לחימת נוצה"- אז אני מבין שזה אמור להיות מישהו זריז עם שני כלי נשק זהים, בעצם? עכשיו ברור לי למה "שליטה בשתי הידיים", אבל אם כך, לא עדיף כבר מראש להציב את "לחימה מסוגננת" בדרישות? בנוסף, שים לב שברגע שנשק חד-ידני הופך לנשק קל, אי אפשר להחזיק אותו בשתי הידיים. הייתרון של נשק חד ידני הוא שאפשר להשתמש בו ביד אחת (עבור יד פנויה), או בשתי ידיים (עבור עוד נזק). אם אומן הלהב רשאי להחשיב את כלי הנשק כקל, אז כדאי לציין זאת.
"ניצול מושלם"- ומה אם אומן הלהב תוקף בכל זאת בשתי ידיים? ואיך "התקפת עוצמה" משפיעה על זה?
"נשק ערפילי"- יצורים לא מוחשיים לא עוקפים הפחתות נזק (אלא אם הם גורמים נזק שאינו מוגדר כפיזי). ו-ואוו! אפשרות להדוף קליע קסם בעזרת הצלחה בהצלת תגובה ד"ק 20 עלובה, פעם בסיבוב? אכזרי. אגב, אם רוח רפאים יורה חץ, הוא הופך למוחשי ברגע שהוא משתחרר ממגעה של הקשת (אלא אם היא יורה אותו כאשר אינה מתממשת, ואז הרוח והחץ נמצאים בעצם במישור האתרי, ולא יכולים לפגוע בכל מקרה ביצורים על מישור החומר).
 
חזרה
Top