• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בניית דמות ראשונה ב Genesys, ומחשבות על קניית נקודות

אתמול בנינו דמויות ל(מיני)-קמפיין חדש שירוץ בשיטה של Genesys (הגרסה הגנרית של מלחמת הכוכבים), בעולם מערכה מגניב שנקרא Salvage - הרעיון הוא שהאנושות יצאה להתיישב בכוכבים, אבל אז מצאה את עצמה בכוכב-לכת אכזרי ומדברי שם הם התרסקו. זה קרה לפני 100 שנה, ועכשיו השרידים שורדים בקושי, בעולם עם שיירים מתרבות חייזרית קדומה והרבה דברים מוזרים.
בסך-הכל, נשמע מגניב.

הדמות שלי היא ג'ריקו ליונס (בהמשך אפרסם תיאור יותר מפורט) ובניתי אותה בשיטה ביחד עם ההתאמה לעולם.
נקודות שאהבתי בבנייה:
- מאוד גמישה, קל לבנות את הסגנון שרוצים.
- השיטה היא בסיס גנרי טוב, נראה שקל ליצור לו עולמות חדשי
- הדמויות יוצאות מגניבות, ומזכירות גם את מלחמת הכוכבים ולי אישית קצת את הנשגבים משום-מה.

נקודות שפחות אהבתי:
- Point buy זה דבר שלוקח הרבה זמן כשהשיטה לא מנתבת אותך בכיוון מסוים, קל להתברבר איזה שעה ולחשוב איפה להשקיע את הנקודות שלך. לפחות למי שאוהב לעשות אופטימיזציה לדמות.
- הרעיון של ספרים צד ג', שנמצאים ב Foundry (סגנון DMguild) הוא מצוין ליצירתיות של המשחק. Salvage הוא באמת עולם מערכה נוטף יצירתיות וגאוניות. אבל, מבחינה מכאנית ושיוף המוצר - הוא לוקה בחסר אם אני משווה לספרים שיוצאים מחברות אמיתיות.

ולסיום, Point Buy מול מקצועות. דווקא למשחקים קצרים, לתחושתי מקצועות שממש מנתבים אותך בכיוון ברור זה הרבה יותר כיף ומהיר מאשר Point buy, שגרם לי לחפור בשיטה ולהכיר מה זה כל ה Skills וכל ה Talents שאפשר לקחת.
לקח לי משהו כמו שעתיים-שלוש לבנות דמות, שזה המון זמן לדעתי לשיטה שאמורה להיות יחסית קלילה. אז כשחקן, הייתי מעדיף מקצוע. כשיטה גנרית ומנחה הייתי מעדיף Point buy שמפשט את העבודה למנחה/יוצר עולם.
 
The oldman אמר/ה:
ולסיום, Point Buy מול מקצועות. דווקא למשחקים קצרים, לתחושתי מקצועות שממש מנתבים אותך בכיוון ברור זה הרבה יותר כיף ומהיר מאשר Point buy, שגרם לי לחפור בשיטה ולהכיר מה זה כל ה Skills וכל ה Talents שאפשר לקחת.
לקח לי משהו כמו שעתיים-שלוש לבנות דמות, שזה המון זמן לדעתי לשיטה שאמורה להיות יחסית קלילה. אז כשחקן, הייתי מעדיף מקצוע. כשיטה גנרית ומנחה הייתי מעדיף Point buy שמפשט את העבודה למנחה/יוצר עולם.
בדר"כ בשיטות המבוססות על כשרונות יש ארכיטיפים שעוזרים לבנות דמויות בלי להיות אבודים מדי. למיטב זכרוני זה היה קיים אפילו בשיטה של מלחמת הכוכבים שהיא באמת טרחנית מבחינה מכנית עם כל הכשרונות והכשרונות שאפשר לקחת.

The oldman אמר/ה:
Salvage הוא באמת עולם מערכה נוטף יצירתיות וגאוניות.
תן דוגמה, טיזר, משהו.
 
אכן במלחמת הכוכבים לבנות דמות זה יכול להיות מאוד פשוטה - אתה בוחר את הקריירה שלך (או איך שזה לא נקרא) ויש לך המלצות די ברורות ואני גם חושב שה Talents מגיעים בעצים כך שאתה מנותב למספר מצומצם של אפשרויות.
לדעתי, זה פשוט נובע מכך שכאן מדובר במוצר צד ג' ובנוסף כל Genesys היא לעתים Toolkit באופי - מגניב ומעולה - אבל עם המגרעות של המודל הזה. גם מרפרוף בספר של Terrinoth הוא לא מוגדר "היטב" כמו ספרי פנטזיה אחרים לזכרוני.

דוגמא טובה היא ה Nomes. במסע של מאות השנים בחלל, בזמן שרוב בני-האדם היו בתרדמת עמוקה, בספינה ולקירי בני האנוש נותרו ערים כדי לפקח על הצי. אך ב-400 השנה שחלפו הם החלו בניסויים גנטיים על עצמם, ובעצם בסופו של המסע הם כבר לא בני-אנוש יותר, אלא גזע חייזרי יותר במראהו ועם תרבות שבטית.
 
חזרה
Top