• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עזרה משחקני D&D מנוסים

  • מחבר/ת הנושא Anonymous
  • תאריך התחלה
A

Anonymous

Guest
חבריי ואני מתכננים להתחיל לשחק במשחק התפקידים מבוכים ודרקונים, התנסינו בערכת המשחק לשחקן המתחיל (מעין גרסת דמו למשחק) וקנינו מספר ספרים בסיסיים להתחלת המשחק המלא אך אך יש כמה שאלות שטורדות אותנו כקבוצה ובפרט אותי אישת בקשר לכמה דברים במשחק.
אשמח לקבל מכם, השחקנים המנוסים ובעלי הידע תשובות על השאלות שתשאלנה.

בערכת המתחילים שבה שיחקנו קיבלנו מפה מוכנה סמני דמויות וסמני מפלצות וחפצים שאפשר למקמם על לוח המשחק אך בספרי המשחק המלא לא קיבלנו אפילו אחד מאלה!(קנינו את ספר השחקן בעברית, הספר לשליט המבוך, אוגדן המפלצות ומשימה מוכנה אחת)
האם אפשר להשיג את אלה או כמה מהם בנפרד? היש דפי משבצות גדולים שוויזארדס משווקת שעליהן אפשר לשרטט מפות? אם לא תנו לנו עצות כיצד ליצור בעצמנו סמנים ומפות.

אני אישית מתעניין בספר אוריינטל אדבנצ'ר ספר הנותן נופך של המזרח הרחוק למשחק.
ידוע לי שקיים שם המקצוע היוקרתי (prestige class) נינג'ה והבנתי שהדמות שעדיף להתחיל איתה כדי להשתדרג לנינג'ה היא נזיר. האם יש בספר אוריינטל אדבנצ'ר סוג אחר של נזיר או תוספות התחלתיות למקצוע הנזיר שיעזרו לי להיות מתאים יותר לפריסטיג' קלאס הנ"ל?

הנזיר מקבל יכולות מיוחדות בעקבות עלייה לרמה מסויימת וחבל לי לפספס את היכולות שהנזיר מקבל ברמות הגבוהות, האם אפשר להפוך לנינג'ה ואחר כך לחזור להיות נזיר בכדי לקבל את היכולת הרצויה? אם כן האם מספר הפעמים מוגבל? (במהדורה השלישית)

ולבסוף אני מבקש עצה מכם בעלי הניסיון. אוריינטל אדבנצ'ר הוא ספר שרק אני חפץ בו, שאר חברי הקבוצה לא רואים בו תועלת ולכן לא מוכנים להשתתף איתי בסכום עלותו. תנו לי בבקשה עצות איך לשכע אותם ששוה לקנות את הספר.

בתודה מראש יובל אדלר
 
בעיקרון סמנים הם כלי חשוב אבל לא הכרחי. אפשר לרכוש ערכות סמנים (בחו"ל מאוד פופולריים אבל אני לא מכיר חברה שמוכרת בארץ), להוריד ערכות סמנים ולהדפיס בבית (עדיף על נייר קרטון, לצערי איני יכול לספק קישורים), או לקנות מיניאטורות (שהן יקרות יותר, אבל גם נוחות ומוסיפות לאווירה ולתחושה).
דפי משבצות אפשר להכין באמצעות תוכנה גרפית או להוריד או להשתמש בנייר משבצות או נייר שרטוט. יש מוצרים ייעודיים של חברות שונות אבל אני לא מבין בנושא. תוכל להתייעץ עם אנשי פורום מיניאטורות.

ועכשיו לדברים מענינים יותר:
Oriental adventures (להלן: OA) הוא ספר מעולה מבחינת המכניקה ומוסיף אווירה מיוחדת שמעשירה מאוד את המשחק (אם האווירה האוריינלית, גם במנותק ממלוכסני עיניים וכמויות מסחריות של אורז). הוא שימושי במיוחד למשחק אוריינטלי אבל יש דברים שניתן לקחת ממנו למשחק הרגיל (לפי שיקול דעתו של השה"ם). אם ברצונך לבנות דמות העושה שימוש באפשרויות המוצגות שם כדאי שתקבל את אישור שה"ם על כל דבר בנפרד. אני ממליץ ששה"ם לא יאשר שילוב של Ancestral Feats של שבטים שונים באותה דמות (ראה בספר). שה"ם צריך לבחון פעמיים שימוש במקצועות יוקרה בפרט וריבוי מקצועות בכלל (שילוב של בן מחצית דרואיד עם דרגות של Bear warrior או דרגות ככהן המשתלבות עם Void disciple). מקצועות היוקרה של OA מבוססים על הנחה שמקצועות בסיס מסוימים (כגון הטרובדור) אינם נגישים לדמויות ולכן שימוש בטרובדור ביחד איתן יכול לערער את האיזון של המשחק.

באשר לנינג'ה:
אני מבין שאתה רוצה לשחק נוכל חמקן ולוחמני. הנינג'ה הוא מקצוע טוב שמתאר את הרעיון אבל אני מציע שלא תשתמש בשם "נינג'ה" לתאר את דמותך אם אתה משחק בעולם פנטזיה גבוהה טיפוסי.
הנינג'ה-מרגל (Ninja Spy) מתואר ב- OA.
הדרישות למקצוע הן:

נטיה: לא-טוב, לא-סדרי
מיומנויות: תרמית, 10 רמות, התחזות, 7 רמות, הסתתרות, 7 רמות, לוליינות, 7 רמות.
כשרונות: חמיקה (Dodge).
מיוחד: היכולת רתיעה (Evasion).

עקרונית, ישנם מקצועות רבים המתאימים להתקדמות לכיוון הנינג'ה, אבל רובם מופיעים בספרי ק20 של L5R (עולם המערכה המוצע של OA) ולכן לא נתייחס אליהם כאן.

כדי להפוך למרגל-נינג'ה אני מציע שתתקדם 7 דרגות כנוכל.
תקבל תוסף התקפה בסיסי של 5+, +4ק6 כהתקפת פתע, רתיעה, ואת חמיקה מופלאה(פעמיים), ובנוסף המון נקודות מיומנות (שים הרבה רמות בתנועה שקטה, בנוסף לדרישות המרגל-נינג'ה).

הנזיר אולי נראה מתאים רעיונית, אבל בעיון מתגלה שהוא לא: הנינג'ה המרגל חייב להיות לא-סדרי והנזיר סדרי (כלומר, יוצא שאתה מתכנן מרא שמהפך בהתנהגות הדמות), מה גם שהנתיב אינו טבעי לנזיר - המיומנויות התחזות ותרמית אינן מיומנויות מקצוע בשבילו (ולכן נזיר (טהור) צריך להיות בדרגה 17! כדי להתקבל למקצוע היוקרה). ריבוי מקצועות אפשרי אבל לא מומלץ (האופציה העיקרית היא הטרובדור, אבל הפסד תוסף ההתקפה הבסיסי יכאיב לך).

הנזיר מקבל יכולות מיוחדות רבות, אבל רבות מהן משותפות לו ולנינג'ה-המרגל. כתוצאה - נזיר שיהפוך לנינג'ה-מרגל יפסיד חלק מהיכולות הכפולות. אל תדאג בקשר ליכולות, הן מאוד מתגמלות בהשוואה למאמץ הדרוש להגעה למקצוע היוקרה הנכסף.

כדי לבנות דמות יעילה ומתאימה לרעיון שים תמיד מקסימום רמות במיומנויות לוליינות, הסתתרות ותנועה שקטה. אל תשכח שאתה יכול להשתמש במיומנות תרמית כדי לבצע תמרון הטעיה ולתקוף יריב המודע לך בעזרת התקפת פתע (הכישרון הטעייה משופרת מאוד שימושי כאן). אל תרכוש כשרונות שימוש בנשקים אקזוטיים או שריונות משום סוג, הראשונים יגיעו עם המקצוע המשופר, והאחרים יפריעו לך לבצע את מלאכתך ויהפכו לבטלים עם היכולות החדשות שתרכוש. כשרונות הדורשים ממך לא ללבוש שריון או ללבוש שריון קל יישארו שימושיים בהמשך, וודא שאתה רוכש כשרונות הגנתיים (התחמקות מחוייב המציאות, ואולי ניידות והתקפת זינוק בהמשך). רכוש רמות במיומנות מלאכה (הכנת רעלים), הנינג'ה-מרגל יאפשר לך לעשות בהם שימוש ללא סכנת ההרעלה העצמית.



ישנו גם מקצוע בסיס של נינג'ה שניתן להורדה בחינם מחברת AEG [שלח לי הודעה פרטית עם כתובת הדוא"ל שלך ואני אשלח לך את הקובץ אם אתה מעוניין], אבל אני בספק אם הוא יתאים לחבורה, לשה"ם ולמערכה שלכם.
בנוסף כדאי לציין את הנינג'ות של הירח החרמשי (Ninja of the crescent moon) שמופיעות בספר Sword& Fist (הרחבה ללוחמים ונזירים, מבית WOTC), שהם מעניינים גם כן.
 
אם אתה באמת רוצה לשחק נינג'ה אז עדיךף שכל השאר ישחקו גם נינג'ות. נינג'ה זה סוג דמות שלא היית רוצה לשיון לידה, ולכן השחקנים האחרים יהיו בבעיה עם הדמות שלך. כמו כן נינג'ה לעולם לא יגלה את זהותו ויחשוף את עצמו בפני אחרים.

בכלל, הנינג'ות לא יצאו מהמסדר שלהם ולכן הרפתקן נינג'ה זה דבר די אבסורדי ולא הגיוני.

אם אתה רוצה, והשה"ם שלך תותח, תעשו הרפתקת נינג'ות (רק תזהרו לא להיכשל בגלגולים כדי שלא תצטרכו לעשות ספוקו)
 
נינג'ות היו [כנראה] הרבה פחות נאמנים ומחוייבים מאשר סמוראים. ולכן ספוקו לא היה אופציה נפוצה בקרבם. נינג'ה יכל בקלות לעזוב את הדאימיו שהוא משרת ולצאת לרדוף אחרי עושר פרטי.

מה שכן, הנינג'ה הוא משהו שאיכרים פשוטים רואים בו יישות על טבעית של דממה ומוות. לא מישהו שהיית רוצה לישון לידו. יכולה להיות לנקודה הזאת השפעה קשה על החבורה (אני מצדד בד"ר וואנג).
 
נינג'ות היו (בטוח) הרבה יותר מאומנים מסמוראים. קרא את הספר שוגון מאת ג'יימס קלאוול. הם לא היו כפופים לדאימיו אלא היו רוצחים להשכרה ורונין (אם בכלל סמוראים) שאומנו במיוחד למטרה הזו.
 
קצת מידע על נינג'ות כמו שהיו בעולם הקטן שלנו :)

הנינג'יות היו, ת'כלס, שני קלאנים שלא ממש אהבו את קוד הבושידו שהדריך את הסמוראים - נינג'ה יכל להיות כל אחד - הוא יכל להיות הטבח, הזונה שמעבר לרחוב (כן, היו נינג'ות נשים) או מפקד פלוגת החיילים כשזה התאים לו. קלאן אחד, קלאן הקוגה התמחה יותר בעבודת ידיים חשופות וטיפול "מקרוב" בדברים שונים והמציא טריקים לשרידה בסביבה החיצונית, בעוד הקלאן השני (שמעולם לא גיליתי את שמו) התמחה בכלי נשק של ממש ובצורה יותר מסורתית.
לא פלא שהקוגה נשארו איתנו עד היום והאחרים נעלמו בהיסטוריה :)
באיזשהו שלב, הייתה התקרבות בין הקלאנים וטכניקות עברו מצד לצד בצורה שיצרה את הנינג'יצו של היום, היא אומנות הנינג'ה שכוללת 9 שיטות כלליות, כאשר רק אחת מהן (כן, אחת) עוסקת בלחימה - האחרות מתייחסות לנושאים כמו התחפשות, ריגול, ריגול נגדי, תורת העשבים, הישרדות בטבע, אתלטיקה מסוגים שונים וכן הלאה - הייתה לי פעם רשימת כישורים מלאה שהמאסטר שלי הביא לי, אבל איבדתי אותה - היא כללה למעלה מ-50 כישורים שונים שנינג'ה היה חייב ללמוד לפני שיצא למשימה הראשונה שלו.

עוד דבר, נינג'ה הוא לא הטיפוס שילחם מול עשרה אנשים ויצא חי - הוא חי בידיעה שאם מישהו עולה עליו, הוא הלך קפוט - לכן בריחה *תמיד* עדיפה על לחימה, אפילו אם הנינג'ה בטוח שהוא יביס את היריב - שריון הוא מותרות, נשק גדול מסכין נלקח רק מיריב מת וכל דבר שאי אפשר להשיג בסביבה המיידית אינו חיוני.

כדאי גם להתעלם מכל הסטריאוטיפים של התחפושות השחורות המגניבות וכהשוריקאנים שחותכים דרך שריון, חרב נינג'ה (שעיצובה זהה כמעט לחלוטין לזה של קטאנה, רק קטן יותר ובאיכות זולה יותר) היא לא אמצעי מכובד במיוחד (הצומי-מאסאקי ידוע בכך שהוא הביס את אחד השיאנים [סגנים] בעזרת בוץ שהוא העיף לעיניו בעזרת החרב שלו) ולא זוכה לכבוד, השוריקאנים מצידם משמשים הרבה יותר בתור אמצעי הסחה מאשר כל דבר אחר.

שלכם להפעם, אינפרנל, נינג'יצו ושטויות אחרות.
 
לא רק זה אלא שהנינג'ה-טו הייתה בכלל חלולה מכיוון שלנינג'ות לא היו כיסים להכיל בהם שוריקאנים, ולכן מכה מקטאנה יכלה לנפץ אותה.

ד"א לאיזו תקופה אתה מתייחס? אני מדבר על המאות 15-16
 
מה שאני מתייחס אליו הוא ערבובייה משעשעת של כל מה שקרה מהמאה ה-12 בערך ועד היום. ולמעשה, היום יודעים הרבה יותר דברים מאשר ידעו בעבר, בגלל שהצומי-מאסאקי (המאסטר ה-34 אם אני לא טועה) שהינו גם המאסטר של היום, פשוט אסף את כל מה שהעבירו לו המורים שלו ורשם את הכל סוף סוף.

לגבי ניפוץ חרבות, אחת מהמכות שמלמדים לבצע עם מקל ארוך, שאם אני לא טועה קוראים לה "האשי-באראי" היא מכה שאם לא בולמים נכון תנפץ גם קאטאנה טובה, הרי לך לגבי קשיחות חרבות.

אגב, בפינת "הידעתם?" אוסיף שלנינג'ה ממוצעה היה בקצה נדן החרב שלו חור קטן שאיפשר לו לנשום מתחת למים ביעילות ועל ידי כך להסתתר.
לא רע הא?

אינפרנל, נינג'יצו נמצא בסביבה כבר 900 שנה בערך, אולי קצת יותר.
 
אני לא ממש ידעתי את כל זה לפני שנתיים... ידעתי פחות, כשהגעתי לרמות קצת יותר גבוהות של נינג'יטצו מתחילים לשמוע את כל הסיפורים המעניינים מהמאסטרים בגשקו השנתי.

הידעתם שאחת מהשיטות הכלולות בסגנון הלחימה של הנינג'יצו נקראת "תא-קא-גי" (אני לא בטוח לגבי האיות), שפירושו "עץ גבוה" או "אילן גבוה"? זה רק מראה לך מאיפה לומדים להם היפנים את הטכניקות שלהם...

אינפרנל, אילן גבוה, דרגה שש :)
 
אממ יש לי דווקא אולי קצת תהיות לגבי הנינג'יצו. האם אתה בטוח שזה באמת מה שלמדו הנינג'ות? לא יודע אבל כל הקטע של מסדרי הנינג'ות היה שהם מסוגרים למשפחות מסוימות.

כמו כן אני לא מאמין שמקל יכול לשבור קטאנה
 
תתפלא מה אפשר לעשות עם מקל מוצק.
בנוגע לנינג'ות - כמובן שאני לא לומד מה שהנינג'ות למדו - אני, וכל מי שלמעשה מתחת לדאן 5, לומד רק את שיטת הלחימה הכללית של הנינג'ות, האימון של נינג'ה הוא הרבה הרבה יותר מאשר כמה תנועות וטריקים שנועדו להרוג\לשבור\לעלף אנשים.

כמו שציינתי, בנינג'יצו 9 שיטות שרק אחת מהן לחימה, את שיטת הלחימה מחלקים לבערך 11 תת שיטות שבתוך כל אחת יש כמה סוגים של טכניקות, רק תחשוב על רמת הסיבוך של הדברים הללו.
אין ספק שלא מלמדים הכל, אבל בהחלט מלמדים מהמקור.

אינפרנל, נינג'יצו.
 
חזרה
Top