ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

Invisible Sun, מישהו מכיר?

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18026
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי The oldman » 14 נובמבר 2018, 18:46

לפני כשנתיים מונטה קוק עשה קיקסטרטר מוצלח מאוד למשחק החדש שלו - Invisible Sun, משחק שהבטיח רמה חדשה של חוויה של משחקי תפקידים, כולל אפשרויות למשחק מחוץ לסשן, ומבוסס על סיפור ופעולות השחקנים.
ראיתי עכשיו שיש עוד קיקסטרטר, כשגם עכשיו ערכת הבסיס עולה מעל 200 דולר, וסיקרן אותי לדעת אם מישהו כאן קרא או שיחק במשחק ויכול להגיד האם באמת הוא מיוחד כמו שהשיווק שלו טוען שהוא?
Invisible Sun – Return to the Actuality by Monte Cook Games — Kickstarter

נ.ב. מבחינת רכיבים אין ספק שהוא נראה מאוד מושקע
BlackCubeContents.jpg
BlackCubeContents.jpg (92.98 KiB) נצפה 332 פעמים
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8083
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 44
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי Nextorl » 14 נובמבר 2018, 19:06

הא, אני זוכר שדיברנו כאן בפונדק כשהיא יצאה בזמנו. מאז, לא שמעתי עליה כלום. ולמען האמת, איכות הרכיבים די מפחידה אותי- מרגיש לי כאילו הם באים לפצות על משהו בשיטה עצמה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17648
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 34
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי פלאפי » 15 נובמבר 2018, 19:08

אני נוטה להסכים עם נקסטורל. אני עובר שם על הקיקסטארטר ויש שם ציורים סוריאליסטיים מאוד מגניבים, מה שאומר שהמשחק הזה כנראה יכיל תועפות של אוירה ויופי, אבל שום דבר מזה לא יצליח להיתרגם למשחקיות עצמה. חוץ מזה שמספרים שם על כמה מקורי וייחודי המשחק הזה, ובתכלס כמה מקורי כבר יכול להיות משחק בימינו.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5145
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 7
מיקום: I have NOOOOOOO idea

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי ת'ור » 15 נובמבר 2018, 20:02

כל פרויקט שמתאר את עצמו כ"מדהים" מעלה אצלי מיד נורות אזהרה.


אז ראיתי את סרטון ההסבר על החוקים, וברמה הבסיסית זה כמה רעיונות נחמדים מתחת לערימה של מונחים מנופחים. אין נסיון, יש accumen ו-crux. זה לא תוסף, זה venture. יש סוגים שונים של קוביות, יש פלאקס, יש מסדרים, יש לחשים, יש סוגים שונים של קסם...

ממה שהבנתי לשיטה עצמה יש מיקוד אתגר ברמה המיידית ומיקוד דמות ברמת הנסיון.
אתגרים נפתרים עם קוביות ק10 שצריכות לעבור מספר מטרה (שיורד אם יש לך תוספים, סליחה, ונטור), ולפעמים צריך כמה הצלחות. אפשר להשקיע בני ממאגרים של תכונות שונות (כמו מהירות) בשביל להוריד את מספר המטרה. לא חושב שיש תוצאות מעניינות מעבר להצלחת\לא הצלחת, אבל בטח זה מושפע מאיזה קלף או משהו. יש יכולות ולחשים (איך אתה משתמש בהם מושפע מהמסדר, אני חושב), וסוגים שונים של קסם שמושפעים מקלפים ששולפים מחבילה, אבל לא הזכירו השפעות ספציפיות. ויש עוד כל מיני השפעות קטנות עם שמות מוזרים.
ברמת התפתחות הדמות, לכל דמות יש ארק אישי שקובע על מה היא מקבלת סוג אחד של נסיון, שיכול לתת סודות או חפצים (אני חושב). כדי להתקדם במסדר צריך סוג אחר של נסיון, שמקבלים כשמשלבים יאוש ואושר, ומקבלים יאוש ואושר מדברים טובים\רעים במיוחד שקורים לדמות. אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה.
והם החליטו לתת שמות פורמליים והשפעות לדברים כמו "המנחה החליט שמשהו קורה אחרת ממה שהוא אמור", ויש את כל הפיצ'עפקס של חפיסות קלפים מרובעים או עגולים, מפת השמשות והיד המוזרה הזאת. נראה מגניב אבל כאב ראש לסדר.

סה"כ נשמע חמוד, אבל הרבה רעש וצלצולים. יכול להיות שהעולם המעניין והמכאניקות המוזרות יהיו כיפיים מספיק בשביל להחזיק משחק אבל המכאניקה הבסיסית נשמעת די סתמית.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17648
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 34
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי פלאפי » 15 נובמבר 2018, 21:32

ת'ור כתב:
15 נובמבר 2018, 20:02
אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה
מבחינתי זה נורת אזהרה לגבי השיטה הזאת. למונטה קוק יש נטייה לקשור ביחד מכניקה ונרטיב בצורה שקשה להפריד ביניהם אחר כך בלי לשבור את המשחק, ואלו שני דברים שלדעתי צריכים להיות מופרדים כמה שיותר. ספציפית זה מזכיר לי את מה שהוא עשה בנומנרה כשחלק מהדרך לקבל נקודות ניסיון היה תלוי בדינמיקה בין השחקנים בעולם האמיתי, וזה היה רעיון קטסטרופלי לגמרי (שאר המכניקה הייתה בסדר בגדול).
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8083
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 44
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי Nextorl » 15 נובמבר 2018, 21:56

ת'ור כתב:
15 נובמבר 2018, 20:02
ממה שהבנתי לשיטה עצמה יש מיקוד אתגר ברמה המיידית ומיקוד דמות ברמת הנסיון.
אתגרים נפתרים עם קוביות ק10 שצריכות לעבור מספר מטרה (שיורד אם יש לך תוספים, סליחה, ונטור), ולפעמים צריך כמה הצלחות. אפשר להשקיע בני ממאגרים של תכונות שונות (כמו מהירות) בשביל להוריד את מספר המטרה. לא חושב שיש תוצאות מעניינות מעבר להצלחת\לא הצלחת, אבל בטח זה מושפע מאיזה קלף או משהו. יש יכולות ולחשים (איך אתה משתמש בהם מושפע מהמסדר, אני חושב), וסוגים שונים של קסם שמושפעים מקלפים ששולפים מחבילה, אבל לא הזכירו השפעות ספציפיות. ויש עוד כל מיני השפעות קטנות עם שמות מוזרים.
ברמת התפתחות הדמות, לכל דמות יש ארק אישי שקובע על מה היא מקבלת סוג אחד של נסיון, שיכול לתת סודות או חפצים (אני חושב). כדי להתקדם במסדר צריך סוג אחר של נסיון, שמקבלים כשמשלבים יאוש ואושר, ומקבלים יאוש ואושר מדברים טובים\רעים במיוחד שקורים לדמות. אז אתה רוצה שיקרו דברים רעים לדמות שלך כדי לצבור את סוג הנסיון הזה.
והם החליטו לתת שמות פורמליים והשפעות לדברים כמו "המנחה החליט שמשהו קורה אחרת ממה שהוא אמור", ויש את כל הפיצ'עפקס של חפיסות קלפים מרובעים או עגולים, מפת השמשות והיד המוזרה הזאת. נראה מגניב אבל כאב ראש לסדר.
נשמע מסובך להפליא למען האמת.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2220
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 28

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי אביעד » 15 נובמבר 2018, 22:50

נשמע די יקר בשביל משחק לוח (או בשביל כל דבר בעצם), ויותר מדי מוגדר למשחק תפקידים - מעין יצור כלאיים כזה, שלא שווה קנייה.
גם המוצר אמור להיות קשה לתרגום לכאורה כי כל הזמן מתפרסם תוכן חדש אינהרנטי שדורש תרגום רציף גם הוא, אבל זה לא כזה חיסרון כשזה באנגלית.
הרכיבים החומריים נשמעים מגניבים כתוספת, אבל כחלק מהבסיס של השיטה זה מרגיש מוגזם, כנ"ל לגבי ספר הבסיס באורך כפול מהרגיל.
פלאפי - למה לדעתך מדובר בנורת אזהרה? זה בסך הכל בא לעודד אותך שדברים רעים יקרו לדמות שלך. כמו flaws במו"ד, רק יותר מעניין.
נקסטורל - אני לא מאמין שגם מנהלים התחילו לצטט הודעות שלמות ואז להגיב במשפט בודד... אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר? ות'ור כתב במשפט האחרון שלא ציטטת שהמכאניקה נשמעת די סתמית. לדעתי עושר הפרטים נותן פה אלמנט מעניין, רק שאני לא מכיר את החוקים.

מה שכן - נראה שאת המוצר הזה יהיה קשה להפיץ באופן פיראטי :D
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5145
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 7
מיקום: I have NOOOOOOO idea

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי ת'ור » 15 נובמבר 2018, 23:09

פלאפי: לי לאו דווקא מפריע שילוב כזה, תלוי איך עושים אותו. וכאן זה נראה שזה פחות מעודד שחקנים לחפש צרות (כמו פייט) ויותר מרכך מכות קשות. לא נראה שלשחקנים יש הרבה שליטה בזה, אז זה יותר "המנחה דפק אותך, אבל זה דווקא טוב". אותי דווקא מעצבן שזה קושר התקדמות לביטים סיפוריים - עכשיו הסיפור חייב לשלב כמות מאוזנת של רגעים טובים ורעים, או שהתפתחות הדמות נדפקת. יכול להיות שבפועל זה עובד אחרת, אבל כרגע נשמע שזה כופה נראטיב מסוים בצורה לא מאוד אורגנית.

נקסטורל: סיבוך בינוני, הייתי אומר. פשוט יותר ממו"ד\נשגבים (אני מנחש שלא צריך לדאוג מכמה הבנייה שלך אופטימלית), אבל יותר מסובך מעולמות פראיים. בערך כמו עולם המבוך, אני מניח, אבל עם המון מונחים חדשים כי הם רוצים להמציא את הגלגל מחדש.
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8083
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 44
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי Nextorl » 16 נובמבר 2018, 00:02

ת'ור- לא יודע, אולי אם השיטה הייתה משתמשת במושגים מוכרים במקום להמציא מושגים מחדש כדי להרגיש מיוחדת וייחודית זה היה מרגיש פחות מסובך. כרגע, זו לא שיטה שמעניינת אותי במיוחד. וכמו שכבר אמרתי- איכות הרכיבים וכל המה שמסביב מרתיעה אותי. אם על זה הם משקיעים את רוב הכסף, זה אומר שהם צריכים "לתפוס את העין" של אנשים כדי שייקנו את השיטה. וזה... לא משהו שאני חושב שהוא רעיון טוב עם משחקי תפקידים.
אתה טוען שעולם המבוך מסובך יותר מעולמות פראיים? מעניין.

אביעד- ציטטתי את החלק הספציפי בהודעה שהתכוונתי אליו, בעיקר בגלל שהייתה הודעה בינה לבין ההודעה שלי. חלק טיפה גדול, אני מודה. אבל אין מה לעשות.

עכשיו אני מדמיין כמה זמן הכנה זה לסשן. בקבוצה הביתית לוקח לנו חמש עד עשר דקות בערך עד שאנחנו ניגשים למשחק עצמו ואז כל מה שצריך זה להוציא דפי דמות וקוביות. כאן... זה מפחיד לחשוב כמה זמן ייקח לסדר את הכל באמת. זה מכניס את אחת הבעיות העיקריות של משחקי לוח למשחקי תפקידים, ואני לא אוהב את זה.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12407
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 33
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי העוג הברברי » 16 נובמבר 2018, 03:46

פלאפי כתב:
15 נובמבר 2018, 21:32
למונטה קוק יש נטייה לקשור ביחד מכניקה ונרטיב בצורה שקשה להפריד ביניהם אחר כך בלי לשבור את המשחק, ואלו שני דברים שלדעתי צריכים להיות מופרדים כמה שיותר. ספציפית זה מזכיר לי את מה שהוא עשה בנומנרה כשחלק מהדרך לקבל נקודות ניסיון היה תלוי בדינמיקה בין השחקנים בעולם האמיתי, וזה היה רעיון קטסטרופלי לגמרי (שאר המכניקה הייתה בסדר בגדול).
רגע, למה זו בעיה? דווקא הרעיון של ״תגמול על להכניס את הדמות שלך לצרות״ מהניסיון שלי רק מעודד סוג משחק שיוצר סיפור מעניין ומגניב. למה לדעתך אלו דברים שצריכים להיות נפרדים לחלוטין?

ואשמח גם לשמוע על מה שקורה בנומנרה על הדרך.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
Hell lord
הודעות: 3668
הצטרף: 15 דצמבר 2015, 15:14
תשובות: 3
מיקום: בין הלימבו להלהיים

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי Hell lord » 16 נובמבר 2018, 07:11

אני חייב לומר שבניגוד למה שאתם אומרים המשחק דווקא נשמע לי די מגניב. אני אצטרך ללכת ולהסתכל על gameplay שלו, אבל המשחק ממה שקראתי עד עכשיו נשמע זה מגניב.
I am no nightmare, nightmares fear me
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17648
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 34
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי פלאפי » 16 נובמבר 2018, 10:12

ת'ור כתב:
15 נובמבר 2018, 23:09
אותי דווקא מעצבן שזה קושר התקדמות לביטים סיפוריים - עכשיו הסיפור חייב לשלב כמות מאוזנת של רגעים טובים ורעים, או שהתפתחות הדמות נדפקת. יכול להיות שבפועל זה עובד אחרת, אבל כרגע נשמע שזה כופה נראטיב מסוים בצורה לא מאוד אורגנית.
זה בדיוק מה שהופך את הקונספט הזה לרע. זה גם תשובה לשאלה של @העוג הברברי
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2220
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 28

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי אביעד » 16 נובמבר 2018, 12:36

זה תלוי בשאלה הזאת:
האם נק"נ על אירועים שליליים הוא תנאי הכרחי או תנאי מספיק להתקדמות הדמות?
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12780
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 58
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי the Nerubian » 16 נובמבר 2018, 12:50

כרגיל, מונטה קוק מוציא קיקסטארטים למוצרים שבפירוש צריכים היו להימכר בהזמנה מוקדמת, כולל קיקסטארטים להדפסה השניה של מוצר שיצא בקיקסטארט עוד קודם לכן.
אם המוצר נחטף מהמדפים כל כך מהר שכבר צריך הדפסה חדשה, אני חושד שמלכתחילה לא הודפסו הרבה עותקים מעבר לאלו שהוזמנו מראש בקיקסטארט המקורי מ-2016.

ולמרות שהשיטה כבר יצאה - אנחנו עדיין לא ממש יודעים עליה.

אני ממליץ לכולם שלא לתמוך, אבל לשם הגילוי הנאות - אני שונא את מונטה קוק. ראו קישור בהמשך.

מקשר לטובת כולם לדיון שהיה לנו ב-2016: Invisible sun קיקסטרטר למשחק חדש ושאפתני של מונטה קוק
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3713
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

Invisible Sun, מישהו מכיר?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 16 נובמבר 2018, 15:29

זה נראה מיוחדג' לשם המיוחדג'. כמו הרבה דברים עם השם של מונטה קוק עליהם.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה