• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[שו״ש 40]-יער הנזירות

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
הגשה לעולם המערכה שאני בונה, ראזטיגיר (Razti-gir). הפעם, אספר על יער עמוק בתוך אחד מהאיים הגדולים.

יער הנזירות עשוי להיראות מבחוץ כיער רגיל-הרבה עצי אורן גבוהים וצפופים, חיות בר רבות ויופי טבעי פסטורלי מעט, אבל תושבי הכפר ליסוגראד יספרו לכם אחרת.
מי שמספיק טיפש-או אמיץ-כדי להיכנס ליער למרות האזהרות, יגלה שאינו יער רגיל. קולות מלחששים נמצאים בו, והוא עשוי לראות גופים ערטילאיים נעים ומרחפים. עצמות פזורות בו, ואף כמה בדים, שחלקם השתמרו טוב יחסית ויראו לעין בוחנת כשמלות ארוכות-קרועות, ומלוכלכות באדמה, בוץ, עובש מעט... וכתמים אדומים כהים.
הקולות עלולים להוציא אדם מדעתו, אך חזקי האופי יגלו שאלו קולות של נשים-מהן זקנות ומהן צעירות-שדוחקות באדם להרוג את אנשי הכפר השכן ליסוגראד, לרצוח את כולם. הוא יתחיל לראות יותר מרוחות ערטילאיות-נשים בעלות עור חום בהיר, עטויות שמלות ארוכות, ירחפו ביער, ואחת מהן-עטויה בשמלה מעוטרת מעט-תנסה לשכנע אותו בכל דרך אפשרית לטבוח בכפר. לאט-לאט, האיש יתחיל לראות גם מזבחות וקפלות צצות משום מקום. אם הוא לא ייכנס בשלב הזה להתקף טירוף רצחני וינסה לטבוח בליסוגראד, הוא יצא מדעתו-ואן אופיו חזק מספיק, ישרוד... אבל מה הסיכוי שזה ייקרה?

מה קרה ליער?... לפני בערך 600 שנים חיו שחומי העור (בערך כמו הודים וערבים) באזורים גדולים בהרבה-בין השאר באי הזה. הם היו- ועודם-מתקדמים בהרבה מבהירי העור והשיער הלוחמניים והברבריים, והיו בהם פלגים שונים של דת דיגירגאל-הפלג הראשי שבגד לדיגירגאל דרך התגלמותו כשמש, ועוד פלגים אחרים-הירח, הכוכבים ואף השמיים. אחד מהפלגים, שהיה נפוץ (ושרד עד ימינו בכמה איים נידחים) בעיקר בכפרים קטנים ליד חורשות, סגד להתגלמותו של דינגירגאל בטבע. כוהניו וכוהנותיו נהגו לחיות במקדשים ביערות מבודדים, וסגדו שם לאל. חלק מהכוהנים והכוהנות נהגו בפרישות ונזירות, כדי להקדיש את כל מהותם לדינגירגאל שבטבע.
ביער הזה היה אחד ממקדשי הפלג, שכונה ״דת הכוהנים היערנים״. במקדש (בקתות עץ ואבן פזורות ביער ועל העצים, עם קפלות ומזבחות אבן בין העצים-חיו כוהנות-נזירות כאלה.
אלא שלפני כ-600 שנים החלה התפשטותם של עמי הלוחמים בהירי העור, שפלשו גם לאי הזה. הם ביערו את מקדשי כהי העור, ובנו מקדשים משל עצמם לדיגירגאל, כפי שהם תפסו אותו-אל של צדק, כבוד ותהילה. הם הגיעו גם ליער, והחריבו עד ליסוד את מקדש הכופרות. הם בזזו ורצחו, משאירים מאחוריהם לא כלום, מלבד חצץ וגופות של נזירות מחוללות. לאחר מכן הם הקימו התיישבות כפרית לייד היער, שהפכה לכפר מכובד ולא קטן. אך הרוחות של הנזירות נשארו לרדוף את היער, ובחוסר יכולתן לפגוע בכפר או לצאת מהמנזר ההרוס, הן מנסות לפתות אחרים לעשות זאת.
 
תודה!
הממ... כמה חבל שזה לא כזה נכון...
הדת בראזטיגיר מבוססת על אותו האל, דינגירגאל, שכולם יודעים שהוא קיים. אבל, ויש אבל, כל דת מפרשת אותו בצורה שונה, בהתאם לתרבות-הלוחמים בהירי העור רואים בו אל של צדק, תהילה ומלחמה, כהי העור הסוחרים רואים בו אל של מזל, טוב לב ורחמים אך גם כזה שמעלים עין מרוב השקרים והרמאויות (סוחרים...). קצת כמו שהנוצרים, היהודים והמוסלמים סוגדים לאל אחד, אבל מפרשים אותו באופנים שונים.
 
קצת מוזר שהנזירות עברו מחיים שלווים בטבע להסטת עוברי אורח לרצח (לכאורה) חסר הצדקה. אבל אם בכפר יש "מזכרות" מכהי העור שאפשר לראות שאריות שלהן ביער, זה יעשה את זה יותר מעניין.
גם הייתי מצפה שהכפר יעשה יותר מלהזהיר אנשים לא להיכנס ליער, כי אני לא מאמין שאף אחד אף פעם לא נכנס לטירוף רצחני.

באיזו צורה כהי העור מתקדמים יותר מבהירי העור? יש הרבה צורות בהן זה יכול להתבטא, אבל נראה שטכנולוגיה קרבית היא לא אחת מהן.
 
הנזירות עברו דברים נוראיים, אני מניח שזה מה שהן אמורות לעשות...
הכפריים לא מעזים להיכנס ליער בגלל הרוחות. הנזירות לא יכולות לצאת ממנו.
לעזאזל, אני צריך לשפוך עכשיו מלא אינפורמציה על העולם שלי. נו, טוב. כהי העור מתקדמים יותר בהרבה בחינות-הם חיים בערי מדינה מאורגנות עם מערכת בירוקרטית מתקדמת. עריהם בנויות מאבן, יש בהן דרכים מרוצפות, יש להם בתור מקדשים קתדרלות גותיות מפוארות. הצבא שלהם בנוי מלגיונרים עם שריון שרשראות ופרשים איכותיים (אבל עם גרזנים, כי גרזנים זה מגניב). הם סוחרים ומייצרים כל מני חפצים, חלקם אפילו קסומים. לעומתם בהירי העור חיים בכפרי עץ וערים קטנות בשבטים, ובכללי הם דומים לגרמאנים ולסלאבים העתיקים.

עריכה: אבירה, ''אל הצדק'' של בהירי העור הוא לא אל טוב ורחמן. הוא אל של נקמה, אל שמעלים עין מנסיבוות האירוע-לשאמאן השופט, כנציגו של האל בכפר, לא איכפת אם אתה גנב לחם עני ורעב או שגנבת לנסיכה שמנה ושחצנית שרשרת אחת מתוך מיליון, אתה גנב. ואתה תשלם. הוא גם תומך במשפטי דו קרב של כבוד, נקמות דם, ואפילו שוד והרג במקרים מסוימים, כמובן בתנאי שזה מול יריב חמוש אמיתי, לשדוד שקית מטבעות מאישה לא מביא כבוד. לגבי נשים המקרה שונה, היות והן נתפסות כחלשות, אך גם הן נענשות על פשע. וכמובן שביזה, עבדות ואונס בשבויי מלחמה ובאויבים מנוצחים זה מותר.
 
זה מעניין, אבל חסרה סיבה להיכנס ליער - אחרת למה אנשים יסכנו את עצמם?
ואם זה המצב, גם הייתי מצפה מאנשי הכפר שינסו באופן פעיל לעצור אנשים מלהיכנס - הרי מי שנכנס יוצא במטרה לחסל אותם.
 
חזרה
Top