• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] Mistborn Adventure Game, הערפילאים משחק ההרפתקאות

טרילוגיית הערפילאים של ברנדון סנדרסון היא טרילוגיית ספרים מעולה, מקורית ומעניינת, שמציגה עולם מגניב בו אפר צונח מהשמיים, ואנשים מסוגלים לבלוע מתכות כדי לבצע מעשי קסמים מופלאים. וזו רק ההתחלה: אינקוויזיציה אימתנית, כוחות נסתרים, מרגלים משני צורה ועוד הופכים את העולם הזה לכל כך אדיר.

כששמעתי על משחק התפקידים של הערפילאים (בלעז Mistborn Adventure Game)ידעתי מייד שאני רוצה לקרוא אותו ולראות איך הם התמודדו עם המשימה הקשה של תרגום הספרים האלו למשחק תפקידים. אז אם אתם כמוני, הסקירה הזו היא בדיוק בשבילכם - חובבי משחקי תפקידים והעולם של הערפילאים.
קרא את הכתבה...
 
אהבתי את הסקירה וגם עולם מגניב.
עם זאת תמיד חשבתי שזה עולם שכלכך ממוקד בגיבורים שקשה לי לחשוב על הרפתקאות שבו לקמפיין ארוך - בניגוד לדוגמא לשיר של אש וקרח שהוא אפוס רחב יריעה עם המון פוטנציאל להרפתקאות.
אשמח לשמוע על הרפתקאות שהרצת או חשבת להריץ בעולם ואיך זה עבד.

בנוגע לרמות כוח מעורבות, לא נתקלתי בפתרון ממש טוב לזה, זה גם בולט במלחמת הכוכבים למשל. הכי אהבתי את זה של ars magica שבו לכל שחקן היה מגוון דמויות, חלק קוסמים רבי-עוצמה והיתר אנשים רגילים. בכל הרפתקה השחקנים החליפו דמויות... וכך יש דמויות עוצמתיות ורגילות מבלי שהשחקנים יהיו מתוסכלים.
 
השיטה נראית מסקרנת להפליא. האם היא נגישה גם בדפוס?

והערה על הכתיבה עצמה - אתה מצליח להעביר את המידע, אבל צריך יד טובה של עורך לשוני. המשפטים מאוד מסורבלים, יש שגיאות כתיב, ונטייה לגלוש ל"זרם התודעה" (לכתוב מה שעובר בראש בלי ארגון וסינון). אני לא אומר לך את זה בתור ירידה או ביקורת - אלא בתור עצה מקצועית. גם דברים שיצא לי לכתוב במסגרת יותר רשמית עברו עריכה לשונית די מאסיבית, וזה רק שיפר אותם. וכמה שעורכים אותך יותר - המסמך הבא שלך כתוב טוב יותר.
 
נשמע נהדר,אני שוקל ברצינות לקנות.

אני חושב שיש כמה שאלות שבערו לי עוד לפני הקריאה לגבי השיטה שלא לגמרי הבנתי

1.ניתן לשחק ערפילאים או מתכמתים בתחילת המשחק?והמולורגים וקנדרה? אלו רמות מאוד קיצוניות של עוצמה, האם המכאניקה מאפשרת את זה או שפשוט צרעך לבחור רמת כוח לקבוצה?אם כן, השיטה מקטלגת את רמות הכוח או שאתב מריך להסיק בעצמך?זה לא היה ברור מהסקירה

2.בין ערפילנים לבין עצמם, איך והאם השיטה מאפשרת גיוון והעמקה בחלק הזה או שהוא משני יחסית? ואיך השיטה דואגת שגם הערפילנים המשעממים יותר, כמו נניח מערבלים וגלאים יהיו מעניינים?
ואיך היא מבדילה בין מרגיעים ומשלהבים באופן מעניין?

3.מה השיטה מאפשרת לשחק? צוותי גנבים ומתנקשים, או גם חוליות של האיקוויזיציה וקבוצת אצלים תאוות כוח?

4.והאם הספר עושה ספויילרים למי שקרא את הסדרה הראשונה אבל לא את השנייה
 
חזרה
Top