• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלה - רוצה להכניס שיטה למשחק

gnoll

פונדקאי פעיל
היי,

אני רוצה ליצור משחק. כבר יש לי את הרעיון ואת העלילה כתובים, אבל אני מתלבט בנוגע לשיטה.
העניין הוא שאין לי עבר בשיהו"ם מלבד בחופשיטה, ושיחקתי במו"ד 3.5 רק בפעמים מעטות.
בפורום מבוכים ודרקונים המליצו לי להתחיל עם שיטה אחרת, מסובכת פחות ממו"ד 3.5, אבל אני לא ממש מכיר שיטות אחרות.
הרעיון של המשחק הוא סיפורי יחסית, אבל יש בו את כל מה שיש בהרפתקת פנטזיה רגילה: גזעים, מפלצות ומקצועות, קרבות לצד דרכי הישרדות, ידע מיוחד וכו'...
שאלתי היא: איזו שיטה כדאית לי עבור מה שאני מחפש?
 
בעיקר הרפתקאות עם טוויסט הישרדותי שולי.
קבוצה הולכת, קבוצה הורגת קבולודים, קבוצה נכנסת למבוך...
ויש איזו מחלה שמחלישה את הקבוצה לאט-לאט ויש לטפל בה.
כשחשבתי על מו"ד 3.5 חשבתי להכניס את האלמנט האחרון כפשוט מינוס הולך וגדל להטלות מסוימות (זו לא מחלה שהורגת).
 
מי שאמר אמר את דעתו, לא את דעת העולם. אם אתה חושב שאתם אוהבים דברים דומים אולי תסכים איתו, אבל זה לא שיש בעיה בחוקים החדשים לעומת 3.5 (ואני אומר את זה בתור מישהו שמאוד אוהב את החוקים של 3.5, למקרה שאתה תוהה). בכלל כשמדברים על איזו מהדורה יותר טובה זה הכל טעם אישי ולא משהו שיש הסכמה כללית עליו.
 
אז אני אתן ל-5 צ'אנס. :)
אגב, באותו נושא, איזה ספרים הם חשובים ביותר בשביל להגיע לרמה שאני יכול לשה"ם? המדריך לשחקן, לשליט המבוך ומדריך המפלצות?
 
כן, הם ייצאו בקרוב.
את מגדיר המפלצות אגב אין חובה של ממש לקרוא אבל זה יכול לעזור (תרגול מכאניקה, הכרת מגוון מפלצות, הבנת יכולות מיוחדות).
הסל"ש מומלץ מאוד לקריאה גם עבור השחקנים, קריאה ממש, כמו ספר עלילתי, אבל אפשר גם להסתדר אם קוראים חלקים ממנו.

אגב-כרגע יצאה "הערכה למתחיל", שמכילה את חוקי הבסיס והרפתקה קצרה, וממנה תוכלו להתחיל ללמוד את החוקים.

אבל הדבר הכי חשוב-וויזארדס הודיעו שאין תרגום לשפות זרות עד הודעה חדשה-משמע, הכל יהיה באנגלית.
 
תוריד את חוקי הבסיס של מבוכים ודרקונים 5 ותקרא אותם.
לפי דעתי הם הרבה יותר פשוטים מאשר 3.5, ואתה יכול להשתמש בהם בכיף למשחק כמו שאתה מתאר.
אופציה אחרת, אם אתה רוצה משהו יותר סיפורי עם חוקים יותר זורמים זה את ואנור. (יהיה גם מבצע על הספר בכנס דרקוניקון :) )
 
אמנם לא קשור ישירות לנושא אבל אם כבר יש לי שאלה דומה אני אשים אותה פה. אני רוצה לפתוח פה בפורום משחק נבלים בעוצמה בינונית, פנטזיה קלאסית ושיהיה אספקטים כמו נכסים, תארים ונאמנים (צבא פרטי קטן, כנופייה, משרתים, יועצים, שומרי ראש וכו'). אז אני מחפש שיטה פשוטה, עדיף בעברית ועדיף בחינם, שתתמוך בעולם פנטזיה קלאסי, בעוצמה בינונית ושיהיה ניתן להסב אותה ללא הרפתקנים בהכרח ולהכניס לתוכה בקלות נכסים, תארים ונאמנים (אם יש מערכת תככים וקרב המונים טובה עוד יותר טוב)
 
משחקעל. אפשר להוריד פה בפורטל. שיטה פשוטה, נוחה ומאוד נחמדה שיכולה לשקף דברים כמו צבא פרטי וכו' כ"דברים טובים" (מונח בשיטה) - אני מאמין שכל מה שציינת כבר נמצא שם בתור דוגמאות, אבל אם לא מאוד קל להכין דברים חדשים.
 
"גיבורי על" זה שם נרדף ל"נבל על". השאלה היא באיזה צד אתה :p
אבל כעקרון כן, החוקים כמו שהם מתאימים מעולה גם לרמות עוצמה נמוכות יותר. אז יהיו כמה עמודים מיותרים עם מידע על טנקים ומסוקים, אבל זה לא מפריע לאף אחד.

יש שם כמה פסקאות שמסבירות איך אפשר להתאים מאוד בקלות את משחקעל לת'מות שונות כמו פנטזיה. זה ממש דורש אפס מאמץ.
 
נראה מעולה בינתיים, אני משתמש בשיטת הוויתור. באיזה רמות כוח הנבלים צריכים להיות אם התכנון הוא אצילים מקומיים\מנהיגי כנופייות מפורסמות\יועצי שליטים\מצביאים מדרג גבוה\מגים חזקים (אבל לא מדי)\מלומדים בעלי השפעה וכו'? בעצם, כמה ד"ט וכוחות וכמה ר"כ לכל כוח? וכמה ד"ט למי שבונה סופר נורמלי? ד"א אני אשמח אם כשהמשחק יפתח מישהו שלא משחק יעזור לי לפקח על האיזון כי אני חדש בשיטה
 
חזרה
Top