• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] בעיות במכאניקה: גורם ההצלחה

דניאל התלונן על זה שיש *פחות מדי* מתמטיקה, לא יותר מדי.
וכן, זה אכן מאמר מגניב. יכול להיות שכדאי באמת *יותר* מתמטיקה - פשוט לחסוך לנו קצת עבודה ולחשב יותר אופציות. אולי אפשר להוסיף נספח של "מדריך קצר לחישוב עקומות התפלגות של זריקות". :)
 
אני דווקא באמת הייתי שמח ליותר מתמטיקה. לפחות טבלאות התפלגות או משהו, ולהסביר את משפט הגבול המרכזי :)

הסיבה שזה מה שאני חושב היא פשוטה: הבנה של הסטטיסטיקה וההסתברות שמאחורי השיטה היא חשובה בעיקר למי שרוצה לבנות שיטה משל עצמו או למטרת עשיית ביקורות ושכאלה. שחקן קצה (שזה כמו משתמש קצה, רק במשחקי תפקידים) לא צריך את זה - הוא יכול, בעיקרון, לסמוך על השיטה ועל העצות שניתנות בה, שהן בדרך כלל פשוטות ומובנות. אבל האדם שבונה שיטה צריך להבין את זה - וזה משהו שלא כולם באמת מבינים, במיוחד לא כל מפיקי שיטות הבית שיש בכל מקום. ודווקא שם כדאי שיהיו יותר מספרים כדי להבין את זה, אם כי אני מניח שזו לא המטרה של סדרת הכתבות.
 
לא רציתי להכביד ביותר מידי מספרים על הקורא הממוצע, אלא רק לתת לו טעימה של מה אומרות כמויות הקוביות והשיטות השונות לזריקה. מי שבאמת מתעניין, יאלץ לפתוח ספר הסתברות. :)
מי שקצת פחות מתעניין מזה אבל עדיין מתעניין, יכול לפנות לאתר של אוגמה. יש לו שם קוד שמיצר טבלאות התפלגות.

http://www.ogmiosproject.org/articles/stattables.html
 
חזרה
Top