• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שני GM-ים?

Ogmios

פונדקאי ותיק
רציתי לשתף אתכם בניסוי שערכתי במשחק האחרון שהרצתי.
בעקבות ההכנסה של מתודולוגית הeXtreme Programming לעבודה שלי, החלטתי לנסות לקחת את הקונספט של Pair Programming ולנסות לראות אם הוא עובד גם במשחקי
תפקידים.

"מה?!" אתם בטח שואלים. בקיצור, אחרי כל בילבולי המוח אני מתכוון למשחק עם שני GM-ים (וכן, אני מסרב לקרוא להם שה"מים ;) ). הרעיון הוא כזה - GM אחד מנחה את המשחק כל הזמן והשני נמצא שם בתור העוזר שלו ודואג לזה שהמשחק ירוץ חלק - מוצא את דפי הנתונים המתאימים, מגלגל קוביות בחשאי בזמן שהGM הראשי עסוק בלהנחות, מעיר את תושמת ליבו של הGM הראשי לדקויות קטנות שנהוא היה עלול לפספס וכו'.

אבל היתרונות האמיתתי של השיטה מתגלים דווקא במצבים אחרים - במחשק דב"שים ובפיצול של הקבוצה.
יהיה הGM שחקן מוכשר ככל שיהיה, זה אל פשוט לשחק דיאלוג בין שני דב"שים בצורה אמינה כשאתה מגלם את שתיהן. כאן בדיוק נכנס לתמונה GM המשנה.
ועוד יותר חשוב - אחד המצבים הקשים ביותר לGM הוא כשהקבוצה מתפצלת והוא צריך לעבור מקבוצה לקבוצה או אפילו משחקן לשחקן כל כמה דקות. בשיטה הזו כל GM לוקח פיקוד על קבוצה אחרת ומשחק כGM עצמאי לחלוטין עד לאיחודן מחדש.


מה דתעכם?
צורת משחק כזו יכולה לעבוד גם בקמפייגנים ארוכים?


אדיוס,
אוגמיוס
 
אבל לא סיפרת איך זה היה מנסיונך ממש, ז"א מה קרה בפועל. אני מניח שיש הרבה בעיות (בקמפיין שלי אג'נדות סודיות הן חלק משמעותי וחשובה לי מאוד השליטה בחשיפה האיטית שלהן, שאחרת "תשרוף" את הערכה).

אני חושב שזה דורש הכנה מאוד עמוקה מצד זוג השה"מים וזה יכול לעבוד מצוין באיורע חד פעמי, אבל הרבה יותר קשה לעשות את זה לאורך קמפיין שלם.

הנקודה החזקה של הנחיה-משותפת לדעתי היא באינטראקציה רבת משתתפים (לפעמים זה רעיון טוב מאוד להביא שחקן בתור דב"ש, ז"א עוזר לשה"ם ולא בעל אינטרס עצמי ממשי).
 
האמת היא שרציתי לשמוע קצת תגובות מהקהל לפני שאפרט את הנסיון שלי, אבל אם כבר שאלת, למה לא...

אנחנו משחקים כרגע הרפקתה חד פעמית אבל קצת ארוכה שמתוכננת לשלוש-ארבע פגישות (ארוך מידי בשביל הרפתקה חד פעמית ממש, קצר מידי בשביל קמפייגן). אתה צודק לחלוטין לגבי הקטע של התכנון והתיאום מראש. לדעתי הסיבה העיקרית שזה עובד כמו שצריך במקרה שלנו היא שגם את רוב הפיתוח של ההרפתקה עשינו ביחד. היא נולדה כרעיון מאד אמורפי שבא אלי באמצע ריצת הערב שלי ושקצת שכחתי אח"כ. כמה ימים מאוחר יותר נפגשתי עם אותו חבר ובין דיבור על הא לדיבור על דא העלתי את הרעיון הזה, דבר אחד הוביל לאחר ומהר מאד מצאנו את עצמינו יושבים ומפתחים אותו להרפתקה ממש.

איך זה עובד עד עכשיו? לא רע, למען האמת.
בדרך כלל אני מנווט את המשחק והוא רק כותב לי הערות על דף שהשחקנים לא רואים כמו "תזכור שהם עדיין לא יודעים ש...". לא שנראה לי שהייתי מפספס משהו קריטי בלעדיו, אבל התזכורות האלה עוזרות למשחק שוטף יותר.
אני לא מתבייש לומר שהוא משה"מ קרבות יותר טוב ממני וכשמגיע קטע כזה אני פשוט מפנה לו את הבמה ונותן לו להשתלט על העניינים.

לגבי הפיצול של הקבוצה יש לי רשמים מנוגדים. מצד אחד זה באמת חוסך את הצורך ללהטט בין שתיים-שלוש קבוצות שונות ומקל מאד על המשחק, אבל גילינו כאן שתי "בעיות", ואולי המרכאות כאן לא במקום.
קודם כל, הGM מפסיד ככה כלי דרמתי שאני מאד אוהב להשתמש בו כשהקבוצה שלי מתפצלת. במקרה כזה אני אוהב להחליף קבוצות במהירות גבוהה מאד, בדר"כ בלי לתת לדמויות לראות את התוצאות של הפעולה האחרונה שלהם לפינ שאני עובד לקבוצה השנייה, וכך ליצור מתח אצלם. GM טוב כמובן יסתדר גם בלי זה ובמקרה הכי גרוע תמיד אפשר גם בשני GM-ים לשחק ככה, אבל איכשהו זה פחות טבעי בשני GM-ים.
בעיה שניה היא שאחרי פיצול ארוך אנחנו צריכים לעדכן אחד את השני במה שקרה בזמן שהקבוצה הייתה מפוצלת, מה שגורם למשחק להיתקע בזמן שאנחנו מחליפים רשמים. ושהקבוצה מתפצלת לעיתים קרובות, זה נוטה להיות די מעצבן.

גם לי נראה שלא הייתי עומד בזה לאורך קמפייגן שלם, אבל זו בהחלט התנסות מעניינת.



אגב - אני יודע שאני עדיין חייב לך תשובה לגבי HERO. פשוט אחוז הדם במערכת הקופאין שלי לא מספיק גבוה בשביל להתעסק עכשיו בפגיעות קריטיות וסוגי נזקים שונים. אני אענה לך מחר ;)
 
מאוד שימושי, במיוחד כשהשניים משלימים אחד את השני.
קמפיינים ארוכים זאת אפשרות, אבל רק לאחר מספר (סביר להניח, די לא קטן) של משחקים קצרים. לאחר שהמנחים יתרגלו לעבודה צמודה ויוכלו גם במקרים של פיצולים לעדכן אחד את השני בכמה מילים קצרות. (אגב, אם מכינים את הפגישה מראש יחסית בפרטנות ביחד, זה עוזר)
 
חזרה
Top