• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים אומנות לחימה - סגנון המהמר.

נוקס

פונדקאי ותיק
סגנון המהמר – נועד לבני קסטאת ליקוי החמה.
סגנון לחימה זה הומצא על ידי הסוחר דייגו קסטיון. הרעיון לאומנות לחימה זאת עלה בעודו משתתף במשחק קוביות באחת ממאורות הסמים באיי הצוואר. מטרת אומנות לחימה זאת נועד לאפשר למהמר הכפייתי להתאמן ברזי הלוחמה מבלי לעזוב את שולחן המשחקים. התקפות המבוצעות באומנות לחימה זאת הינו מבוססות על הטלת כלי הנשק המותאמים לסגנון לחימה זה.

כלי הנשק ושיריונות: קלפים, קוביות, מטבעות משחק, ג'יטונים, פיונים וסכיני הטלה. אומנות לחימה זאת מותאמת לשריון מסוג חולצת שרשראות בלבד.
כלי נשק חדש: כלי משחק - קלפים, קוביות, מטבעות משחק, ג'יטונים ופיונים.
פירוט: מהירות 5, דיוק 1-, נזק ק, הגנה 3-, קצב 3, טווח 10. גודל – זעיר.

סימנים חרוטים בלהט האווירה.
מהות – 2 אומנות לחימה – 1 עלות - 2 מוטים סוג – ריפלקסיבי משך – סצנה מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – אין.

על שלוחן ההימורים מתחלפים הקלפים ללא הפסק, המהמר הערני זוכר כל קלף שנחשף על השולחן. כל עוד אומן הלחימה לא עזב את שולחן המשחקים הוא זוכה לתוספת של 3 קוביות לכל בדיקות זיכרון הקשורות לשולחן ההימורים. כאשר מתחיל קרב, תעצומה זאת יכולה לשמש את אומן הלחימה לגילגול הצטרפות לקרב.

פני פוקר.
מהות – 2 אומנות לחימה – 2 עלות - 3 מוטים סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, הגנה חברתית.
דרישות קדם – סימנים חרוטים בלהט האווירה.

ברגעים המכריעים בהם ההימור גבוה והלחץ גואה, המהמר המקצוען שומר על פנים קפואות ולא ניתין לקרוא את תחושותיו. תעצומה זאת מוסיפה 3 קוביות, לגילגולים הנגדים שנועדו לחשוף שקרים שנאמרו על ידי אומן הלחימה או לניסיונות הטעיה במהלך קרב.

שרוול רחב מסתיר קלפים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 4 עלות – 3 מוטים סוג – תיגבור משך – מיוחד מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – פני פוקר.

המשחק תמיד מכור, רק השחקנים הלא מנוסים מאמינים שיש להם סיכוי. במהלך קרב, תעצומה זאת חושפת יצורים לא גישמים. אומן הלחימה מבצע גילגול התקפה רגיל כנגד הרוח או השד, התקפה זאת איננה גורמת נזק אך היא מאלצת את הרוח להתגשם.

מסביב לשולחן ההימורים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 3 עלות - 3 מוטים סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, הגנה חברתית.
דרישות קדם – סימנים חרוטים בלהט האווירה.

המהמר בוחר את השולחן לפי היושבים סביבו. ברדיוס במידה ובטווח (אומנות לחימה*3) מטר נמצאים יצורים לא גישמיים, תעצומה זאת חושפת את נוכחותם ומיקומם.

סיבוב רולטה מכה כדורים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 4 עלות - 4 מוטים סוג – ריפלקסיבי משך – מיידי מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – מסביב לשולחן ההימורים.

המהמר לא ישב לעולם עם גבו לדלת. אומן המשחקים יודע לשמור על גבו מפני יריבים שהפסידו את כספם או נוכלים אחרים המחפשים רווח מהיר. תעצומה זאת מאפשרת לאומן הלחימה לחסום התקפה לא צפויה.


עמידת המהמר.
מהות – 3 אומנות לחימה – 5 עלות - 6 מוטים סוג – עמידה משך – סצנה מילות מפתח – עמידת מוצא.
דרישות קדם – שרוול רחב מסתיר קלפים, טכניקת סיבוב הרולטה.

אין הימור גבוה יותר מהימור על חיים או מוות. תעצומה זאת בעלת מספר אפקטים:
• כל עוד התעצומה פועלת, הדיוק וההגנה של כלי המשחק עולים ל-0.
• אומן המשחקים מחלק נקודות לכלי הנשק, בגובה אומנות הלחימה שלו. אומן הלחימה יכול לשפר את המהירות, הדיוק, הגנה ונזק. בעבור כל נקודה שאומן הלחימה, משפר אומן הלחימה את יכולת הנשק בנקודה אחת. לא ניתן להאיץ את מהירות הנשק מעבר ל3, גם אם משתמשים בתעצומות או אפקטים נוספים. לאחר שאומן הלחימה בחר את השיפורים, לא ניתן לשנות אותם ללא הפעלה מחודשת של התעצומה.
• אומן הלחימה מגלגל את דירוג מהותו. בעבור כל הצלחה יכול אומן הלחימה להתעלם ממחסר פציעות אחד.

שני צדדים למטבע.
מהות – 3 אומנות לחימה – 4 עלות - 4 מוטים +1 כוח רצון סוג – פשוט (6) משך – עד לפעולה הבא מילות מפתח – רצף, ברור.
דרישות קדם – עמידת המהמר.

במשחקים הנעשים באוויר הפתוח, הקבוצה שזוכה בהטלת המטבע היא זאת שקובעת את התחלת המשחק. אומן הלחימה משליך כלי משחק באוויר המושך את תשומת הלב של כל היריבים ברדיוס (אומנות לחימה*5) מטר. תעצומה זאת גורמת להשפעה מוחית לא טבעית. אומן הלחימה מגלגל (עורמה או כריזמה + אומנות לחימה). כל הדמויות בעלות דמ"מ נמוך מגובה הצלחותיו, חייבות לשלם שתי נקודות כוח רצון או לעקב את התקפתם למשך (מהות) טיקים.

עננת עשן בשער המשחקים.
מהות – 3 אומנות לחימה – 5 עלות – 5 מוטים +1 כוח רצון סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, ברור, מלחמה.
דרישות קדם – עמידת המהמר.

על האי המבורך מתרחשות מסיבות סמים, אפופות עשן, לכבוד האלופים שניצחו במשחק "השער" והסידריאלים הזקנים זוכרים את הסולארית שהגתה את הרעיון למשחק. בתחילת משחק "השער" בוחן המהמר את הכלים על השולחן ונקודת החולשה, במערך היריב, נחשפות בפני אומן המשחקים. במסבאה או בקטטות המוניות, אומן הלחימה קורא את מהלכי הקרב ומאפשר ללוחמים לצידו לנצל את חולשות אויביו. תעצומה זאת מזהה את מנהיג הקבוצה היריבה וכופה על כל האויבים בטווח (אומנות לחימה*10) גילגול מחדש להצטרפות בקרב עם מחסר של (מהות*2) קוביות.


רויאל פלאש.
מהות – 4 אומנות לחימה – 5 עלות – 10 מוטים +1 כוח רצון סוג – פשוט (4) משך – מיידי מילות מפתח – רצף, מצטבר.
דרישות קדם – שני צדדים למטבע, עננת עשן בשער המשחקים.

• תעצומה זאת מכפילה בחמש את טווח ההתקפות, מוסיפה 2 לקצב הנשק, מעלה את הדיוק ב(אומנות לחימה) והופכת את הנשק לחודר. בנוסף כל התקפה שנגעה ביריב, גם אם נחסמה, מכפילה את משקלו, השפעה זאת מצטברת.
• במידה ואומן הלחימה מבצע מספר התקפות, בטיק בו הוא פועל, הוא הופך את סדר המחסרים להתקפותיו. לדוגמה – אומן הלחימה מבצע 3 התקפות, המחסרים להתקפות יחושבו כ: 5- להתקפה הראשונה, 4- להתקפה השניה ו3- להתקפה השלישית.
 
ב"ה
אני יודע שלא כל תעצומות אומנות הלחימה תמיד קשורות רק ללחימה, אבל יש גבול.
הגנה מושלמת חברתית כחלק מאומנות לחימה???????

גם החסימה המושלמת ממש לא במקום. המקרה היחידי של הגנה מושלמת כחלק מאומנות לחימה שמיימית הוא בART OF MEDITATIVE DISCATION והוא דורש מהות-4 א"ל-5 וקור רוח-5 בנוסף לכמות מכובדת של דרישות קדם, וגם אז התעצומה עולה 2מ+1כ"ר ויש לה את חולשת קור-רוח מהחולשות של הגנה מושלמת. אתה רוצה להכניס חסימה מושלמת שחוסת התקות לא צפויות בלי פגם להגנה מושלמת ועוד לאומנות לחימה? בטח שלא במחיר של חסימה מושלמת של נשגב שמש. אני מזכיר לך שגם סוגי נשגבים אחרים יכולים ללמוד אומנויות לחימה שמיימיות, כולל דמי דרקונים!

בגדול הרעיון הכללי של אומנות לחימה למהמרים הוא רעיון טוב, אבל הייתי בונה אומנות לחימה יותר מאוזנת ויותר קשורה ללחימה.
 
מוזר ומפתיע!
כן! אל תוך אומנות לחימה ניתן ליצוק אפקטים נוספים מלבד התקפות, לכן זה נקרא "סיגנון". אם סולאר מבקש להיות קטלני, שילמד את העץ הקפא"פ. כמו כן, יש מושג הנקרא קרב חברתי ואומנות לחימה זאת, באה בכדי לתת יתרון לפעמים בהם משתתף אומן הלחימה במצבים כאלו.

דרישות הקדם לחמיקה מושלמת הינם תעצומה, מהות 2 אומנות לחימה 4 ו3מוטים. פה הדרישות הם שתי תעצומות, מהות 2 אומנות לחימה 4 ו4 מוטים. ככה זה בעצי צ'ארמים, ככול שמתקדמים בעץ ככה האפקט הופך חזק.

לא כול הנשגבים יכולים ללמוד אומנות לחימה זאת, היא נועדה לקאסטת ליקוי חמה.
 
קודם כול כול הכבוד ממש מגניב, וגורם לרצות לשחק אקזולטד XD
מבחינת עוצמה חלק מהצ'ארמים לפי דעתי חזקים מדי באמת, אבל בנוגע להיתחמקות החברתית, זה נראה לי ממש במקום דווקא, שים לזה שזה לא חסימה, זה היתחמקות, הכול חולף סביבו והוא אפילו אל חושב על מה שאמרו לו, זה דווקא יכול להתאים לא"ל.

בנוגע לצ'ארם הראשון, יכול להיות מגניב אם תוסיף השפעה שהוא עדיין יכול להמשיך לשחק תוך כדי לחימה XD.

הצעות ושמאלות-

1) לא הנבתי את עיניין שיריון השרשראות, למה רק הוא?

2)בצ'ארם השלישי לא הבנתי את הקשר לרוחות ושדים, נראה לי יותר מגניב לעשות השפעה שתהיה קשורה, חוץ מזה, כדאי להוסיף השפעה שתתן לו תוסף הצלחות השווה למהות שלו נגיד לתוצאות המשחק כשהוא משתמש בצ'ארם כדי לרמות בו.

3)בצ'ארם מסביב לשולחן ההימורים, אפשר שהתעצומה תתן לו במקום קשרים חברתיים לגלות את הכוונה המיידית של הסובבים אותו, ככה זה יהיה שימושי יותר בקרב וגם יותר הגיוני לאומנות לחימה.

4)בצ'ארם כדורי הרולטה, אני חושב שזה יכול להיות הגיוני יורת אם דבר ראשוןן תרים את המהות של הצ'ארם ל3, ואחר כך תשנה את ההשפעה כך שהיא תחשוף התקפות שהיו אמורות להפתיע את הדמות, ולהרחיק אותה ממקור הסכנה (שובר רצפים כזה...), או לחלופין תתן התקפת נגד, אני מדמיין את זה לעצמי כזינוק אדיר שהופך את שולחן הההימורים ומעיף את הזיטונים והכלים לכול עבר, הדמות מתרחקת בתוך כול המהומה או תופסת באוויר את הכלים ומשליכה אותם ביריב שתקף אותה (במידה ותלך על התקפת נגד ולא על שובר רצפים...) מה דעתך? (זה גם יותר מתאים לשם)

5)בנוגע לצ'ארם העמידה, אני חושב שהוא מגניב למדי, אבל אני מרגיש שהשפעות קצת לא קשורות לתמ'ה שלו (מלבד חיזוק הכלים), ולא קשורת אחת לשניה בכלל! והייתי מציע לך לתת לזה איזה שיפוץ קל בנושא.


בגדול, סגנון מגניב ומלהיב, והשם בכלל טוב. אגב, אפשר להכניס גם אקדח אש לנשקים המתאימים לו ואז זה גם הופך לאומנות לחיעמה לשחקני פוקר בסטייל המערב הפרוע XD
 
אני נכשל להבין איך זה א"ל. או את זה שאנשים חושבים 'אם אתה רוצה שזה יהיה יותר מגניב, תעשה את זה א"ל'. ולמה אין לזה קשר עם פשיעה ולמה יש לזה צ'ארם יחיד שמתעלה על יכולת השפות.
זה שמיימי או ארצי?
ובנוסף לזה, סיבוב רולטה מכה כדורים חזק מדי. הגנה מושלמת ב4 מוטס וגם הופך אותך למודע להתקפה. בשביל משתמש בחמיקה, שקיימת רק בשביל הגנה, זה עולה 4 מוטס וכ"ר ודורש זוג צ'ארמים. לחסימה זה עולה 5 מוטס וכ"ר. ויש לזה את פגיעויות ההגנה המושלמת? וזה מגן מפני התקפות בלתי ניתנות לחסימה?
 
זה באמת חתיכת סגנון, אבל לליקוי חמה כבר יש אומנות לחימה משלהם - סגנון גמל השלמה, בספר הקאסטה.

זה די מוזר שתעצומת העמידה רק בסוף, חשבתי שזה צריך לבוא בסביבות התעצומות הראשונות של הסגנון. חוץ מזה, כלי הנשק - ג'יטונים וזה - נורא דומים להטלה ובכלל, איך אפשר לפגוע במישהו בקלפים ואסימונים? הם יחתכו לו את העור או יחנקו אותו?

ולאורך כל העץ לא הבנתי אם זה לשימוש כשאתה במועדונים המפוקפקים בנקסוס, כשכולם מסניפים סמים מהאי המבורך והפילגשים, אה... עובדות, או אומנות לחימה של, אתה יודע, לחימה.
 
אוטוכטון אמר/ה:
זה באמת חתיכת סגנון, אבל לליקוי חמה כבר יש אומנות לחימה משלהם - סגנון גמל השלמה, בספר הקאסטה.
זה די מוזר שתעצומת העמידה רק בסוף, חשבתי שזה צריך לבוא בסביבות התעצומות הראשונות של הסגנון. חוץ מזה, כלי הנשק - ג'יטונים וזה - נורא דומים להטלה ובכלל, איך אפשר לפגוע במישהו בקלפים ואסימונים? הם יחתכו לו את העור או יחנקו אותו?
ולאורך כל העץ לא הבנתי אם זה לשימוש כשאתה במועדונים המפוקפקים בנקסוס, כשכולם מסניפים סמים מהאי המבורך והפילגשים, אה... עובדות, או אומנות לחימה של, אתה יודע, לחימה.


1) אז אם יש להם סיגנון משלהם? למה שלא יהיה עוד אחד? (במיוחד שהוא ממש מגניב)

2)תעצומת העמידה יכולה לבוא בכול מקום, נהגו לשים אותה במרכז וממנה לצאת לצ'ארמים היותר מתקדמים (ופסיכים) של הא"ל דרך כלל (במיוחד עם החוק שאומר שרק אחרי שלמדת את העמידה אפשר להיתקדם בא"ל בלי מורה אם אני לא טועה), אבל זה לא חוק או משהו, סתם משהו שנהוג בהרבה אומניות לחימה. (חוץ מזה, האמת שגם אני אשמח לראות עוד איזה צ'ארם מגניב או שניים אחרי העמידה).

3) מה יש פה לא להבין? זה א"ל שמיועדת זה ל"שימוש כשאתה במועדונים המפוקפקים בנקסוס, כשכולם מסניפים סמים מהאי המבורך והפילגשים, אה... עובדות" ולקרב באותו הזמן... :rolleyes:
 
מה יש לא להבין? שזה לא אומנות לחימה. אומנות לחימה זו צורת קרב, לא סט של צ'ארמים שיעילים בסיטואציה מסוימת. יש עוד יכולות בעולם הזה, ושום דבר לא יהרוג אותנו אם נחלק את הצ'ארמים האלה לכמה יכולות: פשיעה ואומנות לחימה לפחות, אולי גם משהו אחר.

זה גם ממוקד סולארים, אז אין סיבה שזה יהיה אומנות לחימה ולא צ'ארמים של יכולת.

אם סט כזה הוא אומנות לחימה, אז מה הבא בתור, אומנות לחימה בשביל נביאים שמפחדים מהמונים שיקראו להם נביאי שקר שיש בה יכולות הופעה? אומנות לחימה שמזמנת שדים?
 
בלי קשר- בנוגע לאומנות הלחימה שמזמנת שדים (גם אם לא זימון שדים במלוא מובן המילה...), דווקא יש פוטנציאל למשהו מגניב... :mrgreen:

אני חושב שהסגנון הזה יכול להיות מעולה דווקא, אם רק ינקו אותו קצת מהשפעות זרות, ויעשו אותו יותר קשור לקרב...
 
בגלל שניתן להסתיר אותו תחת חולצה, שריון שרשראות מותאם לאומנות לחימה.

התעצומה 'סימנים חרוטים בלהט האווירה' נועד לחשוף גם רמאויות המתבצעות בשימוש יצורים לא גישמיים.

התעצומות 'שני צדדים למטבע', 'עננת עשן בשער המשחקים' ו'רויאל פלאש' צורפו לעץ.
 
ב"ה
עוד 3 תעצומות שרק 2 מהן קשורות לקרב, האחרות יכולות להיות תעצומות אבחנה או פשיעה.
תשמע, יש אומנויות לחימה שחלק קטן מהתעצומות שלהן קשורות גם למפגשים לא קרביים, אבל אין אף אומנות לחימה שמשמשת בעיקר במקרים לא קרביים. העץ הזה הוא הרבה יותר עץ של פשיעה מאשר עץ של אומנות לחימה, כדאי שתנסה להפוך את התעצומות ליותר קרביות.
לפי מה שהבנתי מאומנות הלחימה היא אמורה להיות מעין גרסה שמיימית של ORGIASTIC FUGITIVE STYLE, אולי תרצה להתייחס לדברים כמו התעלמות ממחסרים שנובעים מאלכוהול ומרחואנה? אלה דברים שלעיתים קרובות באים ביחד עם הימורים.
בנוסף הייתי רוצה לדעת למה דוקא ליקוי חמה? העץ הזה מכיל בעיקר דברים שקשורים לפשיעה\אבחנה שזה התחום של קאסטת הלילה. איזה קשר יש בין העץ הזה למאפיינים של ליקוי חמה?
 
נכון, פשיעה עוסקת גם בהימורים אך לא רק בכך, מה עם גנבה?, התחזות? פריצה? הם אינם באים לידי ביטוי ביסגנון זה.

אנשי קאסטת ליקוי החמה הינם סוחרים, בירוקרטים, שופטים, ספנים וכו', העוסקים בפן החברתי בכדי לקדם את מעמדם. משחקי מזל, משחקי קוביה ומשחקי לוח הם דרכי בילוי שלא מצריכות מאמץ פיזי בכדי להראות עליונות. ההימורים על תוצאות המשחקים מהווים את הקצפת ואילו ההסכמים, המידע והכרת היריב הינם הדובדבן.

סגנון לחימה מהווה השקפת עולם, במקרה זה מדובר על סגנון חיים של דמות בשם דייגו קאסטיון שהינו סוחר ממולח, מקאסטת ליקוי חמה, המיעד לעצמו להשתלט על הגילדה למען שיפור דרכיה לטובת בני התמותה החיים בבריאה. סגנון לחימה מאוד שימושי אך אינו שלם ויש מקום לפתח אותו. אני משאיר לשחקנים אחרים את האפשרות להעצים אותו.

נ.ב.
אם משהו עדין מתעקש שכל אומנות לחימה חייבת להיות התקפית, אני מפנה אותו למגילות הנזיר לסגנון fivefold shadow hand style, עמוד 75. סגנון לחימה מצויין המאפשר גמישות, כושר אילתור והנאה.
 
אומנות לחימה מאפשרות בראש ובראשונה לחימה (כנגזר משמה), הדבר השני שהיא מסוגלת להביא הוא כישורים בתחום האתלטיקה, הדבר השלישי הוא אולי מעללי כוח בחלק מהמקרים או אולי יוכולת חמיקה... מעבר לכך הכול יכול לבוא בתחום התוספות, והוספת לצבע לסיגנון, פה זה נלקח קצת באקסטרים אני חושב.
הייתי רוצה לעשות וריאנט כול שהוא לסגנון הזה, להפוך אותו לקצת יותר by the book, כמו שאומרים, אני פותח עץ כזה, אם זה לא לעיניין תגיב שם ואני אמחוק. (ואני גם אשמח לביקורת שלך על מה אהבת או לא אהבת שעשיתי עם הסגנון שלך).
 
נזכרתי בציטוט מ8 bit theater:
Thief: I thought that's what martial artists did. You forsake melee weapons and constantly strive to transform your own body into the perfect weapon. This process often involves a training regime meant to unlock nigh mystical powers within the practioner.
Black Belt: Well now that's certainly an interesting approach. Back at my dojo, they just taught us to beat our opponents senseless
או במילים אחרות-הגישה של רוב העולם לא"ל זה הגישה של גנב. לעומת זאת, הגישה של הנשגבים לא"ל זה של חגורה שחורה. ההבדל בין א"ל לקפא"פ הוא 'האם יש נשקים, ומה סוג הנשקים?'. יש פס צד בספר הלבן שמדבר על זה. זה שהנשגב שלי קשת לא אומר שאין בו את ההארה הרוחנית, את המשמעת וכל זה (טוב, האמת שאין לו. הוא בחר בקשתות כי זה מאפשר לו להרוג דברים בזמן שלהם קשה יותר להרוג אותו והוא לא צריך להגיע להם. זה גם עוזר להסוואה. אבל הוא לא דוגמה טובה!). והדוגמה הקאנונית-טוב, זה נכתב על ידי הזאב הלבן.
זה נראה לי כמו עץ מעורב. לדעתי, בכולם צריכה להיות דרישת פשיעה, ובאחרים דרישות מיכולות אחרות.
 
ב"ה
אנשי קאסטת ליקוי החמה הינם סוחרים, בירוקרטים, שופטים, ספנים וכו', העוסקים בפן החברתי בכדי לקדם את מעמדם. משחקי מזל, משחקי קוביה ומשחקי לוח הם דרכי בילוי שלא מצריכות מאמץ פיזי בכדי להראות עליונות. ההימורים על תוצאות המשחקים מהווים את הקצפת ואילו ההסכמים, המידע והכרת היריב הינם הדובדבן.
הימורים ומשחקי מזל (ולנצח בהם) זה יותר בתחום של העולם התחתון, שזה התחום של קאסטת לילה. מסיבה זה אמנם דבר חברתי ולגרום לאנשים להינות ממשחק זה מתאים לליקוי חמה, אבל איך לעבוד על אחרים ולודא שלא עובדים עליך זה הרבה יותר מתאים לקאסטת לילה.

נ.ב.
אם משהו עדין מתעקש שכל אומנות לחימה חייבת להיות התקפית, אני מפנה אותו למגילות הנזיר לסגנון fivefold shadow hand style, עמוד 75. סגנון לחימה מצויין המאפשר גמישות, כושר אילתור והנאה.
גם אם רוב התעצומות האומנות לחימה הזו לא מתגברות ישירות התקפות ולחלקן יש גם שימושים מחוץ לקרב, בכל זאת לכל התעצומות (או לפחות כמעט כולן) יש שימוש ברור בקרב. זה עץ של 22 תעצומות, שלכולן יש השלכות ברורות על קרב. בין אם זו התגנבות בשביל הפתעה, יכולות תנועה משופרות או יכולות שיתוף פעולה יותר טובות תמיד ברור איך אפשר להשתמש בתעצומות האלה בקרב.
לתעצומות פני פוקר ומסביב לשולחן ההימורים אין שום קשר לקרב בשום צורה שהיא.
בכלל האומנות הזו מאפשרת להמר יותר טוב, במקום להילחם יותר טוב והיא גם הרבה יותר מדי חזקה בשביל אומנות לחימה.

אני מציע להיפטר מ"פני פוקר" ו"מסביב לשולחן ההימורים" ולשנות קצת את האחרות. אומנות לחימה ללשחקני פוקר לא אמורה לעזור להם לנצח במשחק אלא להילחם תוך כדי משחק. מה שהייתי משנה זה:

סימנים חרוטים בלהט האווירה.
מהות – 2 אומנות לחימה – 1 עלות - 2 מוטים סוג – ריפלקסיבי משך – סצנה מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – אין.

על שלוחן ההימורים מתחלפים הקלפים ללא הפסק, המהמר הערני זוכר כל קלף שנחשף על השולחן. כל עוד אומן הלחימה לא עזב את שולחן המשחקים הוא זוכה לתוספת של 3 קוביות לכל בדיקות זיכרון הקשורות לשולחן ההימורים. כאשר מתחיל קרב, תעצומה זאת יכולה לשמש את אומן הלחימה לגילגול הצטרפות לקרב.
הייתי הופך את זה למשך מיידי בעלות 1מ שנותן תוסף 3 קוביות לגלגולי הצטרפות לקרב, ואת דרישות הקדם ל מהות-2 א"ל-2.

פני פוקר.
מהות – 2 אומנות לחימה – 2 עלות - 3 מוטים סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, הגנה חברתית.
דרישות קדם – סימנים חרוטים בלהט האווירה.

ברגעים המכריעים בהם ההימור גבוה והלחץ גואה, המהמר המקצוען שומר על פנים קפואות ולא ניתין לקרוא את תחושותיו. תעצומה זאת מוסיפה את דירוג מהות, לגילגולים הנגדים שנועדו לחשוף שקרים שנאמרו על ידי אומן הלחימה. בנוסף תעצומה זאת מאפשרת חמיקה מושלמת מהתקפות חברתיות.
לא יכולה להיות הגנה שהיא לא תגובתית (אלא אם היא מתמשכת), איך בדיוק תפעיל אותה ברגע שאתה מותקף (חברתית)?
הייתי מוותר על התעצומה הזו.

שרוול רחב מסתיר קלפים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 4 עלות – 2 מוטים 2+ סוג – תיגבור משך – מיוחד מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – פני פוקר.

המשחק תמיד מכור, רק השחקנים הלא מנוסים מאמינים שיש להם סיכוי. אומן המשחקים מפעיל תעצומה זאת וזוכה להסתיר בצורה מושלמת חפץ זעיר על גופו. תעצומה זאת מאפשרת להסתיר את החפץ גם במקרים בהם הלבוש של המהמר לא מתאים לכך. אפקט זה נשמר על עוד אומן המשחקים שומר על המהות מקודשת. כמות החפצים שניתן להסתיר זהה לגובה אומנות הלחימה של מפעיל התעצומה.
בהשקעה של 2 מוטים נוספים יכול אומן הלחימה להשתמש בהסתרה זאת במהלך קרב. אומן הלחימה מבצע שתי התקפות, לפי חוקי הקרב הרגילים, על מטרה אחת הנראות כהתקפה אחת. לא ניתן להבחין בהתקפה השניה ללא תעצומות. תעצומה זאת גורמת לנזק חמור לרוחות ושדים.
למה שתי התקפות? שזה יהפוך התקפה אחת לבלתי צפויה למטרות שגלגול (פיקחות+אבחנה) שלהן בד"ק של הצלחות ההתקפה נכשל, כמו Lunging Phantom Method מאומנות הלחימה Hungry Ghost Style. אין סיבה שמבין שתי תעצומות שעולות אותו הדבר אחת תהיה יותר טובה כששתיהן מאומנויות לחימה שמיימיות. עזוב את הקטע של מחוץ לקרב (אחרת שוב פעם התעצומה שלך תהיה הרבה יותר חזקה כי יהיה לה עוד שימוש).
ממש ממש לא ברור לי מה הקשר בין התעצומה הזו לבין נזק חמור לשדים ורוחות, הייתי יורד מהקטע הזה.

מסביב לשולחן ההימורים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 3 עלות - 3 מוטים סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, הגנה חברתית.
דרישות קדם – סימנים חרוטים בלהט האווירה.

תעצומה זאת מאפשרת לאומן המשחקים להבין את כל הנאמר סביבו, ברדיוס (אומנות לחימה*2) מטר. אפקט זה אינו מאפשר לדבר שפות רק להבין אותן.
בנוסף, המהמר בוחר את השולחן לפי היושבים סביבו. רמזים דקים בין האנשים חושפים את הקשרים החברתיים. המהמר מגלגל (תפיסה + אומנות לחימה) כנגד דירוג (חוסן נפשי) של הסובבים. גילגול מוצלח חושף את הקשרים החברתיים בין השחקנים השונים. במידה ובטווח התעצומה נמצאים יצורים לא גישמיים, תעצומה זאת חושפת את נוכחותם ומיקומם.
א. אין לזה שום קשר לאומנות לחימה.
ב. אם אתה רוצה לעשות תעצומת חברה\חקירה כזו אז תדע שאמורים להשתמש בדמ"מ חמיקה במקום בערך החוסן הנפשי.
ג. אין לזה שום קשר לאומנות לחימה, הייתי מוותר על התעצומה הזו.

סיבוב רולטה מכה כדורים.
מהות – 2 אומנות לחימה – 4 עלות - 4 מוטים סוג – ריפלקסיבי משך – מיידי מילות מפתח – רצף.
דרישות קדם – מסביב לשולחן ההימורים.

המהמר לא ישב לעולם עם גבו לדלת. אומן המשחקים יודע לשמור על גבו מפני יריבים שהפסידו את כספם או נוכלים אחרים המחפשים רווח מהיר. תעצומה זאת מאפשרת לאומן הלחימה לחסום התקפה בצורה מושלמת, גם כנגד התקפה לא צפויה.
א. אין כזה דבר הגנה מושלמת בלי חולשה.
ב. אם זה מגן גם מפני התקפות לא צפויות זה צריך לעלות הרבה יותר, תעצומה מקביה של נשגבי כוכבים עולה 5מ+1כ"ר.

הייתי הופך את זה לעלות של 2מ ואז זה היה הופך התקפה בלתי צפויה להתקפה צפויה.

עמידת המהמר.
מהות – 3 אומנות לחימה – 5 עלות - 6 מוטים סוג – עמידה משך – סצנה מילות מפתח – עמידת מוצא.
דרישות קדם – שרוול רחב מסתיר קלפים, טכניקת סיבוב הרולטה.

אין הימור גבוה יותר מהימור על חיים או מוות. תעצומה זאת בעלת מספר אפקטים:
• כל עוד התעצומה פועלת, הדיוק וההגנה של כלי המשחק עולים ל-0.
• אומן המשחקים מחלק נקודות לכלי הנשק, בגובה אומנות הלחימה שלו. אומן הלחימה יכול לשפר את המהירות, הדיוק, הגנה ונזק. בעבור כל נקודה שאומן הלחימה, משפר אומן הלחימה את יכולת הנשק בנקודה אחת. לא ניתן להאיץ את מהירות הנשק מעבר ל3, גם אם משתמשים בתעצומות או אפקטים נוספים. לאחר שאומן הלחימה בחר את השיפורים, לא ניתן לשנות אותם ללא הפעלה מחודשת של התעצומה.
• אומן הלחימה מגלגל את דירוג מהותו. בעבור כל הצלחה יכול אומן הלחימה להתעלם ממחסר פציעות אחד.
• אומן הלחימה מגלגל כוח רצון, כל הצלחה מעלה את דירוג השריון הטבעי של אומן הלחימה בנקודה אחת.
א. זו עמידת מוצא של אומנות לחימה, עזוב גלגול מהות.
ב. זה עושה הרבה יותר מעמידות מוצא של אומנויות לחימה אחרות, אל תשכח שהאומנות הזו גם מתירה שימוש בשריון. הייתי מוותר על גלגול המהות בשביל הפחתת מחסרי פציעה ועל גלגול כוח הרצון.
ג. אין כזה דבר "דירוג שריון טבעי" במשחק "הנשגבים", אין באמת צורך בגלגול כוח רצון והוספה שלו לשום דבר. למה בדיוק התכוונת בדירוג שריון טבעי?
ד. בכלל הקטע של לגלגל משהו בשביל עמידת מוצא הוא לא משהו, אם לא אהבת את הגלגול אתה יכול להיכנס לעמידת מוצא שוב בשביל תוצאה אחרת, בדברים כמו עמידות מוצא והגנות מתמשכות צריך או לגלגל כל פעולה או לא לגלגל בכלל.
ה. אפשר אם רוצים לתת לאומן הלחימה להוסיף את המהות שלו לגלגולי אבחנה כל עוד הוא בעמידת מוצא. זה גם עוזר לו נגד התקפות לא צפויות (בתור שימוש קרבי) וגם עוזר לו לגלות רמאויות בקלפים.

שני צדדים למטבע.
מהות – 3 אומנות לחימה – 4 עלות - 4 מוטים +1 כוח רצון סוג – פשוט (6) משך – עד לפעולה הבא מילות מפתח – רצף, ברור.
דרישות קדם – עמידת המהמר.

במשחקים הנעשים באוויר הפתוח, הקבוצה שזוכה בהטלת המטבע היא זאת שקובעת את התחלת המשחק. בין אם מגלגלים קוביה, מסתירים אבן בכף היד או עושים "אבן נייר ומספריים" אומן הלחימה מוסיף הצלחות, בגובה דירוג (מהות*2), לגילגולי עירנות הנוגעים להתחלת המשחק ואבחנה בחפצים המוסתרים על גופו של היריב.
במידה ואומן הלחימה משקיע נקודת כוח רצון במהלך קרב, הוא יכול לשנות את סדר הקרב. אומן הלחימה משליך כלי משחק באוויר המושך את תשומת הלב של כל היריבים ברדיוס (אומנות לחימה*5) מטר. אומן הלחימה מגלגל (עורמה או כריזמה + אומנות לחימה). תעצומה זאת גורמת להשפעה מוחית לא טבעית. כל הדמויות בעלות דמ"מ נמוך מגובה הצלחותיו, חייבות לשלם שלוש נקודות כוח רצון או לעקב את התקפתם למשך (מהות) טיקים.
אין לי בעיה עקרונית עם המכניקה, אבל מה הקשר בין החלק הראשון של התעצומה לחלק השני? אני חושב שצריך להפריד את זה לשתי תעצומות שונות. רק לא בדיוק הבנתי מה המשמעות של "במידה ואומן הלחימה משקיע נקודת כוח רצון במהלך קרב", זה אומר עוד נקודת כוח רצון מעבר למחיר של התעצומה?

עננת עשן בשער המשחקים.
מהות – 3 אומנות לחימה – 5 עלות – 5 מוטים +כוח רצון סוג – תיגבור משך – מיידי מילות מפתח – רצף, ברור, מלחמה.
דרישות קדם – עמידת המהמר.

על האי המבורך מתרחשות מסיבות סמים, אפופות עשן, לכבוד האלופים שניצחו במשחק "השער" והסידריאלים הזקנים זוכרים את הסולארית שהגתה את הרעיון למשחק. בתחילת משחק "השער" בוחן המהמר את הכלים על השולחן ונקודת החולשה, במערך היריב, נחשפות בפני אומן המשחקים. בהפעלת תעצומה זאת אומן המשחקים מגלגל (עורמה או כריזמה + אומנות לחימה) ומוסיף את מהותו כהצלחות אוטומטיות לגילגולי הבדיקה לניצחון במשחק. במידה ונעשה שימוש בסמים או רעלים כנגד אומן המשחקים, השפעתם מתפוגגת במלואה ואומן המשחקים זוכה לתוספת הצלחות אוטומטיות הזהות לערכם המצטבר.
לדוגמה – במשחק "שער" בין הלונאר 'חורך שמיים' לדייגו קסטיון, נעשה שימוש באופיום (*) וברנדי שהובא מתרשיש (**). מכיוון שערכם המצטבר שווה לשתי נקודות, דייגו קסטיון זוכה בשתי הצלחות אוטומטיות נוספות.
במסבאה או בקטטות המוניות, אומן הלחימה קורא את מהלכי הקרב ומאפשר ללוחמים לצידו לנצל את חולשות אויביו. בתמורה להשקעת נקודת כוח רצון, תעצומה זאת מזהה את מנהיג הקבוצה היריבה וכופה על כל האויבים בטווח (אומנות לחימה*10) גילגול מחדש להצטרפות בקרב עם מחסר של (מהות*2) קוביות. כל ידיד (עד לדירוג כוח רצון), המבצע התקפה מתואמת עם אומן הלחימה זוכה להתעלם משריון היריב. התקפה זאת גורמת לנזק חמור לרוחות ושדים. בקרב המונים תעצומה זאת מוסיפה ק5 לנזק. לא ניתן להשתמש בתעצומה זאת על יחידה בעלת גודל 4 ומעלה
מה לאומנות לחימה ולמשחק "שער"? משחקי ספורט זה גלגול אתלטיקה. מה הקשר בין אופיום וברנדי למשחקי ספורט? מה הקשר לנזק חמור לרוחות ושדים? אני לא מבין מה התעצומה הזו אמורה לעשות.

רויאל פלאש.
מהות – 4 אומנות לחימה – 5 עלות – 10 מוטים +1 כוח רצון סוג – פשוט (4) משך – מיידי מילות מפתח – רצף, מצטבר.
דרישות קדם – שני צדדים למטבע, עננת עשן בשער המשחקים.

אומן המשחקים יהמר כנגד כל אחד, גם מול עכבישי הגורל. עם הפעלה של תעצומה זאת נחשפת זרימת המהות בטווח של (אומנות לחימה*50) מטרים. לקראת המשחק או במהלכו אם קיימים חפצים המופעלים במהות, תעצומות או לחשים בטווח זה, אומן הלחימה ידע את מיקומם והשפעתם. בנוסף, מבטל אומן המשחקים כל השפעה שנועדה להטות את המשחק גם אם היא נכתבה בנול הגורל.

במהלך קרב:
• תעצומה זאת מכפילה בחמש את טווח ההתקפות, מוסיפה 2 לקצב הנשק, מעלה את הדיוק ב(אומנות לחימה) והופכת את הנשק לחודר. בנוסף כל התקפה שנגעה ביריב, גם אם נחסמה, מכפילה את משקלו, השפעה זאת מצטברת.
• במידה ואומן הלחימה מבצע מספר התקפות, בטיק בו הוא פועל, הוא הופך את סדר המחסרים להתקפותיו. לדוגמה – אומן הלחימה מבצע 3 התקפות, המחסרים להתקפות יחושבו כ: 5- להתקפה הראשונה, 4- להתקפה השניה ו3- להתקפה השלישית.
א) עזוב את הקטע של לבטל השפעה שנועדה להטות משחק, זה הרבה יותר מדי רחב ולא ברור.
ב) אם התקפה נחסמה אז היא לא נגעה באויב אלא בנשקו, וזה גם דיי לא הגיוני שהתקפה תעשה משהו אם חוסמים אותה.
ג) משקל של מה בדיוק מוכפל? ומה הקשר של זה לתעצומה?
ד) הרעיון עם החלפת סדר המחסרים הוא מעניין, מה המטרה שלו?
 
למרות שלעיתים נראה שיש צורך בהוספת יכולות, שאינן אומנות לחימה, לסיגנון המהמר יש להימנע מכך. יש קו גבול דק בין תעצומה שנועדה לאחת מבין היכולות לבין תעצומה שנועדה לאומנות לחימה. פשוט וקל היה להוסיף את התחמקות שבע צללים לאומנות הלחימה, רק לשנות את מיקומה בעץ, דרישת המהות ותיאור הפלאף. תעצומה שכזאת יכולה להיות חלק מאומנות לחימה אך זה חסר טעם ותפל. אין בכך שום יצירתיות.

מה שמענין אותי בסיגנון לחימה זה הגמישות של התעצומות ברבדים שאינם רק במהלך קרב.
כן! אומנות לחימה זאת מאפשרת להשתמש בתעצומות ברגעים שאינם קרב. יש לזכור שמדובר בסיגנון המאופיין למהמרים.

הגבלת אומנות הלחימה לקסטאת ליקוי החמה נועד בכדי לצמצם את כמות הדמויות המורשות לגשת לאומנות לחימה זאת. דייגו קאסטיון לא פראייר, דמויות מקאסטת הלילה הן בעלות גישה טבעית לתחום ההימורים והמרמה, אין לו כוונות לתת יתרון למי שעלול לשדוד אותו. הגבלה שכזאת גם מונעת מנשגבים אחרים (סידריאלים!!) להנות מהיתרונות של השימוש בה.

super sorcerer - שמחתי לראות את השקעתך בכתיבת תגובה אך לצערי לא קראתי אותה עד הסוף. אתה רציני? להסיר תעצומות? אין לי כוונות לכך!!!
 
ב"ה

super sorcerer - שמחתי לראות את השקעתך בכתיבת תגובה אך לצערי לא קראתי אותה עד הסוף.
אז אני אתמצט את הבעיות העיקריות שלי למשהו קצר יותר:
מאומנות לחימה כמו סגנון המהמר אתה מצפה שהיא תעזור למהמרים להילחם לא שהיא תעזור למהמרים להמר, לעזור למהמרים להמר זה כבר התחום של פשיעה\אבחנה. למשל SEAFARING HERO STYLE עוזר להילחם על ספינה אבל לא משפר את היכולת שלו להשיט ספינות, כנ"ל לגבי ORGIASTIC FUGITIVE STYLE וגם DREAMING PEARL COURTESAN STYLE. בקיצור התפקיד של אומנות לחימה הוא לעזור לאמן הלחימה להילחם, לא לעזור לו להמר. לגבי FIVEFOLD SHADOW HAND STYLE, אין שם אף תעצומה בלי שימוש קרבי מובהק בניגוד מוחלט לתעצומות כמו "פני פוקר".

לגבי בלעדיות לליקוי חמה: תעצומות של אף סוג של נשגב לעולם לא מיוחדות לקאסטה ספציפית, אומנם התעצומות שייכות לקאסטה אחת אבל תמיד כל נשגב מאותו סוג יכול ללמוד אותן. אם אתה רוצה שאלה יהיו תעצומות אומנות לחימה של נשגבי שמש אז זה ממש לא מתאים, כי להשתמש בתעצומת א"ל בשביל זיהוי מניע זה כמו לתת אגרוף עם תעצומת חקירה, אם אצלכם לתת אגרוף בצורה משופרת בגלגול חקירה עם תעצומת חקירה זה אפשרי אז באמת איו סיבה שלא יהיה אפשרי לזהות מניע עם תעצומת א"ל אבל רוב המנחים לא מתירים דברים כאלה.
לגבי אומנויות לחימה זה בכלל בלתי אפשרי להגביל לקאסטה, אין אף אומנות לחימה שרק סוג אחד של נשגב יכול ללמוד אותה. יש שלוש סוגים של אומנויות לחימה: ארצי(TERESTRIAL), שמיימית(CELESTIAL) וכוכבית(SIDEREAL). כל אחד מסוגי אומנויות הלחימה מוגבל לקבוצות משלו, אין כזה דבר אומנות לחימה שרק סוג אחד של נשגב יכול ללמוד. כל נשגב ארצי יכול ללמוד את כל אומנויות הלחימה הארציות, כל נשגב שמיימי יכול ללמוד את כל אומנויות הלחימה השמיימיות וכל נשגב כוכבים יכול ללמוד את כל אומנויות הלחימה הכוכביות.

לגבי התעצומות עצמן:
מה הקשר לנזק חמור לשדים ורוחות?
איך יכול להיות הגנה מושלמת בלי חולשה שעולה כל-כך מעט? לידיעתך, ההגנה המושלמת היחידה שראיתי שמגינה גם מפני התקפות לא צפויות עולה 5מ+1כר (שזה הרבה יותר ממה שאתה מציע) וגם היתה אחת מחולשות ההגנה המושלמת.
יש גם כמה מושגים לא מוגדרים היטב באומנות הזו אבל זה מפורט בהודעה הארוכה.
 
תקשיב, מצטער אם זה נשמע חצוף, אבל אתה חוזר על עצמך... הוא הבין שלפי דעת הקוראים, ההשפעות של הצ'ארמים לא מתאימים באופן מובהק לתכונת הבסיס שלהם, בסדר, הוא גם הבהיר שהוא לא מתכוון לשנות את מהות הצ'ארמים, וגם זה בסדר, זה פשוט קצת מסובב את הנחות הבסיס של המשחק, שזה לא דבר רע, אם מזה הוא נהנה.
ושוב אני מצטער אם אני נשמע חצוף, אבל באמת שהדיון הוא ברמת ניגוח ראשים בקיר הדעות ותפסית המשחק של נוקס. סתמי ולא מפתח במיוחד.
 
חזרה
Top